Philips AC5659 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC5659 op Kieskeurig.nl.

asante 16-02-2021

filteren van geuren

Geschreven voor: Philips AC5659

Het is een mooi product. Ik ben overgevoelig voor geuren zoals parfums en veel bloemengeuren.
De geuren worden voor mij niet voldoende weggenomen. Ik blijf reageren (is niezen, hoesten, benauwd worden) op parfums, geuren e.d.
Ik had gehoopt dat dat minder zou worden voor mij.

de Bart 11-02-2021

Dubbele functie

Geschreven voor: Philips AC5659

Het apparaat voldoet aan verwachtingen.En de luchtvochtigheid is bewaakt en tevens wordt de vuile lucht gezuiverd.Apparaat is zeker voor astma patiënten aan te raden.

Giovanni1717 15-12-2020

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Philips AC5659

Dit apparaat doet wat hij moet doen..ik heb last van mijn longen en merkte meteen het verschil na enkele uren dat het apparaat ging werken
Beste keuze ooit
Kan iedereen aanbevelen met longen klachten.
De app werkt ook goed en is eenvoudig te bedienen. 1x kreeg ik een.melding dat de stoffilters aan de buitenkant gereinigd miesten worden. Simpel om te doen

Jsvl 12-12-2020

Fijn product

Geschreven voor: Philips AC5659

Fijn product maar naast de aanschafwaarde moet je rekening houden met veelvuldig wisselen van de filters die zeker niet goedkoop zijn

Radio HAM 23-10-2020

Uitstekend apparaat.

Geschreven voor: Philips AC5659

Wij hebben uitstekende ervaring met de Philips AC5659/10.
Wij wonen in een ruim 100 jaar oude vrijstaande woning met vocht- en schimmel problemen, maar deze zijn na 4 weken continue draaien van de Philips zo goed als verdwenen.

De Kiekery 13-06-2020

Je merkt écht het verschil!

Geschreven voor: Philips AC5659

Het geluid dat dit produkt is niet te overstemmend e.e.a hangt wel van je stemming af. Geen spijt van aankoop.

Catje 14-04-2020

Werkt echt

Geschreven voor: Philips AC5659

Geeft heel goed pollen en parfum aan en haalt het uit de lucht. Ideaal voor allergieën, maar überhaupt goed om neer te zetten in deze tijd, ook ter preventie. Ook stof wordt gefilterd. Fijnstof kan ik niet beoordelen.

A.L. van Os 12-12-2019

Gemakkelijk schone lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

Ik verwacht grote gezondheidseffecten, vooral in de nacht, nog te kort in gebruik om conclusies te trekken, maar de bediening is in alle opzichten gemakkelijk.
Uiteraard ben ik benieuwd hoelang de filters meegaan, ben wat beducht voor de kosten.
Ik verwacht eigenlijk wel een goede aanbieding van Philips, want je zal toch geen nieuw apparaat beter kunnen kopen als de filters vervangen moeten worden!!
Hier en daar heb ik kosten vernomen van 100 euro en dat is m.i. wel overdreven.
De info van luchtkwaliteit in je eigen omgeving is via de app. prima te noemen, er gaat een wereld voor je open!
s'nachts kun je het apparaat fluisterstil laten werken, naar wens te regelen en overdag kun je de lucht in korte tijd een boost geven,
Hoop op een geweldig gezondheidseffect!

raptor57 10-10-2019

Deze luchtzuiveraar detecteert (vrijwel) direct

Geschreven voor: Philips AC5659

Ik heb het product gekocht omdat de ventilatiemogelijkheden in ons huis minder zijn geworden door het optimaal isoleren van het huis. Ik vermoed dat het aantal allergenen, stofdeeltjes etc. daardoor (fors) toenemen. Luchtreiniging is daarom noodzakelijker geworden.

Riki 23-07-2019

onmisbaar

Geschreven voor: Philips AC5659

Mijn gezondheid is veel verbetert omdat de luchtkwaliteit in mijn huis optimaal is daarvoor had ik veel problemen met mijn luchtwegen en nu is alles zeer perfect

PaulF1954 28-06-2019

Goed! Gebruiksvriendelijk, periodiek filters vervangen.

Geschreven voor: Philips AC5659

Het lijkt of mijn hooikoorts mij veel minder plaagt. Moeilijk meetbaar, misschien placebo-effect, maar ik denk dat het echt is.

De bijbehorende software werkt prima, ook bediening op het apparaat zelf is bijna helemaal intuïtief - alleen het resetten van de meldingen "filter reinigen" moet je even ontdekken.

Voorzet-filter reinigen (onder de kraan) is vaker nodig dan ik had verwacht, maar is makkelijk, en ook het vervangen van de andere filters is heel eenvoudig. Jammer dat je aan jaarlijkse filter-kosten vastzit.

Het apparaat reageert niet alleen op allergenen - als ik een borrel inschenk dat detecteert hij "gas" en gaat harder ventileren om dat weg te filteren.

Hij is trouwens groter dan je denkt, zelfs als je dat weet.

BiancaP 27-06-2019

Perfecte apparaat

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ikzelf heb een neusallergie en mijn dochter vermoedelijjk asthma (3 jaar oud). Wij beiden hebben grote baat bij het apparaat. Ik heb geen jeuk meer in de ogen of neus en mijn dochter niet meer benauwd.
De lucht ruikt veel frisser en schoner.

Bij de eerste keer aansluiten/ aan doen deed hij er zo'n anderhalf uur over om onze lucht van de slechtste lucht kwaliteit naar de beste te krijgen (in een grote open ruimte, keuken/ woon/ keuken). Het was dus echt nodig.
Hierna sloeg hij nog maar af en toe aan en dan vooral na het koken of een openstaande deur.

Hij is wel een beetje groot, maar heeft een moderne look en staat mooi in je kamer.
Waarna hij op full speed aanslaat maakt hij wel geluid, maar wanneer hij op de laagste stand staat hoor je hem al snel niet meer. Ook is er een nachtstand aanwezig.

De app die je erbij kan installeren is ook erg handig. Na het configureren met je WiFi is hij op afstand bedienbaar buiten je netwerk, zolang je maar internet hebt.

Ook erg handig dat hij een kinderslot heeft, want mijn dochter vond de touch knopjes erg interessant. De roosters zijn gelukkig nauw genoeg dat kleine vingertjes er niet door kunnen.

Ik raad dit apparaat zeker aan.

Mbeek 27-06-2019

Compact design en doet wat die moet doen.

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zelf heb ik last van hooikoorts en ben op zoek naar manieren om mijn klachten te verminderen. Ik denk dat de Philips reiniger daar zeker een rol in kan spelen.

Installatie is erg makkelijk. De filters aan beide zeide monteren, stekker erin, koppelen met je smartphone en hij is klaar voor gebruik.

De reiniger meet zelf de luchtkwaliteit, aantal allergenen en past daarop zijn snelheid aan. Tevens detecteert de machine ook eventuele aanwezige gevaarlijke gassen. Aan beide zijde van de machine zitten 3 filters netjes weggewerkt. Waaronder een koolstoffilter, een hepa filter en een soort van stof filter). Op de display is duidelijk te zien welk cijfer de luchtkwaliteit op dit moment krijgt.

Door de reiniger te koppelen aan je smartphone (wat echt een fluitje van een cent is) kan je via de app het aantal allergenen en de luchtkwaliteit uitlezen. Ook staat er wanneer de filters vervangen moeten worden. Leuke bijkomstigheid is dat je ook de luchtkwaliteit van je woonplaats of andere plaats kan raadplegen. Via de app is de reiniger ook te bedienen.
De reiniger is vrij compact en heeft een strak design. Hierdoor vind ik ‘m niet storend staan in de kamer. Aan de voorkant zit een display waarop de kwaliteit aangegeven word. Om de display zit een led-verlichting die doormidden van kleur verandert mocht de kwaliteit veranderen. Aan de bovenzijde zitten een aantal knoppen die netjes zijn geïntegreerd.

Als de luchtkwaliteit goed is is ie vrijwel geruisloos. Gaat de kwaliteit achteruit dan past die automatisch zijn ventilator snelheid aan. Dit levert af en toe wel wat geluidsoverlast op. Maar het apparaat doet zijn werk en daar hoort nou eenmaal wat geluid bij.

Ik merk dat de kwaliteit echt veranderd, dus zeker een aanwinst voor mensen met bijvoorbeeld hooikoorts of het verminderen van het fijnstof binnenshuis.

Patrickkk 26-06-2019

Fijne luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC5659

Deze luchtreiniger is zeer prettig in gebruik en je merkt direct dat de luchtkwaliteit zeer prettig aanvoelt. De verschillende standen zijn zeer handig en zodra de kwaliteit is verbeterd schakelt hij terug naar een lager niveau. Het geluidsniveau van het apparaat is daardoor zeer goed en fijn. Door het design is hij ook zeer goed op te tillen om in een andere ruimte te plaatsen. Door de connectie met de app zie je meteen wat de kwaliteit is en hoeveel beter het is geworden, hetgeen zeer prettig is.

PatrickK 26-06-2019

Frisse lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De Luchtzuiveraar is handzaam, makkelijk op te tillen en niet te zwaar. Zodra de luchtkwaliteit slecht is zal hij op een hogere stand de lucht snel zuiveren, indien de kwaliteit is verbeterd dan werkt het apparaat zeer goed en schakelt hij terug. Qua geluidsniveau is dit zeer acceptabel en de stille stand werkt voor de rustige momenten perfect. Je voelt merkbaar de lucht veranderen en dat geeft een zeer prettig gevoel.
De app geeft goed de luchtkwaliteit weer en je kan de verbetering zo goed volgen.

Sam1986 24-06-2019

Top luchtreiziger!

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Fantastisch product! Al vrij snel merkten we het verschil. Schonere lucht, minder last van jeukende ogen en neus!

Poiesz 24-06-2019

mooie apparaat voor beter luchtkwaliteit

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De luchtzuiveraar werkt uitstekend. Alleen al als het ruim open gaat, gaat hij zuiveren. Daarnaast merk je bij allergieën ook duidelijk verschil

Rosius 23-06-2019

Stille kracht en snel schone lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Air cleaner gaat snel te werk. Binnen kortste keren geeft het apparaar aan dat de licht schoon is. Reageert op wisselingen zoals het langs lopen van een kat. App kreeg ik met geen mogelijkheid verbonden met de machine maar werkt ook zonder app. Erg stil, makkelijk in elkaar te zetten.

Joan1988 21-06-2019

Heerlijke zuivere lucht

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij mochten dit product testen via Philips, ik heb al jaren last van mijn allergie voor huisstof mijt en katten. Nu wilde we deze testen in de woonkamer, normaal gesproken zit mijn neus al dicht als ik tv ga kijken of iets anders. Nu we de luchtreiniger aan hebben ervaar ik dit niet meer! Het apparaat geeft zelf aan hoe de kwaliteit is in de ruimte en past zichzelf hierop aan, zodra er meer vervuiling in de lucht komt gaat deze automatisch meer reinigen, ook zitten er meerdere standen op, zo heb je bijvoorbeeld een allergeen modus en een slaap modus en ook kun je deze instellen op gas, dan meet het apparaat hoe het zit met bijvoorbeeld koolmonoxide , dit is een erg veilig gevoel. In de nacht kun je van het apparaat de lampjes uitzetten zodat het ook volledig donker is. Er zit een app bij waar je het apparaat op aan kan sluiten en verbinding mee kan maken, hier kun je alles op instellen zodra je op dezelfde wifi zit, zo hoef je niks meer op het apparaat zelf in te toetsen maar kun je dit gewoon vanaf de bank doen. Wij zijn dik tevreden over dit apparaat!

GamerKid 21-06-2019

Alles in 1 luchtreiniger

Geschreven voor: Philips AC5659

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Philips biedt een compacte luchtreiniger die ruimtes tot 130 m² groot kan reinigen. Ik heb namelijk last van stof en een pollenallergie.
Ideaal om ook mijn vrouw en kinderen (1 heeft ook last van hooikoorts) zuivere en schone lucht te kunnen aanbieden in huis.
Door de bevestigde wielen is het makkelijk om de unit te verplaatsen in de woonkamer of andere ruimte. Het apparaat kan eenvoudig handmatig worden bediend en heeft een app.
Via de app krijg je een overzicht over de actuele luchtkwaliteit, word je geïnformeerd over de huidige pollenprognose en kan de luchtkwaliteit worden gecontroleerd en worden vastgelegd.
De luchtreiniger houdt zelf de luchtkwaliteit in de gaten, erg handig.
Philips adverteert met een geluidsarm apparaat, wat niet zo snel kan worden gezegd. Natuurlijk, het is stil in de standby-stand, maar automatisch luider als de luchtkwaliteit slechter wordt.
De filters moeten ook na een bepaalde tijd vervangen worden, maar dat duurt nog een hele lange tijd. De app en het display geven het ook weer indien het nodig is.

De luchtreiniger van Philips is een goede aankoop, hij is gemakkelijk te gebruiken en heeft vele extra's.
Hij maakt de lucht perfect schoon. De filters zijn prijzig, maar je krijgt ook een eersteklas apparaat met veel functies.