Bluesound NODE 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bluesound NODE 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

P Hendriks 19-02-2018

Bijna High End!

Geschreven voor: Bluesound NODE 2

Buitengewoon goed klinkend, makkelijk te bedienen en veel mogelijkheden. Via de usb poort kan ik mijn favoriete muziek in cd kwaliteit streamen. Ook de hoofdtelefoon aansluiting en mogelijkheid voor bediening met een afstandsbediening is een toegevoegde waarde.
Hebben eerst Heos gehad, 1 drama in werking en slechte app, nu supertevreden.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • gebruiksgemak
  • aansluitingen
  • design

Minpunten

• niet gevonden

Brigitte 09-05-2017

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bluesound NODE 2

Wat niet echt goed is gedocumenteerd, is de mogelijkheid om een externe bron (platenspeler, CD-speler) aan te sluiten op de Node 2 middels RCA/minijack of toslink. Ten behoeve van die laatste is een adapter meegeleverd. Zo kun je een externe bron via alle Nodes in huis laten afspelen. Zelf heb ik er een CD transport van Cambridge optisch op aangesloten.

Pluspunten

• Mogelijlkheid tot aansluiting van een externe bron

Brigitte 08-05-2017

Geweldig apparaat

Geschreven voor: Bluesound NODE 2

Ik had nog nooit van Bluesound gehoord toen ik bij de hifi-zaak een nieuwe versterker ging uitzoeken. Hij gaf een demo van het geluid met behulp van een Node 2. Het apparaatje maakte veel indruk, zowel qua uiterlijk als geluidskwaliteit. Maar ja, ik had al twee streamers. Multiroom sprak me echter zodanig aan, dat ik reviews ben op gaan zoeken en uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en heb ik twee Node 2's gekocht.

Ik gebruik ze met een Synology NAS en twee hifi-systemen. Een is aangesloten via coax op een Hegel H80, de andere analoog op een Arcam A29. De Hegel klinkt voller, maar dat is dan ook een betere versterker. Het geluid via de Arcam is echter zeker niet te versmaden.

Na wat synchronisatieproblemen heb ik contact gezocht met de helpdesk en die wisten de vinger op het probleem te leggen. Kijk uit met switches, ze moeten IGMP ondersteunen.

Al met al ben ik heel erg tevreden en ben ik blij dat ik de twee streamers heb ontvangen door dit geweldige apparaatje.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Goede aansluitmogelijkheden
  • Goede support
  • Programmeerbare afstandsbediening

Minpunten

• Windows app heeft wat kleine bugs

Kees 15-01-2017

Verbluffend

Geschreven voor: Bluesound NODE 2

Wat een schitterend (klein) apparaatje is dit !
Prachtig verpakt en voorzien van allerlei kabels zodat je in de meeste gevallen meteen aan de slag kunt.
Het apparaat voelt degelijk aan , is verrassend zwaar, hetgeen verraad dat het om hoogwaardige komponenten en behuizing gaat ! En dat klopt ook !

De uiterst beknopte handleiding loodst je door een WiFi aansluiting heen en via een app op tablet phone of pc /mac al meteen geluid uit het apparaat getoverd kon worden,
In mijn geval maar even een favorite internetradio zender gepakt.
Zelf heb ik voor de bedrade netwerkaansluiting gekozen. Wel even geprobeerd hoe WiFi was en merkte daarin eigenlijk geen verschil. Maar omdat ik veel WiFi apparaten heb , wilde ik die zoveel mogelijk ontlasten.

Ik heb van de verkoper het advies gekregen om de analoge uitgang te pakken en niet een digitale omdat de node zelf een hoogwaardige DAC aan boord heeft en in de meeste gevallen een ingebouwde DAC van een versterker zal overtreffen ! nou dat klopt !
Daarna was het voor mij even puzzelen hoe ik mijn muziek moest benaderen omdat deze op een synology Nas staan . Gelukkig is op de site van Bluesound zeer eenvoudig te vinden welke stappen moeten worden gedaan om dat voor elkaar te krijgen. En ja hoor , stappen uitgevoerd en meteen kon de gehele muziek bibliotheek worden benaderd. Het indexeren gaat echt razend snel ! In no time waren ca 20.000 songs geïndexeerd en kon het afspelen beginnen
De app is vooral lekker te bedienen op een tablet!
Na even wat stoeien met de indeling was het super eenvoudig om songs te vinden , albums af te spelen , lijsten te maken , favoriten aan te maken , noem maar op. Leuk hierbij is dat meerdere personen tegelijk ieder met een eigen tablet voor je neus de node kunnen bedienen en songs aan de af te spelen lijst kunnen toevoegen ... zo wordt het -samen plaatjes draaien - weer een gezellig sociaal event.
Hulde aan Bluesound hiervoor !

En dan het geluid !
In het verleden best al de nodige streamers aangesloten gehad - er zit zelfs een eenvoudige in mijn surroundversterker ingebouwd - maar de geluidskwaliteit van deze node 2 is wel de mooiste die ik gehoord heb! Geen" pompen zuigen " geluiden van compressie kunnen waarnemen , mooi vol gedetailleerd en gedefinieerd geluid, zonder een enkele geluidsdip of wat dan ook
Mijn versterker , Denon Avr 4308 een hoogwaardige versterker die ooit bekend stond om de prachtige ingebouwde DAC, moest toch toegeven aan de node 2 dat de DAC van de node 2 een mooier realistischer en volwassener geluid gaf dan de ingebouwde van hemzelf . Niet zo raar omdat de denon inmiddels ca 10 jaar oud is ..en de techniek niet heeft stilgestaan. En dat is te merken ; alsof je een echte CD in een mooie speler afspeelt!
De meeste cds had ik gelukkig in 320 kb geript en als mp3 opgeslagen , dus daar wordt de Node 2 blij van. Ook sommige in Flac opgeslagen bestanden zijn -althans door mij - niet van een cd te onderscheiden.
Zeker als ik het volume wat hoger zet en de fragmenten via de Magnepans ( magnetostatische weergevers ) beluister dan wordt ik helemaal blij !
Prachtig !!!!!

Tip ; nu had ik zelf al mijn cds geript op een Nas staan, maar als je dat nog niet gedaan hebt , is de overweging om de " vault 2 " van Bluesound te kopen, deze ript ook meteen je cd in hoogwaardig formaat en slaat het op op een ingebouwde 2 terra schijf , maar dan ben je wel ineens twee keer zoveel geld kwijt,
Als ik zelf het rip werk niet al gedaan had , en ca 400 cds nog moest rippen , was ik voor de Vault 2 gegaan. Verder zijn de DAC , geluidskwaliteit en bediening gelijk

In mijn bescheiden mening laat deze Bluesound andere multiroom systemen met streaming ver achter zich !
Een prachtige upgrading voor mijn audiosysteem
Nu ga ik weer lekker - plaatjes draaien -

Pluspunten

• Schitterend geluid
  • Afwerking en behuizing
  • Hoogwaardige elektronica DAC
  • Eenvoudige bediening via app
  • goede duidelijke hulp op website

Minpunten

• Even puzzelen om externe opslag te koppelen