Xtreamer Tv

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xtreamer Tv op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Mucky82 22-02-2015
Geschreven voor: Xtreamer Tv

Heb dit apparaatje gekocht, omdat mijn mediaplayer op dat moment niet meer voldeed aan mijn eisen. Was scherp geprijsd bij een dagaanbieding. Echter vanaf het begin al problemen gehad, oa met de apps als youtube die niet werken vanwege de reclameblokjes die tegenwoordig voor de filmpjes verwerkt zijn (althans, sinds dat youtube dit heeft, doet het probleem zich voor) speelt dus sindsdien niks meer af via youtube. Daarnaast is de afstandsbediening wel ERG klein en flimsy. Ook is het apparaat RETEtraag, na het installeren van updates lijkt dit alleen nog maar erger te worden.
Om maar niet over de ondersteuning via internet te beginnen, deze is meer dan waardeloos. Ik ondervind regelmatig problemen bij het afspelen van bestanden als ik ze via mn netwerk afspeel. Als ik dezelfde bestanden vervolgens op de eigen ingebouwde HDD of via een USBstick zet en daar vanaf speel, dan werken ze wel. Vervolgens vraag je of dit probleem bij hen bekend is en of ze er wat aan kunnen doen, krijg je te horen dat je dan maar geen illegale meuk moet downloaden... Terwijl dit nooit ergens genoemd is... (Ten tijde van de aanschaf was het apparaat nog vrij nieuw en waren er nagenoeg geen recensies te vinden) In vervolg denk ik dus wel twee keer na voordat ik iets als dit aanschaf. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon ver te zoeken. In dit geval dus letterlijk goedkoop is duurkoop.

kukident 15-06-2014
Geschreven voor: Xtreamer Tv

terug gebracht ....veel te kleine afstandbediening waardoor je steeds op de verkeerde knop drukt...na update was die helemaal verschrikkelijk

R de Jong 14-01-2014
Geschreven voor: Xtreamer Tv

Ik heb hem gekocht omdat mijn huidige mediaplayer niet meer alle formaten ondersteunt en omdat er een Sigma chip in zit, wat veruit superieur is aan een RTL.
Dit is de slechtste mediaplayer die ik ooit heb gehad. Zodra je op je NAS een nieuwe film/serie hebt gezet kan de mediaplayer hem niet direct spelen, nee, hij moet hem eerst scannen, om dit urendurende spektakel te verkorten kan je hem enkele malen herstarten, zeer onpraktisch.
Andere firmware is helemaal dramatisch, met de ene fw kan je geen map op je NAS meer benaderen, met de andere blijft hij rebooten, bij nog een andere kom je de installatiewizard niet door etc. en met nog een andere kan je weer geen mkv bestanden lezen en het gaat maar door, echt dramatisch. Het doorspoelen kan niet versnelt, enkel door 1 of 5 minuten over te slaan.
De afstandsbediening heeft veel te weinig knoppen, je moet alles op de tv in het menu doen, wat de helft van het scherm inneemt.

sjoerd_1970 27-10-2013
Geschreven voor: Xtreamer Tv

Ik kocht deze ter vervanging van mijn eerdere xtreamer, een van de eerste versies die wat traag werd.

Streamen over lan kabel gaat heel goed. Menu is mooi, erg mooi, vergeleken met mijn vorige.

Na wat updates is er veel opgelost en media streamen doet het perfect.

Nadeel vind ik dat de geadverteerde functies zoals dropbox support ed niet aanwezig zijn. Alle apps, behalve gmail en youtube zijn verwijderd, vanwege instabiliteit.

Muziekplayer is onvolwassen en heeft geen jukebox functie. Afspelen op artiest bijv. Kan niet.

Films hebben wel jukebox en dat is mooi. Praktisch ook.

Navigatie kan met minimalistische afstandsbediening of via de ipad/iphone app, of via een webinterface op laptop.

Ik had hem gekocht omdat deze zou streamen naar ipad en laptop. Films naar ipad lukt niet en zou ook alleen mogelijk zijn met formaten die de ipad aan kan. Volgens mij werkt deze feature helemaal niet. Als je de advertentie leest lijkt het of de xtreamer tv alles kan streamen naar ipad en laptop. Hier moet je hem niet voor kopen.

Wat hij wel doet is films en geluid heel goed weergeven op je tv. Qua prijs/kwaliteit best een goed ding.

Robin Duurland 17-09-2013
Geschreven voor: Xtreamer Tv

Leuke speler voor weinig geld. Na de firmware update werkt de speler beter en sneller. ik heb een 500gb harde schijf ingebouwd. Kan nu al me media erop zetten kijken wanneer het me uitkomt. helemaal top

Daan2013 07-10-2013

Hoi Robin,
Ik begrijp dat je enthousiast bent over xtreamerTv.
Zou jij me een keer kunnen helpen met wat problemen met xtreamertv?
De Engelse helpdesk geeft toch problemen.
ik zou er blij mee zijn .gr herman

a

ustinov66 24-08-2013
Geschreven voor: Xtreamer Tv

Slechte aankoop. Menu is traag.Na de nieuwste update zijn alle apps verdwenen.Menustructuur is zeer onlogisch.Filmposters pakt hij niet zoals beloofd.Kortom een mediaspeler die vol bugs zit.Ik heb deze mediaspeler teruggetuurd.Ik gebruik mijn oude xtreamer van 3 jaar oud weer.
Die doet wat hij moet doen.

Jeroen Bakker 05-04-2013
Geschreven voor: Xtreamer Tv

Wat een handige mediaspeler. Dit is nu echt 2013. Niet denken waar de films of de muziek staat. Gewoon met de kleine en handige afstandsbediening scrollen. Per film wordt een beschrijving weergegeven, en nog wat meer informatie zoals hoofdrolspelers en jaar van uitgave. Je kunt ook selecteren op genre zodat je zelf kunt bedenken of je zin hebt in een actie, drama of science fiction film. Het handige is dat de media speler dit allemaal zelf doet, en nog wel in het Nederlands. De ondertiteling is ook makkelijk te selecteren en regelmatig wordt deze mediaspeler geupdate. Dit geeft hij zelf aan en door hier op te klikken gebeurt alles automatisch en zitten er weer nieuwe functies bij! Helemaal leuk en een echte aanrader.