Denon DNP-720AE

Google Chromecast 2
7,9 (3)

9,6

nihami 29-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik wilde een mediaspeler en internetradio.
We waren overgegaan van kabel naar glasvezel met all-IP. Dan moet je radio gaan luisteren via de TV Settopbox en dat vind ik niet handig.
Na oriëntatie gekozen voor deze DENON DNP-720AE vanwege de goede specificaties (oa. goede DAC) en gebruiksmogelijkheden.
De Denon is nu ca. een jaar in huis en bevalt goed. Internetradio werkt goed en stabiel.
Je kunt audio streamen vanaf de NAS of PC maar dit werkt bij mij niet voor FLAC bestanden. Waarschijnlijk wordt dit formaat niet door de NAS of PC aangeboden. Ik gebruik dan meestal de USB voor weergave van mijn eigen muziek.

De geluidskwaliteit is heel goed. Zelfs MP3 met middelmatige bitssnelheid is al goed om aan te horen. Mijn (HD)FLAC en WAV bestanden klinken uitstekend en gelijkwaardig aan de CD speler. Apparaat is aangesloten op een Denon PMA-1510AE versterker met B&W CM9 speakers.

Verdere opmerkingen:
+ Duidelijke display met voldoende informatie.
+ FM/AM radio RDS tuner aanwezig.
+ Bedienmogelijkheden zoals het instellen van favorieten.
+ Kan vele soorten audiobestanden weergeven.
+ Eenvoudig te bedienen portal V-tuner voor beheer van je radio stations.
- Traag opstarten vanuit de energy-save stand. Duurt 1 minuut voordat er via de WiFi-verbinding geluid gegeven wordt.
- Apparaat verschuift snel, vooral als er iets in/uit de USB gedrukt/getrokken wordt. Ik heb dit opgelost dmv anti slip matjes onder de achterste voetjes.
- De ingebakken streaming portals Last.fm en Napster werken niet hier in NL. Ze zijn niet om te zetten naar bv Spotify.
- Niet mogelijk snel door te spoelen in FLAC bestanden.
- De Android App AVR om op afstand te besturen stelt nog weinig voor. De compatibiliteit met Apple apparaten kan ik niet beoordelen want ik heb geen Apple apparatuur.

aklasse 01-01-2013 Product kwartaal in bezit

Dit apparaat aangeschaft om muziek via een harde schijf af te spelen en om muziek van ipad te spelen.Instalatie is zo gedaan even wifi instellen en wachten dat de update klaar is.
Geluidskwaliteit is zeer goed,doet niet onder voor een denon cd speler.Flac bestanden speelt hij probleemloos af.Internet radio werkt probleemloos en klinkt ook perfect.Display is zeer goed af te lezen,tekst liedje groot en de artiest in kleinere letters in beeld.
Mijn kinderen doen via de iphone veel liedjes streamen naar de Denon dit gaat probleemloos.Perfecte aankoop

Erik070 15-04-2012 Product maand in bezit

Deze DNP-720AE network audio player heb ik nu circa een maand in huis en is aangesloten op de bijbehorende PMA-710AE versterker van Denon. Hele fijne combinatie (zie ook mijn review van de versterker zelf). De audio player zelf vind ik zelf een geweldig apparaat omdat ik hiermee alle muziek van m'n laptop draadloos kan afspelen. Dat werkt prima (computer moet wel aan staan of anders een NAS gebruiken). Daarnaast heb je met dit apparaat toegang tot duizenden internet radiostations, maar ook de ingebouwde FM-tuner met draadantenne werkt prima (AM zit er ook op, maar heb ik niet aangesloten). Daarnaast is dit apparaat ook uitgerust met een USB-ingang om USB-apparaten of i-pods aan te sluiten. Enige kleine minpuntje vind ik de wat trage respons van (de bediening van)het menu. Ander nadeel, maar dat staat los van het apparaat zelf, is dat het 'signaal' weg kan vallen als je storing hebt op je draadloze netwerk. Het apparaat kan ook via een ethetnetkabel worden aangesloten, dan heb je dit probleem niet.