Mede8er MED600X3D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mede8er MED600X3D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Rob.Erto 26-12-2014
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Ter vervanging van alle dvd's en VHS videobanden deze mediaspeler aangeschaft, met name omdat deze zo goed als alle formaten af kan spelen. 1e installatie (aansluiten) verloopt prima en de 1e film afspelen was zo gepiept; echter. Er zijn zeer veel mogelijkheden om deze mediaspeler naar eigen smaak aan te passen, maar om dit te bereiken volgt er een steile leercurve en talloze externe programma's en handleidingen op internet. Sommige vinden dit een voordeel, anderen wellicht een nadeel. Ik heb na enkele uren vogelen geleerd hoe ik de speler kan instellen (videowall etc) naar mijn eigen voorkeur en nu gaat het soepel. Vandaar voor bedieningsgemak een score van 3 sterren. Wil je een mediaspeler die alle formaten speelt, en vind je het niet erg om je te verdiepen in de materie om zo een speler te krijgen die helemaal doet wat jij wilt, dan is dit een uitstekende keus!

Dennis A. 72 15-10-2014
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Heb in eerste instantie deze mediaspeler gekocht voor oma omdat zij graag youtube filmpjes kijkt en dit ook op TV wilde doen. Beviel niet, te traag, slechte zoekfunctie. Heb de speler weer meegenomen om deze te koppelen aan mijn nas thuis, ook dit verloopt zeer traag met veel "lag" en in vastlopen van de speler. Toen aan de harddisk gekoppeld en ook weer vastlopen van de speler en geluid wat plotseling wegvalt en films die tijdens het kijken ineens wegvallen. Speelt niet alle formaten af zoals wel belooft. Al met al een miskoop van 140 euro. Zou hem aan niemand aanraden.

JurgenValks 16-10-2014

Ik vrees dat al deze problemen toch aan de kwaliteit van je eigen netwerk liggen, ik heb 0,0 problemen met het afspelen vanaf mijn NAS of vanaf een lokale harddisk. Mijn zus, broer en moeder (oma) gebruiken naar volle tevredenheid deze mediaspelers.

Ik heb een collega en die heeft ook altijd problemen met het afspelen vanaf zijn netwerk, onlangs heeft ie zijn bekabeling en router vervangen en alles werkt nu 100%

Dus een beetje vertekend beeld wat je hier schetst.

gmpvandam 23-12-2014

Beste Dennis. Ik gebruik deze mede8er al geruime tijd. Werkt super. Maar als je vastlopers hebt met video, dan kun je eens kijken of je video hebt met ogg audio. Dan loopt ie ook bij mij vast en moet ik hem resetten. Verder herken ik niet wat je allemaal aan problemen hebt. Bij mij werkt het erg goed, en ik raad deze mede8er zonder enige problemen aan.

Sir.Kwi 05-08-2014
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Gebruik in combinatie met een Synology DS213J voor 6TB aan films en series.

Bevalt erg goed! Deze mediaplayer heeft veel opties, maar nog beter: de fabrikant beschrijft deze opties ook erg goed met kant-en-klare handleidingen.

Zolang je niet verwacht dat je een videowall met scraping en custom icoontjes en skins hebt draaien binnen een uur na installeren - dan valt het eigenlijk erg mee.

Installatiegemak: Eenvoudig, wordt direct herkent.
Bediening: Lekker snel reagerende bediening. Mooie afstandsbediening.
Compatibility: Van de 250+ afgespeelde films, slechts 1 gevonden welke geweigerd werd.
Customizing: Ondanks dat er kant en klare software op draait, zijn vele zaken aan te passen en naar eigen wens in te richten.

paula30 04-04-2014
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Zeer tevreden met deze mediaspeler prima beeld en geluid ook 3d is perfect en hij werkt prima met een 3TB schijf.

Bert van Ernie 02-02-2014
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Deze speler valt zwaar tegen omdat hij niet alles goed afgespeeld, bv sommige avi`s worden niet ondersteund door een error. Antwoord van mede8er : Klopt we hebben geen licentie voor avi/divx, oplossing geen.
Verder vallen regels van de externe srt ondertiteling spontaan weg en met 3D laat hij deze in 2D zien wat resulteerd in slecht beeld en koppijn. Dan nog de zeer slechte afstandsbediening die vaak uitvalt waardoor je niets meer kunt en de batterijen eruit moeten voor een reset. Al met al een gaat deze in de verkoop en overweeg ik toch een Popcorn A400, iets duurder maar ik hoop dan ook beter.

bl74 29-01-2014
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Deze speler een maand in bezit gehad en veel bekeken en afgespeeld. Primair de speler gekocht voor de 3D ondersteuning en ik vond dat mijn WD TV live gen1 wel aan vervanging toe was. De installatie ging niet soepel. Ik kreeg een versie waar nog de eerste firmware op zat en moest via een usb stick eerst de bootloader updaten en daarna de firmware updaten. Niet echt service van b o l d o t c o m.

De speler speelt alles, maar dan ook alles. 3D is verbluffend op mijn TV (pana GT30). De speler heeft geen Wifi, maar wij hebben sowieso alles bedraad. NAS communicatie ging uitstekend. Ten opzichte van de oude WD TV live (1e gen) valt de beeldkwaliteit van de mede8er een beetje tegen. Ik had verwacht dat nieuwe Realtek wel een stuk verder was dan de oude sigma, maar dat is niet het geval. Sommige MKV's werden met een heel licht staccato afgespeeld. Even de speler aan en uit en het was weer goed.

De reden echter om deze speler alsnog te retourneren is dat veel ondertitels bij bewegende beelden een lichte flikkering laten zien. Ook zie ik bij hele snelle beelden via bluray af en toe wat artifacts. Deze bestanden werden via de oude WDTV uitstekend afgespeeld. Voor wat betreft de flikkering in de ondertitels zijn er meer mensen die dit hebben gerapporteerd, maar er is nog geen oplossing. Ik ga weer terug naar een sigma chip of tijdelijk via de WD TV Live gen3 en later naar een nieuwe chip of naar een Dune 3D.

martijnrozeboom 22-12-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Ben nu een week in het bezit van deze geweldige mediaspeler.
Ik heb me laten overhalen om deze te nemen door de vele positieve reacties hier.
En deze zijn allemaal terecht!
Of je nou .mkv, .mp4, .iso of video_ts/Vob wilt afspelen, hij doet het allemaal!
Mooiste is dat de speler, na het update van de fireware, automatich een mooie achtergrond en cover plaatst met nederlandse filminfo bij films en series.
Geen ondertiteling erbij? Gewoon met één druk op de knop en je hebt de correcte ondertiteling erbij.
Dus alles wat je zoekt voor een normale prijs.

Dilis 04-09-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Gisteren de Mede8er MED600X3D binnengekregen en geïnstalleerd.
Nou ben ik niet zo technisch, maar dit is echt eenvoudig.
Ik ben de Mede8er meteen gaan gebruiken en ik moet zeggen de bediening en functionaliteit zijn uitstekend. Heb naast deze Streamer ook meteen 1T opslag en de wifi dongle besteld welke ook meteen goed werkte. Ik ben erg blij met mijn aankoop via Bobshop.

Owvide 02-04-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Prima apparaat en doet wat het moet doen. Makkelijke installatie en speelt alles af. Ik heb deze gekocht omdat mijn Samsung tv geen 3d ondertiteling ondersteund. Met de mede8er werkt dit perfect. Als je een beetje de forums af gaat is het ook nog mogelijk om mooie videowals te maken.

RobertL 22-03-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Ik heb een Philips TV met een ingebouwde mediaplayer. Deze is echter beperkt (kan o.a. geen srt bestanden afspelen). Wat mij echter opvalt is dat de beeldkwaliteit van de ingebouwde mediaspeler een stuk hoger is dan de mede8er. De zelfde bluray kwaliteit film (8GB) is via de mediaplayer in de TV kleurrijker, scherper en vloeiender. Niet dat de mede8er slecht is, maar ik had wat meer van de beeldkwaliteit verwacht.

RobertL 24-03-2013

Ik heb inmiddels gevonden wat het probleem was "de beeldstijl". Deze stond op "film" en dat leverde op 1 of andere manier een bijzonder bedroevend resultaat op tov "natuurlijk".

mschmitt 23-03-2013

De beeldkwaliteit is afhankelijk van een aantal belangrijke uitgangspunten:
1. Netwerkverbinding ... snelheid en bandbreedte (sterkte van de Wifi netwerk);
2. De kwaliteit van het media- bestand (.iso,.mkv etc.);
3. Kwaliteit van de bekabeling tussen de Mede8er en je televisie.

Ik heb toevallig ook een Philips TV en maak ook gebruik van blueray. Maar mijn beeldkwaliteit is prima.

ducktale1 21-03-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Met ziggo als provider gaat het niet lukken,krijg na herhaalde dure telefoontjes met ziggo niet het gewenste resultaat.krijg niets in het netwerk,alleen maar in pnlp en dan nog zonder geluid en ondertitels,ziggo moest tcp poort 445 vrijgeven volgens mede8er,maar dat hielp niet.teruggebracht en popcorn gekocht

mschmitt 23-03-2013

Ik begrijp niet wat ziggo met het aansluiten van de Mede8er te maken heeft?

Maak je gebruik van de wifi functionaliteit van de Ziggo router? ... dat zou ik dus niet doen.
Het is verstandiger om de thuis systemen op een separate switch te plaatsen. Bij voorkeur ook een switch met een ingebouwde firewall. Dit maakt je netwerk veiliger en je hebt geen beperking van de ziggo provider.

Hedekram 22-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Ik heb de Mede8er nu twee weken in huis en hij bevalt mij prima voor wat ik er mee wil doen.
Eenvoudig aan te sluiten, externe HD via usb aangesloten, tv via HDMI, stekker in het stopcontact en hij speelt.
Het menu is eenvoudig maar functioneel. Het enige nadeel vind ik dat hij geen display heeft waarop ik kan zien wat ik doe, als ik muziek wil af spelen moet eerst de tv aan om een keuze te kunnen maken.

StefaanDG 01-03-2013

Ook dat zal binnenkort mogelijk zijn. Mede8er heeft namelijk een NET API gelanceerd waardoor het mogelijk is applicaties te schrijven voor iPad, Android of zelfs desktop-apps voor PC of Mac die de Mede8er aansturen.

sir_knudde 20-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een upgrade gedaan van een HDX-1000 (popcorn A-110) naar de med600x3d.
De voordelen:
- kan al mijn full-hd bestanden streamen vanaf nas (de HDX had problemen met de hogere bitrates).
- speelt BR rips.
- toont gelijktijdig beeld op HDMI en composiet. Vooral handig als je een klein schermpje hebt dat aan kan als je naar muziek wilt luisteren en dan door het menu moet navigeren.
- betere geluidskwaliteit.
- snellere reactie bij navigatie door menu.
- geen buzz uit de sd-card reader (probleempje van de HDX, dat op te lossen is door een sd-card te plaatsen).

De nadelen:
- geen directe firmware updates (dat moet nu via een usb-stick, maar gaat best soepel);
- geen coaxiale spdif, optisch is wel beschikbaar.
- geen ruimte voor een hdd, maar ik moet dat gezoem niet hebben als ik een film kijk of muziek luister.

Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen.

rex250801 20-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

deze mediaplayer ik vind beter dan acryan omdat iets sneller dan acryan .ik heb getest zoals 3D half sbs met ondertiteling werkt ook goed ik ben zo erg blij en eindenlijk opgelost.deze kunnen alles afspelen zoals bd25 of 50-iso ook 3D.dit is echter aanrader om te kopen dit is top

barijos 20-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Ik kocht deze mediaspeler als vervanging van mijn pocorn100a, die kuren begon te vertonen en geen blue-ray menu's kan verwerken. Aangezien ik sinds kort een 3D plasmascherm heb, vond ik het toch beter om een nieuwe mediaspeler te kopen.
Het apparaat doet alles wat hij belooft zonder problemen. Ik ben er zeer tevreden over.

mrdummy 19-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Correctie: Onder Internet zeg ik dat keyboard icoon linksboven te zien is, maar het is rechtsboven.

De speler is getest met LG 3D televisie en Onkyo receiver.

mrdummy 19-02-2013

INTRODUCTIE
Ik heb bij iBood een speler Mede3er MED600X3D gekocht. De reden van de aanschaf is dat het over een moderne en krachtige chip Realtek 1186 beschikt. Daarmee kan ik full frame 3D afspelen, maar ook vlotter diverse mediaformaten en zelfs 10 bits kunnen afspelen zonder vertraging.
Het is verder heel compact speler met alle benodigde aansluitingen, maar ook extra’s zoals SD lezer aan de zijkant.
Ik heb al een Iconbit XDS73D in huis. Dat is ook een krachtige speler dat over dezelfde Realtek chip beschikt. Het bestaat al langer op de markt, dus het is serieuze concurrent. Maar Iconbit is geen Nederlands merk of met echte Nederlandse support. Het komt uit Rusland. Mede3er is wel Nederlands en dus is er actieve support aanwezig. Dat is goede reden om een overstap te maken.

Ik vergelijk beide spelers op sterke en zwakke punten, zowel afspelen, bediening en de menu indeling. Iconbit is enige die USB 3.0 aansluiting heeft. Mede3er heeft dat weggelaten omdat het geen verschil maakt voor het afspelen van de zwaardere films, USB 2.0 is nog steeds snel genoeg hiervoor. Op z’n beurt heeft Mede3er enige SD reader ingebouwd en kent hardware knop vooraan voor de TV signaal keuze. Dat is een goede uitrustig.
Beiden hebben HDMI 1.4, composite video/audio, SPDIF en Gigabit aansluiting. Maar de afstandbedieningen zijn verschillend. Mede3er heeft eentje met achtergrondverlichting ingebouwd. Dat is handig voor in de duistere kamer!

UITPAKKEN & EERSTE GEBRUIK (INSTALLATIE)
In de doos van Mede3er tref ik een speler aan, netjes verpakt en beschermd tussen schuimrubber. Er zit een andere kartonnen doos in met inhoud: HDMI kabel, composite video/audio kabel, 12V-2A adapter, afstandsbediening, losse reserveknoppen voor afstandbediening, 2x AA batterijen, handleiding en quickstart guide.
De reserve knopjes voor afstandsbediening zijn in zwart. Waarom niet in blauw, weet ik niet. Het lijkt meer om te wisselen als je blauwe kleur niet mooi vindt en niet echt als reserve knop.

Het is goed om te zien dat alle benodigde kabels aanwezig zijn. Je kan dus aansluiten en meteen gebruiken. De quickstart guide is echter te simpel en te kort om te zien hoe je moet aansluiten. Met alleen tekst en weinig plaatjes – er is niet eens aansluitschema – moet je dus zelf uitzoeken. Het is geen mooie quickstart guide, ondanks meerdere talen zoals NL. De handleiding is alleen in het Engels maar geeft wel meer informatie en ook hoe het aangesloten kan worden. Ik vind vreemd dat er al gesproken wordt over de firmware updaten in quickstart guide, dat hoeft niet. Niemand wil meteen firmware updaten direct na aansluiten. Je wilt eerst even uitproberen of het goed doet en hoe het werkt.

Aansluiten gaat makkelijk en de speler is al klaar voor het gebruik. Even batterijen in de afstandbediening doen en dan op powerknop drukken. De led vooraan wordt dan blauw. Gelukkig is led niet irritant fel. Iconbit is wel wat vervelend met zo’n felle blauwe led aan de voorkant.
Bij het aanzetten verschijnt er pixel logo van Mede3er op het scherm, dan volgt deels zwart scherm en paar vrouwen met bril op. Al snel ben je in de menu met 5 keuzes. (in het begin moet je eerst taal, tijd en netwerk instellen) De keuzes zijn: Favorieten, Mediakeuze, Youtube XL, Internet en Setup. Eigenlijk twee-talig omdat Engelse hoofdwoorden blijven staan, eronder in het blauw zie je je taal staan. Het opstarten is in ongeveer 15 seconden klaar, dat is beter. Iconbit doet wat langer over, ook omdat er code in zit voor de vrij zinloze en verouderde Android deel.
De installatie geef ik als cijfer een 7 vanwege minder goede Quickstart guide en Engelse handleiding.

De interface oogt verfrissend en simpel. Met duidelijke achtergrond afbeelding weet je welke functie je kiest. Omdat Favorieten in begin leeg is, gaan we dus naar Mediakeuze. We kunnen kiezen uit Netwerk, UPnP, USB of NFS. UPnP zal plug and play apparatuur herkennen, NFS is voor netwerk opslag apparatuur, NAS. Voor Windows voldoet Netwerk al, hoewel UPnP en NFS ook kunnen werken als je dat ook instelt in Windows 7.
Onder Netwerk zie je eerst aanwezige groepen in je netwerk. Als je shares goed hebt ingesteld, kun je de computernamen zien. Je kan alles openbaar zetten (met Windows netwerktool) of standaard met wachtwoord erop. Gelukkig kan ik wel shares met wachtwoord onder Windows 7 benaderen. Het is wel goed idee om password shares te opslaan als shortcut, anders moet je steeds weer invoeren. De keyboard invoer is gelukkig duidelijk en gekleurd. Het onthoudt ook laatste 7 woorden. Alleen wachtwoorden worden niet bewaard.
Je kan nu door de inhoud van de drives bladeren. Wacht even. Waarom kan ik geen compacte lijstweergave kiezen? Het zijn steeds 10 thumbnails. Zelfs naam weghalen is nog erger want dan moet je raden wat onder elke thumbnail staat. Van media wordt er niet gelijk inhoud zichtbaar gemaakt. Alleen foto’s geeft wel de miniatuur weergave weer. Dat is wel jammer want als je veel bestanden hebt, duurt bladeren door de bestanden en mappen daardoor lang. Het gaat niet snel. Iconbit heeft wel compacte lijstweergave zonder thumbnails zodat bladeren al sneller gaat.
Na prutsen op afstandbediening, druk ik op een “Mede3er” knopje, kom ik toch nog in Netwerk terecht met … compacte lijstweergave? Dat zag ik niet aankomen, maar er is geen optie voor in de menu. De compacte lijstweergave werkt zelf wel snel.
Je kan eenvoudig favorieten instellen. Kies dan een share, map of een bestand, en via Menu knop kun je dan markeren als favoriet. Zo simpel is het.
De afstandsbediening heeft naast lichtknop ook een eigen favoriet knop, maar je programmeert alleen veel gebruikte afstandsbediening knop mee, niet die van map of een bestand… Voordeel is wel dat zijknoppen goed te voelen is dus je kan toch gebruik van maken om snel erop te drukken in het donker.
Met bedieningsgemak zit het goed snor en geef ik een 8.

Het mooiste is natuurlijk de skins. Je kan de interface naar je smaak instellen! Via Mede3er forum kun je skins downloaden en zo heb je de televisiescherm naar je smaak! Helemaal je eigen stijl. Dat kan niet met Iconbit. Geweldig!

AFSPELEN MEDIA
Het afspelen gaat vrijwel probleemloos. Zowat alle denkbare media wordt ondersteund: H264, MPEG2, AVI, MP4, FLV enzovoort. MKV bestanden worden goed herkend.
Met toets INFO krijg je de informatiebalk boven te zien. Geluid, videocodec, duur media, naam media, alle belangrijke informatie staat er. Maar met blauwe iconen is niet altijd goed te zien op de sommige toestellen, het wordt wat donkerder over. Dat geldt ook voor afspeeliconen. Denk maar aan televisie met local dimming in de donkere scenes, dan zie je bijna niet meer.
Met knop MENU tijdens afspelen kun je subtitles instellen. Je kan echter niet andere subtitle bestand zoeken, je moet dus zorgen dat bestand in MKV zit of correct hernoemd is. Als ik bij Iconbit wil kijken, heeft die wel beter voor elkaar: je kan wel andere subtitle bestand pakken. Ook de ondertiteling komt iets beter uit bij Iconbit omdat outline rond de tekst wat dikker is. Dikkere zwarte rand. Mede3er is minder goed leesbaar als achtergrond wit of lichtgekleurd is.
Verder kan je ook meteen achtergrond kiezen en erin laden. Dat kan tijdens foto’s bekijken. Zo kan je eenvoudig de skin instellen via de Menu knop.
Tijdens afspelen kun je ook 3D functies inschakelen. Het herkent echter niet meteen de normale h264 bestanden waar 3D in verwerkt is met halve beelden van SBS of TP. Je moet dus zelf inschakelen. Alleen full frame 3D media kan meteen herkend worden, maar ik heb zulke bestanden niet bij de hand. De 3D functie werkt prima, de televisie herkent de 3D signaal en ik kan ernaar kijken met 3D bril op. Dit heeft Iconbit ook op dezelfde manier. De signaal naar mijn receiver gaat goed, zoals 5.1 geluid wordt herkend, DTS komt goed door. Geen probleem via HDMI.

10 BITS MEDIA AFSPELEN
Ik heb begrepen van Mede3er support dat het probleemloos 10 bits h264 moet afspelen. Daarom heb ik uitgebreid met diverse 10 bits media naar de beelden gekeken. 11 verschillende media bekeken van verschillende fansubs en series. De profiel is ook steeds verschillend, van lichtere Hi10@L4.0 tot wat zwaardere Hi10@L5.1. Ook Reframes, dat opbouw beeld bepaalt, is verschillend van 4 tot 16 reframes. 16 is wat zwaarder instelling. Het maakt niet uit of je 720p of 1080p afspeelt.

Omdat 10 bit h264 niet zo lang bestaat en het is geen officiele standaard, ondersteunen niet alle chipsets het. Sigma staat er bekend om dat het volledig weigert. Maar Realtek heeft verrassend wel mogelijkheid om te kunnen afspelen. Echter 10bit media is zwaarder om te decoderen, dus de sterkere Realtek 1186 is al stuk minder zorgen om beelden te kunnen weergeven. Maar helaas, uit de test weet ik – ik hou al hele tijd Realtek chipset in de gaten – weet ik dat 10bit weergave nooit 100% perfect zal gaan. Er is nog steeds kans op kleine beeldstoringen. En heel kleine kans kan de speler zelfs crashen. De beeldweergave is zelfs vrijwel identiek bij Iconbit, dus het ligt niet aan de software.

Met lichtere profiel zullen meeste beelden bijna schoon en goed te bekijken. Zodra men zwaardere profiel neemt van L5.1 en veel reframes, dan merk ik op dat er storingen optreden: dubbele beelden, veel uitgesmeerde pixels, en zelfs complete pixelstoringen. Kleurverlies zal ook regelmatig voorkomen in aantal 10 bits media. Het is dus afhankelijk hoe de media ge-encodeerd wordt. Het is beter niet te zwaar te maken als je de beeldproblemen laag wil houden.

Alleen met 8 bits media maakt niks meer uit. Alles wordt foutloos weergegeven, geen kleurfouten en het blijft strak. Waarom is er dan 10 bits media gemaakt? Omdat het iets beter kan comprimeren en tegelijk kan het veel meer detail weergeven. De kwaliteit is dus hoger in 10 bits media. Met 10 bits kun je wat meer kleurinformatie opslaan en daardoor wordt bestand in theorie 20% kleiner. Oorspronkelijk is 10 bits voor mastering bedoeld vanwege beter behoud van de beeldinformatie.

Ik moet dus zeggen dat 10 bits ondersteuning niet officieel is in Realtek chipset. Het kan niet goed alles weergeven. Maar het geeft wel beelden en niet als zwart beeld zoals bij Sigma. Je hebt alleen een goede media encoding en dan kun je alsnog genieten van de “schone” beelden.
De bewering van Mede3er dat het 10 bits media kan weergeven klopt wel, maar het is geen garantie dat het ook probleemloos werkt. Alleen met gewone computer en een voldoende krachtige cpu, is software decoderen van 10 bits media geen probleem en beelden zijn dan nagenoeg storingvrij.

YOUTUBE XL
Mede3er biedt ook een mogelijkheid om naar Youtube beelden te kijken.
Er wordt wat vooraf ingeladen tijdens opstarten functie. Dan krijg je de venster te zien met lijst video’s van Spotlight. Je kan ook Top Rated, Most Viewed enzovoort kiezen. Zodra je op de video klikt, spring je naar de andere venster waarbij video uitvergroot wordt, maar nog niet fullscreen. Ernaast zie je weer lijst video’s, maar ditmaal zijn het video’s dat ongeveer zelfde bedoelingen heeft als de gekozen video. Net zoals je ook op de computer meemaakt.

Ik merk op dat ik niet Full HD optie kan kiezen. De beelden lijken 480p weergave te hebben. Zelfs full screen optie inschakelen blijft de beeldkwaliteit gelijk. Het is wel allemaal goed te bekijken, maar wel jammer dat de beelden niet wat scherper kan. Wat betekent XL dan ook al weer?
En ik mis de afspeelinformatie. Er bestaan lange Youtube films, maar je kan niet zien waar je bent, je kan niet eens vooruit spoelen. Dat is vervelend. Ik zou toch wat verbetering willen zien, want MP4 en FLV via eigen speler toont wel afspeelinformatie.

INTERNET
Je kan de internet op met Mede3er. Er zit een heuse browser ingebouwd. Bediening via de afstandsbediening is mogelijk, maar het is vrij omslachtig. Het is aan te raden toetsenbord en muis te nemen. Mede3er heeft als optioneel compacte draadloos keyboard te koop hiervoor. Gelukkig kan ik wel wireless Logitech keyboard/muis aansluiten, maar je zal wel de speciale knoppen missen.
Ik vind wel jammer dat de muiscursor niet te zien is in de browser, zo maakt navigeren wel moeilijk. De browser heeft zelf geen plugins, maar kan wel aardig wat websites weergeven. Gelukkig is Realtek krachtig genoeg om beetje vlot te weergeven. Het laadt alleen niet zo snel in dan je gewend bent.
Verder heb je nog eigen internet opties zoals Flickr en Picasa. Ik vind die Flickr wel erg spartaans uitzien met maar 7 plaatjes tegelijk op het scherm. Picasa is ook simpel, maar toont meer foto’s tegelijk op het scherm. Dat is wat beter.
Welke een keyboard/muis moet hebben, kun je zien aan de icoon linksboven.

De internet functie is een leuke aanvullig op de speler, maar aan de andere kant zal de trage werking beetje vervelend worden en je moet toch toetsenbord op aansluiten. Met alleen afstandsbediening ben je lang mee bezig en dus val je al snel terug op de laptop of een tablet.

CONCLUSIE
De speler Mede3er heeft me positief verrast. Het heeft veel mogelijkheden. Het afspelen is hetzelfde net als Iconbit vanwege dezelfde Realtek chip, maar de interface is duidelijk veel beter en is mooier. Met skins zal je veel plezier aan hebben omdat je dan eigen stijl kan kiezen die je wilt zien. Verder is het krachtig genoeg om alle media te kunnen afspelen, ook 10 bits media kan er beelden getoond worden. Er is ook een jukebox functie ingebouwd, maar ik hou me weinig bezig met muziek, ik kijk vooral naar de beelden.

Dankzij Nederlandse support verdient Mede3er zeker mijn aanrader boven Iconbit. Ik hoop wel dat er wat verbeteringen komen in de komende firmware, maar gelukkig kun je dat doorgeven aan de Nederlandse forum zodat jouw wensen mogelijk ook in de komende firmware komt! Daarmee is Mede3er MED600X3D 1 van de beste spelers met veel fun geworden. De verlichte afstandsbediening is natuurlijk goed meegenomen, de knoppen bedienen is ook niet te zwaar. Het voelt gewoon goed aan. Goed gedaan! Optioneel kun je nog WiFi erop doen maar dat kost natuurlijk wat geld. Je kan kiezen uit USB of inbouw kaart. De laatste hou je de beide USB poorten vrij.
De SD reader is slim toegevoegd, zodat veel (video)camera gebruikers dit zullen waarderen.

Als cijfer geef ik hier een 9 voor mogelijkheden en degelijkheid. Waarom nog niet 10? Vanwege het gebrek aan de lijstweergave. Ik vind bladeren door bestanden door 10 thumbnails per keer niet lekker vlot gaan. De ‘verborgen’ lijstweergave kan natuurlijk niet zo. En Youtube als belangrijke menufunctie mag goed werken, maar is toch beetje spartaans in bediening omdat er geen afspeelbalk aanwezig is. Je kan dus niks anders doen dan maar gewoon helemaal kijken. Hopelijk wordt het beter in de volgende firmwares.
Het is al heel goed product geworden en dat kan nog beter worden via firmware upgrades! Blijf zo doorgaan! Het is een aanrader voor iedereen.

Fleur82 12-03-2013

Hoe is de doorgifte van Dolby True en DTS-HD?

Mijn huidige player geeft dit vaak niet correct door naar mijn receiver, waardoor deze simpelweg geen geluid doorgeeft. Ik wil nu eens overwegen een modernere mediaplayer uit te zoeken, die daadwerkelijk in de specs Dolby True HD en DTS-HD hebben staan, maar twijfel nog steeds.

M.Janse 19-04-2013

mooi, dat je de X6003D zo uitgebreid getest hebt. Daarom wilde ik je wat vragen. Ik heb de 600X3d vandaag aangesloten op mijn router via Wifi. Ging prima, hij ziet de pc's in mijn netwerk. Wil graag film/muziek streamen op om de Philips tv te kijken.
Nu kan ik van het netwerk een van de pc's kiezen en moet dan een netwerk-ID en netwerk wachtwoord invullen. Maar wat moet ik daar precies invullen, welk ID en wachtwoord? Ik weet het niet. Kun je me helpen? Alvast bedankt.

Lt Pepe 09-03-2013

Mrdummy, je lijkt de mediaplayer uitgebreid getest te hebben. Weet je toevallig ook of de draadloze optie met dongel goed werkt? Ik wil films gaan streamen vanaf een Synology DS 213 air en mijn televisie is de Samsung UE46ES8000. En heb ik een speciale dongel nodig of voldoet elke dongel?

mrdummy 10-03-2013

Technisch gezien kan elke dongle erop mits de chip erop vrijwel gelijk is als die officiele van Mede3er. Hoewel, dat zal wel je 1 USB poort kosten. De speler biedt ook ruimte voor mini PCIe kaart, waarbij je wel even de behuizing moet openmaken.

Persoonlijk zou ik niet wireless aanraden als je grote bestanden wil afspelen. Dat kan voor beeldstoringen zorgen als bestand niet snel genoeg over wireless loopt. Bekabeld zit je altijd goed.

Normale 1080p media met mkv formaat kan wel, maar BD rips van 20 GB groot wordt wel lastig over wireless.

Mini-PCIe kaart heeft grotere 5dbi antenne dan usb stick, dus technisch gezien is de kaart beter in ontvangst en verzenden signaal.
Alternatieven worden niet ondersteund door Mede3er, maar je kan proberen:
Voor pcie kaart: rtl8187se / rtl8191se
Voor usb stick: rtl8191su
Let wel dat voor de alternatieve pcie kaart juiste antennestekker bij zit, anders kom je niet mee verder.

Slagertjethelegend 19-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

installatie was makkelijk ondanks mijn onwetendheid mbt mediaspelers enzo. Werkt verder prima heb er al veel plezier van. Makkelijke bediening en herkenbaarheid veel typen.
al met al blij met deze investering, nu alleen nog de wifi aanschaffen. :-)

sander-91 18-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Door mijn eigen onkunde ging de installatie niet echt soepel, het was niet echt duidelijk hoe ik vanaf mijn computer mediabestanden kon streamen. Dit stond niet goed in de handleiding, maar een belletje naar de klantenservice deed wonderen. Ik hoefde nog geen minuut te wachten aan de telefoon en ze hielpen me al. Er zijn veel mogelijkheden met dit apparaat, ik heb hem gekocht als verbinding tussen de computer en mijn televisie. Echter, de internetfunctionaliteit laat wel wat te wensen over. Youtube filmpjes afspelen doet hij goed, alleen de overige functionaliteiten zijn niet echt geweldig. Bediening is ook erg gemakkelijk, mijn oma van 80 zou het ook nog snappen denk ik. Ik besluit dit review met te zeggen dat het een goed apparaatje voor deze prijs.

rovaval2 18-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

De installatie verliep voorspoedig: de interface is overzichtelijk. Er wordt echter geen Nederlandse handleiding is bijgeleverd. Geen probleem overigens, omdat op het Mede8ter-forum een handleiding in het Nederlands van de 1000x3D voorhanden is, die grosso modo uitstekend te gebruiken is voor de 600x3D. Het apparaat speelt alle video-formaten af en DTS-MA- en TrueHD-audio worden netjes doorgegeven aan je AV-versterker (als die voorhanden is...).
Ik heb me verder nog verdiept in de aanmaak van de Jukebox m.g.v. het YAMJ-programma, waardoor het mogelijk wordt een grafisch gelikte presentatie te realiseren van de opgeslagen media én zelfs een synopsis van films. Al met al een tevreden gebruiker en ik hoop dat dit zo blijft.....

marcofromthefield 18-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Noodgedwonen overgestapt van een HDX-1000 (die zijn strepen verdient heeft)die niet met de UPC Horizonbox overweg kon.Installatie ging erg eenvoudig v.w.b. de basis zodat je media vanaf een usb-device kunt afspelen. Ga je netwerkgericht aan het werk is het wat lastiger voor een gemiddelde gebruiker, vooral wanneer je bijv vanaf je PC bestanden via netwerk op de Mede8er wilt zetten. Documentatie is minimaal en helaas niet in het Nederlands. De basis, het afspelen van muziek en films vanaf de Mede8er op je TV is erg gebruikersvriendelijk, mijn kids van 8 en 10 kunnen er probleemloos mee overweg. 3D functionaliteit nog niet kunnen testen. De degelijkheid is beduidend minder dan datgene ik gewend was, de HDX die grotendeels van metaal was. Ook de afstandbediening is niet degelijk, vaak resulteert 1x drukken op 2 handelingen.

Marsi 18-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Omdat ik ook graag full 3D films wou kunnnen bekijken, heb ik besloten mijn AC Ryan HD mini te vervangen door de MED8ER MED600X3D, gebruik hem hoofdzakelijk met een externe 2,5" USB disk en dat werkt perfect.
Nu was ik omzich ook al erg tevreden met mijn AC Ryan, maar deze speler werkt nog net even sneller en tot nu toe ook erg stabiel.
Al flinnk wat films zowel 3D als gewoon HD gekeken en zowel beeld als geluid (DTS) zijn van erg goede kwaliteit.

Kortom gewoon een zeer makelijk te bedienen mediaspeler waar iedereen mee overweg kan.

blizard 17-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Vanwege de behoorlijk actieve community heb ik gekozen voor Mede8er. Daarom heb ik een paar jaar geleden ook voor Synology gekozen. Deze speler heeft een chipset die ook 3D aankan, hier maak ik (nog) geen gebruik van. Ik had een 500V1, deze heb ik doorgegeven aan iemend die geen NAS heeft.
Wat ik heb ondervonden:
1 De speler reageert soms traag op commando's
2 De afstandbediening kon ik op een bepaald moment niet uit krijgen (licht bleef branden)
3 De layout is niet voldoende aan te passen (hele grote iconen) ik wil graag een verkennerslook, incl. datum voor makkelijk zoeken.
4 NFS krijg ik niet aan de praat, hoewel alles goed staat.

Ik maak me er niet al te veel zorgen over, er is al 2x een firmwareupdate geweest, dus er wordt druk gesleuteld.

AlwinOverijssel 17-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

De mediapseler nu een aantal weken in het bezit. Na het kopen van een nieuwe 3D tv kon een mediaspeler met full 3d ondersteuning natuurlijk niet achterblijven. Helaas had mijn EM8102 dit niet.

Zoals zoveel mensen me uitgebreid via internet georienteerd. Hierbij de prijs in ogenschouw genomen sprong de Mede8er MED600X3D er samen met de Xtreamer Sidewinder 3 en de EM7380 uit. Ik las veel positieve dingen over de Mede8er en toen ik deze bij toeval de volgende dag in de aanbieding zag heb ik niet lang na hoeven te denken.

Vergeleken met mijn vorige mediaspeler (dit is inmiddels mijn derde) is hij een stuk sneller. De menu's zijn logisch ingedeeld en gemakkelijk te gebruiken. Ook het favorieten menu waarin je de mediapeler rechtstreeks kan laten opstarten is erg fijn. Niet elke keer weer de map op hoeven te zoeken maar er met 1 klik inzitten, heerlijk. Een van de minpuntjes die al eens genoemd is is inderdaad dat je de afstandsbediening wel enigzins juist naar de mediapeler moet richten. Maar echt vervelend kan ik dit niet noemen.

Aangezien ik hem dus voor mijn 3d tv gekocht heb heb ik inmiddels een aantal 3d films gekeken. Werkelijk waar prachtig! Iedereen gebruikt zijn mediapeler natuurlijk anders. Ikzelf gebruik er een externe buspowered usb 2.0 harde schijf bij. Dit vind ik het makkelijkst. Alles wordt vlekkeloos afgespeeld alleen merkte ik dat bij de volledige 3d blu-ray films zo heel af en toe een kleine hapering in het geluid was. Het betreft hier echter iets van een stilval van een kwart seconde en is zodoende niet heel storend te noemen. Dit kon natuurlijk ook aan de film liggen, maar ik heb het vermoeden dat het met de grootte van het bestand te maken heeft.

Qua geluid is het ook geweldig! DTS Master Ausio wordt ook ondersteund dus kon ik hiermee mijn geluidsinstallatie ook eens testen. Prima geluidje!

Overige functies als streamen via het netwerk gebruik ik niet. Ook het maken van een videowall heb ik mij niet mee bezig gehouden. Misschien is dit wel heel simpel, maar zie voor mijzelf het nut er niet helemaal van.

Al met al is het voor mij tot nog toe, de goedkoopste, snelste en makkelijkste mediapeler die ik tot nog toe had.
Voor de lage aanschapwaarde zou ik niet lang nadenken en hem gewoon aanschaffen!

acharavi 17-02-2013
Geschreven voor: Mede8er MED600X3D

Dit is mijn eerste media center en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo makkelijk was.
Aansluiten geen probleem mee.
Ben er nog mee aan het spelen, maar nog geen problemen gehad.