Zappiti Player Mini

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Zappiti Player Mini op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dick S 01-11-2014
Geschreven voor: Zappiti Player Mini

De Zappiti Player Mini is niets anders dan een Dune HD-303D inclusief extra software: Zappiti Dynamic en Zappiti Media Control. Deze Zappiti software is ook los te koop als licentie voor 30 euro bij Zappiti zodat je ook kan kiezen om de Dune te kopen. Technisch en voor Support maakt het geen enkel verschil. Het komt uit dezelfde fabriek, is identiek op het naamplaatje na en de importeur/support team is een en dezelfde. Ik heb gekozen voor de Zappiti Player Mini omdat deze net zo duur is als de Dune HD-303D en niet apart 30 euro hoeft betaald te worden voor de licentie. Goedkoper dus.

Download de gratis Zappiti Media Center software op je pc en laat je films en series rangschikken, identificeren en van informatie voorzien. Alles visueel prachtig. Bewaar het in de Zappiti Cloud en selecteer je film via je smartphone of tablet en gebruik deze meteen ook als afstandsbediening. Allemaal heel mooi. Vandaar mijn keus voor de Zappiti Player Mini. In de praktijk verloopt het helaas niet allemaal vlekkeloos. De bestandsnaam moet duidelijk zijn anders wordt deze niet herkend. Gelukkig is het een en ander met de hand aan te passen. Maar hij herkent sommige serieafleveringen niet en heeft moeite met VOB / Video_TS herkennen. In doorsnee gaat het wel goed. Er zijn regelmatig updates dus misschien wordt dit later ook opgelost.

De installatie krijgt van mij een dikke onvoldoende omdat deze zeker niet plug and play is. En de gebruiksaanwijzing is ook beperkt. Je moet dus mogelijk zelf het e.e.a. uitzoeken. De Zappiti/Dune Supportafdeling heeft mij de speler laten omruilen bij de leverancier omdat deze defect zou zijn en toen nogmaals aanbevolen omdat hetzelfde probleem voordeed. Uiteindelijk heb ik zelf ontdekt dat ik zelf het e.e.a. anders moet noemen/instellen zodat Player mijn harde schijf, films en ondertitels wel herkent. Het luistert dus nauw. Dat geldt niet alleen in de Zappiti-software-omgeving maar ook in gebruik als kale Dune-speler.

Het lijkt of alles goed wordt afgespeeld, maar dat deed mijn vorige mediaspeler Sitecom MD-273 voor 60 euro ook zonder problemen maar die begaf het helaas binnen een jaar.

Ik krijg de indruk dat deze Zappiti in de uitverkoop is en straks niet meer onder de naam Zappiti verkocht wordt maar enkel als Dune met de optie Zappiti-licentie wordt aangeboden.

Als je hecht aan de meerwaarde van Zappiti Media Center dan is de Zappiti Player Mini een goede keus mits je bereid bent in de installatie te verdiepen (als dat in jouw omstandigheid nodig blijkt te zijn). Misschien valt het ook mee.