Google Chromecast Ultra

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Google Chromecast Ultra op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Roy 10-06-2020

Prima!

Geschreven voor: Google Chromecast Ultra

Prima apparaat. Werkt goed samen met Google Nest voor commando's voor oa Netflix en NPO Plus. Gemakkelijk te bedienen via de Google Home app. Werkt bij mij (nog) niet meer de afstandsbediening van de tv, maar misschien komt dat nog. En de voice command werkt goed.

Pluspunten

• Werkt met Google Nest

Minpunten

• Geen afstandsbediening

Helaas niet meer via UTP 25-05-2020

Heeft goed gewerkt via UTP

Geschreven voor: Google Chromecast Ultra

Apparaat aangeschaft voor hogere beeldkwaliteit en aansluiting via UTP kabel. Heeft goed gewerkt totdat ik iets aan mijn wifi netwerk heb vernieuwd. Daarna wilde de UTP verbinding niet meer werken. Mij een raadsel waarom de UTP connectie niet meer wil werken als er iets in mijn wifi netwerk veranderd....Nu dus alleen nog maar via wifi.

Pluspunten

• kwaliteit
  • eenvoudig

Minpunten

• wil niet meer via UTP kabel werken

logging 22-08-2020

Goed review. De chromecast kan de weg kwijtraken. Resetten door de knop (heel) lang ingedrukt te houden en opnieuw via Home app installeren. Verdenk eventueel ook de UTP kabel en de stekkertjes.

Boon 18-02-2020

Perfect apparaat

Geschreven voor: Google Chromecast Ultra

Hij is zo makkelijk aan te sluiten en werkt meteen. Wel de app Google Home installeren maar dat is ook zo gepiept. Streaming is perfect en nu ook de zwaardere films kijken zonder stoornissen. Echte aanrader. Was bij BCC de goedkoopste. Uiteraard wel duurder dan versie zonder 4k (Chromecast 3). Maar dat is logisch. Het is in ieder geval deze prijs waard.

Pluspunten

• Klein en snel
  • 4K films goed te streamen

Minpunten

• Duur

Fred Haccou 16-09-2018

Waardeloos

Geschreven voor: Google Chromecast Ultra

Dit is het meest slechte apparaat wat ik ooit heb gekocht, werkt absoluut niet.
Streamen gaat heel schokkerig. Instellen is niet mogelijk.

Pluspunten

Minpunten

• Werkt niet
  • Geen goede verbinding mogelijk

logging 22-08-2020

Moet ik nu echt beginnen met: Dit is de meest slechte review die ik ooit heb gezien, zegt absoluut niets? Schokkerige beelden bij streaming zijn vrijwel altijd te wijten aan beperkte bandbreedte in de aanvoer. Dat verklaart ook waarom het bij anderen wel goed gaat. Dus: heb je UTP geprobeerd? Heb je een doorvoermeting gedaan op de plaats van van de dongle voor 2.4 en 5 GHz? Heb je wel 5 GHz, dat gaat vaak beter. Instellen gaat via de (google) Home app. Heb je dat geprobeerd en wat wil je dan instellen en is er dan niet in te stellen?

bram 12-07-2017

Ultra is sneller dan de cromecast 2.

Geschreven voor: Google Chromecast Ultra

Bekijk hoofdzakelijk YouTube erop en dat doet hij perfect en snel.
Het geluid is zeer goed te noemen en het beeld laat niets te wensen over.
Bezit hem nu 6 mnd en het was geen miskoop!