Philips HD-mediaspeler HMP5000/12 0 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD-mediaspeler HMP5000/12 0 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Wilma Abonnement 26-12-2014

Het grote nadeel (voor ons) is dat hij geen harde schijven leest die met een Mac zijn geformateerd. Gelukkig hebben we nog een (oude) pc, maar het blijft een gedoe.
Ook vind ik de afstandsbediening niet fijn en je moet hem precies richten op het apparaat. Iets erboven of ernaast en hij reageert niet.

Bocdan 26-05-2014

Soms kreeg ik geen contact met mijn NAS. Daar staan mijn films. Omdat dat niet betrouwbaar was heb ik de mediaspeler teruggestuurd. Tevens te weinig mogelijkheden voor instellingen.bv. de ondertiteling was te klein, is niet instelbaar. Als ik contact had met de NAS stonden de namen van de films niet op alfabet.

Dhr_Mening 24-10-2013

Dit apparaat voor de 2e keer in bezit en nu voor de 2e keer direct retour naar de leverancier.

Met beide producten problemen met de onboard netwerkkaart. Af en toe komt het netwerk tot stand maar vervolgens verliest hij de verbinding. Het kan toeval zijn.

Daarnaast duurt het 20 seconden voordat het apparaat is opgestart en er beeld verschijnt. Hier had ik persoonlijk nog mee kunnen leven.

Conclusie: oor mij geen HMP5000 meer.

Met mijn oude emtec N200 die het nog steeds doet, heb ik hier geen last van. (Helaas is dit model niet meer te verkrijgen.)

elanza 08-01-2015

Om de haverklap wegvallen internetverbinding.
Zeer traag apparaat.
Zeer weinig apps.
Snel teruggebracht en een Apple tv gekocht.
Dit is tenminste kwaliteit.

Gustave 16-05-2013

Had deze HMP5000 heel voordelig bij Blokker op de site gezien en bij de site van Philips de nieuwste drivers en uitleg gedownload. Daarna was het appeltje eitje en gebruik ik die DVD recorder bijna niet meer. Je kan ook de videofiles in bijna alle formaten afspelen met een uitstekende kwaliteit. Zo gaan er door de compressie veel films op een USB stick. Er zitten geen bewegende delen in dus minder kans op gebreken denk ik. Voorlopig perfect.

JPuitgroningen 17-12-2012

Jammer, dat ik hier een matige review moet geven, maar ik verwachte een vlekkeloze installatie en dat was het niet. Uiteindelijk kreeg ik geheel aan de praat, maar pas na enkele gesprekken met de helpdesk van Philips. Zij bleken uiteindelijk niet in staat om mijn probleem op te lossen. Het installeren van het media server netwerk is nl niet zo eenvoudig en je hebt een extern programmaatje nodig (TVMOBILI). Dat kostte veel tijd.
Het beeld en geluid is prima, maar de interface is uit de tijd en het apparaat reageert erg traag.

Ron.K 25-03-2013

Zo zie je maar weer, dat reviews niet alles betekenen.
15 minuten na aflevering zat ik al te kijken via wifi.
Het is alleen jammer dat er standaard geen hdmi kabel bijgeleverd wordt.
Dus even zorgen dat je die in huis hebt.
(en uh... nee, ik werk niet bij philips.)

jw10 18-09-2012

De doos was aan de buitenkant Engels en Russisch, niet wat ik verwacht van een bedrijf als Philips. Er zit geen HDMI of toshlink kabel bij, alleen een stroomkabel en een soort stereo verloopje.

De netwerkkaart van deze speler was duidelijk defect. Tijdens het afspelen van films kreeg ik meerdere malen: network-error, press OK to exit, waarna de film gewoon stopte met afspelen. Ik moest dan weer helemaal naar de film toe bladeren om verder te gaan (gelukkig onthoudt hij wel waar je gebleven bent)

Tevens is de file-list niet alfabetisch gëordend wat het zoeken door een grote media bibliotheek heel ingewikkeld maakt.

De goede kanten : Zeer goed beeld (ook upscaling) en uitstekend geluid. Veel beter dan de Eminent EM7075 die ik hiervoor had.
Ik wil het daarom nog wel een keer proberen :
De speler gaat retour naar Bol.com - hopelijk heeft zijn vervanger geen netwerk problemen.

jw10 16-12-2012

Update : Een nieuwe gekregen van Bol.com -> deze werkt wel zoals het hoort (zonder uitval of network errors)

Enige nadeel nu alleen nog de niet-alfabetische indeling van de bestanden, verder top apparaat !

Marco23er 27-06-2012

Apparaat ziet er mooi uit en voelt degelijk aan. Aansluiten ging snel en prima. Ik heb gekozen voor de wifi-verbinding naar de laptop. Even wat instellingen aanpassen in de software en het werkt. De interface van Philips vind ik niet super. Het steekt wat sober af bij de uitvoering van de hardware.
Het streamen van de films loopt niet helemaal goed. Na een half uur loopt de film bijvoorbeeld even vast. Ik zet de films nu op de usb-stick, dat gaat altijd goed :-).
Vreemd: Mkv-formaat herkent de speler niet als hij de bestanden oppikt via de wifi. Als je een mkv-bestand op de usb zet, herkent hij m wel.

Software update vindt hij wel, maar kan hij niet installeren.

Al bij al tevreden met het apparaat. Ik kan nu alle films kijken en dat kostte 'maar' een kleine 100 euro.

ThhS 01-05-2012

Zo simpel kan het zijn, herkende netwerk en nas schijf direct, slikt bijna elk bestands formaat en is ook nog redelijk eenvoudig te bedienen.
HD films werkt wel via WiFi maar gaat soepeler via lan.
Enige wat niet echt uitgebreid en makkelijk gaat zijn de internet mogelijkheden. Alleen you-tube facebook e.d. Waarbij iets tikken niet echt snel gaat.

Edwin Smeulders 02-03-2012

Installeren is erg eenvoudig (dus moet eigenlijk een 10 zijn) Ik heb een 8 gegeven omdat ik wat problemen had met mijn draadloze verbinding.
Dit apparaat speelt echt alles af (briljant. Wireless, USB of Disk (FAT32 of NTFS maakt niet uit). In de folder van Philips staat dat de disk FAT of FAT32 moet zijn maar dat is gelukkig niet zo.
Het probleem met mijn draadloze verbinding bestaat uit twee delen.
1 - Eerst een kapotte wireless component. Hiervoor heb ik een erg prettig contact gehad met Philips Consumer Care. Deze heeft echt geprobeerd om mijn probleem op te lossen.
2 - Na ontvangst van een nieuwe werkte het niet meteen. De oplossing om wireless te werken voor mijn linksys WRT54GS router zijn de volgende instellingen:
- wireless network mode Mixed ipv G-Only
- channel 13 ipv 9
Deze settings met WPA (TPIK) en key van 16 posities en wireless mac adress filtering.

Als laatste nog een hele grote pluim voor Grausonline.nl. Contact gehad met klantenservice en binnen twee dagen na verzenden van mijn kapotte mediaspeler (DOA) een nieuwe in huis. Grote klasse !!

Chris 2112 01-01-2012

Deze speler op basis van 1 review op kieskeurig gekocht.
De beoordeling is gebaseerd op mijn wens om films op mijn pc op de tv te kijken bekijken. Meer niet.
Installatie in eerste instantie heel eenvoudig, zag gelijk netwerk en gedeelde schijven. Echter, om deze te openen moest er een netwerkwachtwoord ingevoerd worden. Hier maak ik geen gebruik van. Na wat speurwerk op het internet heb ik op mijn PC een extra gebruiker aangemaakt met wachtwoord en deze op de player ingesteld. Probleem opgelost. Deze eis had wel in de gebruiksaanwijzing opgenomen moeten worden. Verder prima draadloze verbinding en beeld. Voor het bekijken van Blue-Ray films is de netwerkverbinding te traag, maar deze kunnen via mijn externe schijf via USB wel worden bekeken. Al met al prima apparaat met voldoende aansluitingen voor een relatief laag bedrag. de You-Tube verbinding ga ik niet gebruiken, streaming moet ik nog gaan uitzoeken. Hij is wel heel eenvoudig en gebruik met Nederlands menu en gebruiksaanwijzing.

PatKaye 25-11-2011

Prima mediaplayer, super gemakkelijk te installeren. Wifi was snel gevonden en ook de laptops vonden de mediaplayer direct. Beeldkwaliteit en ook de geluidskwaliteit was meer dan prima. Fijn apparaatje voor een prima prijs !