Philips Fidelio A2 draadloze HiFi-ontvanger AW2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio A2 draadloze HiFi-ontvanger AW2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

birdx 19-01-2015

Ik zocht allang naar een betaalbaar apparaat, dat muziek van mijn NAS naar mijn geluidsinstallatie /boxen kon streamen, en met een tablet alleen als afstandsbediening.
De Philips aw2000 wifi receiver was het apparaat dat ik zocht qua mogelijkheden en prijs.
De ergste problemen zijn opgelost, op enkele - niet al te storende - kleine software haperingen na.
De hardware is wel erg licht voor een 2X50 watt versterker, en alles is van plastic.
Voor koeling zou wat metaal in de behuizing aan te bevelen zijn.
Het apparaat kan warm worden, en dat wordt nu minder goed afgevoerd.
ik heb er een oude lege metalen hdd-behuizing opgelegd voor warmte afvoer!
Het geluid is goed te noemen voor deze prijsklasse.
Wel moet je een paar extra geluidsboxen over hebben om aan te sluiten.
Of een omgekeerde 2-weg switcher, die meerdere versterkers/receivers koppelt aan een 1 paar boxen.
Het beste kan deze gebruikt worden met een bedrade verbinding, want dat werkt beter en stelt makkelijker in.
Maar WIFI werkt ook.
In de praktijk werkt het prima om muziek van een server/NAS te beluisteren of naar je favoriete netradio zender, zonder de batterijen van je tablet/phone leeg te trekken.
De software werkt adequaat, maar is geen top-app. (ios/android)
Onhandig vind ik dat de koptelefoon aansluiting aan de achterzijde zit, en niet met een verlengkabel is te verplaatsen naar de voorzijde, omdat deze bij gebruik de speakers afsluit.
Al bij al een geslaagde wifi receiver met wat kleine software probleempjes maar, indien goed bekeken, met een wat al te goedkoop uiterlijk.
Wat meer metaal zou een beter resultaat geven.
Voor dit geld toch een aanrader voor iedereen die veel muziek heeft op een netwerk-hdd of NAS, en deze wil beluisteren via een paar goede boxen.
Ik ben er blij mee.

giver 05-11-2014

Een mooi apparaat. Maar nooit kopen als alternatief voor bijvoorbeeld Sonos. Groot nadeel is dat elk systeem autonoom werkt, dus als je diverse Fidelio apparaten hebt kunnen deze niet elkaars muziek weergeven. 1 muziekje over verschillende boxen is dus onmogelijk.
Andere groot nadeel is dat het systeem constant hapert. Het is elke keer weer een verassing of hij aangaat. Ongeveer 1x per dag moet de stekker er uit om volledig opnieuw te starten. Zelfs aan de kabel (bedraad netwerk). De laatste tijd leeft de volumeknop een eigen leven, 1 tikje naar links betekent vaak ineens VOL volume. Wel goed om wakker te worden, maar tegen de tijd dat je de app online hebt om het volume aan te passen, is wel het hele huis wakker.

Olaf-K 21-06-2013

Het concept van de AW2000 vind ik mooi. Met een geintegreerde versterker en muziek streamer heb ik een goede set luidsprekers weer een 2e leven gegeven. Ik heb hem nu zo'n 3 weken in bezit. Over de Philips AirStudio app lees ik klaag-verhalen, maar zelf vind ik dat hij prima voldoet als je eenmaal door hebt hoe het werkt. Ik meld wel dat ik hem aan de LAN-kabel heb, en niet aan wifi. Voor het gewicht en formaat heeft de versterker een flinke power. Toch geef ik een 7- voor het apparaat omdat ik een aantal zaken tegenkom die niet bij een hifi apparaat horen:
- hij heeft een ventilator die af en toe aanslaat en hoorbaar is. Dat hoort niet bij hifi geluidsapparatuur.
- hij heeft handige knopjes voor internet radio presets. Echter om onverklaarbare reden vergeet hij geregeld zijn presets, zodat je ze weer opnieuw kan instellen.
- via de pc en webbrowser zou je hem ook moeten kunnen besturen. Ik vindt hem wel, maar de besturing werkt niet.
- Hij kan geen WMA-lossless aan, terwijl dat het format is van de meeste van mijn muziek.
- voor Windows Phone is er geen app.

Olaf-K 07-02-2014

Ik heb de speler nu ruim een half jaar. Na een aantal updates van de speler en de apps doet hij het steeds beter. Ik zou hem nu een 8 geven. Als Philips nu ook nog de muziekstreamingdienst Qobuz (FLAC formaat) beschikbaar stelt, en een app voor windows, dat is het echt een topper. En dat voor zo'n bescheiden bedrag.

JaMa 23-01-2013

Apparaat is nog niet klaar.
Afgelopen week dit apparaat geprobeerd als mogelijk alternatief voor Sonos (prijstechnisch). Hardware ziet er wel goed uit, geluid is ook wel goed alleen .... de software en de bijbehorende app waarmee je hem bestuurd zijn verre van af! Bij de eerste keer aanzetten gaf het apparaat aan dat een firmware update nodig was. Na reboot bleef hij hier in hangen. Met veel moeite dit herstelt. De app kan regelmatig het apparaat niet vinden of timeout meldingen terwijl deze met een kabel aangesloten zit op de router. Het duurt heel lang alvorens je internet radio hoort. Het switchen tussen zenders gaat tergend langzaam. Het apparaat schakelt ook telkens weer uit na 10 minuten! Alle problemen aangemeld bij Philps maar nog geen definitieve oplossing gekregen (of termijn waarbinnen een firmware update beschikbaar komt). Apparaat was bedoeld voor in de keuken en stelde er daarom niet de hoogste eisen aan maar de problemen met de software gaan behoorlijk irriteren. Apparaat inmiddels teruggebracht naar de winkel en mijn geld teruggevraagd (en er een Sonos gekocht).