Dyson Purifier Cool Formaldehyde - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 57 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Purifier Cool Formaldehyde op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Wf 22-12-2021

Top!

Mooi design maar groter en breder dan verwacht. Went snel. Doet wat hij moet doen. Met app superhandig. Stil. Vraag mij alleen af wat energieverbruik is. Kan dit werkelijk nergens terug vinden! Weet iemand dit?

• Stilte

Minpunten

• Prijs
  • Energieverbruik?

VaHa 09-07-2021

Dyson Purifier Cool Formaldehyde helpt mij bij mijn allergie

Wat was ik blij dat ik de Dyson Purifier Cool Formaldehyde kon ophalen. Als eerste wilde ik hem gaan testen in de slaapkamer. Ik heb een huisstofmijt allergie en was zeer benieuwd of de Dyson mij zou helpen minder klachten te hebben. Ik word vaak wakker met een snotneus en dikke ogen. Ik heb de Dyson in no time geïnstalleerd. De filters klikken heel makkelijk in het apparaat. En daarna direct de app gedownload. Aangezien de dyson in de slaapkamer staat, is het ontzettend handig dat ik vanuit bed, met de app, de dyson kam bedienen. Niet meer opstaan om hem op nachtstand te zetten. Na een aantal weken gebruik kan ik melden dat ik echt verschil merk betreffende mijn allergieën. Als ik wakker word heb ik geen jeukende ogen meer en kan ik vrij ademen. Wat een verlichting...ik kan hierdoor ook veel beter ruiken en proeven. 'S nachts geeft de Dyson een koel briesje af en is praktisch geluidloos. Na dit succes ga ik de dyson zeker ook in de woonkamer gebruiken. Je hoort steeds vaker berichte over de mate van het schadelijk stof Formaldehyde in zowat al onze huiselijke artikelen.

Pluspunten

• Te bedienen via app
  • verkoeld
  • nachtstand erg stil

Minpunten

• prijzig

m********@h********** 07-07-2021

Goed voor de luchtwegen

Wij hebben als gezin allemaal last van onze luchtwegen. Pollen, stof, drukke verkeer langs ons huis. Blijkbaar na aansluiting van de Dyson was onze luchtkwaliteit in ons huis slecht.

Pluspunten

• Zuivert de lucht
  • Geluidloos
  • Makkelijk in gebruik

hoihoi152 07-07-2021

Eyecatcher - meer design dan functionaliteit

Eyecatcher - meer design dan functionaliteit

De Dyson purifier heb ik in mijn woonkamer geplaatst naast de TV, het installeren van de app ging soepel via bluetooth - stap voor stap met duidelijke instructies. Het ging in 1 keer goed (vaak merk je met smarthome producten dat verbinden bijvoorbeeld niet in 1 keer goed gaat). In de app worden een aantal waarden gemeten, ziet er vrij technisch uit, en om eerlijk te zijn zegt het me niet heel veel. Als je erop klikt krijg je wel een uitleg wat het precies is - maar de scheikundige afkortingen laten het wel wat complexer lijken dan het misschien daadwerkelijk is. Als je de ventilator aanzet, dan merk je dat de auto stand (stand 4/10) qua geluidsniveau prima is - je hoort het nauwelijks, een soort achtergrond geluid. vergeleken met de oudere Dyson modellen Hot + Cool bijvoorbeeld wel een aanzienlijke verbetering. Maar als je het harder zet, richting stand 10 (max), dan wordt het geluid ook harder en je hoort het duidelijker en prominenter. Voor in de slaapkamer bijvoorbeeld zou dat niet fijn zijn. Al met al een ventilator die als een juweeltje in de woonkamer staat, die zn werk OK doet, niet verbluffend, maar wel een plus heeft door de handige app en de remote. De bronsmetalen remote ziet er wel chique uit, en je kunt zowel met de app als met de remote de ventilator bedienen, erg handig! Wat betreft de luchtreinigingsfunctionaliteit merk ik nog niet heel veel van - mijn hooikoortsklachten zijn nog steeds hetzelfde gebleven. Prijs kwaliteit/functionaliteit verhouding is iets uit balans.

• Gebruiksgemak via app
  • geluidsniveau bij automatische stand

Minpunten

• Prijs
  • Geluidsniveau bij hogere standen iets te hard
  • Weergave luchtvervuiling complex

LeonR 07-07-2021

Dyson doet het weer!

Vanwege dat we in een historisch huis met veel stof wonen hebben we dit apparaat aangeschaft en zeker geen spijt hiervan. Ik ben altijd al gek op het design van Dyson en ook nu stellen ze me weer niet teleur. Een super mooi apparaat dat makkelijk te installeren is. Ook de app is zeer handig en makkelijk in te stellen. De luchtkwaliteit is aanzienlijk verbeterd sinds we deze Dyson gebruiken. Ondanks dat het apparaat eigenlijk niet koelt zorgt de luchtstroom wel voor een aangename koele wind als het warm is.
Met de nacht knop filtert hij toch alleen hoor je hem bijna niet. Al met al wederom een zeer plezierige ervaring met Dyson.

• Geluidsniveau
  • Werking
  • Installatie

Minpunten

• prijs

H 06-07-2021

een schoon huis

De Dyson Purifier komt in een grote doos en is snel gebruiksklaar. Alleen het filter plaatsen en neerzetten.
Waar je hem neerzet maakt niet uit, want het apparaat ziet er mooi uit, maar is wel groot.
Hij draait 350 graden dus kan zelfs midden in de kamer staan mocht je dat willen.
Door de naam zou je verwachten dat hij koelt, maar hij geeft alleen een zacht briesje, een normale towerventilator geeft meer wind, maar die maakt ook meer lawaai. De Dyson is stil en reinigt je huis tegelijk. Bij ons was de lucht al heel schoon en had dat dus eigenlijk weinig toegevoegde waarde.

Pluspunten

• design
  • stil

Minpunten

• groot
  • zacht briesje

m***************@h********** 06-07-2021

Luxe ventilator

Sinds ik de Dyson in gebruik heb genomen kan ik er eigenlijk maar 1 conclusie uit trekken, het is een luxe ventilator.

Qua design ziet het er wel uit wat ik van Dyson ken, super strak en super mooi vorm gegeven.

Ja je kan hem met je mobiel verbinden en alles aanpassen wat met de afstandsbediening ook kan en het ziet er goed uit en werkt ook bijzonder goed. Geeft heel mooi aan qua luchtvochtigheid, temperatuur etc maar that's it. We hebben hem vaak in de slaapkamer of in de woonkamer staan, zeker met de hete dagen gaf het net een beetje verkoeling. Savonds in de slaapkamer merk je wel dat hij aan staat maar dat is absoluut niet storen.

Ik had aangezien er de naam "cool" bij zat ook het idee dat het iets zou verkoelen (ik realiseer me ook dat het geen airco is).

Kort maar krachtig : super mooi design, prachtige bediening zal ongetwijfeld ook goed de luchtkwaliteit verbeteren maar het blijft een ventilator...

• Hele goede app
  • Gebruiks vriendelijk
  • 350 graden draai circel

Minpunten

• Het woord COOL is misleidend

Sou 06-07-2021

Makkelijk en mooi

Het uitpakken van het apparaat was al een feestje: het was erg makkelijk om het inelkaar te zetten en te instaleren. Aangezien het allemaal zo rap ging, heb ik meteen ook de app gedownload. De app is overzichtelijk en ideaal! Ik kan vanuit m'n luie stoel de purifier bedienen. Behalve gemakkelijk geeft het ook inzicht in de luchtkwaliteit in huis, leuk en interessant om dat te bekijken in de app. De Dyson purifier cool kwam op het juiste moment binnen tijdens de super warme dagen. Behalve als luchtreiniger kon ik hem nu ook inzetten als verkoeler en daar heb ik zeker gebruik van gemaakt. Op de hoogste stand maakt hij natuurlijk meer geluid, maar dat is niet storend. Op de automatische stand, waar ik 'm ook vaak op aan heb staan, hoor je 'm nauwelijks. Met de warme dagen was het heerlijk om thuis te zitten met de verkoeler aan én de luchtreiniger aan. Want dat is uiteindelijk ook het hoofddoel voor mij, een luchtreiniger, aangezien ik veel last heb van stof/hooikoorts. Wat ik verder een groot pluspunt vind, is dat je het apparaat makkelijk van stopcontact/ruimte kan wisselen. Bij mijn vorige luchtreiniger duurde het altijd even voordat 'ie het deed als ik 'm wisselde van plek vanwege de instellingen die weer aangezet moesten worden. Deze Dyson is prijzig, maar behalve een goed apparaat haal je vanwege het mooie en grote design ook een meubelstuk in huis.

• makkelijke bediening

Minpunten

• Prijzig

van Vroenhoven 06-07-2021

Strak design en fijne inzichten via de app

Deze Dyson staat al een aantal weken in mijn woonkamer de lucht te zuiveren. Via de app krijg je veel informatie over de kwaliteit en heb je de mogelijkheid om via een tijdsplanning automatisch de lucht te zuiveren. Erg handig!

Pluspunten

• Dyson app

j*******@h********** 05-07-2021

Geweldig design, geweldige luchtreiniger!

We hebben de Dyson Purifier nu een maand in ons bezit, we zijn zeer tevreden over de luchtzuiveraar! De app is super handig en de ‘auto’ modus gebruiken we dagelijks. Zodra er bijvoorbeeld gekookt wordt herkent hij dan direct de ‘vieze’ luchtjes en begint de lucht te zuiveren. Ik als hooikoorts patient raadt het iedereen aan! Ik heb binneshuis echt veel minder klachten!

• App
  • Installatie eenvoudig

Minpunten

• Prijs

BertJan 04-07-2021

Verkoeling en betere luchtkwaliteit

Bij het uitpakken van het apparaat zie je te maken hebt met een degelijk mark. Je hoeft alleen maar het filter erin te klikken en daarna de stekker in het stopcontact en dan kan je direct genieten van de nieuwste aanwinst. Wat opvalt is het design. Wat ziet het apparaat er goed uit en is een lust voor het oog! Lijkt wel science fiction. Je kan het apparaat besturen via de meegeleverde afstandsbediening of via de app die ja kunt downloaden. Je moet het apparaat éénmalig aanmelden op de app, wat erg makkelijk gaat.
Wat een mooie en praktische functie is, is dat het apparaat tot 350 graden kan draaien! Je hebt keuze van 45, 90 en 350 graden draaien zodat de vergoeding in de hele kamer merkbaar is. De blower heeft 10 snelheidsstanden en een automatische. Ik gebruik meestal de automatische stand. De Dyson doet dan rustig zijn werk. Heb een mooie plek in de woonkamer gevonden waar hij kan staan. Ik heb een schema ingebracht zodat hij dagelijks 7 uur mijn woonkamer filtert en schone koele lucht de woonkamer in blaast.
Ik heb het apparaat nu een aantal weken en moet zeggen dat ik nog geen spijt heb. Via het scherm op het apparaat kan je de vele functies uitlezen. Onder andere de luchtkwaliteit, temperatuur, luchtvochtigheid, fijnstof en andere schadelijke gassen. Ook kan je zien wat de status is van het filter. Ik denk dat het filter nog wel een jaar meekan voordat het vervangen moet worden. Ik heb nog nog gekeken wat de kosten zijn het een nieuw filter.

• Doet wat ij zegt
  • tot 350 graden automatisch draaien

Minpunten

• Prijs

f***********@g******** 01-07-2021

Dyson Purifier Cool Formaldehyde

Ik heb de Dyson Purifier Cool Formaldehyde nu een tijdje in mijn bezit. Ik merk dat qua ventilatie het product boven verwachting goed werkt. Gelet op het geluid is deze stiller dan een normale ventilator en dan heb ik het niet eens over de slaapfunctie/nachtfunctie. Deze nachtfunctie is enorm stil, als lichte slaper heb ik hier geen last van. Tevens kan deze ventilator 350 graden draaien en koelt deze redelijk goed. Je voelt de koude lucht goed uit het apparaat komen. Het unieke aan deze Dyson is dat je kunt kiezen uit twee luchtstromen. Hiermee kun je dus afstellen dat je de gezuiverde lucht niet direct tegen je aan voelt. In het begin was ik sceptisch over de filterfunctie, maar met de komst van pollen merkte ik wel verschil in huis. Het apparaat haalde niet al mijn allergieën weg, maar dit had ook te maken met het tussendoor openzetten van het raam. Wat ook heel fijn is, is dat je het apparaat op afstand kunt bedienen. Mocht ik na een dag werken thuis komen dan kan ik onderweg de Dyson al aan zetten. Voor een druk bestaan is dit echt ideaal vandaar dat de Dyson ons voor nu enorm goed bevalt.

Pluspunten

• Desing
  • Kwaliteit
  • Verwisselbare filter
  • Goede verkoeling
  • Geluid

Minpunten

• Prijs

YvonnevdE 01-07-2021

Topper!!

Wow! ik ben helemaal verliefd. Het design vind ik mwah niet zo geweldig. Met name de kleuren, maar de werking… dikke yes! Topper dit apparaat. Installatie was een paar minuutjes werk en na het instaleren van de handige app kan je hem meteen gebruiken. Er zit een handige kleine afstandbediening bij die je met een magneet op het apparaat kan leggen. Ideaal. Ik heb hem in mijn huiskamer staan maar soms neem ik hem mee naar de slaapkamer. Mijn dochters en ik stikken van de hooikoorts. Deuren en ramen dicht, dyson aan en binnen een uur verlichting en weinig tot geen klachten meer. Heerlijk!! Hele goede luchtregulering en je kan zelf kiezen hoe je wilt dat het lucht rondblaast. Verschillende standen en een Licht verkoelend briesje. Een klein nadeel.. het apparaat maakt best wat geluid. Maar dit neem ik graag voor lief! Wereldapparaat die doet wat ie moet doen!

Pluspunten

• Werkt goed tegen allergie
  • Snelle werking
  • Handige app
  • Makkelijke installatie

• Geluid

HansSeg 30-06-2021

Prachtig apparaat

Mooi strak apparaat, wat je van Dyson wel kan verwachten. Het is wel allemaal kunststof, dat kun je op de foto's niet goed zien. En dat zorgt ervoor dat bij aanraking het misschien net iets minder premium voelt.

De luchtreiniger geeft heel gedetailleerd info over de luchtkwaliteit. Zeker in combinatie met de app. Ik vind het heel fijn dat je ook terug kunt kijken, zo zie je bijvoorbeeld wat de luchtkwaliteit 's nachts is geweest. Tijdens warmere dagen is het super dat het ook direct een ventilator is. Maar ik kan me voorstellen dat dit tijdens de winter maanden weer niet zo fijn is. Dan moet ie op een rustigere stand lijkt me.

Er zit een afstandsbediening bij die magnetisch mooi op de bovenzijde klikt. Maar je kunt m ook eenvoudig met de app bedienen, of je stelt hem gewoon in op Auto dan hoef je alleen de aan/uit knop te gebruiken.

Pluspunten

• design
  • inzicht in luchtkwaliteit
  • ventilatorfunctie

h************@g******** 30-06-2021

Mooi design en makkelijk in gebruik

Mijn indruk van de Dyson Purifier Cool Formaldehyde is goed. Het apparaat is vrij groot. Dit is echter niet storend vanwege het mooie design. De Dyson kun je makkelijk bedienen via de afstandbediening. Daarnaast kunt je makkelijk en snel (in een paar seconden) de Dyson verbinden met je smartphone (via de Dyson link app). In de app kun je goed in de gaten houden wat de luchtkwaliteit is. Overigens kun je de app ook gebruiken als afstandbediening.

De Dyson staat momenteel in de woonkamer / keuken. De luchtstroom kun je instellen in verschillende (bries)standen: 1 -10. Het apparaat is in de lagere luchtstroomstanden heel erg stil. Dit is erg prettig. Daarbij is de luchtstroom erg verfrissend tijdens deze warme zomerdagen.
De luchtstroomstand kun je ook op de "automatische piloot" zetten. Als ik lekker aan het koken ben, dan slaat het apparaat meteen aan (automatisch een hogere luchtstroomstand). Hieruit kun je opmerken dat de Dyson de luchtkwaliteit goed monitort.

Al met al zeer tevreden met de Dyson Purifier Cool Formaldehyde.

• Gebruiksvriendelijk
  • Dyson link app

Minpunten

• Prijs

Dennis 30-06-2021

Mooi design, vrij stil en gemakkelijk te bedienen

Onlangs heb ik de Dyson Purifier ontvangen. Mijn eerste indruk is heel positief. Het oog wil ook wat, en daar hebben ze bij Dyson goed over nagedacht. Door de kleurstelling en de vorm oogt het apparaat bij de tijd en valt het apparaat niet op in de kamer. De installatie was zo gebeurd. Even de filters erop klikken, stekker erin en aanzetten. Door het warme weer was het inmiddels ruim 25 graden in de kamer, dus de luchtstroom was meteen heerlijk. Het geluid valt reuze mee. Uiteraard in de hoogste stand hoor je het apparaat zeker, maar dat geluid valt in het niet bij de traditionele ventilatoren. In de lagere standen komt het geluid niet boven de reguliere huisgeluiden uit. Wat betreft het filteren van de lucht had ik meteen een leuke ervaring. Voor het sporten had ik mezelf even besprayed met antimuggenspray en binnen enkele seconden begon het apparaat harder te blazen om de gedetecteerde drijfgassen te filteren. In de bijbehorende app kun je, naast het apparaat bedienen, ook de luchtkwailiteit zien en daar zag ik later duidelijk mijn spraymoment terug. Ook rondom het eten koken was een kleine piek zichtbaar in het grafiekje. Tijdens de daaropvolgende hete dagen heb ik de purifier ingezet om wat verlichting te brengen in de slaapkamer, en met succes. Waar ik een normale ventilator na een half uur uit zet vanwege het lawaai, heb ik nu de hele nacht heerlijk geslapen met een verkoelend briesje door de kamer.

• Vrij stil
  • Luchtkwaliteit zichtbaar via app

Minpunten

• hoge prijs

Ferdy 29-06-2021

Zeker een aanrader!

De Dyson heb ik nu een kleine twee weken in gebruik en wat een top apparaat. Hij komt in een grote lange verpakking die intuïtief in elkaar zit. Haal je boven- en onderin het karton van de Dyson af, dan kan je hem er in één keer uithalen. De installatie verliep gemakkelijk. Je installeert de filters en installeert de app op je telefoon. Deze leidt je door de stappen heen om de basisfuncties uit te leggen en hem te verbinden met het wifinetwerk. De Dyson heeft verschillende ventilatiestanden en kan in verschillende richtingen blazen. Je kan, met behulp van de app, ook zelf de richting instellen. Zet je hem in de automatische modus, dan detecteert hij zelf hoe schoon de lucht is. Bij ons thuis was de lucht van goede kwaliteit en schakelt hij alleen in wanneer het nodig is. Dit wil ik de komende drie weken nog verder testen, om te kijken hoe onze hond hierop reageert (zij is allergisch voor huisstofmijt). De Dyson heeft veel opties zoals het instellen van een timer, het veranderen van de blaasrichting (van 0 t/m 350 graden) en het gebruik van de nachtmodus. Zelf gebruiken wij de nachtmodus vaak als we de Dyson neerzetten in de slaapkamer. Hiermee dimt het scherm en blaast hij zachter om zo geruismogelijk te werk te gaan. Dit kan je allemaal instellen via de afstandsbediening (die magnetisch vastzit op de bovenkant van het apparaat), maar ook via de overzichtelijke app. In de app heb je daarnaast ook inzicht in hoe de luchtkwaliteit zich ontwikkeld per dag. Het scherm op de Dyson laat ik vaak op de automatische modus staan. Zo zie je hoe de luchtkwaliteit momenteel is en als deze veranderd zie je welke soort luchtverontreiniging hij detecteert en in welke hoeveelheid.

• Overzichtelijke app
  • Veel opties
  • Stil

Minpunten

• Prijs

Ingrid 29-06-2021

Had al een kleine Dyson pure cool en mocht nu deze testen. Deze ga ik zeker houden. We gebruiken hem in de woonkamer en het meest fijne eraan is dat hij zo stil is dat je hem niet hoort op een lage stand met de tv aan. Ik gebruik hem met de afstandsbediening en de app waarbij je nog meer overzicht hebt. Ook een verbetering is nu dat hij bijna helemaal rond kan draaien en je kan kiezen of de lucht uit de voorkant of zijkant komt. Ja ik ben zeker niet teleurgesteld van deze Dyson als ventilator en dan filtert hij ook nog eens nog meer slechte stoffen uit de lucht.

r***@r******** 29-06-2021

Weg allergien

Deze Dyson is weer een overtreffende trap van het vorige model. Doordat ik na Corona last heb gekregen van een stof en kattenallergie heb ik thuis al een Dyson stofzuiger (V11) en een Dyson Purifier Cool. We hebben een kat, en die willen we echt niet wegdoen. Met de vorige Dyson producten is mijn allergie sterk verminderd. Met de nieuwe Dyson Purifier Cool Formaldehyde als extra toevoeging heb ik geen klachten meer. Dit model filtert nog meer, zelf neutraliseert het Formaldehyde, wat in gordijnen, vloerbedekking en meubels voort komt. Als test heb ik wat deodorant gespoten in de ruimte, en dit wordt direct opgemerkt door de Dyson. Gisteren per ongeluk het vuur aan laten staan onder een pan, en ook dit werd eerder opgemerkt door de Dyson dan dat we het zelf in de gaten hadden. Met de extra filteroptie, en de nog iets stillere motor is dit nieuwe model een aanwinst voor mijn woning. Voordelen: - veel filtermogelijkheden - HEPA 13 filter! - draait 360 graden rond - controleert de lucht en maakt het visueel - bedienbaar met AB en de Dyson app - makkelijk te installeren Nadelen: - gebruik je hem als ventilator dan moet je hem wat harder zetten en dan maakt de dyson toch wel wat geluid. - de gouden voet had voor mij in een andere kleur mogen zijn, maar dit is puur smaak - hij is hoog! Voor mij is dit een echte aanrader!

• Hepa 13 filter

Minpunten

• voor ventilator moet hij hard staan

Monique 29-06-2021

Top!

Geweldig apparaat. Daarnaast heeft het ook nog eens een prachtig design. Het is zowel een luchtreiniger als een ventilator. De ventilatorstand kan ingesteld worden van 1-10. Op de lagere standen maakt het weinig geluid. Wanneer je m op de hoogste stand zet maakt het uiteraard meer geluid, maar ook dat is nog prima te doen. De luchtreiniger is makkelijk te installeren, en makkelijk in gebruik. Er zit een app bij waarin je de luchtkwaliteit kunt zien en waarmee de luchtreiniger kunt besturen. Ook wordt in de app weergegeven wanneer je het filter moet vervangen, handig! Ik erg tevreden over de Dyson Purifier Cool Formaldehyde!

Pluspunten

Minpunten

• De prijs

Chantal van Riemsdijk 28-06-2021

Schone lucht met deze krachtpatser

Sinds afgelopen week deze krachtpatser in huis. Bij het aanzetten was de lucht vervuild zoals hij dit aangaf. Na ruim 3 uur was de luchtkwaliteit al flink verbeterd en na 7 uur aan staan stond alles in het groen. Het installeren van alle filters ging gemakkelijk. En waren daar dan ook snel mee klaar. Het design is echt anno 2021 in industriële kleuren. En met zijn smalle ontwerp past hij vrijwel overal in huis. Qua geluid is hij op lage standen niet hinderlijk aanwezig, maar op de hoogste stand is hij wel wat luider. De app installeren ging gemakkelijk en ook de bediening is gemakkelijk . Het gebruik van de app is zeer eenvoudig op afstand de purifier aanzetten. Blaasrotatie aanpassen, omdat die van ons tegen de muur staat met 1 kant. Ondanks het hele warme weer gaf hij constant koudere lucht in plaats van de traditionele ventilatoren. Hij staat bij ons naast het dressoir en we kunnen hem zo instelling dat de achterkant niet wordt geventileerd. Ik denk dat dit een blijvertje wordt en kan deze echt aanbevelen bij mensen met een longaandoening. Hier 1 iemand in huis die al minder last heeft van de luchtkwaliteit! Nadat we het apparaat goed hebben bekeken en ontdekt kwamen we erachter dat het afstandsbediening boven op de ventilator past doormidden van een magneet blijft hij mooi zitten.

Pluspunten

• Snel resultaat

Minpunten

• Prijzig
  • Hoge stand lawaaierig

g****@l****** 28-06-2021

Rustig en fijn

Wat een bijzonder apparaat om te testen is deze Dyson, als het goed is merk je namelijk niet veel Dit is juist hetgeen waar ik niet op gerekend had Als je hem op warme dagen aanzet als veredelde ventilator dan werkt hij prima, lekker rustig en heerlijk briesje Als je hem inzet als luchtreiniger is het anders Ik heb hem op volautomatisch ingesteld en dan merk je dat hij af en toe aanslaat en soms wat harder of zachter gaat maar wat merk je van het schoonmaken zelf? Nou eigenlijk niks dus tot je na een tijdje gaat nadenken en navragen Hij staat in de woonkamer en opeens valt het me op dat sinds hij daar staat nare luchtjes eigenlijk afwezig zijn of snel verdwijnen Verder blijken degenen in ons huishouden die gevoelig zijn voor pollen en stof daar "opeens" veel minder last van gehad te hebben de afgelopen weken Ook lijken we wat minder last te hebben van dwarrelend stof Al met al zijn we tot nog toe erg tevreden en blij met de werking van het apparaat Toen de Dyson arriveerde schrok ik een beetje van het formaat maar ondertussen heeft hij zijn plekje veroverd in het interieur en mede door het zachte design valt hij niet echt meer op Het installeren en instellen werkt eigenlijk allemaal erg makkelijk Het kunnen kiezen van de uitstroom richting en wel of niet bewegen (en hoeveel graden) zijn zeer goede opties Het kunnen instellen van schema's en bediening via wifi/op afstand is oké maar zou ik niet perse missen als dat niet kon, nu het er wel opzit gebruiken we het overigens ook wel en werkt het prima Het totaaloordeel tot nu toe is duidelijk behoorlijk positief, eigenlijk positiever als vooraf bedacht

Pluspunten

• Stil
  • Mooi
  • Zuivert goed

Minpunten

• Prijs

Levi 28-06-2021

Elegante luchtreiniger die stil zijn werk doet

Ik heb de Dyson Purifier Cool Formaldehyde nu een paar weken in huis en de eerste indruk is goed. Het apparaat komt vrijwel gebruiksklaar uit de doos, je dient enkel nog zelf de filters erin te klikken, daarvoor heb je de handleiding niet nodig. Het instellen van de Dyson App ging ook snel en eenvoudig en eenmaal aangezet werd de luchtkwaliteit in mijn woonkamer gelijk geanalyseerd.

Wat me opviel is dat de luchtkwaliteit in huis eigenlijk al erg goed bleek. Ik ben dan ook benieuwd hoe dit verandert als ik bijvoorbeeld kaarsjes brand, of uitgebreid ga koken. Dit zijn dingen die ik de komende weken uiteraard ga testen.

Het design van het apparaat is erg chique. Hij misstaat zeker niet in de woonkamer en heeft een luxe uitstraling. Wat ik ook fijn vind is dat je voor de rotering zelf het aantal graden kunt instellen waarbinnen de Dyson heen en weer draait. Het geluidsniveau is vrij laag en dus niet storend. Heb ik dan toch een minpuntje? De afstandsbediening "kleeft" magnetisch vast bovenop het apparaat. Dit vind ik er persoonlijk gek uitzien, maar het werkt wel en je raakt hem zo niet kwijt.

Pluspunten

• Stil
  • Dyson app

Minpunten

• Duur in aanschaf

petrak 28-06-2021

Zeer mooi product, wel erg duur.

Het is een mooi apparaat, wel veel groter dan ik had verwacht. De luchtkwaliteit in ons huis is veel beter dan wij hadden verwacht. Er is maar 1 kamer waar de Dyson echt hard moet werken, deze kamer hebben we vorig jaar helemaal opnieuw geverfd en nieuwe meubels in gezet. Helaas valt in deze kamer de wifi-verbinding met de Dyson vaak weg, terwijl andere apparaten in deze kamer geen probleem met de wifi hebben.
Ook als we koken en daar wat rookontwikkeling bij komt merken we dit direct aan de Dyson. Na een uurtje is de luchtkwaliteit dan wel weer ok.
De installatie gaat zeer makkelijk, evenals het installeren en koppelen van de app.

Pluspunten

• mooi design
  • duidelijk afleesbare waardes
  • tevens ventilator
  • werkt zowel met als zonder app

Minpunten

• prijs

Eric 27-06-2021

Mooi, maar wel duur en niet beter

Super mooie maar ook super dure luchtreiniger/ventilator. Mooie vormgeving en gebruiksgemak, en daar betaal je ook een fikse prijs voor. Als ventilator functioneert ie redelijk goed, maar niet beter dan mijn torenventilator van een paar tientjes (maakt meer geluid bij dezelfde hoeveelheid luchtverplaatsing). En als luchtreiniger werkt ie niet beter dan fors goedkopere luchtreinigers. Blijkbaar woon ik in een schoon huis/buurt, op automatische stand slaat ie nauwelijks aan omdat alle indicatoren op groen staan. Het is een mooi apparaat, maar om alleen voor de vormgeving en het gebruiksgemak nou drie tot vier keer meer uit te geven dan voor een ander kwaliteitsmerk vind ik iets te veel van het goede.

Pluspunten

• Mooi
  • Goede bouwkwaliteit
  • Prima app

Minpunten

• Duur
  • Niet beter dan andere luchtreinigers