Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HU5930 op Kieskeurig.nl.

Schermnaam_Andreas 27-02-2020

redding voor mijn droge woning en minder schokken

Geschreven voor: Philips HU5930

Heb deze aangeschaft ivm een slimme thermostaat die (in de stookperiode) een te lage luchtvochtigheid aangaf. Mijn woning heeft harde vloeren, bijna geen planten, vloerverwarming en is vrij droog.

Deze bevochtiger is fluisterstil (geluidspeil van een mechanische ventilatie / kattenfonteintje / aquarium-pomp) en kan binnen een paar uur de vochtgehalte naar 50% brengen. Daarna gaat ie in een stille mode die nauwelijks te horen is.
Filter moet idd een keer per week ontkalkt worden (50% azijn, 50% water) wat een paar uur kost. ook is een bak waar die (vrij grote) filter in past moeilijk te vinden (bouwmarkt!)
vervangende filter moet na 3-12 maanden komen en kost 12 euro in de store, hoop dat die nog een tijdje te verkrijgen is)

Verder is sinds ik hem in huis heb de hoeveelheid elektrische schokken (door statische elektriciteit (sokken op vinyl-vloer / katten) flink terug gegaan.

ben erg tevreden, kan dit product alleen aanraden.

Wesleyk 17-04-2018

Miskoop van het jaar

Geschreven voor: Philips HU5930

Bezit deze luchtbevochtiger sinds december 2017 wegens onze parket vloer. Jammer genoeg kan deze luchtbevochtiger onze woonkamer (nieuwbouw)
van 50m2 niet op de juiste luchtvochtigheid houden.
Hierdoor staat de hele dag de luchtbevochtiger op de hoogste stand te draaien en daardoor is hij zeer hoorbaar aanwezig.
Ook moet hierdoor 3x keer per dag de waterbak gevuld te worden.

Ook het ontkalken van het filter moet vaak gebeuren, en dus niet zeer gebruiksvriendelijk.

jmlk 21-03-2018

Noodzakelijk product om rel vochtigheid aangenaam te houden

Geschreven voor: Philips HU5930

Dit apparaat breng te luchtvochtigheid op een aangenaam niveau. 's Winters van 30% naar 50% (default) en per 24 uur soms 8-12 liter water bijvullen, hetgeen de noodzaak van het gebruik van deze luchtbevochtiger wel aangeeft. De HU5930 kun je helemaal naar wens instellen maar ook slechts de stekker en water erin en hij doet z'n werk volautomatisch. Gemakkelijke bediening, wijst zichzelf. Nu enige maanden in gebruik. Het apparaat geeft zelf aan wanneer het schoon moet worden gemaakt. Belangrijk om iedere week te spoelen en eens per drie maanden filters vervangen. Filters zijn goedkoop in vergelijking met andere merken en gemakkelijk te verwisselen. Stofdeeltjes worden uit de lucht gefilterd, mensen met luchtweg problemen hebben hier zeker baat bij. Het is wel een fors apparaat dat je niet zomaar in een klein hoekje wegmoffelt. Geruisloos! Ik overweeg om er nog een aan te schaffen voor de slaapkamer.

lambriek 20-03-2018

2x gehad 2x retour

Geschreven voor: Philips HU5930

2x deze machine gehad, de eerste lekte de tweede maakte heel veel herrie.
het rad liep aan.
geen derde meer geprobeerd.

Passe 15-03-2018

Prima werkend apparaat

Geschreven voor: Philips HU5930

Luchtbevochtiger is zeer eenvoudig te bedienen maar het duurt geruime tijd (> 3 dagen) voordat de ingesteld luchtvochtigheid in onze woonkamer van 33% naar 50% was gegaan. Apparaat werkt niet geheel geruisloos, maar het geluid van de ventilator wordt door ons niet als storend ervaren.
Het terugplaatsen van het waterreservoir na het vullen vereist enige handigheid om dit zonder morsen van water op de vloer te doen.
Voor het ontkalken van de roterende verdamper moet de rotor in de houder één uur in een bak met 50% azijn / 50% water worden geplaatst. Het was voor ons niet eenvoudig een passende bak te vinden.

Adrie27 28-02-2018

Het is een goed product,doet wat erover vermeld wordt.

Geschreven voor: Philips HU5930

De HU5930 ziet er strak en goed uit.
Doet zijn werk na behoren.
Zou hem bij andere ook aan bevelen .

Mitchell27 28-02-2018

Het is een goed product,doet wat erover vermeld wordt.

Geschreven voor: Philips HU5930

De HU5930 ziet er strak en goed uit.
Doet zijn werk na behoren.
Zou hem bij andere ook aan bevelen .

Cavo1975 26-02-2018

Werkt goed - als het niet erg droog weer buiten is

Geschreven voor: Philips HU5930

In huis 3 verschillende type Philips luchtbevochtigers / zuiveraars. 3 verschillende type voor 3 verschillende situaties qua kamer. Alle 3 werken ze goed als het buiten redelijk weer is qua vochtigheid. Indien het buiten erg droog weer is, dan halen al deze luchtbevochtigers niet meer dan 38-40% (ook met de nieuwe verse filters niet) en voelt de huid /slijmvliezen nog steeds onaangenaam droog.

koos64 19-12-2017

slechte start

Geschreven voor: Philips HU5930

De eerste keer werkte het apparaat naar behoren,
maar naar de eerst lege watertank begon de ellende.
de lucht vochtigheid kwam niet meer boven de 40% uit.
ik heb de nano roterende filter eruit gehaald en schoongemaakt met een bak met water en schoonmaak azijn.
het filter was een beetje wit van de kalk uit het water.
(vandaar het schoonmaken)
het filter laten drogen en de watertank gevuld met water uit de brita filterkan
na alles weer te hebben gemonteerd ging het boven verwachting ineens goed met bevochtigen
zat binnen een paar uur op 57%.
dus kalk was de oorzaak en ik vul de tank dus alleen nog maar met water uit de filterkan

Mitchell27 03-12-2017

Dit product doet zijn werk!

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit product is makkelijk in gebruik te nemen. Het heeft een groot waterreservoir, maar moet in het begin geregeld bijgevuld worden. Direct verbetering van de luchtkwaliteit en geschikt voor grote ruimtes (tot 70m2)

Liaantje14 20-11-2017

Goed apparaat

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het is wel een groot apparaat, maar doet het ontzettend goed. Het scherm is makkelijk te bedienen en meerdere opties zijn mogelijk. Eindelijk geen last meer van verstopte neuzen en hoofdpijn, al helemaal ideaal voor de winter. Nog niet de filter hoeven nabstellen, dus nog geen idee hoe frequent dat moet. Over het algemeen een goed apparaat!

david22 16-11-2017

Goede luchtbevochtiger!

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze luchtbevochtiger is heel gemakkelijk te bedienen via een touchscreen. Er zit een timer op (tot 8 uur instelbaar), de ventilator is regelbaar op diverse niveau's, een keuze voor luchtvochtigheidspercentage en je kunt de kamertemperatuur aflezen. Indicatielampjes gaan branden als het tijd is om het nanocloudfilter te ontkalken of het waterreservoir bij te vullen.
Wat opvalt is dat deze bevochtiger vrij geruisloos werkt. Daarbij wordt de luchtvochtigheid snel naar een hoger percentage gezet. Zodra dit bereikt is, blijft het percentage rond de gewenste luchtvochtigheid schommelen.
Het apparaat is heel simpel schoon te maken vanwege het strakke oppervlak en het touchscreen. De watertank is eenvoudig uitneembaar evenals te de reinigen onderdelen. De tank vul je gewoon onder de kraan, geen knoeipartij.
Ik ben er heel tevreden over!

Craftsmen68 15-11-2017

Fraai design, eenvoudige bediening, maakt verwachtingen waar

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij hebben de Philips Luchtbevochtiger HU5930/10 nu een paar weken in huis. Het apparaat is best groot maar ziet er fraai uit.
Met behulp van de gebruiksaanwijzing zijn de los bijgeleverde onderdelen makkelijk in het apparaat te plaatsen. Nadat er water in het reservoir is gedaan, wijst de bediening zich bijna vanzelf. Op het display aan de bovenkant van het apparaat zit een aantal tiptoetsen met elk een paar instelmogelijkheden. Geen lang menu waar je in moet zoeken maar slechts een paar mogelijkheden per tiptoets. Heel overzichtelijk en makkelijk in te stellen. Ook bij de eerste keer instellen leverde dit geen problemen op. Het apparaat ging in één keer aan en begon te draaien.

Na een paar weken hebben wij de indruk dat dit apparaat doet wat het moet doen. De luchtvochtigheid die op het display wordt aangegeven komt overeen met de luchtvochtigheid op onze hygrometer. Het apparaat blijft in werking tot de gewenste luchtvochtigheid is bereikt. Meestal draait de motor bijna geruisloos (kleine brom) soms draait hij een tijdje op een hogere stand en dan hoor je ‘m wat meer maar dat is niet storend. Wij vinden de atmosfeer in de woonkamer prettiger als de luchtvochtigheid niet al te laag is. Met deze luchtbevochtiger kunnen wij de luchtvochtigheid in onze woonkamer op een voor ons aangenaam niveau brengen.

Philip56 15-11-2017

Prima apparaat en doet zijn werk

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik heb de Philips HU5930/10 inmiddels 2 weken in gebruik en ondanks dat de verwarming nog niet heel veel heeft aangestaan, heb ik toch het gevoel dat ik minder last hebt van een droge huid.
De eerste week had ik de luchtbevochtiger in de woonkamer staan, maar aangezien ik over het algemeen meer tijd (uren) doorbreng in de slaapkamer, heb ik hem daar naar toe verplaatst. Heb direct het gevoel dat hij hier nog beter zijn werk doet. Misschien om dat de ruimte kleiner is of omdat ik er z'n 8 uur per dag slaap, maar sinds hij op de slaapkamer staat is de droge huid weg en heb ik ook geen last van verstopte neus bij het opstaan. Ondanks dat daar nu nog de luchtvochtigheid boven de ingestelde waarde staat, doet het apparaat dus nog steeds iets met de vervuilde en stoffige lucht. Naar mate de verwarming langer aanblijft, zal de lucht ook droger worden. Ben benieuwd hoe dit op langere termijn uitpakt met de luchtbevochtiger. Het apparaat is op de laagste stand ook super stil, dus geen problemen met in slaap vallen door omgevingsgeluid. Ook kan je de bedieningslampjes uitzetten.

De luchtbevochtiger heeft geen omgekeerde stand, waarbij je de lucht juist droger kan maken. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir, waardoor ik hem vooralsnog niet heb hoeven te vullen.

Al met al dus een prima apparaat wat doet, wat ie moet doen.

Ralph78 14-11-2017

Snel en makkelijk te bedienen en snel gebruiksklaar

Geschreven voor: Philips HU5930

De handleiding die bij het product zit is heel overzichtelijk en makkelijk. Het installeren van het product is hierdoor heel makkelijk en snel in gebruik te nemen. Na een week gaf het product aan dat het filter gereinigd moest worden.
Na het terugplaatsten werkt het product weer prima.
Je ziet meteen dat de lucht in de kamer droger is dan je zou verwachten. Het product geeft duidelijk aan wat de vochtigheidsgraad is. Makkelijk in te stellen welke vochtigheidsgraad je wil halen. Het product maakt nauwelijks herrie wat ook prettig is.

AdriaanZelf 14-11-2017

Snel en makkelijk te bedienen en snel gebruiksklaar

Geschreven voor: Philips HU5930

Na het terugplaatsten werkt het product weer prima.

Danielle39 14-11-2017

Prima product, maar formaat is onpraktisch

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat is voorzien van een duidelijke handleiding en het gebruiksklaar maken duurt niet langer dan 5 minuten.
De luchtvochtigheid was bij mij in huis al prima bleek na het aanzetten, dus weinig vooruitgang te boeken. Luchtzuivering leek bij mij ook weinig te doen, ik had geen vervuild afvalwater ofzo. Het apparaat werkt verder prima (zeer weinig geluid) en heel gebruiksvriendelijk, maar gezien de grootte van het apparaat (best flink en daarmee niet mooi weg te werken in een woonkamer) en de weinig te boeken vooruitgang in mijn situatie heeft het voor mij onvoldoende toegevoegde waarde.

Metalpro2019 14-11-2017

Prima product, maar formaat is onpraktisch

Meegdje 13-11-2017

Eenvoudig en geruisloos werken aan mijn gezondheid

Geschreven voor: Philips HU5930

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Eenvoudig en geruisloos aan mijn gezondheid werken door middel van de Phillips luchtbevochtiger HU5930/10.

Dit eenvoudig te installeren en te bedienen apparaat zorgde in no time voor de juiste luchtvochtigheid van de slaapkamer. Voorheen werd ik vaak wakker met een droge mond en hoofdpijn, na het installeren heb ik hier geen last meer van (een zondagochtend daargelaten maar dat lag vooral aan de alcohol ;)).
Doordat het apparaat stil is en je de indicatielampjes uit kunt schakelen is het ook prima (ook) geschikt voor de slaapkamer, je hoort het apparaat nauwelijks. Ik heb het apparaat op de automatische stand staan, dit houd in dat het apparaat werkt tot de ideale luchtvochtigheid is bereikt en hierna pas weer extra gaat blazen als hij onder deze ideale luchtvochtigheid zakt. Je kunt kiezen uit 3 standen qua luchtvochtigheid (40%, 50% en 60%) bij het inschakelen was de luchtvochtigheid 35% dit werd keurig weergegeven op het scherm in korte tijd was de ideale luchtvochtigheid van 60% bereikt.
voorheen was ik wat bang dat het apparaat iets aan de grote kant zou zijn echter is hij vooral wat hoog waardoor hij wel makkelijk overal te plaatsen is zonder ik er hinder van ondervang of het in de weg staat. Het reservoir is makkelijk bij te vullen, door de grote inhoud van het reservoir hoeft dit niet vaak te gebeuren. Als je het reservoir uit de bak haalt komen er wat druppels vrij welke op de grond vallen (voor mij niet hinderlijk, maar misschien vermelden waard), het apparaat geeft keurig aan wanneer het reservoir bijgevuld moet worden of wanneer het filter schoongemaakt moet worden middels lampjes welke dan oplichten.
Het is een apparaat gebleken wat gebruiksvriendelijk is, geruisloos en precies doet wat het moet doen ik zou dit product zo aan anderen aanbevelen.

Ruud1985 13-11-2017

Eenvoudig en geruisloos werken aan mijn gezondheid