Mede8er MED800X3D - Reviews

Interface
USB 2.0

Fred1946 06-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Van Mede8er800X3D naar Himedia Q10 Pro

Heb de Mede8er800x3D Bijna 2 jaar in bezit gehad.
Geweldige media speler,speelt alles af,Prima beeld en geluid,reageert snel,netwerk probleem loos,gemakkelijk te bedienen,goeie support,NL forum waar je gelijk antwoord krijgt op je problemen,NL
handleiding
Ben toen over gegaan de Himedia Q10 Pro,ivm 4K UHD ondersteuning en apps voor te streamen.
Omdat ik de Panasonic TX-CX800 heb met 4K UHD onder steuning.
Viel me riant tegen,geen NL handleinding,gek gezocht op Google maar ook echt niets te vinden dan word het moeilijk je heb geen begin,alles in Engels,streamen viel me tegen wat je kan streamen,audio is meestal 2.0 nooit 5.1 4K is niet mooi vlekkerig,werkt met Kodi met apps ziet er aardig uit.
Maar wou gewoon een goeie media speler met goed beeld en audio zonder apps,doe er niets mee.
Vraag me af of dat mogelijk is Himedia Q10 Pro zonder apps.
Misschien ligt het aan mij,te hoog gegrepen,ben 70 jaar toen had je nog geen Engels op de scholen in de jaren 50
Tech Engels is toch anders dan gewoon spreken.
Kort samen gevat:Twijfel of ik een goeie koop heb gedaan,en spijt van me Med8er.
Misschien tegen strijdig dat ik alles een 10 geef,maar dat is de Mede8erX3D
Zie dat hier veel media spelers maar geen Himedia Q10 Pro review.
Zou hier ook een review kunnen worden door mensen met een Himedia Q10 Pro,om zo andere te kunnen helpen.

hangijswijt 17-10-2015 Product paar dagen in bezit

Playon HD vervangen door deze Mede8er. Geweldig apparaat. Kan prima streamen vanaf de pc en lekker grote schijf zodat ik van al mijn home made video's een backup kan maken.
Interface veel beter dan de Playon en er komen tenminste nog firmware updates.

Roelof65 11-10-2015 Product maand in bezit

De Mede8er MED800X3D heb ik nu een maand in mijn bezit ,hier voor had ik de PlayonHD2 dus ervaring met een mediaspeler had ik al.
Met deze mediaspeler kun je toch wel heel wat meer .
1: Een vlotte installatie
2: Zeer duidelijk menu
3: Je kunt zelf instellen met welk menu hij op moet starten.
4: Als je films hebt gedownload dan kun je er voor kiezen dat de Mede8er MED800X3D zelf een korte recensie van de film gaat downloaden .
5: Als je geen nederlandse ondertitel van de film aanwezig is dan kun je de Mede8er MED800X3D dit op laten zoeken en in 90% lukt dit.
Voor mij is dit een zeer goede keus geweest waar ik geen moment spijt van heb gehad .
Een aanrader .

Fear Juck 27-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Het gemak, de mogelijkheden en een fantastisch forum waarbij ondersteuning geweldig is.
Totaal 6 Tb aan geheugen eraan hangen en alles werkt perfect. De diverse afspeel mogelijkheden en de herkenning van veel video en audio formaten is heel goed. Speel zelf alles af via Flac 192/24 of hoger en dat is ook geen probleem.
De app is ook zeer goed gewoon super.

prunhardt 29-11-2014 Product paar weken in bezit

Komend van de verouderde Eminent EM7080, die steeds instabieler werd, is deze mediaspeler van Mede8er een enorme stap vooruit. Het neerzetten een aansluiten van de bekabeling ging heel snel, het netwerk werd onmiddellijk herkend. Zegge en schrijven was de speler binnen 15 minuten volledig operationeel. Het overzetten van de harde schijf van de Eminent naar de Mede8er was ook zo gebeurd.

Door de snelle netwerkaansluiting haal ik in het bekabelde netwerk via de KPN Experiabox snelheden tot ongeveer 10 MB/sec. Vergeleken met mijn Eminent is dat zeer netjes, maar natuurlijk niet zo snel als USB3 (6-7x sneller).

De movie en series scrapers (info en plaatjes zoeken bij de bestanden)zijn leuke extra's, maar vragen wel een korte studie omdat de bestanden in een voorgeschreven mappenstructuur moeten worden opgeslagen. De handleiding is in het Engels, dus voor wie dat vervelend vindt is dat een minpunt.

De speler ondersteunt veel videoformaten, ook iso-bestanden van Dvd's, maar avi's afkomstig van onze camera worden niet ondersteunt, die moeten eerst worden geconverteerd. Dat deed de Eminent overigens ook niet, net als veel andere merken. Het heeft met licenties te maken. Ik lees op Internet hetzelfde probleem met Divx ondersteuning. Divx kan overigens eenvoudig omgezet worden naar Xvid (kwestie van de header van het bestand aanpassen met een daarvoor gemaakt programmaatje, op internet te vinden door te zoeken op "Divx2Xvid"), dat wel ondersteund wordt.

De gebruikersinterface (versie 3.06) ziet er mooi uit, reageert snel en zit vol met handigheidjes (cijfertoetsen gebruiken om snel een punt in de film/serie te vinden, bijvoorbeeld). Ik heb nog geen vastloper meegemaakt, een verademing ten opzichte van de oude Eminent.

De afstandbediening is uitgebreid en vraagt wat studie, maar dat mag je verwachten van een apparaat met veel mogelijkheden. Overigens gebruik ik de Logitech Harmony One als universele afstandbediening. De mediaspeler komt gewoon voor in de database van Logitech. Voor het programmeren van de belangrijkste toetsen was ik even bezig, maar dat ligt aan Logitech. Dat is goed gelukt.

Er zijn ook nog een aantal Internet apps voorgeïnstalleerd op de Mede8er, waaronder weersinformatie, Flickr en radiozenders. YouTube staat er niet bij. Eerlijk gezegd vind ik dit soort apps op een mediaspeler achterhaald, ik gebruik hier mijn tablet voor, dus ik mis het niet. Bovendien heb je een toetsenbord nodig, om het handig te laten werken. Draadloze toetsenborden worden wel ondersteund door de Mede8er, maar voor mij is dat dus niet relevant.

De degelijkheid kan ik nog niet goed beoordelen, maar moest wel doen om de review geplaatst te krijgen. De eerste indruk is goed. Al met al ben ik zeer tevreden!

Vincent20666 28-12-2013 Product paar dagen in bezit

Onlangs dit apparaat gekocht zodat ik de vele, zelf gefilmde, HD scenes (AVCHD) terug kan kijken op het 46" scherm.

Deze mediaspeler kan natuurlijk nog veel meer, foto's, muziek, Youtube, apps en schijnt ook BD-rips + menu's te kunnen spelen in HD 3D.

Voor mij zijn echter alleen de homevideo's en foto's van belang... dat is dan ook het enige dat ik heb getest.

Wat je filmt met zo'n HD camcorder wordt opgeslagen in losse scenes. Deze scenes heb ik allemaal onderverdeeld in mappen op de laptop, bijvoorbeeld, een map met een verjaardag, een map van 1e kerstdag etc etc.

Je sluit de USB 3.0 kabel aan op je laptop en je schrijft de bestanden simpel van de laptop naar de mediaspeler. Kan wel even duren als je meer dan 150Gb wil overschrijven, gaat gemiddeld met zo'n 15Mbps.

Deze speler kan alle scenes uit een map achter elkaar afspelen maar helaas zit er tussen elke scene wel een ruime seconde aan zwart beeld. Geen naadloze weergave dus.
Wat ook jammer is, is dat zodra de scenes uit 1 map afgespeeld zijn, deze mediaspeler niet verdergaat met de volgende map. Dit is ook niet mogelijk na de update naar versie 3.

Voor een naadloze weergave zou je de losse scenes eerst allemaal moeten samenvoegen tot 'hoofdstukken' en dan pas op de mediaspeler zetten. Dat is op zich geen probleem maar als je honderden 'hoofdstukken' zou hebben is het niet logisch om die allemaal in 1 map te plaatsen. Een avond lang doorlopend je homevideo's bekijken zonder talloze keren op play te drukken is er dus niet bij.

De installatie is plug-en-play, de mogelijkheden zijn groot maar de voorkeursinstellingen zijn iets beperkt. Het bedieningsgemak is erg simpel, de opstarttijd is 23 seconden,
de afstandbediening is uitgebreid, voel solide en reageert goed met de speler die ook nog eens degelijk aanvoelt.
Het is klein maar toch nog van gewicht. Het menu is simpel en snel, de lay-out van de bibliotheek weergave is aan te passen op 5 manieren. Grote pics, medium pics, kleine pics, lijstweergave en lijstweergave met voorbeeld.

Al met al is dit een goed apparaat met vele functies voor diegene die films (Blu-ray) downloaden of rippen. Ondertiteling en menu's toevoegen schijnt allemaal te kunnen al heb ik daar geen verstand van.

Mijn exemplaar gaat helaas toch terug naar de winkel want juist datgene waar ik 'm voor heb aangeschaft, namelijk: het naadloos terug kunnen kijken van ALLE AVCHD films in volgorde, van map naar map... dat gaat met deze helaas (nog) niet lukken.

Anoniem 20-11-2013 Product kwartaal in bezit

Helaas is de mediaplayer alweer bij de reparateur. Ik zat een nfilm te kijkken en opeens bevroor het beeld en dat was het dan. De aangesloten USB harde schijf werkte nog perfect maar de interne meegeleverde disk is gecrashed waarschijnlijk. In ieder geval is hij niet meer te benaderen, niet via de player en ook niet via het netwerk op de PC. Jammer want de reparatietermijn duurt volgens de winkel 4 tot 6 weken.

shefra 25-09-2013 Product paar dagen in bezit

Top apparaat, snel te configureren en ik heb de speler even snel getest en voldoet nu al aan mijn verwachtingen. De meegestuurde accessoires zijn ook ruimschoots aanwezig.

De media speler is ook lekker stil. Er is 1 minpuntje. ik vind het persoonlijk jammer dat je speler niet verder kunt configureren middels de webbrowser. of ik zie zaken over het hoofd.

Anoniem 17-07-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb al een paar mediaplayers in huis gehad maar deze spant echt de kroon wat mogelijkheden betreft. Geen loze beloftes, dus in de folder staat dit en het werkt totaal niet. nee dat is niet het geval bij deze player. Na aansluiten moest natuurlijk de firmware opgewaardeerd worden maar dat kon zelfs zonder paperclip (een manier die ook wel wordt gebruikt, maar gaat nogal eens mis, door wegschietende paperclip) na installatie kon ik direct films afspelen vanaf mijn NAS in het netwerk, geen poespas en het ziet er naar uit dat deze speler mij veel plezier gaat brengen, maar dat kun je eigenlijk nog niet zeggen na een paar dagen. ik ben nu bezig de harde schijf van 4TB vol te pompen met mijn media, die ik eerder op losse USB disks had gezet.