Philips HU5930

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HU5930 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Janier 27-11-2017

Fijn product!

Geschreven voor: Philips HU5930

Dit product ongeveer twee maand in gebruik. De luchtvochtigheid in de woonkamer is altijd veel te laag en sinds we gebruik maken van de luchtbevochtiger is dit niet meer het geval.
Geen last meer van droge ogen en het voelt fijner aan in huis. Tevens heeft mijn vriendin minder last van haar longen.
Wat we wel een minpuntje vinden is dat er koude lucht uit komt, het is dus niet lekker om het apparaat vlakbij te hebben staan.

Pluspunten

• Frisse schone lucht in huis
  • mooi design
  • Grote watertank
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Er komt koude lucht uit

Donya 21-11-2017

Gezonde frisse lucht waar je maar wilt

Geschreven voor: Philips HU5930

Het toeval wil dat ik longontsteking heb gekregen en de luchtbevochtiger tegelijk in huis kreeg. Het apparaat filterde de ruimte waar hij stond in no time en gaf een frisse en goede luchtvochtigheid af waardoor het haast geen moeite koste om adem te halen. na enkele dagen viel t mij op dat ik minder last had van droge ogen en verstopte neus. Het apparaat is heel makkelijk te plaatsen en in gebruik te nemen. De filter is makkelijk te reinigen of te vervangen, het waterverbruik is bijvullen na 10 dagen en hij is heel stil. Mooi design, Eenvoudig te verplaatsen maar wel een klein beetje groot.

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudig in gebruik te nemen
  • Zuinig
  • makkelijk verplaatsbaar
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Beetje groot

Char29 20-11-2017

Makkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Philips HU5930

Ontzettend fijn product! Makkelijk bedienbaar vanwege de duidelijkheid op het scherm. Alleen af en toe schoonmaken en water bijvullen. Geen last meer van verstopte neuzen en hoofdpijn, heerlijk!

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Makkelijk in onderhoud
  • Doet wat het hoort te doen

Minpunten

• Eventueel nieuw filter aanschaffen

Annemieke58 19-11-2017

Zonder moeite een betere lucht

Geschreven voor: Philips HU5930

Ik heb de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu ongeveer 2,5 week in huis.

De in gebruik name van het apparaat verliep makkelijk en snel. Op de doos staat namelijk een stappenplan dat eenvoudig te volgen is.

Het apparaat is vrij groot, maar ik heb hem een fijn plekje kunnen geven in de woonkamer waar hij onopvallend zijn werk kan doen.

Na het vullen van de tank heb ik het apparaat ingestoken en op de automatische stand, waarmee hij opstart, laten staan.
Nagenoeg geruisloos begon het apparaat zijn werk te doen.

Wanneer de gewenste luchtvochtigheidsgraad bereikt wordt, stopt het apparaat. Wanneer nodig gaat het vanzelf weer aan.

Je hebt nagenoeg geen omkijken naar het apparaat. Het apparaat doet wat het moet doen en geeft aan wanneer de tank leeg is. Dat is vaak het enige moment dat je eraan denkt dat het apparaat er is gezien het zo stil is.

Ik merk dat de lucht aangenamer is in huis. Ook is zeer goed merkbaar dat zich minder stof verzameld in de kamer waar het apparaat draait. Ik heb zelf nogal snel last van droge huid, met name in het najaar en als de verwarming in huis zijn werk doet. Ik merk ondanks dat ik het apparaat pas 2,5 week heb een positief verschil. Natuurlijk kan ik dit nog beter beoordelen na een aantal weken.

Dit apparaat is een aanrader voor iedereen die last heeft van een droge lucht in huis. Als je eenmaal een geschikte plek gevonden hebt voor het toch wel grote formaat van het apparaat doet het zijn werk uitstekend.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Automatische stand werkt perfect
  • Merkbaar betere lucht
  • Minder stof aanwezig in kamer
  • Al na 2 weken merkbaar verschil droge huid

Minpunten

• Best groot apparaat

tezzlicious 18-11-2017

Bevochtigd en reinigt de lucht goed

Geschreven voor: Philips HU5930

Mijn partner heeft last van een droge huid. In de woonkamer heeft deze luchtbevochtiger na een aantal weken duidelijk merkbaar voor een zachtere/soepelere huid gezorgd. Ook reinigt deze de lucht, waardoor er een aangenaam en fris atmosfeer zonder merkbare geurtjes in huis ontstond.

De installatie was een makkie. Filter erin en de watertank vullen. Daarna aanzetten. Er zit een timer op, zodat het apparaat zichzelf uitschakeld. Er kan gekozen worden voor 40, 50 of 60%, het apparaat zorgt er dan voor dat dit percentage wordt aangehouden.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Merkbaar frissere lucht
  • Stil

Minpunten

• Het is geen klein ding

Ralph78 18-11-2017

Eenvoudig en snel te bedienen

Geschreven voor: Philips HU5930

Heb de luchtbevochtiger nu 2 weken in gebruik. Het apparaat zit goed verpakt en de gebruikshandleiding is erg duidelijk. Het apparaat is zo voor iedereen makkelijk en snel in gebruik te nemen. Geen ingewikkelde menu's op hget display waar je steeds doorheen moet maar voor elk menu een andere toets. Display is goed afleesbaar.
Het apparaat werkt op de eerste 2 standen vrijwel geruisloos. Op de hoogste stand hoor je hem enigszins maar is niet storend. Op de laagste standen hoor je het apparaat bijna niet waardoor deze makkelijk in de slaapkamer te gebruiken is, ook voor mensen die moeilijk kunnen slapen met geluid.
Het apparaat brengt de luchtvochtigheid snel naar het gewenste niveau. Het doet dus wat het moet doen.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • duidelijke handleiding
  • makkelijk te bedienen

Tita 15-11-2017

Fraai design, eenvoudige bediening, maakt verwachtingen waar

Geschreven voor: Philips HU5930

Wij hebben de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu een paar weken in huis. Het apparaat is best groot maar ziet er fraai uit.
Met behulp van de gebruiksaanwijzing zijn de los bijgeleverde onderdelen makkelijk in het apparaat te plaatsen. Nadat er water in het reservoir is gedaan, wijst de bediening zich bijna vanzelf. Op het display aan de bovenkant van het apparaat zit een aantal tiptoetsen met elk een paar instelmogelijkheden. Geen lang menu waar je in moet zoeken maar slechts een paar mogelijkheden per tiptoets. Heel overzichtelijk en makkelijk in te stellen. Ook bij de eerste keer instellen leverde dit geen problemen op. Het apparaat ging in één keer aan en begon te draaien.

Na een paar weken hebben wij de indruk dat dit apparaat doet wat het moet doen. De luchtvochtigheid die op het display wordt aangegeven komt overeen met de luchtvochtigheid op onze hygrometer. Het apparaat blijft in werking tot de gewenste luchtvochtigheid is bereikt. Meestal draait de motor bijna geruisloos (kleine brom) soms draait hij een tijdje op een hogere stand en dan hoor je ‘m wat meer maar dat is niet storend. Wij vinden de atmosfeer in de woonkamer prettiger als de luchtvochtigheid niet al te laag is. Met deze luchtbevochtiger kunnen wij de luchtvochtigheid in onze woonkamer op een voor ons aangenaam niveau brengen.

Pluspunten

• fraai design
  • eenvoudige bediening
  • werkt goed

Minpunten

• hoogste stand bromt hoorbaar

MennoL 15-11-2017

Prima apparaat en doet zijn werk

Geschreven voor: Philips HU5930

Ik heb de Philips HU5930/10 inmiddels 2 weken in gebruik en ondanks dat de verwarming nog niet heel veel heeft aangestaan, heb ik toch het gevoel dat ik minder last hebt van een droge huid.
De eerste week had ik de luchtbevochtiger in de woonkamer staan, maar aangezien ik over het algemeen meer tijd (uren) doorbreng in de slaapkamer, heb ik hem daar naar toe verplaatst. Heb direct het gevoel dat hij hier nog beter zijn werk doet. Misschien om dat de ruimte kleiner is of omdat ik er z'n 8 uur per dag slaap, maar sinds hij op de slaapkamer staat is de droge huid weg en heb ik ook geen last van verstopte neus bij het opstaan. Ondanks dat daar nu nog de luchtvochtigheid boven de ingestelde waarde staat, doet het apparaat dus nog steeds iets met de vervuilde en stoffige lucht. Naar mate de verwarming langer aanblijft, zal de lucht ook droger worden. Ben benieuwd hoe dit op langere termijn uitpakt met de luchtbevochtiger. Het apparaat is op de laagste stand ook super stil, dus geen problemen met in slaap vallen door omgevingsgeluid. Ook kan je de bedieningslampjes uitzetten.

De luchtbevochtiger heeft geen omgekeerde stand, waarbij je de lucht juist droger kan maken. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir, waardoor ik hem vooralsnog niet heb hoeven te vullen.

Al met al dus een prima apparaat wat doet, wat ie moet doen.

Pluspunten

• Stil
  • Schone lucht
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Formaat
  • Ontvocht niet

ruud1985 13-11-2017

Eenvoudig en geruisloos aan mijn gezondheid werken

Geschreven voor: Philips HU5930

Eenvoudig en geruisloos aan mijn gezondheid werken door middel van de Phillips luchtbevochtiger HU5930/10.

Dit eenvoudig te installeren en te bedienen apparaat zorgde in no time voor de juiste luchtvochtigheid van de slaapkamer. Voorheen werd ik vaak wakker met een droge mond en hoofdpijn, na het installeren heb ik hier geen last meer van (een zondagochtend daargelaten maar dat lag vooral aan de alcohol ;)).
Doordat het apparaat stil is en je de indicatielampjes uit kunt schakelen is het ook prima (ook) geschikt voor de slaapkamer, je hoort het apparaat nauwelijks. Ik heb het apparaat op de automatische stand staan, dit houd in dat het apparaat werkt tot de ideale luchtvochtigheid is bereikt en hierna pas weer extra gaat blazen als hij onder deze ideale luchtvochtigheid zakt. Je kunt kiezen uit 3 standen qua luchtvochtigheid (40%, 50% en 60%) bij het inschakelen was de luchtvochtigheid 35% dit werd keurig weergegeven op het scherm in korte tijd was de ideale luchtvochtigheid van 60% bereikt.
voorheen was ik wat bang dat het apparaat iets aan de grote kant zou zijn echter is hij vooral wat hoog waardoor hij wel makkelijk overal te plaatsen is zonder ik er hinder van ondervang of het in de weg staat. Het reservoir is makkelijk bij te vullen, door de grote inhoud van het reservoir hoeft dit niet vaak te gebeuren. Als je het reservoir uit de bak haalt komen er wat druppels vrij welke op de grond vallen (voor mij niet hinderlijk, maar misschien vermelden waard), het apparaat geeft keurig aan wanneer het reservoir bijgevuld moet worden of wanneer het filter schoongemaakt moet worden middels lampjes welke dan oplichten.
Het is een apparaat gebleken wat gebruiksvriendelijk is, geruisloos en precies doet wat het moet doen ik zou dit product zo aan anderen aanbevelen.

Pluspunten

• geruisloos
  • lampjes kunnen worden uitgeschakeld
  • makkelijk te bedienen / installeren

micaa 13-11-2017

Fijn en handig product

Geschreven voor: Philips HU5930

Deze Philips luchtbevochtiger is een zeer gebruiksvriendelijk product. Hij is handig en makkelijk in gebruik. Hij maakt zeer weinig geluid, op af en toe een klein borrel geluid na. Geeft goed aan wat de luchtvochtigheid is en is daarop makkelijk in te stellen qua tijd. Het enige minpunt dat ikzelf ervaarde was dat de temperatuur een paar graden afweek dan wat het daadwerkelijk in de kamers was.
Verder heeft het apparaat voldoende capaciteit voor de meeste kamers bij mij in huis. Het enige waar hij wat langer nodig had, was de zolder.
Al met al een fijn product, dat makkelijk in gebruik is, zeer stil en vrij stijlvol uitziet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Erg stil
  • Meet nauwkeurig de luchtvochtigheid
  • Tijdinstelling

Minpunten

• Is wat zwaar en groot

Meegdje 12-07-2017

Luchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips HU5930

Prima produkt. Ik ben longpatienten heb hier veel profijt van de lucht blijft schoon en het vochtgehalte op pijl. Een nadeel vind ik dat het apparaat soms borrelt.

Pluspunten

• Schone lucht

Minpunten

• Borrelen

Meegdje 24-03-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Philips HU5930

De luchtreiniger beval prima. Een goede luchtvochtigheid in huis. Storend vind ik soms het borrelend geluid.

Diana 06-12-2016

Modern uiterlijk, prima formaat, stil.

Geschreven voor: Philips HU5930

Gekregen als testapparaat. Hij is stil, ziet er modern uit en is prima van formaat. De slaapkamer is binnen no time op de ingestelde luchtvochtigheid, de huiskamer is echter te groot (60 m2) en krijgt hij niet op de juiste luchtvochtigheid.

Pluspunten

• modern uiterlijk
  • stil

Minpunten

• kan kamer (60m2) niet aan

MarkEHV 02-12-2016

Betere luchtkwaliteit in de winter

Geschreven voor: Philips HU5930

De Philips luchtzuiveraar zorgt op de eerste plaats voor betere luchtvochtigheid in huis wat zeker tijdens de winterdagen merkbaar is. De luchtzuiveraar is eenvoudig in gebruik, na de eerste keer instellen hoeft alleen het water bijgevuld te worden en af en toe het filter onder de kraan schoongemaakt te worden.

Helaas is er (nog) geen app om de luchtkwaliteit op je telefoon te bekijken, maar het scherm op het apparaat zelf is ook duidelijk hiervoor

Pluspunten

• Betere luchtkwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen app om luchtkwaliteit te monitoren

Philips luchtreiniger 01-12-2016

Philips luchtzuivering

Geschreven voor: Philips HU5930

Het geeft een constante luchtvochtigheid en een prettige lucht in huis.. Het apparaat is stil. Ik ben longpatiënt en vind dit heel aangenaam.

btrx 01-12-2016

Zuinig in gebruik, geruisarm

Geschreven voor: Philips HU5930

We hebben dit project van Philips voor een test ontvangen. Voor ons was vooral belangrijk dat de luchtbevochtiger in de slaapkamer kan worden gebruikt. Hij maakt heel weinig geluid en het licht van de bediening kan makkelijk worden uitgeschakeld. Daardoor is hij zeer geschikt voor de slaapkamer. Verder staat hij altijd aan, daarom is het fijn dat het een zuinig apparaat is. Enig nadeel is dat het een groot product is maar dat is begrijpelijk omdat er filters en een grote tank inzitten.

Pluspunten

• energiezuinig
  • geruisarm
  • geeft geen licht in het donker

Minpunten

• groot

Maria 29-11-2016

Doet het prima!

Geschreven voor: Philips HU5930

Deze luchtbevochtiger is heel gemakkelijk te bedienen via een touchscreen. Er zit een timer op (tot 8 uur instelbaar), de ventilator is regelbaar op diverse niveau's, een keuze voor luchtvochtigheidspercentage en je kunt de kamertemperatuur aflezen. Indicatielampjes gaan branden als het tijd is om het nanocloudfilter te ontkalken of het waterreservoir bij te vullen.
Wat opvalt is dat deze bevochtiger vrij geruisloos werkt. Daarbij wordt de luchtvochtigheid snel naar een hoger percentage gezet. Zodra dit bereikt is, blijft het percentage rond de gewenste luchtvochtigheid schommelen. De nare verwarmingslucht is vlug weg en dat is merkbaar. Geen last meer van droge ogen en hoofdpijn. Én een gunstig effect op onze parketvloer!
Het apparaat is heel simpel schoon te maken vanwege het strakke oppervlak en het touchscreen. De watertank is eenvoudig uitneembaar evenals te de reinigen onderdelen. De tank vul je gewoon onder de kraan, geen knoeipartij.
Ik ben er heel tevreden over!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Snel werkend
  • Goede kwaliteit
  • Makkelijk te bedienen en te reinigen
  • Functioneert prima

Minpunten

• Vrij groot apparaat

Liaantje14 27-11-2016

Philipsluchtzuiveraar

Geschreven voor: Philips HU5930

Ik vind het een fijn product, als je hem aanzet zie je gelijk de luchtvochtigheid van de ruimte. Hij maakt niet veel geluid en gaat snel naar de gewenste luchtvochtigheid.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk in gebruik
  • Maakt weinig geluid

Minpunten

• Het apparaat is vrij groot

Alver 24-11-2016

Goede overzichtelijke bediening

Geschreven voor: Philips HU5930

Deze luchtbevochtiger geeft zuivere frisse lucht met de juiste vochtigheid, waardoor de gevoelige huid en ogen duidelijk verbeterd. Ook mensen met astma hebben er voordeel bij, wat rust geeft op de luchtwegen.

Pluspunten

• goede vormgeving

Minpunten

• goed vertileren