Bosch PMD 10

• Test panel 8,6 okt 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch PMD 10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Thuisgebruik 10-06-2017

slechte koop

Geschreven voor: Bosch PMD 10

Op basis van reviews uiteindelijk voor de PMD10 gekozen. Bediening en vormgeving zijn OK maar functioneel gezien laat het apparaat enorme steken vallen. Tot op het onbruikbare af. Heb zelfs de moeite genomen om op een HSB opengewerkte wand en op een metalstud opengewerkte wand te oefenen met het apparaat. Detectie van enige aard (metaal, hout of stroomvoerende leiding) zwaar beneden peil (als die objecten ueberhaupt al gezien werden). Reproduceerbaarheid van metingen ronduit slecht. Onbegrijpelijk dat een fabrikant met een dergelijke reputatie zijn naam zo te grabbel gooit.

Minpunten

• slechte detectie, vaak geen detectie zelfs
  • reproduceerbaarheid van metingen is slecht
  • nauwkeurigheid vanwege slechte detectie afwezig.
  • het apparaat was zeker niet de goedkoopste

Bladep 10-11-2016

Doet wat die moet doen

Geschreven voor: Bosch PMD 10

Super ding, het is "ontzorgend".
Even snel een controle doen, markeren en gelijk boren. Geeft duidelijk signaal en eenvoudig te bedienen.

Pluspunten

• Ontzorgend
  • Eenvoudig
  • Duidelijk

Minpunten

• Mag iets kleiner

hanneke 07-11-2016

Handig en eenvoudig apparaat, doet goed wat het moet doen.

Geschreven voor: Bosch PMD 10

Handig en eenvoudig apparaat wat goed doet waar hij voor bedoeld is. De bediening is simpel en vanzelfsprekend. Het detecteren van staal en elektro is niet nieuw, het detecteren van hout was voor mij wel nieuw. In tegenstelling tot andere reacties vind in de nauwkeurigheid zeer acceptabel, vooral als je de detector niet te snel beweegt. Een interne accu i.p.v. een batterij en opladen met bijv. mini-USB was nog een pluspunt geweest (zoals de lasermeter).

Pluspunten

• Meerdere functies (staal, hout, elektro)
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Batterij. Waarom niet opladen met mini-USB

HenkdeGroot 07-11-2016

Gebruiksgemak

Geschreven voor: Bosch PMD 10

De meteris erg duidelijk af te lezen en laat met een gekleurde led zien waar je leidingen etc. in de muur zitten. Hij is net iets minder precies als de professionele apparatuur. Voor het geld dat het kost is het echter een prima allround apparaat. Stevig en erg duidelijk. r

Pluspunten

• Duidelijk afleesbaar
  • gebruiksgemak

Minpunten

• handvat maakt het geheel wat dik
  • niet super nauwkeurig

Danny 07-11-2016

Goed en degelijk apparaat

Geschreven voor: Bosch PMD 10

Zeer goed doordacht apparaat.
Geeft me lichtsignaal en geluid aan of er metaal in de buurt is. Is makkelijk hanteerbaar. Met 1hand te gebruiken. Licht. Ook te gebruiken voor de beginnende klusser na lezen van instructie boekje, omdat er meerdere functies zijn en hij kan verschillende soorten leidingen aangeven. Als je hem eenmaal gebruikt hebt is t een makkie en iedereen kan er mee werken.niks negatiefs te bedenken over het apparaat zelf.

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar,
  • Licht in gewicht
  • Duidelijk wanneer er een leiding in de buurt is

vijverberg 07-11-2016

De Bosch PMD10 detecteert de juiste kabels

Geschreven voor: Bosch PMD 10

De Bosch digitale detector PMD 10 is een fijne digitale detector; het ligt goed in de hand en de vormgeving is goed en het is oerdegelijk. Je weet precies wanneer wat gesignaleerd wordt. De electronische kabels, ijzeren afscheidingen en hout worden in de muur gedetecteerd maar het mag iets nauwkeuriger vind ik persoonlijk ; de afstanden zijn nu +/- 5 centimeter of net iets verder en dat is vrij nauwkeurig.

Pluspunten

• vormgeving
  • detectiesignaal
  • prijs

Minpunten

• net niet nauwkeurig

LCS 26-05-2015
Geschreven voor: Bosch PMD 10

Als het apparaat het doet is het nauwkeurig en prettig om mee te werken.
Jammer dat die van mij al na anderhalf jaar totaal niets meer doet. Ik moet iedere keer de batterij er uit halen en opnieuw er in stoppen om er mee te kunnen werken. De aan/uit knop werkt wel om hem uit te zetten, maar niet om hem aan te zetten.De batterij is nieuw.

danger89 27-05-2015

Vreemd, heb je nog garantie? Ik zou hem terugsturen en kijken of ze het kunnen fixen.

danger89 08-01-2014
Geschreven voor: Bosch PMD 10

Bosch is een topmerk als het gaat op gereedschap. Deze muurdetector is daarbij geen uitzondering. Echter, je moet wel even de handleiding weten indien je nog nooit eerder zo'n geavanceerde detector hebt gebruikt (droogbouw vs metaal mode). En de verschillende icoontjes voor type materialen. Denk daarbij aan hout, koper, metaal. Hij kan ook electrischiteit meten. Maar hout is uniek.

Daarna is het een geweldig apparaat, verder spreekt alles voor zich. Hij is nauwkeurig, duidelijk in gebruik en voldoet aan al mijn verwachtingen. Prima product!

Tot slot heb ik er nog een gratis PLL 5 laser-waterpas bij gekregen, bedankt Bosch ;)