Eminent EM7680 - Reviews

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Tony 20-08-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldig scherpe beeldkwaliteit, 4K loopt vast

Op 30 juni aangeschaft. Ik heb meerdere spelers in mijn bezit, maar was aangenaam verrast over hoe snel Kodi via LibreElec opstart en over de formidabele beeldkwaliteit. Ik heb hem bekabeld aangesloten. Speelt tot 1080P alles perfect af, echter het addertje zit hem in de 4K weergave. Als je via een third party addon ( StreamArmy, Pyramid ) 4K content wil afspelen, dan loopt systematisch de speler vast en moet je hem via de power schakelaar uit zetten! Via Indigo internettest blijkt dat de interne snelheid gemiddeld 30Mb/s is. Dit is erg langzaam, daar mijn MiniX U1 speler gemiddeld 122Mb/s haalt. Voor 4K moet je een hogere snelheid hebben. Hopelijk gaat Eminent hier wat aan doen, daar het dagelijks gebruik erg vlot is en de beeldkwaliteit mooi scherp is. Zolang het 4K probleem niet werkt, raadt ik deze speler niet aan helaas...

Pluspunten

• Start snel op
  • Zeer scherpe beeldkwaliteit

Minpunten

• Loopt gelijk vast op 4K via Kodi
  • Power lampje erg fel

Officiele reactie van Eminent Europe 21-08-2017

Hallo Tony,
Bedankt voor je review. Fijn om te horen dat je zo enthousiast bent!
Wat betreft 4K: helaas hebben we geen invloed op de werking van Third Party add-ons. Echter zou je wel ‘eigen 4K content’ gewoon met de EM7680 af kunnen spelen.
Groeten,
Eminent

Tony Hajunga 21-08-2017

Toch is het dan vreemd dat mijn andere mediaspeler die op Android draait totaal geen moeite heeft met 4K via Third party addons. Wellicht iets voor het onwikkelteam om dit punt nog te verbeteren. Immers komt er steeds meer 4K aanbod op internet. Als dit goed zou werken, krijgt de EM 7680 een 10 van mij