Eminent EM7680 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent EM7680 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

h***********@h********** 02-06-2022

Mediaspeler

Geschreven voor: Eminent EM7680 8 GB

Gisteren gekregen uitgepakt aangesloten ongeveer 10 minuten exsterne schijf er aan met alle formaten er op ook iso aangezet en boven verwachting alle formaten zonder moeite afgespeeld en super kwaliteit zowel beeld als geluid dts ben er zeer tevreden mee.

Dzour 01-06-2020

4 k mediaspeler

Geschreven voor: Eminent EM7680 8 GB

Zocht een goedkopere mediaspeler.
Deze speelt bijna alles af in 4 k en atmos geluid.

Heeft echter 1 groot nadeel arc oftewel cec gooit mijn hele installatie overhoop.
Tv werkt geluid niet meet dvd speler niet meer.
Enigste remedie is dan mediaspeler los koppelen en tv harde reset geven, probleem is bekend bij eminent en firmware update van hun werkt niet..

Pluspunten

• Speelt 4k en dts x en atmos

Minpunten

• Arc
  • Cec

Tony Hajunga 07-10-2017

Aanvulling eerdere review

Geschreven voor: Eminent EM7680 8 GB

In tegenstelling van mijn eerdere review wilde ik nog een aanvulling plaatsen. Recent geleden heeft het team van LibreElec ( het besturingssysteem van de speler) de nieuwste LibreElec 8 software versie met Kodi 17.4 vrijgegeven. Deze heb ik geinstalleerd, en alle problemen met 4K content afspelen zijn opgelost! In mijn vorige review had ik de speler een 5 gegeven, daar de speler op 4K vaak vastliep en soms ook op 1080P. Nu krijgt de speler een 9 ( niets is perfect ) en kan zich qua beeldkwaliteit en snelheid in response met veel duurdere spelers meten! Good job LibreElec/Eminent! P.S.: Lampje erg fel, heb er een klein stukje grijs ducktape op geplakt.

Pluspunten

• Snelle respons
  • Speelt alles af
  • Automatische beeldverversing
  • Zeer scherp beeld

Minpunten

• Erg fel blauw standby/on indicator
  • Antenne niet afschroefbaar

Tony 20-08-2017

Geweldig scherpe beeldkwaliteit, 4K loopt vast

Geschreven voor: Eminent EM7680 8 GB

Op 30 juni aangeschaft. Ik heb meerdere spelers in mijn bezit, maar was aangenaam verrast over hoe snel Kodi via LibreElec opstart en over de formidabele beeldkwaliteit. Ik heb hem bekabeld aangesloten. Speelt tot 1080P alles perfect af, echter het addertje zit hem in de 4K weergave. Als je via een third party addon ( StreamArmy, Pyramid ) 4K content wil afspelen, dan loopt systematisch de speler vast en moet je hem via de power schakelaar uit zetten! Via Indigo internettest blijkt dat de interne snelheid gemiddeld 30Mb/s is. Dit is erg langzaam, daar mijn MiniX U1 speler gemiddeld 122Mb/s haalt. Voor 4K moet je een hogere snelheid hebben. Hopelijk gaat Eminent hier wat aan doen, daar het dagelijks gebruik erg vlot is en de beeldkwaliteit mooi scherp is. Zolang het 4K probleem niet werkt, raadt ik deze speler niet aan helaas...

Pluspunten

• Start snel op
  • Zeer scherpe beeldkwaliteit

Minpunten

• Loopt gelijk vast op 4K via Kodi
  • Power lampje erg fel

Tony Hajunga 21-08-2017

Toch is het dan vreemd dat mijn andere mediaspeler die op Android draait totaal geen moeite heeft met 4K via Third party addons. Wellicht iets voor het onwikkelteam om dit punt nog te verbeteren. Immers komt er steeds meer 4K aanbod op internet. Als dit goed zou werken, krijgt de EM 7680 een 10 van mij

Officiele reactie van Eminent Europe 21-08-2017

Hallo Tony,
Bedankt voor je review. Fijn om te horen dat je zo enthousiast bent!
Wat betreft 4K: helaas hebben we geen invloed op de werking van Third Party add-ons. Echter zou je wel ‘eigen 4K content’ gewoon met de EM7680 af kunnen spelen.
Groeten,
Eminent