De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tristar AP-4787 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Christian 02-04-2021

Mooi design lekker stil

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Deze luchtreiniger gekregen om te testen en tot volle tevredenheid.

Bij het uitpakken viel meteen het mooie design op, voelt degelijk aan en goede beschrijvingen erbij.
Als je hem in elkaar hebt (alle folie en plastic verwijderd) is het een kwestie van plug and play.

Hij heeft een aantal standen, van laag tot hoog.
Eerste dag op hoog gezet en je merkt dat de lucht anders is.
Tweede dag hem op automatisch gezet en dan zie je dat hij af en toe verspringt in stand.
Door de kleurring kan je zien wat de lucht kwaliteit in de ruimte is.
er zijn 3 kleuren:
- Blauw; goede luchtkwaliteit
- Oranje; iets mindere kwaliteit;
- rood; slechte luchtkwaliteit

Bij de eerst keer aanzetten stond hij bij mij op oranje, na ongeveer 4 uur schakelde hij over naar blauw.
de tweede dag heeft hij via de timer functie op automatisch gestaan en heeft hij alleen maar blauw aangegeven, dit betekent dus dat hij de lucht continu bij houd.

Voor het geluid betreft is het geen storend apparaat, als je hem op de laagste stand hebt staan hoor je hem bijna niet, hoe hoger de stand hoe meer geluid maar zeker niet storend, het is net een kleine ventilator.

Alle knoppen wijzen zich redelijk vanzelf.

al met al een heel mooi apparaat wat bij mij mijn hooikoorts klachten een stuk heeft verbeterd. geen niesbuien meer in de nacht,

Pluspunten

• Stil
  • Gebruiksvriendelijk
  • werkt goed tegen hooikooirts klachten

Freek 31-03-2021

Beperkt formaat, prima prestaties!

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Dit is wat je met recht een echt plug-and-play device mag noemen. Je haalt hem uit de doos, haalt het plastic er af, stopt het filter er in en steekt de stekker in het stopcontact. That easy.

Let er hierbij wel op dat je het apparaat niet te veel uit het zicht zet. Doordat het geluidsniveau over het algemeen zeer laag is, vergeet je bijna dat de Tristar zijn werk staat te doen. De instellingen zijn zeer eenvoudig, voor mij werkt de automatische modus het beste. Ik denk zelfs dat wanneer ik het apparaat op de slaapkamer zou gebruiken ik niet eens de slaapmodus zou activeren.

Nu heb ik zelf behoorlijk last van hooikoorts en is het de afgelopen dagen volgens de Pollenradar (een van de alternatieve functies van de buienradar) behoorlijk "pollig" weer geweest. Ik heb er naar mijn mening echt minder last van gehad. Of dat dit direct aan de Air Purifier valt toe te schrijven weet ik niet maar het valt me wel op dat ik minder nies en in mijn ogen wrijf sinds ik het apparaat in gebruik heb genomen en aangezien hij voorzien is van een HEPA filter (naast een koolfilter voor de geurtjes) lijkt mij dat dit filter zijn werk goed doet!

Kortom, ik raad hem zeker aan!

Pluspunten

• stil
  • super easy te installeren
  • gebruiksgemak is groot

Minpunten

• Door de kleur wit valt hij aardig op

KimD 31-03-2021

Mooi design, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Tristar AP-4787

o Gebruiksgemak: het apparaat is zeer makkelijk in gebruik. Binnen enkele minuten staat ie zijn werk te doen.
o Kwaliteitsindicator met kleuraanduidingen: dit vind ik een erg handige functie. Ik moet er echter wel bij zeggen dat ik het idee heb dat dit niet perfect werkt. We hebben een grote hond. En de laatste dagen was het warm weer, met heel wat pollen (we hadden echt last van allergie). Maar desondanks bleef het apparaat vanaf minuut 1 blauw licht geven, dus zeer zuivere lucht. Fijn maar ik zet er mijn vraagtekens bij.
o Luchtkwaliteit verbetering: zie vorig punt, de lucht was vanaf het begin dus zeer zuiver blijkbaar dus geen verschil gemerkt.
o Geluidsniveau: behoorlijk stil, licht gezoem
o Timerfunctie: erg fijn, zo kan je hem laten gaan als je naar bed gaat en gaat ie vanzelf uit.
o Slaapmodus: deze hebben we niet gebruikt

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • design

Minpunten

• geen verbetering allergieklachten

Jo 31-03-2021

Tristar AP-4787

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Dit apparaat heb ik in huis om te testen.
Ik heb een kapsalon, waar ik hem heb getest en ik heb het apparaat ook in huis getest, waar we leven met 2 honden en 4 katten.

Het apparaat is klein, ik had het groter verwacht.
Het viel mij op dat het apparaat vaak aangaf dat de luchtkwaliteit goed was, middels de groene kleur.
Het is eenvoudig in gebruik
Ik vond het geluid in huis best storend, zelfs op laagste stand.
Ik heb niet het gevoel gehad dat het apparaat de lucht zuiverde.
Ik had gehoopt dat het geurtjes zou verminderen, dat deed het ook niet.

Ik zou zelf het apparaat niet aanschaffen.

Pluspunten

• Handig formaat

Minpunten

• Verminderd geen geuren
  • Teveel lawaai

Opperheks 31-03-2021

Een zeer goede luchtreiniger

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Via het testpanel kreeg ik de mogelijkheid om de Tristar luchtreiniger te testen. Bij het uitpakken viel op dat deze tamelijk groot was, maar niet storend doordat de kleur neutraal wit is.
Doordat de filters ingepakt waren in plastic heb ik ervaren dat het vrij simpel is om de filters te kunnen vervangen. Het apparaat zelf is gemakkelijk te bedienen via tiptoetsen en werkt intuïtief. Het is overduidelijk welke toets voor welke functie is.
De luchtkwaliteit verbetert merkbaar : ik heb zowel een huisstof allergie, hooikoorts en astma en deze klachten waren merkbaar minder binnen een paar uur.
Het buitenfilter vangt goed de haren van de katten op en ook zij kunnen de luchtreiniger waarderen : zodra ze op de bak de grote boodschap hebben gedaan gaan ze voor de luchtreiniger zitten en halen een frisse neus.
De luchtreiniger geeft een lentegevoel, de uitgeblazen lucht is koel. Dit zal met name in de zomer heerlijk zijn.
Qua geluid valt het mee, alleen in de hoogste stand is de luchtreiniger duidelijk hoorbaar. De timer werkt perfect, al zal ik de luchtreiniger altijd aan laten staan omdat deze zo goed werkt.
De automatische functie zorgt ervoor dat de lucht goed blijft, zodat je zelf het apparaat niet in de gaten hoeft te houden.
De slaapmodus geeft een zacht geluid, hetgeen ik als rustgevend heb ervaren, het klinkt als een ochtendbriesje.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Helpt tegen astma, hooikoorts en allergieën
  • Gemakkelijk schoonmaken
  • Weinig geluid

Minpunten

• Filters zijn moeilijk verkrijgbaar
  • Filters zijn prijzig

EBoomaars 31-03-2021

Fijner luchthuishouden

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Dit apparaat zorgt ervoor dat de lucht in huis "schoner" ervaren wordt. Dus neemt te ruiken vieze luchtjes weg en verder niet waar te nemen organismen, waar mensen met luchtwegproblemen plezier van kunnen hebben.

Pluspunten

• bediening
  • design
  • gebruikersgemak
  • in één oogopslag luchtkwaliteit te zien
  • automatische stand, slaapstand

Minpunten

• weergave bediening wanneer donker
  • geschikt tot ong 25 m²
  • prijs

Simon 30-03-2021

Deels helpend bij allergie maar niet zonder geluid

Geschreven voor: Tristar AP-4787

De air purifier heb ik twee weken kunnen testen. Aan het begin van het pollenseizoen was het testen van dit apparaat precies op het juiste moment. Het apparaat heb ik getest in mijn woonkamer, maar ook in de slaapkamer.
Ik had minder last van pollen bij het gebruik van dit apparaat, al waren mijn klachten niet geheel verdwenen. Ik heb met name gebruik gemaakt van de standen die je met de hand kunt bedienen en dan de meest intense (3).

Ondanks dat ik er het geluid voor lief nam werd het geluid als storend ervaren door mijn gezinsleden en visite. Zodanig dat ik het apparaat eigenlijk alleen aanzette op de slaapkamer voordat we gingen slapen.

Het apparaat werkt prima en is dus makkelijk in gebruik. De functies zijn redelijk beperkt. Al is het de vraag of je meer functies nodig hebt.

Pluspunten

• Voor allergie (pollen) helpend
  • Makkelijk te bedienen
  • Timer

Minpunten

• Maakt het nodige geluid
  • Zichtbaar merk verpest de uiterlijke verschijning

René van Zuiden 30-03-2021

Doet wat het beloofd

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Deze luchtreiniger heb ik gekregen via Kieskeurig.nl om deze voor hen te reviewen.
Ik word niet betaald door Kieskeurig of Tristar voor deze review.
Getest model: AP-4787 van Tristar.

De luchtreiniger blijkt een behoorlijk apparaat te zijn. Het is ongeveer 50cm hoog en oogt modern en is niet storend in mijn interieur.
De luchtreiniger laat zich eenvoudig bedienen middels de tiptoetsen aan de bovenzijde van het apparaat.
Het filter is even groot als het apparaat zelf en -indien nodig- eenvoudig te vervangen.
De kleurenring bovenop het apparaat geeft de luchtkwaliteit weer en dat is handig, omdat je zo in één oogopslag kunt zien hoe de luchtkwaliteit in huis is.
De timer is vooral makkelijk om bijv een uur voor het slapengaan even de lucht te reinigen.

Twee weken is natuurlijk te kort om iets over de duurzaamheid te kunnen zeggen, maar het is een mooi apparaat en handig in gebruik.
Ik vond het erg leuk om deze luchtreiniger 2 weken te mogen gebruiken en te reviewen en hoop dat een eventuele koper iets heeft aan deze review.

• Geruisloos

Minpunten

• Felle verlichting voor kwaliteitslichtring

Rintze 30-03-2021

Super stille luchtzuiveraar

Geschreven voor: Tristar AP-4787

We hebben dit artikel voor ongeveer twee weken uitgeprobeerd op de zolderkamer van onze dochter. Omdat het een zoldermaker incl. puber betreft was er snel een luchtje aan de kamer en vrij veel stof. Dat de puber in kwestie ook nog last heeft van stof was dit een leuke test case.

Apparaat uitgepakt, even snel door de handleiding en op naar boven voor installatie. 😊 Het meeste werk was de locatie kiezen, had ik gezegd dat het om een puber zolderkamer ging? Daarna de stekker erin en aanzetten op automatisch via de handige soft touch bediening. Aan de lucht kwaliteitsindicator met kleuraanduidingen, die boven op het apparaat zitten, kan je zien hoe het met de luchtkwaliteit gesteld is. Als je hem op automatisch zet gaat hij de luchtkwaliteit analyseren en tijdens dit proces zie je de verschillende kleuren langs komen.

Het klimaat (luchtklimaat) in de kamer is erg verbetert, de rare geurtjes zijn weg en de lucht is aanzienlijk schoner. Dit is dan vooral gemeten aan de stof allergie die een stuk minder is nu. Dit zal te doen hebben met de 3 verschillende filtersystemen die deze kleine, krachtige luchtzuiveraar heeft.

Deze luchtzuiveraar heeft ook een slaapmodus, in deze stand wordt de display gedimd en de ventilator gaat op fluitsterstand. Het Geluidsniveau van dit apparaat is normaal al zeer stil en nauwelijks hoorbaar maar op deze manier is hij helemaal stil en wordt de lucht 's nachts gewoon gezuiverd.

Het apparaat heeft verder meerdere standen, wij gebruiken eigenlijk alleen de auto en slaapfunctie. Zelfs een timerfunctie ontbreekt niet, handig al je alleen een bepaalde periode wil laten werken.

Om kort te zijn, een prima luchtreiniger die doet wat ze hebben beloofd.

Pluspunten

• Erg Stil
  • Makkelijk in gebruik
  • Kwaliteitsindicator

Han 30-03-2021

Ononderbroken nachtrust in een gezond klimaat

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Het in gebruik nemen van de luchtreiniger was uiterst simpel met een heldere gebruiksaanwijzing. Aansluiten en het werkt direct. De luchtkwaliteit wordt aangegeven door kleuren en dat is belangrijk als je start want je wilt toch weten hoe het daarmee is gesteld. Nu ventileer ik dagelijks in huis dus dat snelle groen verbaasde me niet. Het display is duidelijk en de indicatoren spreken voor zich en daar heb je geen handleiding meer voor nodig.

Al betrekkelijk snel geeft de kleurindicator groen aan, dus goede kwaliteit van de lucht. In het begin zet je de luchtreiniger nog op een hoge stand, zoals in de huiskamer, maar al redelijk snel kan die stand naar beneden en dus gaat het geluidsniveau naar beneden. Het is logisch dat de hoogste stand ook meer geluid geeft, maar die stand heb je maar kort nodig. Stand 3 is dan ook behoorlijk luid en die gebruik ik voor maximaal een half uur en daarna stapjes terug naar uiteindelijk stand 1 of de autostand welk geluid voor ons niet meer hinderlijk is.

In ons huishouden hebben wij een langharige hond en je merkt echt het verschil. Het ademt frisser zeg maar, ook voor bezoek. Ook al is onze huiskamer meer dan 25 m2.

Maar de stand die me het meest heeft verbaasd is de slaapstand. We slapen beter en vooral minder onderbroken en in de ochtend bij het opstaan is je neus echt open, hetgeen dus niet zo was hiervoor. Kortom, de licht astmatische klachten alsmede hooikoorts worden hierdoor voor een groot deel bedwongen.
Bijkomend voordeel is ook dat het in de slaapstand bijna niet hoorbaar is maar dus wel heel goed zijn werk doet!

Het stroomverbruik is laag. Zeker als je in de nacht het apparaat aan wilt laten staan. De timer functie kan dat verbruik ook verbeteren zonder veel verlies aan kwaliteit, al gaat mijn voorkeur naar het aan laten staan. De drie filters doen duidelijk hun werk! Rest natuurlijk wel de vraag of en wanneer de filters vervangen moeten worden.

De luchtreiniger is ook licht in gewicht en dus makkelijk verplaatsbaar.

Prijs-kwaliteit kunnen wij niet beoordelen aangezien we nog andere ervaring met luchtreinigers hebben met deze 3 filters.

Een prima apparaat en het overtrof mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lage stroomkosten
  • Beter slapen in slaapmodus

Maarten 30-03-2021

Duidelijke bediening

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Wat als eerste opvalt als je het product uit de doos haalt is de grootte van het apparaat. Daarentegen vind ik het design wel mooi, dit compenseert enigszins voor de grootte. Als je het product vervolgens ergens neerzet (bij voorkeur tegen een witte achtergrond), valt het vaak al helemaal niet meer op. In de doos zaten ook meerdere handleidingen, die er aan de buitenkant allemaal hetzelfde uitzien, zonder enige indicatie in welke talen de desbetreffende handleiding geschreven is, dat was even een zoektocht.

De bediening van het apparaat is zeer eenvoudig en wijst zichzelf. De touch toetsten (symbolen) bovenop het apparaat spreken voor zich.

De autostand vind ik een erg fijne stand, het apparaat regelt zelf de snelheid op basis van de luchtkwaliteit. Het is ook heel fijn dat het apparaat doormiddel van kleurenlicht aangeeft hoe goed de lucht kwaliteit is (rood, oranje, groen, blauw). Bij het aanzetten van het apparaat op de autostand begon het apparaat direct op de laagste stand, omdat de luchtkwaliteit al heel goed was. Ik heb ook niet gezien dat deze verder terug ging dan groen (dus geen rood of oranje). Het geluidsniveau in de bijbehorende standen (bij blauw en groen) vind ik erg acceptabel Zelfs slapen lukt ons bij deze laagste standen.

Ikzelf heb jaarlijks erg last van hooikoorts. Ik hoop dat de luchtreiniger hier verlichting kan bieden. Het is echter nog wat vroeg in het seizoen om dit te beoordelen, daarvoor zijn de klachten er nog niet/nog te mild.

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • mooi design

Minpunten

• grootte apparaat
  • prijs filters

Jan 30-03-2021

Mooi design, doet hoorbaar zijn werk

Gebruiksgemak:
Na de eenvoudige essemblage is het vinden van een goede plek in de ruimte nog het lastigste.
Het apparaat is groter dan verwacht, maar door de witte kleur valt de luchtreiniger na een paar dagen niet meer op.
(Bij ons staat de luchtreiniger tegen een witte muur)
Het inschakelen spreekt voor zich. Een ieder die eerder een willekeurig appraat heeft bediend zal de gecentreerde aan/uit knop snel vinden. De gevoeligheid voor aanraking van het paneel zorgt er voor dat er snel van functie of snelheid gewisseld kan worden.
In de bijgeleverde instructie handleiding kun je de betekenis van de verschillende opties niet terugvinden. Gelukkig spreken de iconen voor zich. Je zult alle informatie tekst door moeten lezen om te weten dat je meer kunt met enkele functieknoppen.

Kwaliteitsindicator:
Uit de tekst in de handleiding leer je wat de kleuren betekenen. In ons huis blijkt het niveau van de luchtkwaliteit in de testperiode zeer goed te zijn. Ik heb geen verandering gezien van blauw naar groen of zelfs oranje of rood.
De kleuren zijn wel intiutief gekozen. Blauw en groen voor resp zeer goed tot goed is heel herkenbaar.

Luchtkwaliteit verbetering:
In de 2e week van de testperiode werden de 2 volwassenen van het gezin verkouden. Bij 1 van de 2 was de verkoudheid binnen een week verdwenen, bij de ander binnen 4-5 dagen. Nu kan ik lastig bepalen of de luchtreiniger bij het herstel heeft geholpen.

Geluidsniveau:
Met de autostand meegerekend zijn er 4 actieve standen. De autostand is qua geluidsniveau te vergelijken met een airco op standby. In de directe nabijheid van het apparaat hoor je de fan wel op de autostand, als je wegloopt verdwijnt het in het omgevingsgeluid. Naarmate je de snelheid verhoogt, kun je niet meer om het geluid heen, zelfs niet op grotere afstand. In de woonkamer is stand 1 op afstand van ongeveer 10 meter is de fan goed te horen.
De autostand is prima voor in de slaapkamer, met stand 1 kan ik niet in slaap vallen.
Stand 1 is wél prima als je tv kijkt, het stoort zeker niet.
Door het geluidsniveau van de fan hebben we een aangepast gebruik. De autostand geactiveerd als we thuis zijn, stand 1 als de TV aan staat en stand 2 / 3 's-nachts met de timerfunctie of stand 2 / 3 als we van huis zijn (ook met de timerfunctie)

Timerfunctie:
De timerfunctie werkt eenvoudig. Je kunt kiezen voor 2,4 of 8 uur. Bij ons wordt de keuze bepaalt op basis of we thuis zijn, gaan slapen of weg gaan.

Vermindering allergieklachten / astmaklachten:
In de 2 weken dat ik het product in bezit heb, heb ik onvoldoende ervaring kunnen opdoen voor wat betreft een eventuele vermindering van allergie- of astmaklachten.
De enige indicator voor mij persoonlijk is dat ik niet al te lang met een verkoudheid heb rondgelopen en dat ik niet veel gehoest heb tijdens de verkoudkeid. Als het product hiervoor gekocht wordt, heb ik persoonlijk naar verwachting langer nodig dan 2 weken om resultaat te kunnen bemerken.

Pluspunten

• Intuitieve bediening
  • Kleurenindicator luchtkwaliteit is prettig

Minpunten

• Teveel geluid op hoogste stand
  • Groot

Manuel Bijen 30-03-2021

Goed formaat stil en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Enkele weken heb ik deze luchtreiniger mogen testen.
Hieronder wil ik enkele punten benoemen waarop ik in het bijzonder heb gelet tijdens het testen.

Gebruiksgemak en bouwkwaliteit
Op het punt gebruiksgemak vind ik de luchtreiniger goed scoren. Het uitpakken en installeren ging snel. De filter was makkelijk te plaatsen, deze moet even uit de verpakking gehaald worden maar zit wel al op de juiste plaats. Dit alles was binnen 5 minuten geregeld. Door het gebruik van de touch knoppen is direct alles in te stellen en had ik de automatische stand snel gevonden. De luchtreiniger voelt stevig en degelijk aan. Echter voelen de touch knoppen van mindere kwaliteit. Dit is voor mij echter geen probleem aangezien ik het product altijd aan heb staan op de automatische stand en dus hiervan weinig gebruik maak.

Luchtkwaliteitsindicator met kleuraanduidingen
De luchtkwaliteit heeft als indicator een mooie gekleurde ring in het apparaat zelf. Deze heeft 4 kleuren om duidelijk aan te geven hoe het staat met de kwaliteit van de lucht. Ondanks dat het er mooi uit ziet heb ik helaas geen manier kunnen vinden om dit licht uit te schakelen in normale modus (in slaap modus gaat deze wel uit!). Iets wat ervoor zorgt dat ik het product het liefste uit het zicht plaats.

Verschil in luchtkwaliteit
Om dit goed te kunnen testen heb ik het product een week geplaatst in mijn kantoor waar ik nog geen eigen luchtreiniger had. Binnen enkele uren merkte ik goed verschil in de kwaliteit van de lucht (en dit was ook terug te zien op de kwaliteitsindicator). Hierbij moet ik wel zeggen dat ik normaal gesproken veel last heb van allergieklachten en voor mij dit verschil dus goed merkbaar was.

Filtersysteem
Wat mij vooral opviel was dat het filtersysteem 3 in 1 is. Dit is handig wanneer de filter vervangen dient te worden aangezien dit scheelt in aanschaf van meerdere filters. Echter heb ik nog niet veel winkels gevonden waar ik een vervangende filter zou kunnen bestellen. Dit probleem ervaar ik echter ook met mijn eigen luchtreiniger. Het buitenste gedeelte van de filter zorgt ervoor dat de haren van mijn 3 katten goed opgevangen werden. En de overige 2 filters zorgen samen voor de verbeterde lucht.

Geluidsniveau
Wat mij ook direct opviel is dat het geluidsniveau van de luchtreiniger een stuk lager is dan mijn eigen luchtreiniger. Dit maakt hem ideaal om in een woonkamer, kantoor of slaapkamer te plaatsen. Wanneer de lucht flink vervuild is zal hij aanzienlijk veel geluid maken, echter is dit normaal om de lucht z.s.m. te reinigen.

Timerfunctie
De timerfunctie heb ik kort getest om te kijken of deze functioneerde. Dit werkte zoals verwacht, echter ben ik iemand die de luchtreiniger het liefste altijd aan heeft staan i.v.m. allergieklachten.

Slaapmodus
Gelukkig is er bij het maken van dit product goed nagedacht over de slaapmodus. De luchtreiniger is fluisterstil en donker zodra je hem in slaapmodus zet. Hierdoor heb ik tijdens de week dat ik hem in de slaapkamer heb getest hier totaal geen last van ondervonden. Wat ik wel jammer vind is dat de luchtreiniger geen lichtsensor heeft om het product automatisch in slaapmodus te plaatsen. Hierdoor heb ik hem elke avond voor het slapen gaan zelf op de slaapmodus moeten zetten.
In de stand-by modus kan het product ook gebruikt worden als nachtlampje d.m.v. een speciale functie hiervoor. Handig voor op bijvoorbeeld een kinderkamer maar ik heb gemerkt dat voor mij zelf deze functie overbodig is.

Conclusie
De prijs-kwaliteitverhouding is naar mijn mening goed. De luchtreiniger doet wat het beloofd en is handig in gebruik. Indien je last heb van allergieën zou ik dit product zeker willen aanraden.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Slaapmodus
  • Goede werking

Minpunten

• Geen automatische slaapmodus
  • Licht in normale modus niet uit te schakelen

Bas 30-03-2021

Niet voor mij

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Ik heb deze luchtreiniger 2 weken gebruikt, maar deze heeft voor ons geen toegevoegde waarde.

Het leek me een interessant product ivm astma en allergieën. Ook tegen kookluchtjes zou het fijn kunnen zijn.

Toen ik het product uit de doos haalde schrok ik een beetje van het formaat. Een beetje formaat prullenbak. Hij is best aanwezig. De zacht witte kleur maakt het wel wat minder storend.

Het eerste wat me opviel is dat hij koude lucht blaast. Als je in de luchtstroom zit is dit best storend.

Het geluidsniveau is niet heel stil. In de laagste stand valt het mee, maar de andere standen hoor je best goed.

Ik heb verschillende standen geprobeerd. In de automatische stand kun je goed zien wat de luchtkwaliteit is, van rood tot blauw. Het viel me op dat de lucht bij ons in huis bijna altijd al schoon was. Wij ventileren dan ook dagelijks. Goed om er achter te komen dat dat in orde is (volgens het apparaat). Alleen tijdens bakken van vlees bijvoorbeeld springt hij op rood en gaat hij harder aan het werk.

Misschien haalt hij iets van de damp en kookluchten uit de lucht, maar niet heel merkbaar. Dat is jammer. Ik had hier meer van verwacht.

Betreffende astma en allergieën, lijkt er ook weinig verschil. Misschien hadden we het product dan langer moeten testen.

Voor ons is dit geen blijvertje helaas. Dagelijks even de ramen tegen elkaar open zetten heeft een beter effect voor ons.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Zacht witte kleur

Minpunten

• Niet stil
  • Blaast koude lucht
  • Filtert onvoldoende
  • Formaat

Jacqueline 29-03-2021

Geweldige luchtreiniger

Geschreven voor: Tristar AP-4787

We hebben deze luchtreiniger nu twee weken in huis. Als je hem uitpakt valt het mooie design op. Het is best een groot apparaat maar omdat het er mooi en strak uitziet is het geen storend element in de kamer.

Gebruiksgemak
Eerlijk gezegd hebben we de gebruiksaanwijzing niet nodig gehad. De toetsen bovenop het apparaat spreken voor zich en zijn overduidelijk. Aan/uit toets. Stand 1,2 of 3 of automaat. Nachtstand. Timer. Het is allemaal overzichtelijk en simpel.

De luchtkwaliteit wordt aangegeven met kleuraanduidingen. Vlak onder het rooster aan de bovenkant geeft een verlichte gekleurde ring aan wat de kwaliteit van de lucht is. Dat varieert van rood tot blauw. In de nachtstand gaat dit uit.

Het filter zorgt op drie manieren voor schone lucht, haalt stof, haren, luchtjes en pollen uit de lucht. Met twee honden in huis en een tuindeur die vaak open staat is een luchtfilter geen overbodige luxe. Ik heb duidelijk verschil gemerkt, heb erg last van hooikoorts en de lucht is beslist schoner in huis, waardoor mijn neus minder dicht zit en mijn ogen minder geïrriteerd zijn.

Geluidsniveau
Het apparaat maakt een zoemend geluid. Ik heb daar geen last van, mijn man vond het niet heel fijn. Op de nachtstand was dit geen probleem, dan draait hij zachter. Ook de automatische stand is fijn, dan slaat hij aan wanneer nodig.

De timerfunctie kan handig zijn maar hebben wij niet gebruikt, ik laat hem gewoon altijd aan staan. Dat is voor de luchtkwaliteit wel zo fijn.

Al met al een bijzonder fijn apparaat. Ik heb nog niet gekeken naar de prijs van de filters.
Het filter moet regelmatig vervangen worden dus dat zal best een kostenpost zijn.

Echt een aanrader.

Pluspunten

• Functioneert goed
  • Erg mooi om te zien
  • Makkelijk te bedienen
  • Stil

Minpunten

• Geeft een wat koude luchtstroom

RvanHerp 29-03-2021

Vrij compact en duidelijke bediening

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Wij hebben deze luchtfilter mogen testen.

Bij het openen van de verpakking kwamen we al snel meerdere handleidingen tegen, even was onduidelijk of we er per ongeluk meerdere dezelfde hadden gekregen. Later bleek dat het om meerdere talen te gaan. Eenmaal de juiste werd alles duidelijk beschreven.

Het apparaat zelf is niet de kleinste, maar we hebben een bevochtiger die een stuk groter is en hij past op onze geteste plekken prima.

De bediening is zeer makkelijk, de iconen zijn duidelijk en geven goed hun functie aan.
Ik vind het muisstil in de blauwe en groene standen, ja je hoort hem, maar de TV hoeft niet harder.

We vinden zelf de auto functie ideaal. In deze functie gaat de fan sneller draaien als de kwaliteit van de lucht slechter wordt. Het is ons wel opgevallen dat bij niet verder terug gaat dan groen.
Hij wordt pas weer blauw als je hem uit en meteen weer aan zet.

De timer functie doet wat je verwacht, en ook de slaapmodus doet zijn werk.
Van mij had het ene lampje nog net iets minder gemogen, maar hij is niet te storend.

Hoewel we het niet kunnen bewijzen, hadden we beide het idee dat de kwaliteit van de lucht in de ruimte zeker beter was. En als we een aantal keer langs liepen ging het licht soms op rood en ging de filter zijn werk doen. Al snel was hij weer in de normale ‘groene’ stand.

Waar we benieuwt naar zijn is de levensduur van het filter, zolang je die niet meer dan 2 tot 3 keer per jaar moet verwisselen is dit wat ons betreft een prima filter systeem.

Pluspunten

• Functioneel design
  • Duidelijke bediening
  • Erg stil
  • Kleuren indicator luchtkwaliteit

Minpunten

• Prijs vervangende filter

Inge 29-03-2021

Frisse lucht in huis, als op een zonnige winterse dag!

Geschreven voor: Tristar AP-4787

De Tristar Air Purifier luchtreiniger zorgt voor een aangename "frisse" lucht in huis zoals je buiten ervaart op een zonnige winterse dag. Alsof je meer zuurstof inademt.

De luchtreiniger, met een mooi en sierlijk design, wordt geleverd met het eerste HEPA 3-in-een luchtfilter. Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij en het luchtfilter is makkelijk te plaatsen en zit toch stevig verwerkt in het apparaat door middel van een draai en click systeem.

De luchtverfrisser heeft een duidelijk, overzichtelijk en makkelijk tip toets bedieningspaneel.
Als je hem aanzet meet het apparaat de luchtkwaliteit d.m.v. de kleuren indicator. Blauw (zeer goed), groen (goed), geel (matig), rood (slecht). Dit geeft in een oogopslag zicht op de luchtkwaliteit en geeft tevens een mooie subtiele verlichting. De verlichting is overigens aan/uit te schakelen naar keuze.

Hoewel de indicator vaak blauw aangeeft merken we meteen dat er een frissere en aangenamere lucht in huis komt bij gebruik. Daarnaast merk ik dat het de hooikoortsklachten verminderd zowel qua luchtwegen alsook de ogen. (We hebben de luchtverfrisser in de huiskamer geplaatst.)

De Tristar is erg stil in gebruik en er is zelfs nog een optie voor een slaap-stand waarin het nog stiller werkt. Ook zit er een timer functie op van 2, 4 en 6 uur waarna het apparaat uit gaat.

Over de gebruiksduur van het filter kan ik niks zeggen, daarvoor is hij te kort in gebruik. Er zit een indicator lampje op het apparaat dat aangaat wanneer het filter vervangen moet worden.

De Tristar Air Purifier draagt echt bij aan een aangenamer leefklimaat in huis. De luchtkwaliteit verbeterd aanzienlijk en dat heeft ook effect op hooikoortsklachten.

Pluspunten

• Meteen effect
  • Makkelijke tip-toets bediening
  • Kleuren indicator luchtkwaliteit
  • Erg stil in gebruik

Minpunten

• Filter moet vervangen worden

Essie1976 28-03-2021

Mooi apparaat voor een goede lucht kwaliteit

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Wij hebben deze luchtfiltering mogen testen.

Het is een groot apparaat die best wat ruimte inneemt. Hij is heel erg stil en niet storend in de kamer.

We hebben hem op meerder plekken in huis geprobeerd en overal merkte je wel iets verbetering. Wij zijn licht allergisch en bij ons zijn de klachten toch wel verminder. Minder last van een loopneus of hoesten. En we hebben 2 katten in huis. En dit geeft een aangename verbetering. Dit is zeker een apparaat wat ik kan aanraden.

Hij is makkelijk in gebruik. Als je merkt dat de lucht kwaliteit wat slechter wordt en hij staat op automatisch gaat hij iets harder ventileren, Je hoort hem dan even.
Hij kan op meerder standen gezet worden en met een timer is hij makkelijk te bedienen en vergeet je hem niet uit te zetten.
Gebruik je hem op de slaapkamer dan heeft hij een nachtstand., zodat de lichten uitgaan.

De kleuren die hij aangeeft zijn niet storend maar wel duidelijk te zien. Waardoor je een duidelijk zicht heb op je luchtkwaliteit in de kamer

Wij zijn er echt super blij mee.

Pluspunten

• Mooi desgin
  • Stil
  • duidelijk in gebruik

Minpunten

• groot
  • voor de grote wat meer m3 mogen zuiveren.

MGiesen 28-03-2021

Adem heerlijke frisse lucht tijdens het slapen

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Na het openen van de verpakking komt er (voor mij) een mooi rond afgewerkt “ontwerp” uit de doos.

De Handleiding gaf wat verwarring gezien er meerdere boekjes waren en je moet je eigen taal in 1 van die boekjes zoeken.
Maar als je eenmaal je taal gevonden hebt, is het erg overzichtelijk.

Het is handig dat het apparaat herkend wat de luchtkwaliteit is en dit met verschillende kleuren weergeeft, van rood (slecht) naar oranje, groen, blauw (uitstekend).

De luchtreiniger is makkelijk te bedienen, 1 aan/uit knop, 3 ventilatie snelheden, eco. mode om de kleuren aan of uit te zetten, een timerfunctie met 2-4 of 8 uur en een nacht, oftewel slaap stand.
Alle knopjes zitten aan de bovenkant en lichten op als geselecteerd, in de nacht dus makkelijk te vinden.

Mijn vrouw is allergisch voor stof en voor een goede nachtrust hebben we deze in de slaapkamer gezet.

Het 3 filter systeem doet zijn werk want we hebben gemerkt dat als we de luchtfilter een nacht uitzetten dat de lucht toch wat drukkender is en als deze aanstaat er een lekkere frisse lucht in de slaapkamer hangt, wat het ademen een prettig en fris gevoel geeft.

Mijn vrouw slaapt er goed mee (ikzelf ook) dus de luchtfilter doet wat ie moet doen.

Wat Technische aspecten:
Van wat ikzelf gemeten heb verbruikt hij tussen de 20 en 40 watt, dit ligt aan de stand van hoe je hem gebruikt. (Slaap modus, ventilatie stand 1 -2 of 3), lampen aan etc.

Het geluid is aangenaam, en zoals men dat noemt “witte ruis” er is goed mee te slapen, in de slaapmodus hoor je helemaal niks maar zelfs in stand 1, welke ikzelf gebruik, is dit ideaal te doen.

Ikzelf en helemaal mijn vrouw zijn uiterst tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• Heerlijke frisse lucht
  • Erg still
  • Overzichtelijke kleur indicaties
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Dure filter
  • Hij is wat groot

Harold 25-03-2021

Schone lucht nog nooit zo makkelijk

Geschreven voor: Tristar AP-4787

Heb de luchtreiniger een paar weken in gebruik en het eerste wat mij opviel is dat 'snachts mijn neus niet meer dicht zat. Ik heb zelf last van hooikoorts en met de luchtreiniger aan 'snachts heb ik geen klachten meer.

Het apparaat is best groot, dus let wel op dat je voldoende ruimte hebt.
Onderin zit een luchtfilter, die kun je er makkelijk uithalen en vervangen. Voor de rest zitten de controls boven op.
Het apparaat heeft 3 standen qua snelheid. Een automatische stand, waar het detecteert hoe de huidige luchtkwaliteit is en dan de snelheid hier op aanpast.
Ook zit er een timer functie op zodat je het apparaat na een aantal uren vanzelf kunt laten uitschakelen.
De nachtfunctie is het fijnste. Dan draait de ventilator op de stilste stand en gaan alle lampjes uit behalve het lampje voor de nachtstand.
Een klein minpuntje hierbij is dat ene lampje van de nachtstand. Wij zijn hier gewend helemaal in het donker te slapen en dan is het lampje een beetje storend, maar dit was opgelost om er een stukje papier op te leggen.
Het geluid van de nachtstand is een heel zacht geluid dat je nauwelijks hoort (afhankelijk van de plaatsing) maar hou hier wel rekening mee dat het niet 100% stil is, al was dit voor mij een prima trade-off met de effectiviteit.

Verder wordt de huidige luchtkwaliteit weergegeven door een mooie gekleurde gloed van rood naar oranje, groen, blauw (deze staat uit in de nachtstand).

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze luchtreiniger. Het werkt voor mij echt heel goed, kan er prima door slapen vanaf de 1e dag, en merkte dat mijn nachtrust ook beter was omdat ik gewoon beter kon ademen.

Pluspunten

• Stil
  • Werkt goed
  • kleur indicatie van luchtkwaliteit

Minpunten

• Filter moet vervangen worden
  • Best groot