Cambridge Audio Stream Magic 6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Cambridge Audio Stream Magic 6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Prog4Ever 26-11-2013

Installatie van de StreamMagic 6 verloopt wat moeizaam, omdat de speler het netwerk niet herkent. Uiteindelijk een tweede netwerk aangelegd, met extra router, en vandaar uit een ethernet verbinding via een homeplug (internet via elektriciteitsnetwerk). Dan ben je wel even verder voordat je zover bent.
Cambridge aangesloten op Synology NAS. Als het netwerk eenmaal draait, vindt de streamer de muziekbestanden probleemloos, maar heeft wel veel tijd nodig om alle CD's en hoesjes etc. voor de eerste keer in de Cambridge Audio app te laden.
Internetradio werkt heel goed; enorme keuze aan stations, en de ontvangst blijft stabiel, ook bij stations die met hoge bitrates werken (dat zijn er helaas maar weinig, overigens).
Maar het belangrijkste is natuurlijk de geluidskwaliteit (die je bij Kieskeurig niet kunt aanvinken, merkwaardig genoeg). Die is goed te noemen, maar het hangt van je installatie af of het ook goed genoeg is. Ik wilde een streamer die even goed geluid levert als de CD-speler (Marantz SA15S2 LE over Audio Physics Tempo 25 speakers). Dat haalde de StreamMagic niet (uitgaande, uiteraard, van losless files). Minder vol, minder bas, minder ruimtelijk, minder briljant etc. dan dezelfde opnames op CD. Ook niet-audiofielen horen het verschil direct. Om deze reden heb ik de StreamMagic ingeruild tegen de - fors duurdere - Naim ND5 XS.
De app tenslotte van Cambridge Audio is bruikbaar, maar meer ook niet. Hier moet nog veel ontwikkelingswerk in gestoken worden. Kijk maar eens hoe Naim dat doet; ander verhaal.
Begrijp me goed, het is op zich een prima apparaat. De prijs is relatief bescheiden (althans in HiFi termen), en je kunt niet verwachten dat de kwaliteit gelijk is aan netwerkspelers van Naim of Linn die vele malen duurder zijn.

huibpalm 25-09-2013

Een super digitaal analoog converter (DAC). Hij stuurt een Krell versterker van een kleine €10.000 aan. Fantastisch geluid,detaillering, klank, onwaarschijnlijk goed. Ondersteuning van Dimex, de importeur, is op top niveau. Een echte topper. Kan ook prima samenwerken met een pc en er is een goede app op de IPod/iPad beschikbaar als remote. Installeer Foobar op je pc en je kunt met de app van Monkeymote alles bedienen. Meeterlijk product en absolute top ondersteuning van de importeur.