Sharp Home Appliances R-922STWE - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp Home Appliances R-922STWE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

Johan Thomassen 21-08-2020

Van het display is een aantal tekens onleesbaar

In oktober 2017 heb ik een Sharp R922 STWE gekocht bij Expert. In de loop van 2019 werden al een aantal tekens op het display onleesbaar maar na een paar dagen was het probleem verdwenen. In juni 2020 werden een aantal tekens in het display onleesbaar en bleven onleesbaar. Ondanks dat ik een soort reset heb gedaan door de stroom er gedurende meer dan een minuut van af te halen. De hiervoor genoemde aankoop was de eerste keer dat ik een Sharp combimagentron kocht meer ook meteen de laatste keer want ik verwacht van een magnetron toch wel een beetje langere levensduur als nog geen drie jaar.

Minpunten

• display onleesbaar binnen drie jaar

J. Meijer 24-01-2018

Sharp; echt scherp.

De combimagnetron Sharp 922 stwe is een goede aankoop gebleken. Ik zocht een magnetron waarin ik snel een kant-en-klaarmaaltijd kan bereiden. Maar ook een gehele maaltijd, lasagne, een pizza of een appeltaart. En waarin ik groenten kan bereiden en zelfs een eitje in kan koken. Dat laatste natuurlijk met behulp van een Boiley. Met de Sharp 922 stwe heb ik gevonden wat ik zocht. Wat ik klaarmaak komt goed op temperatuur, goed gaar en naar wens zelfs met een crocante bite. Alles binnen de gewenste tijd. Mijn gasfornuis is nu definitief verleden tijd. Dankjewel Sharp.

Pluspunten

• Snel en appeteitelijk voedsel in te bereiden
  • Handig formaat.
  • Mooi afgewerkt.

Minpunten

• Kan niet worden ingebouwd.
  • Veiligheidssticker is niet echt nodig.
  • Led van klok is ietwat te fel.

CorrieML 06-01-2017

Mooi design, strak vorm gegeven.

Ik heb het apparaat inmiddels enkele maanden in gebruik en ben steeds minder enthousiast en tevreden. Alle opties en programma's geprobeerd en kom tot een mager zesje als eindoordeel. De oven verwarmt niet voldoende, ik heb nu een eigen lijst gemaakt voor alles wat in de oven gaat, met daarop aangepaste temperaturen. De producten komen er gewoon niet krokant uit. Combinatie oven/grill is teleurstellend, niet echt een grill functie. De grill alleen heeft niet voldoende capaciteit en dus eigenlijk onbruikbaar. De magnetron doet het prima. Kortom: ik heb spijt van deze aankoop, mijn overige was ook een sharp, maar deze is echt stuk minder in kwaliteit en daarom ook duurzaamheid. Zonde van het geld, maar ik ga toch binnenkort een andere kopen (geen sharp in ieder geval!!!!).

Pluspunten

• Magnetron werkt goed

Minpunten

• Oven werkt niet naar behoren
  • Combinatie oven/grill valt tegen
  • Grill alleen heeft niet voldoende power
  • Te hoge prijs voor eigenlijk alleen een magnetron

Leo 17-12-2016

Oven niet voldoende op temperatuur

De magnetronfunctie van dit apparaat is prima. Ik wilde vooral ook een goede oven. Daarin scoort dit apparaat minder. De te bereiken temperatuur bleef 30 graden lager dan de maximum ingestelde temperatuur. Reden om hem terug te sturen en te ruilen voor de duurdere Sharp R-971.

Pluspunten

• prima magnetronfunctie

Minpunten

• Zwakke oven

CorrieML 17-09-2016

Strak en modern design.

Het apparaat kent vele programma's, makkelijk te bedienen, kortom gebruiksvriendelijk. Lasagne in de oven bereidt, komt er met een mooi bruin krokant laagje uit, magnetron werkt ook goed. Grill moet ik nog uittesten. Wel erg jammer van die grote sticker aan de zijkant. Als je deze hebt verwijderd (en na veel en grondig poetsen) blijft je nog steeds zien waar de sticker heeft gezeten. Dit moet toch anders kunnen? (Sticker achterkant apparaat, los vel in het apparaat, noem maar een paar opties).

Pluspunten

• Uitstekende oven
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Lelijke sticker zijkant

Leo 29-08-2016

Duidelijke handleiding

De oven drie dagen geleden ontvangen. Ondertussen al de ovenfunctie geprobeerd omdat ik hierover een tweetal negatieve reviews gelezen had, maar gelukkig veel meer positieve. De positieve reviews zijn wat mij betreft terecht. Het is prima gelukt om iets lekkers te bakken.
De magnetron lijkt zelfs beter te werken dan bij mijn oude Sharp combimagnetron hoewel die eveneens 1000 watt vermogen had. Ik zie dit vooral aan de kortere opwarmtijd.
Wat ik jammer vind is dat het front niet vlak is. Maar dit is slechts een esthetisch aspect en doet niets bij/af aan de functie van het apparaat.
Kortom: een prima product voor een vriendelijke prijs.

Pluspunten

• Duidelijke handleiding
  • magnetronfunctie
  • goede oven

Minpunten

• front niet vlak

pgfh86 31-12-2014

Niet te spreken over de ovenfunctie van dit apparaat.

De ovenfunctie werkt niet goed. Alles komt er zonder bakkleurtje eruit, appelflappen, appeltaartjes, afbakbroodjes, etc. zijn allemaal bleekscheetjes. Je moet de temperatuur veel hoger zetten dan aangegeven wordt in het recept en moet veel langer in de oven om een fatsoenlijk bakkleurtje te krijgen. Met als gevolg dat het veel te droog en keihard uit de oven komt.

Grill heb ik nog niet gebruikt om een oordeel over te vellen.

Als magnetron werkt hij prima. Het is eigenlijk een magnetron met veredelde ovenfunctie, die niet naar behoren werkt.

Proffessormc007 01-01-2015

Zo snel mogelijk terugbrengen naar de winkel en een andere uitzoeken.
Mijn keuze was de andere lijn de R-971 ww.

Proffessormc007 11-09-2014

Geen goede keuze van magnetron de R-922stwe.
De grill doet het niet goed, gaat niet constant aan, werkt dus niet goed.
Kan er dus geen goede tosti of tomaat met kaas maken.
De rvs is zeer vetgevoelig en ook nog is krasgevoelig.
De ronde knop is vrij scherp aan de rand.
Dit is een soort magnetron met een veredelde grill en oven erbij.
Na een korte week retour gebracht naar MM.
Toen mijn keuze laten vallen op een mooie witte van Sharp
het type R-971 WW.
Dit is wel een goede machine, ook nog is in het wit, mooi.
Dit is een soort met een goede oven en erbij een goede quarts grill en magnetron.
Een beest van een machine de R-971 ww, een 40 liter.
Met deze machine ben ik wel blij.

jm.wijnsema 14-08-2015

Shit man, heb er net 1 besteld. Wel eerder naar reviews gezoht maar niet gevonden tot nu, helaas maar den gaat ie retour.

Bedankt!!

Ga ook eens kijken voor een R-971 WW