Rowenta Pure Air XL luchtreiniger met sensoren PU6020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Pure Air XL luchtreiniger met sensoren PU6020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Arjan Meun 27-09-2019

Wondermiddel in de slaapkamer

Ik heb dit apparaat een paar weken getest. In de zomermaanden slapen mijn vrouw en ik namelijk altijd erg onrustig omdat mijn vrouw erg intolerant is voor diverse pollen, stof en aanverwante artikelen. Na de eenvoudige installatie en nadat het apparaat een tijdje onze slaapkamer gezuiverd had gingen we vol verwachting slapen. Behalve het psychologisch effect van een koelere kamer gebeurde er helemaal niets.... En dat was precies het doel, we vielen binnen no time in een diepe, rustige en verkwikkende slaap. Geen gedraai, geen stokkende, piepende ademhaling maar een haast serene rust want ja, het apparaat maakt in de nachtstand ook nauwelijks lawaai. Sterker nog, het monotone gezoem zorgt haast acuut voor dichtvallende ogen. Mijn conclusie? Een echte aanrader bij slaapproblemen vanwege hooikoorts

Pluspunten

• Zeer zuivere lucht
  • Voelt koeler aan
  • Makkelijk te plaatsen

Viera 10-07-2019

Fijn ding

Sinds kort heb in deze luchtreiniger in gebruik, en ik ben aangenaam verrast. In eerste instantie door het design ( mooi vormgegeven en mooi licht) en door de krachtige ventilator. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen en de gebruiksaanwijzing is helder. Er gaan veel filters in met verschillende werkzame stoffen. Het is dan oom erg logisch dat dit apparaat de lucht wel moet zuiveren. Je merkt dat wanneer er slechte luchten vrijkomen in huis, het indicatielampje naar paars of rood verkleurt. Wanneer hij op de automatische stand staat, gaat hij ook harder werken. Dit is wel storend wanneer hij in de slaapkamer staat, want dan gaag hij best veel lawaai maken. Voor mijn hooikoorts lijkt het baat te hebben, ik wordt weer fit wakker en heb minder ademnood. Al met al een fijn ding!

Pluspunten

• Mooi
  • Daadkrachtig

Minpunten

• Lawaaierig op hoge stand
  • Op lage stand wel aanwezig, maar niet storend

Joost 22-06-2019

Luchtkwaliteit merkbaar verbeterd

Door mijn gevoeligheid voor pollen was ik erg benieuwd of zo'n apparaat zijn beloftes daadwerkelijk waar kon maken. Ik was blij verrast dat ik na enkele uren na inschakeling minder last van mijn neus en ogen bemerkte en de luchtkwaliteit dus daadwerkelijk verbeterd was. Echter maakt het apparaat in de normale stand wel wat geluid, wat in een stille woonkamer als irritant kan worden beschouwd. Al met al een leuk apparaat die zijn werking bewezen heeft, echter bemerk ik dat ik hem minder vaak inschakel vanwege de geluidsproductie.

Pluspunten

• Schonere lucht

Minpunten

• Geluidsproductie

KG 20-06-2019

Heeft zijn nut nu al bewezen

Het apparaat nu ongeveer twee weken in bezit en zeer tevreden over de werking, waar het voor bedoeld is. Het apparaat ziet er mooi uit qua design en de filters zijn makkelijk te plaatsen. Helaas is het wel een kostbare aangelegenheid om deze te vervangen maar als ik het instructieboekje goed heb begrepen gaan deze redelijk lang mee. Ik heb het apparaat voornamelijk 's-nachts gebruikt en dan op stand 1, de nachtstand (=ventilator op stand 2) vind ik iets gehorig. Helaas is de ventilator niet geheel geruisloos en hoor ik soms een mechanisch ruisje (ligt misschien aan mij omdat ik mij snel irriteer aan omgevingsgeluiden). Ik heb wel gemerkt dat ik fitter wakker ben geworden en geen last heb van keel, neus of ogen. Het apparaat staat overdag een aantal uren in de woonkamer, is makkelijk te verplaatsen, en naar mijn gevoel is ook daar de luchtkwaliteit verbeterd. Ik heb last van pollen en de klachten zijn merkbaar minder geworden. Al met al tot dusver tevreden over de werking en zeker aan te raden voor mensen met klachten. Wel jammer dat bij dit exemplaar geen afstandsbediening wordt geleverd. Er zit ook een automatische detectie op het apparaat maar dan wijzigt wel de ventilatorsnelheid, dus kan vervelend zijn.

Pluspunten

• maakt de lucht merkbaar beter
  • design en kwaliteit
  • makkelijk te verplaatsen
  • krachtige ventilator

Minpunten

• niet geheel geruisloos
  • duur om filters te vervangen
  • geen afstandsbediening

Jeroen de Vocht 18-06-2019

Prima design, redelijk zuinig

De Rowenta heb ik nu 2 weken op de slaapkamer aanstaan. Overdag in de automatische stand en snachts in de nachtstand, hiermee kun je makkelijk slapen! Het apparaat heeft een prima design, is niet te zwaar en de filters gaan volgens het boekje best lang mee. Hij is zeer eenvoudig in gebruik, wanneer je hem uit de doos haalt is hij zo klaar voor gebruik.
Ik heb last van een opgezwollen neusslijmvlies waarschijnlijk door een allergische reactie en wilde een luchtreiniger proberen of dit verlichting geeft. Helaas is dit nog niet het geval. Hooikoorts klachten verminderen wel sterk, de lucht is veel minder stoffig en geuren worden krachtig weg gefilterd. Als je je kussen om schud
bijvoorbeeld,merktt het apparaat dit en begint dan automatisch harder te werken. Ik hoop dat mijn klachten nog wat verminderen, of het werkelijk de lucht perfect zuiverd weet ik natuurlijk niet, dit zou je moeten meten met apparatuur en die heb ik natuurlijk niet, maar volgens mij doet het apparaat precies wat het doen moet, en maakt niet te veel lawaai. Is ook makkelijk te verplaatsen, en eenvoudig in gebruik! Prima luchtreiniger!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Eenvoudig in gebruik

Mevrouw A 17-06-2019

Verlichting

De Rowenta Intense Pure Air XL doet wat het beloofd, zorgt voor een schone lucht en verminderd aanzienlijk prikkende ogen bij hooikoorts, stof en katten(huisdier) haren.
Ondanks de vrolijke led verlichting vind ik het een groot apparaat, hij is licht dus makkelijk te verplaatsen maar neemt veel ruimte in.
Ook zijn de filters als je die moet vervangen best een uitgave.
Toch ben ik erg enthousiast omdat de verlichting van klachten en ongemakken worden verholpen.
Als je dus een goede luchtreiniger zoekt en voorbereid bent op een extra apparaat in huis + filterkosten dan is de stille Rowenta Intense Pure Air XL zeker een aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Werkt goed
  • Makkelijk te verplaatsen
  • Mooi vormgegeven

Minpunten

• Groot
  • Filters vervangen