Google Chromecast Audio - Reviews

Flo00 02-01-2017 Product paar dagen in bezit

Voor HIFi fanaten

Ik heb een installatie uit de jaren 90 staan waarvan ik voor geen goud afstand van doe, maar hopeloos verouderd zonder digitale aansluitingen ... dacht ik, tot ik begreep dat je dit kleine schijfje gewoon op je line in kan aansluiten (ik heb een QED Performance J2P ertussen gezet) en wauw, wat een verschil in kwaliteit tussen radio uitzendingen via de kabel of via een appje op mijn iPhone/iPad! Als dag en nacht! Ook het weergeven van muziek in allerlei digitale formaten als mp3, flac etc. gaan super. Mijn boxen zijn weer warmgespeeld en ik geniet.
Voor hifi fanaten die ook ooit een installatie hebben aangeschaft voor een bedrag waar je een leuk autootje kan kopen een absolute aanrader om hun installatie nieuw leven te geven.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk te installeren
  • Supergeluid

Jorrit 19-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima aankoop

Snel geïnstalleerd, makkelijk in bediening, prima geluid. Op een eenvoudige manier Spotify op mijn bestaande installatie.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Prima geluid
  • Goedkope oplossing
  • Klein

Kritische bekeken 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Tegenvallend geluid

Het product doet wat het moet doen. Installatie gaat prima. Het enige wat ontbreekt is een echte hifi geluidskwaliteit. Die blijft fors achter vergeleken met die van de radio of cd welke op dezelfde versterker zijn aangesloten. Ik hoopte tot een betere geluidsweergave te komen dan wanneer ik naar Spotify via mijn computerspeakers luister. Maar nu met de chromcast het geluid door mijn hifi stereo installatie met zeer goede speaker wordt weergegeven is de geluidskwaliteit toch niet beter. Misschien zelfs slechter. Ik heb dus spijt van mijn aankoop. Ik kan daarom dit product alleen aanraden wanneer goede geluidskwaliteit niet echt belangrijk voor je is

Pluspunten

• Snelle installatie

Minpunten

• Tegenvallende geluidskwaliteit

Flo00 02-01-2017

Het tegenvallende resultaat zal dan toch echt aan je speakersysteem liggen. Heb je in de instellingen de High Dynamic Range (HDR) aangezet? Op een goed systeem geeft dit een fantastisch resultaat, op een niet zo goed systeem kan je het maar beter niet aanzetten. Ook streamen via 5GHz kan voor het resultaat uitmaken.