Apple TV 64GB 64 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Apple TV 64GB 64 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ton 07-03-2017

Nu pas smart geworden

Geschreven voor: Apple TV 64GB 64 GB

Ik heb voor de apple TV gekozen omdat mijn TV niet 'smart' is. Ik heb een thuis netwerk met een NAS (Synology) waarop ik veel Films en Shows opsla. Op mijn iPad en iPhone heb ik met DS Video en DS Photo altijd toegang tot mijn bestanden.

Het aansluiten op het netwerk van de Apple TV is eenvoudig, waarbij de Apple TV App op de iPhone een welkome toevoeging is om wachtwoorden in te geven.

Het installeren van DS Photo en DS Video is super eenvoudig (waarbij VLC ook te downloaden is, maar de interface is niet zo goed).

Het afspelen van video's is met DS Video super eenvoudig. Alleen video's met DTS kunnen niet afgespeeld worden, hiervoor kan je weer VLC gebruiken.

Toegevoegde waarde van HDMI en Apple TV is de volume en standby mogelijkheden van mijn TV te kunnen aansturen. Hierdoor heb je de 'andere' afstandsbediening niet meer nodig.

Ik ben super tevreden over de Apple TV. Ik heb voor de 64 GB versie gekozen, maar ik geloof dat ik ook tevreden zou zijn met met een instapmodel.

Andere leuke zaken:
De screensavers zijn drone beelden van over de hele wereld, van Hongkong tot Dubai, erg leuk om als achtergrond te hebben draaien.

Het grootste verschil tussen de Apple TV 3 en 4 is de mogelijkheid om apps toe te voegen. Mijn Apple TV 3 staat nog steeds in de kast omdat

Pluspunten

• aansturen van TV via HDMI (volume en standby)
  • screensavers zijn gaaf

Minpunten

• geen noodzaak meer voor smart tv ;-)