Samsung Combi microgolfoven (MC28M6055CK/EN - Reviews

Inhoud
28 liter
Vermogenstanden

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Billy 27-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne Samsung combi magnetron

Ik heb de combi magnetron nu een aantal weken in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. De mogelijkheden zijn groot. Om te beginnen, de voorgeprogrammeerde standen: Hiermee kun je het gewicht en de hitte instellen en de rest gaat vanzelf. Als je liever zelf de tijd erbij wilt bepalen kun je alle standen ook gewoon handmatig instellen en gebruiken.
Ik zat echt te zoeken in het boekje naar het voorverwarmen, dit stond uiteindelijk bij de Hotblast stand beschreven. Dit duurt slecht enkele minuten en je kunt de oven gebruiken.
De accessoires die meegeleverd worden zijn voldoende, zo heb je een laag en hoog rooster maar ook een crispy schaal voor bijvoorbeeld oven frietjes.
Met Easy view kun je mooi je eten in de gaten houden zodat je niet telkens het deurtje hoeft open te doen, zeer gunstig.
Verder vond ik de ECO Modus ook wel handig, je kijkt normaal tegen het klokje aan en zodra je de stop knop in drukt gaat alles uit en bespaar je stroom.
Het eten opwarmen ging uitstekend, alles wordt goed warm. Ik moest zelf minder tijd gebruiken ten opzichte van mijn oude magnetron.
Ik zou dit apparaat niet op gezichtshoogte plaatsen want de deurgreep is aan de bovenkant, ik heb hem namelijk best hoog nu en dat is niet zo prettig.

Pluspunten

• voorverwarmen
  • accessoires
  • voorgeprogrammeerde standen
  • easy view
  • eco mode

Minpunten

• deurgreep
  • ruimte voor ovenschaal

Marieke 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Prima combimagnetron, veel mogelijkheden

Ik heb deze combimagnetron nu vijf weken en ik ben blij met mijn keuze. Goede prijs kwaliteitsverhouding, doet wat hij moet doen, en heeft veel mogelijkheden! Zoveel, dat ik ze nog niet allemaal heb kunnen proberen. Voor de gevorderde bakker vast heel fijn, maar ik zelf ben al blij met de simpele oven, magnetron en grill functie van het apparaat. De speciale programma’s kunnen deze functies combineren, waardoor je per product een passende bereiding krijgt. Ik heb deze functies geprobeerd met een cake en een pizza, maar ik merkte weinig verschil tussen de speciale programma’s en de simpele oven functie. Pluspunten zijn dat hij vrij stil is, relatief ruim is van binnen, een doorzichtig ruitje heeft, en de bijgeleverde accessoires zijn prettig, vooral de crispyschaal! Hierin kun je met een beetje olijfolie heerlijke krokante frietjes bakken. Minpuntje is dat hij niet zo heel heet kan, volgens mij maximaal 210 graden, maar met de gerechten die ik maak is dit ruim voldoende.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Vrij stil
  • Crispyschaal accessoire

Minpunten

• Max 210 graden

Henz 22-05-2017 Product paar weken in bezit

Compacte Combimagnetron met veel mogelijkheden

Sinds 4 weken de Samsung Combi magnetron in gebruik. De oven warmt snel op, hierdoor kun je snel je gerecht in de oven zetten. Voor gebruik wel even de bijgeleverde instructie goed doorlezen. Er zijn een aantal vaste programma aanwezig waarmee je diverse mogelijkheden hebt. In de schaal heb ik granola gemaakt. Dit gaat super goed. Het bakken van cupcakes ging minder omdat ik het draaiplateau moest uitschakelen. Het warmte element zit vrij ver naar achteren. Als je de ovenschaal zover mogelijk naar achteren zet gaat het goed of halverwege omdraaien. Het ontdooien van gerechten gaat prima. Je kunt zelf het watage makkelijk aangeven. Ik vinden het een gebruiksvriendelijke combi magnetron die goed zijn werkt doet. Vormgeving is prima. De inhoud van de oven is niet al te groot hier moet je wel rekening mee houden als je ovenschalen wil gebruiken. Bijgeleverde accessoires zijn prima.

Pluspunten

• warmt snel op
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• warmte element zit vrij ver naar achteren.
  • Inhoud is niet erg groot

A_K 21-05-2017 Product paar weken in bezit

Fijne combi-magnetron

Deze combi-magnetron ziet er gelikt uit met zijn zwarte kleur en mooie, strakke design. In het begin is het wel even goed in het boekje lezen wat de standen precies betekenen. De HotBlast is bijvoorbeeld de oven. Deze wordt niet warmer dan 200 graden maar dat is ook warm zat. De opwarmtijd is echt razendsnel maar de bereidingstijd is niet anders dan andere combi-magnetrons. Wat ik vervelend aan het apparaat vind is dat als je bijvoorbeeld 45 minuten wilt instellen je heel lang aan de knop moet draaien, je gaat alle seconden en minuten bij langs. Dit hadden ze wat handiger kunnen doen. De magnetronfunctie voor het opwarmen van eten is prima, op een lage temperatuur wat langer het eten opwarmen werkt goed. Ik ben nog erg nieuwsgierig naar de pizza stand, deze moet ik nog uitproberen. Ik zou deze combi-magnetron absoluut aanbevelen, je krijgt veel voor een prima prijs.

Pluspunten

• Ovenfuntie

Minpunten

• Draaiknop bij instellen lange bereidingstijd