proairtech Luchtreiniger ZX 9000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de proairtech Luchtreiniger ZX 9000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

j*********@y******** 07-02-2024

2 jaar geleden gekocht en nog steeds zeer tevreden.

Ik schriks soms hoeveel stof en andere zwevende deeltjes hij opvangt. Als je dan nagaat dat je dat normaliter inademt dan is dat schrikbarend.

Zeer tevreden mee.

Homer 07-04-2022

Na twee jaar nog steeds gelukkig met deze stille reiniger

Ik heb er gelijk 3 gekocht omdat we door de lockdown met het hele gezin binnen zaten en we twee personen met Cara in het gezin hebben. Al twee jaar geen last van de neus en de longen.
We maken wel iedere week of twee weken de filters snel schoon waardoor ze het een jaar met gemak hebben volgehouden. Uiteindelijk werd ook de Hepa redelijk grijs en dus de filters vervangen. 5 minuten werk en ook dat geregeld. Voor de rest vinden we deze reiniger extreem stil en totaal belangrijk geen gehoest meer in huis door stof. Het was even aderlating met de aanschaf maar nu na twee jaar is het het geld meer dan waard.

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk schoonmaken
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Dat koolstoffilter had beter gevuld mogen zijn

m*********@g******** 18-03-2022

Erg veel herrie

Ik heb deze aangeschaft omdat er voor mijn vorige geen filters meer verkrijgbaar waren. Het is waarschijnlijk een prima apparaat maar ik vind dat hij ontzettend veel herrie maakt. Er wordt hier in huis gerookt waarvoor ik deze heb aangeschaft. Zou niet veel herrie maken wat ik belangrijk vind. Hij slaat hier vaak rood uit en dan maakt hij het geluid van een afzuigkap. Heel overheersend. Het geluid staat dus uit waardoor hij niet goed reinigt.

Pluspunten

• Prijs

Minpunten

• Maakt erg veel herrie

vincentschol 25-04-2022

De herrie is onvermijdelijk omdat er gerookt wordt. Er bestaan geen reinigers die EN rook snel wegfilteren EN stil zijn. In een relatief schone omgeving is deze reiniger praktisch geruisloos. Bij mij slaat ie ook rood aan, maar alleen als er bijvoorbeeld geschilderd wordt. Tip: stop met roken.

c**************@h********** 30-12-2021

Werkt super tegen allergieën en hooikoorts

Wij hebben deze luchtreiniger aangeschaft omdat ons zoontje echt allergisch is voor alles zoals bv huisstofmijt handen en kattenroos en ook hooikoorts heeft hebben hem nu een paar dagen aanstaan en moet zeggen werkt super kleine man heeft geen niesbuien meer of verstopte neus wij zijn dus zeer tevreden

Pluspunten

• Zeer stil

Eindelijk frisse lucht 30-10-2021

Eindelijk schone lucht

Half jaar geleden op aanraden van kennis de proairtech luchtreiniger aangeschaft. We hebben 2 honden, een open haard en branden veel kaarsjes. Het apparaat voldoet prima, we krijgen van kennissen opmerkingen dat ze bij ons de honden nooit ruiken. Hij is heel gevoelig, als mijn vrouw haar nagels lakt, slaat hij aan om de removerstank uit de lucht te halen.
Het apparaat is normaal erg stil, behalve als het nodig is, dan gaat hij sneller zuigen/blazen en kun je hem horen.
Al met al dus een aanrader, zeker met een haard of huisdieren.

Pluspunten

• Reinigt de lucht van stof en luchtjes
  • Stil en gaat harder als dat nodig is
  • Filter enkele malen met stofzuiger te reinigen
  • Filters zelf te vervangen en redelijk geprijsd

kampherbeek 15-02-2019

waanzinnige goed service

in dec deze ZX 9000 gekocht en werkte waanzinnig goed na een paar uur was het verschil al duidelijk te merken. De ZX 9000 werkt stil en snel. Helaas kreeg hij in Febr. wat kuren en begon spontaan op de hoogste stand te draaien en wilde ook niet meer in de auto stand. Contact opgenomen met de importeur via de mail en dezelfde een reactie met de vraag om het serienummer en de aankoop datum en een omschrijving van de klacht. Ook nu weer een snelle reactie met de opmerking dat de ZX 9000 stuk was en dat deze omgeruild zou worden. En ja 1 dag later was de omruiling een feit. nogmaals een compliment voor de service en de snelheid hiervan en ja de nieuwe ZX 9000 werkt weer perfect.

Pluspunten

• goede werking
  • perfecte service

Minpunten

• geen

Andrew 07-12-2018

Beste luchtreiniger voor rooklucht te verwijderen

Deze luchtreiniger is helemaal top. Ik gebruik hem omdat ik rook en het werkt perfect, ruik geen rooklucht meer en wat mooi meegenomen is ik heb veel minder stof op mijn meubels. Een aanrader voor rokers!

Van Hoteren 01-10-2018

Snuffelt prima

Wij kochten een Stadler luchtwasser omdat deze de lucht zou reinigen. Helaas zou deze ook het huis veel vochtiger maken. Die ging dus retour. En in plaats daarvan kochten wij deze ZX9000.
We hebben hem aangezet en je hoort hem nauwelijks. Je ziet aan de kleur in het venster hoe schoon of vies het in huis is. Ondanks dat er altijd ramen en deuren open staan en de mechanische ventilatie draait, krijgen wij steeds mee last van fijnstof door snelwegen en houtkachels in de omgeving. Dus ramen open wil nog wel eens verkeerd uitpakken.
Als aanvulling deze ZX9000

Hij is héél gevoelig voor geuren. Dus geen geurtjes in huis sprayen want hij haalt ze meteen uit de lucht. Ondanks een prima afzuigkap in de keuken zet ik hem ook tussen huiskamer en keuken op turbo stand. opvallend is dat je dan in de kamer niets ruikt. Hij slaat meteen rood uit en reinigt alles wat hij ruikt en opzuigt.

Inmiddels een tweede besteld voor de slaapkamer.
Daar zullen we wel de lichtjes van moeten afplakken want in een echt stikdonkere verduisterde slaapkamer is het te fel.

Wij hebben hem op een plateau met wielen gezet zodat hij makkelijker verplaats kan worden want hij is erg zwaar. 7,2. kg.

Ik hoop dat dit model lang leverbaar blijft anders zit je plotseling met twee apparaten en zonder filters. Dat zou erg kostbaar worden.

Pluspunten

• Stil
  • Gevoelig

Minpunten

• Lampjes gaan 's nachts niet uit
  • Het extreem lelijke donkergrijze snoer
  • Groot

djokk1 10-08-2019

Hi, mijn benedenbuuv rookt. Eigenlijk ruik ik t nauwelijks, heel ver weg maar ik merk het vooral omdat ik geïrriteerde luchtwegen krijg en niet meer vrij kan ademhalen. Ze rookt binnen en soms op balkon.
Mijn vraag: helpt deze machine daartegen?
Graag je reactie, alvast bedankt.

Maartje 29-09-2017

Super luchtreiniger tegen rooklucht

Ik heb deze luchtreiniger aangekocht omdat ik in de winter regelmatig binnen een sigaret rook,De sensoren reageren zeer snel op de rooklucht en maken mijn huiskamer weer snel schoon, Zeer tevreden.

hboeken 08-06-2020

Jij vindt de lucht van je huiskamer belangrijker dan je eigen longen kennelijk, wat een bizarre keuzes maken mensen toch soms.

Hans 10-02-2017

geweldig

Dit apparaat beschikt over 4 filters , óók HEPA filter ( alhoewel Kieskeurig dat niet vermeld bij selectie.... ) en bovendien over IONISATOR en UV-licht ! Bovendien kun je de filters zelf reinigen !!
Wij ervaren hem als zeer stil en effectief. Aanrader, ook voor mensen met COPD dunkt me.

Pluspunten

• 5 filters
  • ionisator
  • reinigbare filters
  • scherpe prijs

ajw 11-12-2017

De ZX9000 heeft geen UV-licht, dat is de ZX7000. Het HEPA en actief koolstoffilter zijn ook niet permanent reinigbaar, maar hebben een levensduur van 1-2 jaar. Op te merken is dat de filters niet zo duur zijn, zeker niet in vergelijking met andere merken.

Andre 17-01-2017

Zeer stille goed werkende mooie luchtreiniger

Ik heb de ProAirTech ZX 9000 luchtreiniger gekocht voor het ventileren van mijn huiskamer gevuld met 2 honden en 2 katten. Ik vind het een super apparaat, geheel geruisloos en wanneer er een muffe lucht in huis ontstaat en als er meer stof in de lucht is gaat het apparaat gewoon automatisch een standje hoger draaien. Ik ben er reuze blij mee en bovendien is het een heel mooi design model. Ik zou het iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• stil
  • werkt volautomatisch
  • mooi design