Rowenta QU5030 Eclipse QU5030 2-in-1 Luchtreiniger-Ventilator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta QU5030 Eclipse QU5030 2-in-1 Luchtreiniger-Ventilator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Kimmiej1 09-05-2023

Doet wat het moet doen

Wij hebben vorig jaar twee van deze ventilatoren gekocht. Ze zijn in verhouding erg stil en op de maximale stand word je bijna weggeblazen. Wij zijn zo tevreden dat we er net nog twee hebben aangeschaft. De verschillende opties zijn erg fijn, maar niet overdreven. Zou m iedereen aanraden.

Pluspunten

• Vrij stil
  • Beweegbaarheid is fijn
  • Groot bereik

Minpunten

• Mag nog iets meer koelen

SD 22-06-2021

Houdoe Hooikoorts!

Wauw!

Dat het apparaat koelt dat geloofde ik wel.
Maar het apparaat koelt heerlijk aangenaam en de opties zoals het instellen van een timer en automatische temperatuur detectie zijn voor mij welkome aanvullingen.
Bijna vergeten: geruisloos stil tot stand 8

Maar waar ik echt aangenaam verrast door ben: dit apparaat werkt echt tegen hooikoorts. Ik was extreem skeptisch, maar dit apparaat maakt het waar: ik kan met de deur open zitten van het balkon zonder te niezen en proesten. Dit is een blijvertje!

Verjo4 22-06-2021

Prima combinatie tussen luchtreiniger en ventilator

Ik heb dit product mogen testen en ben ook van plan het apparaat te houden. Het is wel jammer dat ik niet kan zien of het ook echt de lucht reinigt want daar heb ik geen middelen voor maar de ervaringen zijn goed. Wat mijn als eerste opviel was de stilte. Wij kunnen hem gebruiken tijdens het slapen, iets wat wij niet met veel ventilatoren kunnen. Het idee dat hierbij ook de lucht wordt gezuiverd is een prettig idee. Wat ook fijn is zijn de verschillende standen. Er zit voldoende verschil (en dus niet teveel) tussen de verschillende standen. Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat ik hem precies tussen 2 standen wilde hebben. Al bij al ben ik er tevreden mee!

Nadelen zijn dat de filters wel wat aan de dure kant zijn maar dat is volgens mij standaard voor luchtreinigers. Daarnaast vind ik het wel een behoorlijk apparaat om in je kamer te hebben. Het is niet dat je deze "even" verbergt. En dan moet je van de stijl houden. Aan het lampje heb je eigenlijk niets, dat is meer een gimmick.

Pluspunten

• Stil
  • Goede standen
  • Verschillende modi

Minpunten

• Prijs filters
  • Groot

l***************@g******** 20-06-2021

Hele fijne ventilator en luchtreiniger

Deze Rowenta Eclipse QU5030 2-in-1 Luchtreiniger-Ventilator is een aanrader.
Het design is mooi en is makkelijk in gebruik.
Makkelijk te plaatsen, verplaatsen en aan te sluiten.
Tijdens de warme dagen ook snachts in de slaapkamer gezet en de timer gebruikt.
De huiskamer is snel gekoeld in de hoogste stand, alleen hoor je hem dan wel.
Maar daarna in lagere stand om het koel te houden en dan hoor je hem zo goed als niet.
Op niet warme dagen zet ik hem op stand 1 of 2 om de lucht te reinigen.
De afstandsbediening is fijn om hem op afstand op de ideale stand te zetten.
Hij koelt goed en reinigt ondertussen de lucht.

Pluspunten

• Stil in lage standen
  • Afstandsbediening
  • Timer

Minpunten

• Inde hoogste standen hoor je hem wel

Wouter 20-06-2021

Mooi apparaat. 1e indruk is aan de grote kant maar door zijn vormgeving past hij toch veel makkelijker in een kamer dan een gewone ventilator.

Ook veilig voor kinderhandjes bijvoorbeeld en makkelijk stof af te nemen.

Tot 12 snelheden instelbaar en bij nachtstand gebruikt hij de 1e 4 snelheden welke die afbouwt tot 0. Stand 4 hoorde ik zelf heel ietsje. Mijn vriendin hoorde dan niets.

Bereik en koeling is goed. Handig is ook de afstandsbediening.
Bediening en knoppen wel even wennen maar daarna werkt hij makkelijk.

Lucht word gezuiverd door filters maar helaas kan je nergens de luchtkwaliteit op het apparaat zien.

Dus voor mij vooral een goede en mooie ventilator met het fijne idee dat de lucht die rond geblazen word gezuiverd is.

Pluspunten

• design
  • geluid
  • veilig voor kinderhanden
  • afstand bediening
  • gefilterde lucht

Minpunten

• geen luchtkwaliteitssensor
  • prijs

Stefanie 19-06-2021

Mooi design, goede prestatie

Het is een prachtig design en functioneert goed! Het koelt heel goed en de filter werkt fijn. Zelfs hooikoortsklachten worden minder. Het snoer is wel wat kort, maar verder heel fijn in gebruik.

Pluspunten

• Goede koeling
  • Goede filter
  • Mooi desgin
  • Stil

Minpunten

• Kort snoer
  • Vrij prijzig

Daphnevdijk 19-06-2021

Super fijn apparaat

Met het open maken van de doos schrokken we even van het formaat maar door het mooie design staat het wel mooi in de kamer. De handleiding is niet heel erg uitgebreid dus het is wel even zoeken hoe hij precies werkt. Jammere is wel dat je de luchtreiniger niet los van de ventilator kan gebruiken waardoor het vrij snel 'fris' word in huis. Voor de warmere dagen is hij wel echt top, want hij koelt wel echt super goed. Na een aantal dagen gebruik merken we echt dat we minder last hebben van stofdeeltjes in huis! We gebruiken hem nu steeds op een andere verdieping om overal verlost te zijn van de stofdeeltjes die in het huis rond dwalen. De lengte van de kabel is wel kort aangezien het apparaat een meter van alles af moet staan. Handige is ook dat er een timer op zit dus we zetten hem voor het slapen gaan vaak op de timer en dan stopt hij er vanzelf mee. Ook is hij echt heel erg stil dus we ondervinden er geen last van kwa geluid als hij aan staat. Al met al echt super tevreden!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Goede luchtfiltering

Minpunten

• Relatief kort snoer
  • Kan niet filteren zonder te koelen

g*************@g******** 17-06-2021

Prima luchtreiniger/ventilator met een mooi design

Een prima luchtreiniger met tevens ventilator.
Eenvoudig te installeren, het filter plaats je makkelijk. Resultaat verneem je na enkele dagen door een minder muffe en frissere omgeving.
Het is wel jammer dat je dit resultaat niet kunt aflezen op het display van het apparaat.

Het apparaat is tot niveau 4 erg stil (van 12 niveaus). Daarboven maakt hij meer geluid maar is het niet direct storend.

En als je van een mooi design houdt dan is dit een prima aankoop!

• Geluid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen display om resultaat af te lezen

Sander 13-06-2021

Fraaie, stille ventilator

Allereerst, het is een erg mooi product. Maar niet iedereen kan het waarderen dat hij vrij groot is.
Hij is vrijwel geluidsloos wanneer hij niet heel hard zijn best hoeft te doen, maar de verkoelende bries is dan toch fijn. Wanneer het wat warmer is in de kamer is hij wel aardig hoorbaar, maar dan nog is hij over het algemeen stiller dan een normale of torenventilator.
Bovenop de toren zit een fraai bedieningspaneel maar niet alle symbolen zijn functioneel of bieden een iets onduidelijke functie.
Maar over het algemeen, een mooie ventilator die het goed doet.
Of de luchtfiltering het doet is natuurlijk wel lastig te beoordelen, maar het zal vast wat toevoegen :D

Pluspunten

• Mooie design
  • stil

Minpunten

• Groot
  • Onduidelijke filter functie

Fietje 13-06-2021

Prima design, minder goede prestaties

De 2 in 1 luchtreiniger ziet er op het oog mooi uit, maar is wel aan de grote kant. De installatie is erg gemakkelijk, al had het snoer wel wat langer gemogen. Ik mis een goede handleiding hoe je de luchtreiniger het beste kunt gebruiken. Hoe lang moet deze bijv aan staan? Deze gaat na 12 uur automatisch uit, en volgens mij is het beter om een luchtreiniger 24 uur per dag aan te laten staan. Dus hier moet je dan de hele tijd op letten, en als je de blauwe verlichting niet aan hebt, kun je nergens aan zien dat de reiniger uit is. Ook kan ik nergens vinden hoe je aan nieuwe filters moet komen.

Prestaties: ik heb zelf een weerstation in huis die CO2 meet. Kort gezegd: ik merk nauwelijks verschil met CO2 (ppm) van voor en na de luchtreiniger. Hieraan twijfel ik dus of de reiniger echt zijn werk doet. Wel voelde het vanaf dag 1 gelijk fris aan in huis, dus het was wel merkbaar dat er iets gebeurde. Met de warme dagen de afgelopen tijd kon ik de ventilator ook mooi testen en ook die werkt prima en brengt wat verkoeling door de schone lucht die er uit komt. Het roteren werkt geruisloos en erg handig dat je verschillende graden kunt instellen. Het is jammer dat de ventilatie niet uit kan, ik kan mij voorstellen dat het in de winter dan wel fris kan zijn.

Dit product mocht ik testen, maar gaat na de testperiode weer retour. Zeker voor deze prijs zou ik meer van een luchtreiniger verwachten. Ik ben van mening dat er voor minder geld betere luchtreinigers te koop zijn. De ventilator is een leuk extraatje bij deze luchtreiniger, maar alleen daarvoor zou ik 'm zeker niet aanschaffen.

• Ventilator

Minpunten

• Goede handleiding ontbreekt
  • Schakelt automatisch uit na 12 uur
  • Nauwelijks verlaging in CO2 (ppm)

m.bayram1968@hotmail.com 12-06-2021

Fijne 2-1 luchtreiniger!

Wat ziet deze luchtreiniger en ventilator er lux uit! Zeker een eyecatcher in mijn woning. Krijg bij bezoek ook altijd de vraag wat het precies is/doet. Hij verkoelt zeer goed en is mega stil, je hoort haast niet dat hij aanstaat! Ook is hij op afstand te bedienen met de meegeleverde afstandsbediening. Enige minpunt is dat ik niet alleen de filter kan aanzetten maar de ventilator dan ook aan moet. Dat is dan toch even frisjes met het weer van nu. Kortom ik ben heel goed voorbereid voor het lekkere weer wat nog gaat komen.... Iedereen die van plan is om een ventilator/luchtreiniger aan te schaffen zeg ik: haal deze Rowenta in huis:)!

Pluspunten

• Koelt goed
  • Erg stil
  • Luxe design

Minpunten

• Onduidelijke handleiding
  • luchtreiniger is niet los aan te zetten

Renateoos 11-06-2021

Mooi design en koelt goed.

Wat een mooi apparaat. Installeren is heel makkelijk. De bijgeleverde luchtfilters zijn zo geplaatst. De bediening spreekt voor zich. Je hoort het apparaat eigenlijk niet op stand 1. In stand 4 hoor je wel iets. Maar dat is zeker niet storend. Eigenlijk best wel stil. Zelfs op de hoogste stand (12) is het niet storend. Ik merk ook dat de luchtkwaliteit beter is in huis. De timer is ook erg fijn. Er zit ook nog een afstandsbediening bij die een plekje heeft via een magneet op het apparaat. Daarnaast is ook nog het aantal draai graden in te stellen in 3 verschillende standen Ik heb deze mogen testen via The Insiders en deze blijft lekker staan

• Koelt goed
  • Stil

Minpunten

• Ventilator en luchtreiniger alleen samen aan
  • Snoer is niet erg lang

y*****@h********** 11-06-2021

Wauw, ik ben enorm enthousiast. Wij hebben een hond en als hij nat is, ruik je dit in huis. Door de luchtreiniger ruik je niets meer, perfect! Ook is hij makkelijk te bedienen, voor de afstandsbediening zit een magneet, ideaal. Ook is het echt een eyecatcher in de woonkamer. Hij is vrij stil en koelt goed. Hij blijft hier staan!

Jhermens 11-06-2021

Bevalt goed, fijne ventilator

Ik heb deze ventilator mogen uitproberen en hij bevalt goed. Hij geeft een prettige luchtstroom af, heeft veel standen en ook fijn dat je in kunt stellen hoeveel graden hij oscilleert. Verder ziet hij er ook nog eens mooi uit en de afstandbediening is ook ideaal. Wij overwegen om een tweede aan te schaffen.

• Afstandsbediening
  • Prettige luchtstroom

Minpunten

• Zwaar

JohanH79 10-06-2021

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Binnen 5 minuten heb je de luchtreiniger uitgepakt en geïnstalleerd en koelt tie al. Simpel in bediening en stil te noemen. Mooi design, misschien iets wat groot. Verlichting kan aan en uit, dus staat niet onnodig aan. Koelt verder heel goed.

Makkelijk te installeren
Mooi design
Prijzig
Geen smart home functies

Pluspunten

• Makkelijk te installeren

Minpunten

• Prijzig
  • Geen smart home functies

ciosgoofy 08-06-2021

2-in-1 luchtreiniger-ventilator

De luchtfilters waren makkelijk te installeren. En binnen 2 minuten heb je de luchtreiniger al geïnstalleerd voor gebruik.
Super simpel, makkelijk in bediening en vrij stil.
Je blijft natuurlijk wel iets horen. Maar voor mij echt tot het minimaal gereduceerd.
Makkelijk te programmeren en met een simpele druk op de knop roteert de Rowenta 2 in 1 luchtreiniger/ventilator.
Nu natuurlijk afwachten hoe goed de lucht gereinigd wordt.
Maar eerste indruk is goed.
Mooi design en bij mij thuis makkelijk in het interieur op te laten nemen.
En de verlichting, die je ook zo aan hebt, is een mooi extraatje.
Koelt prima verder. Niet lang na aanzetten met het warme weer, wordt de temperatuur snel aangenaam binnen. En dat is toch ook wat je van een luchtventilaror verwacht.
Je merkt ook dat de lucht schoner is. Met 2 katten moet je door de haren soms wel een niesen maar met deze luchtreiniger is dit bij mij in ieder geval veel minder.
Prima apparaat dus.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Doet wat er van gevraagd wordt

Minpunten

• Korte stekker