Philips AC3829

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AC3829 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jac1 29-06-2019

Niet geschikt voor mij

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb dit apparaat een aantal weken getest. Vond het om te beginnen erg groot. Installeren ging niet heel eenvoudig, alhoewel ik hier vrij handig in ben. Moeilijk om verbinding te krijgen. Ik heb een vrij oud huis, dus verwachtte dat de luchtkwaliteit niet erg goed was. Die bleek echter steeds 1 of 2 te zijn. Het aanzetten van de luchtreiniger was dus niet heel zinvol.

Pluspunten

• Maakt vrij weinig lawaai

Minpunten

• Groot

Joey 29-06-2019

Merkbaar schonere lucht

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb deze Philips luchtreiniger en luchtbevochtiger nu een aantal weken in gebruik. Ik ben er zeer te spreken over en ik merk dat het prettiger is om in huis te zijn. Zelf heb ik veel last van allergie en sinds ik product heb merk ik dat ik daar in huis minder last van heb, vooral als het product in de allergenenmodus staat. Het product zorgt voor een merkbare schonere en vochtigere lucht in huis, en is makkelijk te verplaatsen tussen ruimtes.

Het apparaat meet zelf de luchtkwaliteit en gaat aan de hand hiervan zelf aan de slag. Als de lucht heel vuil is (bijvoorbeeld na het koken of als het raam een tijdje open heeft gestaan) hoor je dat het apparaat harder zijn best doet om te filteren. Als dit is gelukt is apparaat zo goed als geluidloos en houdt het de luchtkwaliteit op pijl. Dit alles is ook te zien aan de score die vermeld staat op het display. Hoe hoger de score, hoe slechter de luchtkwaliteit, en hoe harder het product zijn best doet om te filteren.

Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken met behulp van de gebruiksvriendelijke knoppen aan de bovenkant en de bijbehorende app. Ook de installatie was een fluitje van een cent. De mindere punten zijn dat het product redelijk wat ruimte in beslag neemt en eens in de zoveel tijd onderhoud vereist. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Merkbaar schonere lucht
  • Minder last van allergie
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Grootte van het product

FB138 28-06-2019

Zeer goede luchtreiniger, makkelijke ingebruikname

Geschreven voor: Philips AC3829

Deze Philips luchtreiniger is zeer makkelijk in gebruik te nemen. Bij het openen van de doos is er meteen op de flappen te zien hoe het apparaat in elkaar gezet dient te worden. Indien je deze plaatjes eerst bekijkt voor het lezen van de gebruiksaanwijzing is hij sneller en makkelijker te begrijpen.
Het instellen van het apparaat (zonder app) is makkelijk. Je hoeft in principe alleen de stekker in te pluggen en het apparaat meet de luchtkwaliteit in de omgeving. Hierna slaat het apparaat aan in de automatische modus. Met het Touchpad(knoppen) is het apparaat zeer makkelijk te bedienen. Daarnaast is het mogelijk om het apparaat met een app te gebruiken. Hiermee kun je op afstand zien wat de luchtkwaliteit is en kun je hem tevens op afstand aanzetten aan bedienen.
Het betreft een gebruiksvriendelijk apparaat dat makkelijk in gebruik te nemen is door mensen, zo ook voor ouderen. Om een duidelijke beeld van de reiniging en kwaliteit van lucht te krijgen is de App Air Matters wel een pré. Zonder deze app is het niet terug te zien wat het apparaat heeft gedaan in de automatische modus. De app zelf geeft daarentegen een weergave van de gehele dag middels een staafdiagram. Duidelijk en makkelijk te overzien. Je kunt hiermee tevens het apparaat makkelijk instellen.
Binnen ons huis is er sprake van droge lucht, tevens heb ik enorme last van hooikoorts. Dit apparaat heeft een dubbele functie waarmee je de lucht kunt bevochtigen en kunt reinigen. De droge lucht was zo verholpen middels de luchtbevochtiging. Hij bleef daarna netjes rond de 50% hangen zoals het apparaat ook was ingesteld. Dan over de hooikoorts. Indien de ramen en deuren gesloten blijven en het apparaat aan staat merk ik dat de luchtkwaliteit aanzienlijk verbeterd. Ik heb een stuk minder last van Niezen, rode ogen en snotteren. Een hele verlichting. Ik kreeg dagelijks pilletjes voor de hooikoorts, indien ik thuis werk in de ruimte waar het apparaat aanstaat neem ik deze niet meer in. Dit is ook niet nodig.
Het apparaat is relatief groot en je moet er dan ook wel een plaatsje voor maken om hem neer te zetten. Gelukkig heeft het een apparaat een mooi design en is het geen lelijke kast die je neerzet. Het apparaat is makkelijk wendbaar middels de wielen die eronder zitten. Gevuld met water is het namelijk best wel een zwaar apparaat en een behoorlijke onderneming om het te verplaatsten. Jammer is dat er maar een kabel van 1 meter aanzit. Hierdoor heb ik weer zo’n lelijke verlengkabel in de kamer liggen. Echter valt dit in het niet tegen de baten die ik heb tenopzichte van mijn hooikoorts.
Dit apparaat is aan te bevelen voor iedereen, voor mensen die in omgevingen wonen met slechte luchtkwaliteit (industrie, autowegen, steden) en daarnaast ook voor mensen die op het platteland wonen en flinke last hebt van hooikoorts. Het is zeer makkelijk in gebruik te nemen voor oude, maar ook jonge mensen. Indien je graag meer inzicht wilt in de werking van het apparaat dient er wel gebruik gemaakt te worden van app Airmatters, deze biedt inzicht in de luchtkwaliteit van je kamer en omgeving van de woonplaats.

Pluspunten

• Zeer makkelijke ingebruikname
  • De App Airmatters verschaft veel inzicht
  • Te bedienen op afstand via de App Airmatters
  • Zeer stille modus voor snachts (slaapkamer)
  • Klachten hooikoorts zijn aanzienlijk verminderd

Minpunten

• Redelijk groot en zwaar apparaat
  • Het snoer van het apparaat is maar 1 meter
  • soms een verlengkabel nodig
  • Zonder de App geen inzage in de werking

Groeneveld 26-06-2019

Fijn apparaat voor allergie

Geschreven voor: Philips AC3829

Het is een klein maar fijn apparaat dat goed werkt en de mogelijkheid biedt om te connecten met je telefoon die goede inzichten geeft in de luchtkwaliteit. Zelf vooral last van hooikoorts en woon ook midden in de stad maar merk wel dat het daadwerkelijk effect heeft. Voordeel is ook echt dat het apparaat wieltjes heeft dus super makkelijk om te verplaatsen.

Pluspunten

• Wieltjes
  • Werkt
  • App

Minpunten

• Veel losse onderdelen
  • Best veel functies dus goed handleiding lezen

Inkieding 26-06-2019

Erg aangenaam!

Geschreven voor: Philips AC3829

Na het uitpakken en installeren (erg makkelijk, ook de app koppelen was zo gedaan) was ik erg benieuwd of er merkbaar resultaat zou zijn. Aangezien ik last heb van chronische bronchitis in combinatie met huisstofmijtallergie leek het mij een uitkomst!

Het mooie display van het apparaat en ook de app (waar veel informatie te ontdekken is over de kwaliteit en veel instellingen te vinden zijn) zijn erg duidelijk en gemakkelijk om mee te werken…

De eerste keer koken in mijn open keuken en op het apparaat was direct te zien hoe slecht de luchtkwaliteit was! De ‘score’ was maximaal, een 12 die rood omcirkeld werd… Meteen ging het apparaat aan de slag (en ja, dan maakt hij iets meer geluid logischerwijs) en in no time was de lucht weer schoon! Heerlijk gevoel en dat daarbij de geurtjes vrijwel weg zijn is een geweldige bonus. Een heel klein nadeel: de watertank past niet onder mijn kraan dus ik vul hem bij met een gieter…
In het algemeen merkte ik inderdaad dat de lucht in huis lichter voelde, helderder…. Lastig te omschrijven. In ieder geval héél aangenaam! En waar ik normaal gesproken vaak moet niezen in huis is dat nu duidelijk verminderd….

Een aanrader, deze luchtzuiveraar/luchtbevochtiger!

Pluspunten

• Een aangename woonomgeving
  • Frisse lucht

Minpunten

• Watertank te groot om onder een kraan te houden

Ekeris 25-06-2019

Mooi design

Geschreven voor: Philips AC3829

Het installeren van het apparaat was eenvoudig. Ook de bediening van het apparaat is niet moeilijk. Er zijn meerdere opties mogelijk. Je moet je dus wel even verdiepen in de gebruiksaanwijzing. Maar dat kost niet veel moeite.

Het verplaatsen van het apparaat door de kamer gaat gemakkelijk door de wielen eronder. Ook het verplaatsen van de ene naar de andere ruimte gaat goed door de handvaten aan de zijkant.

De app werkt helaas niet goed. Het installeren van de app en het apparaat aansluiten op de wifi gaat prima. Ik vind de app echter niet veel toegevoegde waarde hebben. Verder werkte de bediening op het apparaat zelf niet meer, nadat wij deze op de wifi hadden aangesloten. Het apparaat was toen alleen nog maar te bedienen via de app op de mobiele telefoon. Dat vind ik niet praktisch, omdat mijn telefoon niet altijd in dezelfde ruimte is als het apparaat. Hier heb ik dus geen gebruik meer van gemaakt.

Het apparaat werkt verder naar behoren. De sensor reageert snel op de gemeten luchtkwaliteit in de ruimte. Als er in de ruimte iets verandert (er wordt bijvoorbeeld gekookt of een sigaret gerookt), dan reageert het apparaat direct.

Het is wel moeilijk om te beoordelen of het apparaat nu echt goed de lucht zuivert. De last van de luchtwegen is nog niet echt minder geworden. Maar misschien heeft dit meer tijd nodig. Bij gebruik in de slaapkamer heb ik wel de indruk, dat ik beter slaap als het apparaat ’s nachts aan staat.

Het is fijn dat je het apparaat op de stille stand kan zetten en dat de verlichting ook uit kan. Dit is vooral prettig als het apparaat in de slaapkamer wordt gebruikt.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• App heeft geen toegevoegde waarde

Mhessels 25-06-2019

Degelijke luchtzuiveraar en -bevochtiger

Geschreven voor: Philips AC3829

Een degelijk apparaat van combi luchtzuiveraar en -bevochtiger. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Apparaat ziet er voor het oog leuk uit. Met kleurtjes en cijfer laat het apparaat zien wat de luchtkwaliteit is. Daarnaast is mogelijk het apparaat te bedienen via een app. Verbazingwekkend hoe je merkt dat het prettiger in huis is, we merken het zelfs aan de hond die het liefst binnen is. Apparaat is wel van een behoorlijk formaat, maar door de wieltjes is deze goed van ene ruimte naar andere ruimte te verplaatsen. Waterreservoir is groot genoeg om in ieder geval bij ons een aantal dagen mee te kunnen zonder te hoeven bij te vullen. Al met al blij met het apparaat!

• Geruisloos
  • Verplaatsbaar middels wieltjes
  • 2 in 1
  • Prijs kwaliteit verhouding

Ron1970 25-06-2019

Kan m iedereen aanraden !!!

Geschreven voor: Philips AC3829

Wij gebruiken nu enkele weken de Philips Combi AC3829/10 luchtreiniger en bevochtiger.

Hij is heel makkelijk in gebruik en na het instellen van enkele standaardwaarden passen de reiniger en bevochtiger zich automatisch aan aan de ingestelde waarden. Je hebt er eigenlijk geen omkijken naar.
Het effect van het bevochtigen merk je in de winter natuurlijk beter, omdat er dan een droge lucht heerst. We hebben wel na zo n korte periode al het idee dat onze zoon echt wat minder last heeft van zijn allergieen.

Al zou t een maar een beetje verlichten, dan is het de moeite en t geld al meer als waard. Zeker gezien het gebruiks gemak van deze reiniger/bevochtiger.

Wij zijn er vooralsnog in ieder geval heel blij mee! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Na installeren geen omkijken meer naar

Beems 25-06-2019

AC3929

Geschreven voor: Philips AC3829

Het apparaat is gemakkelijk te installeren. Het formaat stoort me niet omdat het ontwerp goed uit ziet. Het staat op wielen wat het apparaat makkelijk maakt om te verplaatsen. Echter met een dreumes in huis was het beter geweest als er een rem of iets dergelijks d’r op zit zodat het niet zomaar weggeduwd kan worden.

Je hebt de mogelijkheid om een app te installeren om de luchtkwaliteit van je woning bij te houden. Echter het apparaat verbinden met de WiFi en de app vond ik niet erg duidelijk. Het is mij uiteindelijk wel gelukt om het apparaat te verbinden met de WiFi en met m’n app. Echter met een dreumes die het apparaat wegduwt, heeft dit ervoor gezorgd dat ze de stekker direct heeft uitgetrokken. En sindsdien krijg ik het apparaat niet meer verbonden met de WiFi en app.

Zelf heb ik last van hooikoorts en merk dat waar het apparaat staat (woonkamer), dat ik minder last heb van allergische reacties dan wanneer ik in een ander ruimte ben van mijn woning. Het apparaat reageert direct wanneer ik bijvoorbeeld aan het koken ben en dan lijkt de lucht direct gezuiverd te worden. Tevens zorgt het ervoor dat het binnenshuis genoeg vochtig is (wat super goed is voor mijn houten vloer). Ik heb tot nu toe het apparaat een keer gevuld met water en er blijkt nog genoeg in te zitten. Echter vraag ik me af hoe schoon het resterende water is wat in het apparaat zit...

Overal score: tevreden.

• Makkelijk te verplaatsen
  • Zuivert snel
  • Groot water container

Minpunten

• Wielen kunnen niet op de rem
  • Korte draad of niet draadloos
  • Lastig contact te behouden met WiFi en app

Lee 23-06-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik ben erg tevreden. We merken echt verschil in de woonkamer. Onze gezinsleden met astma ervaren minder last.
Daarnaast zorgt de luchtbevochtiger voor minder statische effecten en de houten vloer heeft minder last van krimp.

Pluspunten

• Stil
  • Gebruiksvriendelijk
  • Eenvoudig te bedienen, ook met app
  • Door app op afstand te bedienen
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Filters zijn niet goedkoop

Eveline 23-06-2019

Gevoelig apparaat (positief!)

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtreiniger reageert heel gevoelig als de kwaliteit van de lucht verslechtert. Je wordt daardoor erg bewust van je eigen invloed op de lucht in je huis. Heb je je ramen bijvoorbeeld veel of weinig open? Gebruik je deodorant? Kook je met de afzuigkap aan? De luchtreiniger slaat dan vrijwel meteen aan (zelfs met een afstand ertussen van enkele meters) en reinigt de lucht erg snel. Het apparaat is verder makkelijk in gebruik. Staat op wieltjes en staat daardoor niet in de weg met stofzuigen. Heeft een lange stekker en is makkelijk schoon te maken. Ook ruikt de lucht frisser sinds de luchtreiniger in huis staat. App werkte in het begin niet helemaal naar behoren, maar sinds een recente update heb ik ook daar geen klachten over. Al met al een fijn apparaat dat goed zijn werk doet. Aanrader!

• staat op wielen
  • eenvoudig in gebruik
  • lange stekker
  • filtert lucht goed en snel

Josee Aardema 23-06-2019

Perfect werkend apparaat, doet wat het beloofd

Geschreven voor: Philips AC3829

De luchtkwaliteit op de slaapkamer is sterk verbeterd, waardoor onze kleindochter weer normaal kan slapen zonder de hele nacht te hoesten. Dat is dus een aantoonbare verbetering en daarom een zinvolle investering.

Pluspunten

• Doet wat het beloofd
  • Stil
  • Via de app makkelijk te bedienen

Schuurtje 22-06-2019

Fijn apparaat, goed voor schone lucht in mijn huis

Geschreven voor: Philips AC3829

Sinds enkele weken heb ik de Philips A-C 3829/10 in huis. Het apparaat is vrij groot maar de bediening in combinatie met de app is zeer eenvoudig. Het onderhoud vergt wel even werk maar is niet lastig.
Dan de werking van het apparaat: etensluchtjes zijn vrij snel verdwenen na het koken en het lijkt dat ook de hooikoorts van mijn partner en mij een stuk is afgenomen zeker nadat we het in de slaapkamer hebben geplaatst. Eigenlijk moet ik het nog iets langer gebruiken om het echt te meten, mede omdat de pollen in de lucht variëren.
Verder is de luchtvochtigheid in mijn huis beter geworden. Afhankelijk in welke stand het apparaat staat vind ik het een vrij stil apparaat wat erg prettig is in de slaapkamer.

Pluspunten

• Stil(wel afh van des tand)
  • Makkelijke bediening samen met de app
  • Eenvoudig onderhoud

Minpunten

• Vrij groot apparaat
  • Redelijke dure filters

Simone 22-06-2019

Schone lucht, geruststellend gevoel

Geschreven voor: Philips AC3829

De machine werkt geweldig. Heel duidelijk te zien hoe het met ons huis gesteld is qua luchtkwaliteit vochtigheid. De machine is makkelijk in te stellen en in elkaar te zetten (filter en waterreservoir). Zowel manueel als via de app op mijn telefoon kun je het apparaat bedienen. Leuk en leerzaam om te zien dat er inderdaad factoren zijn, zoals het gebruik van deodorant, die de luchtkwaliteit verminderen. Ik ben enthousiast over de simpele bediening en de resultaten maar ook over het veilige gevoel van het weten dat de luchtkwaliteit in huis beter is voor het gezin.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veilig gevoel
  • Ook via telefoon te besturen
  • Kinderen vinden het ook interessant

Joyce 21-06-2019

Super apparaat!!

Geschreven voor: Philips AC3829

Wat een onwijs fijn apparaat! Onze zoon heeft hele gevoelige longen waardoor hij snel hoest en dit dan ook dag en nacht doet.
Doordat dit apparaat in zijn nabijheid aan staat, ook als hij slaapt hoest hij aanzienlijk minder tot zelfs niet meer!
In de nacht staat het apparaat in slaapstand en is dan nagenoeg geluidloos! Overdag hoor je hem ook eigenlijk niet.
Zelf heb ik hooikoorts en nu is de tijd van de pollen maar ik merkte dat ik daar minder last van had, minder niezen en droge ogen.
Ook is het fijn dat hij te bedienen is via een app op je telefoon zo kan je zien hoe de status van de luchtkwaliteit is.

Bvanb123 21-06-2019

Zeker aan te raden bij allergieën

Geschreven voor: Philips AC3829

Deze philips luchtreiniger met bevochtiger kan ik echt aanraden!
Hij houd de luchtvochtigheid goed op pijl waardoor ik geen last meer heb van droge en prikkende ogen.
Mijn hooikoorts is in huis enorm verbetert en kan weer normaal mijn dagelijkse dingen doen.
Ook de huisdier allergie van mijn man is sterk verminderd. ( hebben een hond) en hierdoor is het voor hem ook dragelijker om in huis te zijn zonder constant te snotteren.
Etens luchtjes van bijvoorbeeld frituren of koken verwijderd deze ook super goed en hebben daar ook geen last meer van.

De luchtreiniger vond ik erg makkelijk in te stellen. De gebruiks aanwijzingen waren erg duidelijk.
De onderhoud van de luchtreiniger vind ik ook meevallen. 1x per week zijn filters spoelen en zijn waterbak bijvullen dus dat is heel minimaal.
Gelukkig gaan de filters vrij lang mee en hoef je deze niet heel snel te vervangen aangezien de filters nog wel prijzig zijn.

Ik vind hem ook amper geluid maken. Vooral savonds is dit echt ideaal. Hij kan op slaapstand en daardoor kan hij bij ons op de slaapkamer draaien. Wij verplaatsen hem dus ook van de woonkamer/keuken tot naar de slaapkamer snachts. Dit heeft onze nachtrust ook ten goede gedaan!
Wij willen zeker nog een aanschaffen om dat verplaatsen dna niet meer hoeft en dan zowel boven als beneden de lucht kwaliteit veel beter is voor ons.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Goed voor allergieen
  • Behoud luchtvochtigheid

Minpunten

• Vrij groot
  • Wat duurdere filters

Anna96 21-06-2019

Handig, simpel en doet zijn werk.

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik krijg het apparaat thuis in een grote doos. Uitpakken en klaar maken is heel makkelijk, alles staat goed beschreven in de handleiding. Koppelen met de app is ook snel gedaan, en heel handig om hem op afstand te besturen. Er zitten handige wieltjes aan de onderkant waardoor het verplaatsen naar een andere kamer heel makkelijk gaat. Nu het apparaat. Het is redelijk groot, maar mis staat niet in het interieur. Heeft verschillende handige functies die je ook in de app kan bedienen. Het geluid valt mee, maar dit ligt er ook aan in welke stand hij staat kwa ventilatie (slaapstand, automatische stand en allergeenstand). Slaapstand totaal geen hinder van gehad tijdens het slapen, het displaylicht kan uit gezet worden. Er komt aan de bovenkant koude en schone lucht uit. Het display is heel simpel en geeft meteen een inzicht wat de luchtkwaliteit is. De ene keer stond hij op 12 (slecht lucht rood) en andere keer op 1 (zuivere lucht blauw). Aan mijn hooikoorts was het duidelijk verschil te merken en ook mijn luchtwegen zijn heel blij met dit apparaat. Al met al een simpel en goed apparaat wat zijn werk doet. Je kan hem zo instellen naar eigen wens. De luchtbevochtiger functie helaas nog niet kunnen gebruiken, aangezien het blijkbaar al te vochtig is in huis, maar dat kan ook aan het weer buiten liggen.
In de app staat ook aangegeven na hoeveel uur de filters vervangen moeten worden. Als deze aan vervanging toe zijn, stopt het apparaat ook tot de filters vervangen zijn (in totaal 3)

Al met al een goed apparaat wat zijn werk doet. Luxe uitstraling en veel opties en instellingen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Veel instellingen en opties
  • Luxe uitstraling
  • Te bedienen via een app

Minpunten

• Redelijk dure filters

Nico B. 21-06-2019

Effectief en stil apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Mooi esthetisch apparaat van Philips. Hij is vrij groot, maar hij kan daardoor ook een behoorlijke ruimte bedienen tot 80m2. Het belangrijkste toch wel: het zuivert de lucht heel goed. En bovendien reguleert het de luchtvochtigheid automatisch op een door jezelf ingestelde waarde. Het kan geen vocht uit de lucht halen. Ik vind de app prima werken: het apparaat is volledig te bedienen via de gratis app “Air Matters”, maar ook gewoon via het apparaat zelf. Instellen van het apparaat en de app via wifi is een fluitje van een cent. Als hij niet aan staat blijft hij de luchtkwaliteit monitoren. Zo kun je instellen dat je een bericht ontvangt zodra de luchtkwaliteit boven een bepaalde waarde uitkomt. Ook niet onbelangrijk: het apparaat is energiezuinig. Als hooikoortspatient en iemand met een droge huid vind ik het een meerwaarde.

Pluspunten

• Effectief
  • Stil
  • Blijft luchtkwaliteit monitoren, ook in uit-stand

Minpunten

• Geen luchtontvochtiger

Ilse 21-06-2019

Perfect als je last hebt van allergieën!

Geschreven voor: Philips AC3829

Dit apparaat heeft ervoor gezorgd dat ik binnenshuis geen last meer heb van mijn hooikoorts! Ook merk je direct dat je een schone, frisse lucht inademt. Ik vind het echt een aanrader. Zeker ook voor mijn kinderen, een schoon huis, met schone lucht! De app werkt prima en spreekt voor zich.

Pluspunten

• Schone lucht
  • Minder allergieën
  • Handige app

Minpunten

• Prijzig
  • Groot apparaat

hundrie 22-05-2018

mooi strak apparaat

Geschreven voor: Philips AC3829

Het uitpakken en installeren van het apparaat is heel makkelijk, eigenlijk kan een kind de was doen. Het apparaat ziet er mooi uit en is niet de groot en niet te klein. Staat op wieltjes dus kan overal naartoe worden gereden. Het geluid valt reuze mee maar in de slaapmodus is het wel iets stiller. Het enige nadeel bij ons is de koude lucht die er uit komt en daardoor is het even puzzelen waar neer te zetten ivm met de vogels ivm tocht

Pluspunten

• neemt weinig ruimte in
  • bijna geluidloos

Minpunten

• de koude lucht die er uitkomt ivm vogels

Ramon76 15-05-2018

Super energiezuinig

Geschreven voor: Philips AC3829

Ik heb vandaag mijn Philips luchtreiniger en luchtbevochtiger de AC3829/10 uitgepakt en geïnstalleerd. Het uitpakken en het gereedmaken van het apparaat ging heel soepel, alleen na het terugzetten van de watertank lekte het water. Het apparaat ziet er heel stylevol uit, misschien iets aan de grote kant, maar deze is ook geschikt voor ruimtes tot 80m2. Het installeren van het apparaat aan de air matters app ging niet zo soepel. Je moet dan de aanknop en de kinderslot knop tergelijker tijd indrukken, dan brand het lampje oranje op, dan kun je bij instellingen bij WiFi het Philips apparaat detecteren. Dan weer terug naar de app waar je het wachtwoord van je router moet invullen. Dit deed bij mij hee lang niet, toen heb ik de router gereset en toen deed hij het wel. Dan kun je via de app zien wat de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid is. Ook detecteerde hij slechte lucht. Ik laat hem nu 24 uur draaien op de 1ste stand. Word vervolgt..... Zondag 29-04-18 Ik heb nu het apparaat 4 dagen in gebruik, en ik ben nog steeds zeer positief gestemd. Ik vindt het een geweldig design, en qua formaat niet te groot en niet te klein. Ik kan alles via de app besturen ook als ik niet thuis ben, hij registreerde zelf luchtverontreiniging als het apparaat uit staat. Ook heb ik het stroomverbruik gemeten wat voor mij een belangrijk issue is, en ik ben zeer verbaasd over het lage stroomverbruik, nu 4 dagen bijna continue aan met een verbruik minder dan 1 kWh, geweldig Philips�� Wel heb ik een kanttekening, want hij geeft telkens een melding dat het waterreservoir bijgevuld moet worden terwijl de tank helemaal vol is. Ik ben er nog niet uit hoe dat komt? Wordt vervolgt.... 08-05-2018 Ik heb nu het apparaat een week lang op mijn slaapkamer gehad, en het stond bijna continue te draaien, en je hoort hem amper tot niet in de laagste stand dus dat is zeer aangenaam. Het is wel zo als je de stekker uit het stopcontact haalt dan moet je WiFi weer opnieuw instellen dus dat is wel vervelend! Het probleem met de watertank is niet meer opgetreden. De luchtkwaliteit was zeker goed merkbaar verbeterd. En bij warm weer is er een zekere koele bries als leuke bijkomstigheid��. Ook heel fijn is dat je de lamp kunt temperen in de nacht. Ook het stroomverbruik is extreem laag met 1,8 kWh voor bijna continu verbruik op het laagste stand. Soms vraag ik me wel af of ik gemeten stroomverbruik wel klopt?

Pluspunten

• Zuivert en bevochtigd de lucht vrij snel
  • Energiezuinig
  • Via app bedienbaar

Minpunten

• WiFi opnieuw instellen bij een stroomonderbreking

ShawniiNL 14-05-2018

Snel, simpel en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips AC3829

Nadat de grote doos was uitgepakt de simpele stappen gevolgd om de filters te plaatsten en de app te installeren. Was het allemaal makkelijk in te stellen wat het apparaat moest doen. De lucht was erg vies volgens de sensor maar na een dik uur was alles zoals het hoort. Het geluid valt reuze mee, alleen als de sensor vind dat de lucht weer viezer is, maakt het apparaat wat meer geluid. Het apparaat is wel vrij groot, maar staat zeker niet in de weg. De erge hooikoorts verschijnselen zijn al een stuk minder geworden in de eerste dagen, en na langer gebruik in zijn de klachten in huis over. Via de app is alles simpel in de gaten te houden of makkelijk aan te passen, zelfs uitzetten of hoger zetten kan via de app.

Pluspunten

• SImpel
  • werkt snel

Minpunten

• groot

BigAppleLover 11-05-2018

Stille krachtpatser met goede resultaten

Geschreven voor: Philips AC3829

Deze AC3829/10 luchtreiniger met bevochtigingsfunctie gebruik ik nu enkele weken naar tevredenheid.

Ik heb deze luchtreiniger gekozen aangezien ik zeker de afgelopen warme, zonnige weken veel last had van mijn pollen allergie. Ik combinatie met het feit dat onze woonkamer met open keuken ongeveer 60-70m2 is, heb ik voor de AC3829/10 uitvoering gekozen.

Het klaarmaken voor gebruik wa vrij eenvoudig. Daarnaast is het aantal functies op het apparaat (gelukkig!) vrij beperkt, waardoor ik al snel de luchtreinigers- en luchtbevochtigingsfunctie kon gaan uitproberen.
Daaruit bleek gelukkig dat, ondanks de vele pollen in de buitenlucht, de kwaliteit van de lucht en luchtvochtigheid al vrij goed waren. Het apparaat laat dat dmv een display met een getal tussen 1-12 én oplichtende gekleurde cirkel aan de voorkant van het apparaat zien. Erg overzichtelijk en niet te missen. Daarnaast zou je dat ook in de te installeren app kunnen zien, maar in de praktijk maak ik van die app weinig gebruik. Gewoon even naar het apparaat kijken en je ziet meteen hoe de kwaliteit er voor staat.
Na 24 uur niet gebruiken van het apparaat geeft deze meestal niet het getal 3 aan. De luchtreiniger gaat vervolgens Op een lage stand de lucht reiniger en dat doet hij dan uitermate stil je hoort een heel zacht geblaas. Zo zacht dat het bijna niet opvalt. Erg prettig! Na ongeveer een uur is de lucht in onze woonkamer dan weer op het beste niveau (getal 1).
De luchtbevochtiger heb ik nog niet kunnen/hoeven gebruiken, aangezien de luchtvochtigheid al op een goede waarde bleek te zitten.

Ik gebruik de luchtreiniger zowel in de woonkamer als op de 1e verdieping (slaapkamers) en zolder. Het apparaat is vrij groot en zwaar, maar is dmv de handvaten goed vast te pakken en de trap op te tillen. De wieletjes onder het apparaat zorgen ervoor dat je het apparaat makkelijk kan verplaatsen. Een klein nadeel van het apparaat is dat het snoer erg kort is (1 meter). Hierdoor kun je het apparaat niet overal neerzetten, tenzij je een verlengsnoer gaat gebruiken.

Doordat ik de luchtreiniger nu bijna dagelijks even laat draaien, heb ik het gevoel nu al minder last te hebben van mijn allergieën zodra ik in huis ben. De eerste resultaten zijn dus goed. Komende zomer zal ik merken of ik blijvend resultaat ervaar.

Ondanks de vrij hoge aanschafprijs ben te spreken over het apparaat: de kwaliteit is goed, hij is makkelijk te bedienen, doet zijn werk vrij stil (de krachtigste standen uitgezonderd) en zuiverd de lucht in een kort tijdbestek. Een aanrader deze AC3829/10!

Pluspunten

• Kwalitatief goed
  • Stil over het algemeen
  • Bediengemak
  • Makkelijk verplaatsbaar

Minpunten

• Kort snoer
  • Vrij groot en zwaar