Panasonic NN-DS596MEPG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic NN-DS596MEPG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

y********@y******** 22-08-2023

Alleen stoomfunctie had beter gekunt. Verder een topper!

Geschreven voor: Panasonic NN-DS596MEPG

Ben zeer tevreden over de binnenkant. Makkelijk schoon te maken. Had hiervoor ook een Panasonic, zelfde idee, maar binnenkant waren buizen. Nu geen schaal nodig, is fijn.
Stoomfunctie met aardappelen koken werkt helaas niet zoals andere magnetron.
Ovenfunctie werkt top!
Makkelijk te bedienen!
Mooi apparaat
Ik ben er heel erg blij mee!!

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijk
  • Werkt prima

Minpunten

• Stoomfunctie met aardappelen koken werkt niet.

j**********@u********* 21-05-2022

Apparaat redelijk, service zeer slecht

Geschreven voor: Panasonic NN-DS596MEPG

Op zich een redelijke combi echter werkt bij ons vanaf nieuw de ovenfunctie slecht, word niet goed warm en als de temperatuur boven de 200 Gr. word ingesteld slaat het apparaat zelfs volledig uit. Hierover contact gehad met Panasonic echter blijkt dat er geen homeservice op dit apparaat zit, moet zelf maar zien dat ik hem bij het service centre krijg ( die mogelijkheid heb ik dus niet) en kreeg ook van datzelfde service centre te horen dat ik onderzoek moet betalen indien klacht bij hun niet word geconstateerd. Al met al zit ik dus met een vrij nieuw apparaat dat niet goed functioneert. Laatste Panasonic apparaat voor mij .

Pluspunten

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Belabberde service
  • Ovenfunctie slecht

stufffie001 26-01-2019

Compacte alleskunner

Geschreven voor: Panasonic NN-DS596MEPG

Ik heb voor deze gekozen, vanwege het deurscharnier onder en vanwege de compacte afmetingen. Ik had hiervoor een Samsung, maar dat koop ik niet meer. Wat een onding was dat, en na 2,5 jaar kapot.

De Panasonic gebruikt een andere techniek dan de meeste andere consumenten combi-magnetrons. Ten eerste heeft deze geen draaiplateau en dat vind ik een groot pluspunt: meer ruimte en makkelijk schoonmaken. Ook heeft deze een traditionele oven (onder- en bovenwarmte) in plaats van een heteluchtoven. Het voordeel hiervan is dat de magnetron geen enorme 'toeter' heeft aan de achterkant, waardoor je hem netjes tegen een muur aan kunt plaatsen. Hij is gewoon compacter dan andere magnetrons met dezelfde inhoud.

Tot nu toe heb ik er een aantal gerechten in klaargemaakt en mijn ervaringen zijn als volgt:

- De binnenverlichting (LED) is matig, de lamp geeft te weinig licht en het licht is slecht verdeeld. Je ziet slechts de helft van je gerecht.

- De piep is te zacht. Dit zou gewoon ergens in te stellen moeten zijn.

- De buitenkant wordt behoorlijk heet bij gebruik, je kunt hem niet aanraken. Dit komt denk ik door de gebruikte techniek, bij andere ovens is dit veel minder. Het is niet erg, maar je moet er wel rekening mee houden.

- De handleiding is goed, maar de informatieverstrekking via het paneel en display is wat minder. Je kunt hem instellen op Nederlands, maar dan nog zijn bepaalde zaken onduidelijk. Waarom staat er een 'P' in het display bij voorverwarmen? En waarom Grill1, Grill2 en Grill3, in plaats van Grill Hoog, Grill Midden en Grill Laag? Ook sommige drukknoppen vind ik niet logisch: waarom 'Turbo' en geen 'Defrost'? En twee keer een knop Auto? Ik zou het anders doen. De informatiesticker achter de deur over de verschillende programma's is alleen in het Engels. Ik zou stickers in verschillende talen meeleveren.

- Bij de meeste magnetrons gaat de magnetron 30 sec aan als je op Start drukt en kun je steeds met 30 sec verlengen. Bij deze magnetron werkt dit niet en moet je eerst de tijd instellen.

- Ik mis echt een platte bakplaat. De panacrunch bakplaat heeft veel te grove ribbels. Dat snap ik, want hij moet water en vet kunnen afvoeren, maar koekjes kun je er echt niet op bakken. Een meegeleverde platte (inleg)bakplaat zou ideaal zijn.

- De draaiknop om de tijd in te stellen werkt goed en snel, veeeeeel beter dan die van de Samsung die we hadden.

- Er zitten programma's in waarbij je alleen het gewicht van het gerecht moet instellen. Hier heb je niet veel aan. Verse groenten stomen kan alleen tussen de 200 en 320 gram. Ik had er een zooi groenten op gelegd, veel meer dan 320 gram (15min), dus dan maar handmatig instellen op 25 minuten. Hetzelfde gold voor een stuk pizza, ook daar ging het programma de mist in en kwam de pizza er lauw uit. Ik ga al die programma's niet gebruiken.

- Voorverwarmen duurt langer dan bij andere magnetrons.

- De oven gaat tot 220 graden, dat is wel fijn. Mijn vorige oven haalde dat echt niet en bleef ook niet goed op temperatuur. Deze lijkt dat wel te doen.

- Er wordt geen rooster/rekje meegeleverd. Ik heb er wel eentje gebruikt in de ovenstand en dat werkte goed. Ik vraag me nog steeds af waarom er niet eentje is meegeleverd en ik vraag me ook af of je er eigenlijk wel eentje nodig hebt. Op zich kun je alles op panacrunch plaatsen, ook bakblikken, ovenschalen en dergelijke.

Al met al werkt alles prima. Gestoomde groenten kwamen er goed uit, magnetron en grill werken prima. Oven moet ik nog even aan wennen, omdat ik een heteluchtsysteem gewend ben. Ik denk echter dat het wel goed komt.

Pluspunten

• Geen draaiplateau
  • Stoomfunctie
  • Compact
  • Ziet er goed uit
  • Oven kan lekker heet (220)

Minpunten

• Verlichting
  • Geen platte bakplaat voor koekjes e.d.
  • Programma's heb je niet veel aan
  • Voorverwarmen duurt lang

stufffie001 29-01-2019

Aanvulling: ik heb er een losse bakplaat bijgekocht. De Judge JB10 (33 x 33 cm) past er perfect in!

stufffie001 03-04-2022

Na drie jaar gebruik nog steeds tevreden. Ik heb er pas ook nog een vierkante rooster bijgekocht. Moest wel afgezaagd worden, maar het past.