Mede8er MED800X3D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mede8er MED800X3D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Teleurstellende Mede8er 28-11-2017

Mooi model, metalen kast

Geschreven voor: Mede8er MED800X3D

De reacties waren zo positief over dit apparaat, zelf kun je er een harddisk inbouwen. dat is mooi want ik had nog een terraschijf liggen. Alle pluspunten waren er, een minpunt geen werkende YouTube. Nee die is enkele jaren van de flash af. Aansluiten probleemloos. Toen begon het, telkens na het opstarten van het menu en de keuze gemaakt bleef het apparaat in de tweede stap hangen. Freeze na freeze na freeze. Dus een oordeel vellen over beeld of geluid is er niet bij. Na geduldig een uurtje of twee alles geprobeerd en opnieuw aangesloten te hebben, heb ik het apparaat netjes ingepakt en geretourneerd naar de Mediamarkt. Zelden zo een teleurstellende ervaring gehad wat betreft elektronica. Een nieuwe pakken was er niet bij. Ze waren op. Dus of ik nu net een maandagmorgen apparaat had of wat dan ook, ik twijfel erg hard om dit merk nog eens proberen. Sorry, beetje erg slecht gevoel hierbij. Wel jammer.

Pluspunten

• Goede recensies

Minpunten

• Nooit goed gewerkt

Ciska 24-04-2017

Grote opslag en gebruikersvriendelijk

Geschreven voor: Mede8er MED800X3D

Een van de weinige mediaspelers met een ruim intern geheugen van 2T. Gezien de korte tijd dat films beschikbaar zijn op internet wel handig. Ik was sitecom gewend, maar deze is helaas overleden (kon ook mee op vakantie). Mede8er is een nieuwe uitdaging met zeer veel mogelijkheden. Gaat mij de komende tijd wel bezig houden. De primaire functie, films bekijken, werkt kinderlijk eenvoudig. Binnen paar minuten gelukt.

Pluspunten

• Geheugen van 2T
  • Gebruikersvriendelijk
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Zware kast
  • wireless alleen mogelijk met dongle

Fred1946 06-07-2016

Van Mede8er800X3D naar Himedia Q10 Pro

Geschreven voor: Mede8er MED800X3D

Heb de Mede8er800x3D Bijna 2 jaar in bezit gehad.
Geweldige media speler,speelt alles af,Prima beeld en geluid,reageert snel,netwerk probleem loos,gemakkelijk te bedienen,goeie support,NL forum waar je gelijk antwoord krijgt op je problemen,NL
handleiding
Ben toen over gegaan de Himedia Q10 Pro,ivm 4K UHD ondersteuning en apps voor te streamen.
Omdat ik de Panasonic TX-CX800 heb met 4K UHD onder steuning.
Viel me riant tegen,geen NL handleinding,gek gezocht op Google maar ook echt niets te vinden dan word het moeilijk je heb geen begin,alles in Engels,streamen viel me tegen wat je kan streamen,audio is meestal 2.0 nooit 5.1 4K is niet mooi vlekkerig,werkt met Kodi met apps ziet er aardig uit.
Maar wou gewoon een goeie media speler met goed beeld en audio zonder apps,doe er niets mee.
Vraag me af of dat mogelijk is Himedia Q10 Pro zonder apps.
Misschien ligt het aan mij,te hoog gegrepen,ben 70 jaar toen had je nog geen Engels op de scholen in de jaren 50
Tech Engels is toch anders dan gewoon spreken.
Kort samen gevat:Twijfel of ik een goeie koop heb gedaan,en spijt van me Med8er.
Misschien tegen strijdig dat ik alles een 10 geef,maar dat is de Mede8erX3D
Zie dat hier veel media spelers maar geen Himedia Q10 Pro review.
Zou hier ook een review kunnen worden door mensen met een Himedia Q10 Pro,om zo andere te kunnen helpen.

HereIsTom 07-09-2016

Fred, sorry voor mijn late reactie, maar de HiMedia Q10 Pro werkt perfect, jammer dat hij niet hier op Kieskeurig staat.
Ik gebruik de skin StreamNu voor Kodi dan staat alles automatisch goed ingesteld, deze kun je vinden mij media24store.nl
Helaas kan ik niet alles hier gaan uitleggen.

HereIsTom 27-07-2016

Helaas staat de HiMedia Q10 Pro niet op Kieskeurig!
Ik heb de Q10 Pro ook al enige tijd, perfecte mediaspeler met mooi HD beeld en geluid.

Fred1946 29-07-2016

Beste HerelsTom
Heb jij ook Kodi er op,zoja kan jij dan miss een review plaatsen hoe het werkt,en de beste instellingen voor beeld en geluid,ivm lees me review.
Is het ook mogelijk zonder Kodi te gebruiken om films foto's enz af te spelen.
ik heb de Panasonic TX-55CX800 onder steunt 4K UHD en ook apps er op maar gebruik ze niet,vandaar de vraag.
Alvast vriendelijk bedankt.
Mvg Fred

hangijswijt 17-10-2015
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D 2000 GB

Playon HD vervangen door deze Mede8er. Geweldig apparaat. Kan prima streamen vanaf de pc en lekker grote schijf zodat ik van al mijn home made video's een backup kan maken.
Interface veel beter dan de Playon en er komen tenminste nog firmware updates.

Roelof65 11-10-2015
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D 2000 GB

De Mede8er MED800X3D heb ik nu een maand in mijn bezit ,hier voor had ik de PlayonHD2 dus ervaring met een mediaspeler had ik al.
Met deze mediaspeler kun je toch wel heel wat meer .
1: Een vlotte installatie
2: Zeer duidelijk menu
3: Je kunt zelf instellen met welk menu hij op moet starten.
4: Als je films hebt gedownload dan kun je er voor kiezen dat de Mede8er MED800X3D zelf een korte recensie van de film gaat downloaden .
5: Als je geen nederlandse ondertitel van de film aanwezig is dan kun je de Mede8er MED800X3D dit op laten zoeken en in 90% lukt dit.
Voor mij is dit een zeer goede keus geweest waar ik geen moment spijt van heb gehad .
Een aanrader .

FV80 18-10-2015

Heb enkele vragen.

1. Speelt hij .mkv af?
2. Heeft hij wifi via dongle optie?
3. Mocht streamen niet lekker lopen kun je dan de films downloaden van je pc naar de 2TB-schijf of gaat via een externe schijf sneller? (Direct schrijven van pc naar externe schijf)

Alvast bedankt

Roelof65 19-10-2015

Antwoorden op de vragen

1. Ja hij speelt mkv bestanden af.
2. Ja hij heeft een wifi dongle optie.
3. Het steamen via wifi is niet aan te bevelen dan duurt het best wel lang(2mb) voor dat je film er op staat.Via lan verbinding is wel aan te bevelen dat gaat het met 9 mb per sec.En rechtstreeks van af de pc gaat natuurlijk nog veel sneller.

Fear Juck 27-12-2014
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D

Het gemak, de mogelijkheden en een fantastisch forum waarbij ondersteuning geweldig is.
Totaal 6 Tb aan geheugen eraan hangen en alles werkt perfect. De diverse afspeel mogelijkheden en de herkenning van veel video en audio formaten is heel goed. Speel zelf alles af via Flac 192/24 of hoger en dat is ook geen probleem.
De app is ook zeer goed gewoon super.

prunhardt 29-11-2014
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D

Komend van de verouderde Eminent EM7080, die steeds instabieler werd, is deze mediaspeler van Mede8er een enorme stap vooruit. Het neerzetten een aansluiten van de bekabeling ging heel snel, het netwerk werd onmiddellijk herkend. Zegge en schrijven was de speler binnen 15 minuten volledig operationeel. Het overzetten van de harde schijf van de Eminent naar de Mede8er was ook zo gebeurd.

Door de snelle netwerkaansluiting haal ik in het bekabelde netwerk via de KPN Experiabox snelheden tot ongeveer 10 MB/sec. Vergeleken met mijn Eminent is dat zeer netjes, maar natuurlijk niet zo snel als USB3 (6-7x sneller).

De movie en series scrapers (info en plaatjes zoeken bij de bestanden)zijn leuke extra's, maar vragen wel een korte studie omdat de bestanden in een voorgeschreven mappenstructuur moeten worden opgeslagen. De handleiding is in het Engels, dus voor wie dat vervelend vindt is dat een minpunt.

De speler ondersteunt veel videoformaten, ook iso-bestanden van Dvd's, maar avi's afkomstig van onze camera worden niet ondersteunt, die moeten eerst worden geconverteerd. Dat deed de Eminent overigens ook niet, net als veel andere merken. Het heeft met licenties te maken. Ik lees op Internet hetzelfde probleem met Divx ondersteuning. Divx kan overigens eenvoudig omgezet worden naar Xvid (kwestie van de header van het bestand aanpassen met een daarvoor gemaakt programmaatje, op internet te vinden door te zoeken op "Divx2Xvid"), dat wel ondersteund wordt.

De gebruikersinterface (versie 3.06) ziet er mooi uit, reageert snel en zit vol met handigheidjes (cijfertoetsen gebruiken om snel een punt in de film/serie te vinden, bijvoorbeeld). Ik heb nog geen vastloper meegemaakt, een verademing ten opzichte van de oude Eminent.

De afstandbediening is uitgebreid en vraagt wat studie, maar dat mag je verwachten van een apparaat met veel mogelijkheden. Overigens gebruik ik de Logitech Harmony One als universele afstandbediening. De mediaspeler komt gewoon voor in de database van Logitech. Voor het programmeren van de belangrijkste toetsen was ik even bezig, maar dat ligt aan Logitech. Dat is goed gelukt.

Er zijn ook nog een aantal Internet apps voorgeïnstalleerd op de Mede8er, waaronder weersinformatie, Flickr en radiozenders. YouTube staat er niet bij. Eerlijk gezegd vind ik dit soort apps op een mediaspeler achterhaald, ik gebruik hier mijn tablet voor, dus ik mis het niet. Bovendien heb je een toetsenbord nodig, om het handig te laten werken. Draadloze toetsenborden worden wel ondersteund door de Mede8er, maar voor mij is dat dus niet relevant.

De degelijkheid kan ik nog niet goed beoordelen, maar moest wel doen om de review geplaatst te krijgen. De eerste indruk is goed. Al met al ben ik zeer tevreden!

Peter20345 16-01-2016

Heb zelf ook een Eminent EM7090 met ingebouwde 2TB schijf. Begrijp ik u goed dat u zelf de interne harddisk vanuit de Eminent EM7080 overgezet heeft naar de Mede8er. Is dit erg technisch of gewoon los koppelen en weer aankoppelen in de nieuwe speler.

Anoniem 20-11-2013
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D 4000 GB

Helaas is de mediaplayer alweer bij de reparateur. Ik zat een nfilm te kijkken en opeens bevroor het beeld en dat was het dan. De aangesloten USB harde schijf werkte nog perfect maar de interne meegeleverde disk is gecrashed waarschijnlijk. In ieder geval is hij niet meer te benaderen, niet via de player en ook niet via het netwerk op de PC. Jammer want de reparatietermijn duurt volgens de winkel 4 tot 6 weken.

shefra 25-09-2013
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D 4000 GB

Top apparaat, snel te configureren en ik heb de speler even snel getest en voldoet nu al aan mijn verwachtingen. De meegestuurde accessoires zijn ook ruimschoots aanwezig.

De media speler is ook lekker stil. Er is 1 minpuntje. ik vind het persoonlijk jammer dat je speler niet verder kunt configureren middels de webbrowser. of ik zie zaken over het hoofd.

Anoniem 17-07-2013
Geschreven voor: Mede8er MED800X3D 4000 GB

Ik heb al een paar mediaplayers in huis gehad maar deze spant echt de kroon wat mogelijkheden betreft. Geen loze beloftes, dus in de folder staat dit en het werkt totaal niet. nee dat is niet het geval bij deze player. Na aansluiten moest natuurlijk de firmware opgewaardeerd worden maar dat kon zelfs zonder paperclip (een manier die ook wel wordt gebruikt, maar gaat nogal eens mis, door wegschietende paperclip) na installatie kon ik direct films afspelen vanaf mijn NAS in het netwerk, geen poespas en het ziet er naar uit dat deze speler mij veel plezier gaat brengen, maar dat kun je eigenlijk nog niet zeggen na een paar dagen. ik ben nu bezig de harde schijf van 4TB vol te pompen met mijn media, die ik eerder op losse USB disks had gezet.