Philips Luchtzuiveraar, zuivert de lucht in ruimten tot 98 m² - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Luchtzuiveraar, zuivert de lucht in ruimten tot 98 m² op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mn 06-01-2021

Mooie lichtreiniger van philips

Luchtreiniger mogen uitproberen. Werkt heel makkelijk via app op de telefoon en heeft automatische stand. Zodra ‘slechte’ lucht gedetecteerd wordt (of als we beginnen te koken) slaat hij automatisch aan en gaat ook weer uit als dit opgelost is. Nog niet heel
lang in gebruik dus nog niet echt resultaat kunnen bemerken met allergieën omdat het seizoen er nog niet voor is. Mooi design wel wat aan de grote kant.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Handige app

Minpunten

• Groot

ThomasDeTester 03-01-2021

Beter slapen, al sinds dag 1.

Al sinds de eerste dag dat ik de Philips luchtzuiveraar in gebruik nam, had ik een merkbare betere rust. Het apparaat is stil, en werkt erg effectief.

Je kan de zuiveraar ook via Wi-Fi met je telefoon verbinden. Helaas werkt dit alleen met 2,4Ghz netwerken. Voor veel mensen is dit geen probleem. Maar, voor een aantal mensen betekent het toch dat je sommige wifiinstellingen moet veranderen.

De luchtzuiveraar heeft vier standen, Auto (deze gebruik ik eigenlijk altijd), Turbo (als je net de deur lang open hebt gehad, of een vieze lucht in huis. Let op! Dit maakt het apparaat erg luid) Slaap en eco. (Beide standen zetten de ventilator op de laagste stand. In slaap gaan ook de lichten op het apparaat uit.)

Het scherm is ook erg fijn, met behulp van kleuren en cijfers zie je gemakkelijk en snel de luchtkwaliteit in huis. Tevens is dit ook op de app te zien.

Het is en erg fijn apparaat, en hij is zeker aan te raden.

Pluspunten

• Scherm
  • Stil
  • Intuitief
  • App

Minpunten

• Werkt alleen met 2,4 Ghz netwerken.

Tweelingmama 01-01-2021

Verrast door de luchtreiniger

Voor we het product in huis hadden, vroegen we ons af of we het verschil echt wel zouden merken. Toen we de luchtreiniger hadden neergezet, bleek al snel dat het wel degelijk zijn werk deed. Het apparaat staat in de buurt van onze twee kattenbakken. Normaal is de luchtkwaliteit 1-2 (hoe lager het getal, hoe beter), maar als er een kat uit de bak komt schiet de waarde ineens naar 14-16. Het apparaat slaat dan gelijk aan, en na een paar minuten is de waarde weer 1-2. Wat opvalt is dat we de kattenbakken ook veel minder ruiken dan voorheen. Ook met koken slaat het apparaat aan, waarna de waarde weer snel zakt naar 1-2.

De lucht voelt veel frisser en minder stoffig. Ook heeft ons bezoek met een kattenallergie daar sinds de komst van de luchtreiniger veel minder last van. Met twee baby’s in huis is het een fijn idee dat de lucht schoner is, zeker omdat we ook twee katten hebben rondlopen.

Pluspunten

• Lucht voelt schoner
  • Gevoelig
  • Minder last van kattengeurtjes
  • Makkelijk te koppelen aan de app

Minpunten

• Groot apparaat
  • Filter moet regelmatig schoongemaakt worden
  • Je hoort de reiniger altijd een beetje

RS 30-12-2020

Zeer goede luchtzuiveraar

We hebben de luchtzuiveraar nu twee weken in huis en zijn zeer positief. Het verminderd duidelijk kattenallergie en huisstofmijtallergie. Het is leuk om in de app te kunnen zien hoe de kwaliteit in huis is. Tijdens het koken gaat hij dankzij de automatische stand vanzelf harder werken om de luchtkwaliteit weer goed te krijgen. Verder is het handig om te merken dat bepaalde dingen veel sterker effect hebben op de luchtkwaliteit dan gedacht. Wanneer ik een aantal kaarsjes aansteek ‘s avonds, krijg ik al snel een melding dat de luchtkwaliteit onvoldoende is.

Over het geluid ben ik ook zeer tevreden. De turbo stand maakt nogal wat lawaai, maar dat is natuurlijk te verwachten. De andere standen zijn zacht, waarbij de slaapstand zelfs zo zacht is, dat je hem bijna niet hoort.

Op het eerste gezicht schrok ik een beetje van de omvang. Hij was groter dan verwacht en ik vond het lastig om een plekje in huis te vinden waar hij niet zo zou opvallen. Uiteindelijk werd het achter de grote kamerplant. Ik dacht dat hij achter de plant misschien niet goed zou kunnen zuiveren, maar dit is allerminst het geval! Hij doet het uitstekend, zelfs dus als hij een beetje verscholen in een hoekje staat.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Handige app
  • Werkt goed

Minpunten

• Meer info in app

Joan 28-12-2020

Een luchtreiniger die doet wat hij beloofd

Ik kreeg via mijn app op de telefoon regelmatig een melding dat er deeltjes in de lucht werden geconstateerd. Ondanks je deze niet aan hoeft te zetten dicteert hij wel de deeltjes in de lucht er was een constante doorstroom van geventileerde lucht dit resulteerde in een aangenaam gevoel en een vrije adem we hebben deze gebruikt op de slaapkamer en ik werd nu wakker met een redelijk open neus , normaal zit mijn neus helemaal dicht maar nu was deze open, ook was het niezen een heel stuk minder.

Pluspunten

• Lange levensduur
  • Werkt zelfs in stand-by modus
  • Haalt de kleinste deeltjes uit de lucht

Minpunten

• Maakt wel wat lawaai
  • Kwa vormgeving is hij vrij neutraal

MariaKMB 28-12-2020

Erg prettig apparaat.

Een product met een mooi design. We hadden in eerste instantie verwacht dat hij kleiner zou zijn. Maar door het mooie design past die ook in een klein hoekje en is hij niet storend voor de omgeving. Het apparaat is ook te bedienen door middel van je mobiel. Hier kun je hem synchroniseren. Ook bij verschillende telefoons tegelijk. Hierdoor krijg je overal een melding als de lucht niet schoon genoeg is, als je hem.op automatisch hebt staan. Er zitten 4 verschillende standen op. Waaronder nachtmode. Bij ons staat die altijd op automatisch. Zelfs als we een kaars uitblazen geeft die aan dat de lucht vervuild is.
Kortom;
Mooi design.
Schone lucht.
Weinig tot geen last meer van allergieën binnenshuis.

Pluspunten

• Verschillende standen
  • Filter gaat lang mee

Minpunten

• Voor verbinden met telefoon bij router plaatsen.

Benthe 28-12-2020

Top product!

Zeer goed apparaat. Hij staat op de slaapkamer, waar hij voornamelijk aanslaat bij bijvoorbeeld het opmaken van het bed. Is gemakkelijk in gebruik. Zowel te bedienen op het apparaat zelf als met een app. Er is een slaapmodus aanwezig, apparaat is dan niet te horen/zien.

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Slaapmodus
  • Ook te bedienen met een app
  • Schonere lucht

Panda89 28-12-2020

Mooi apparaat, snel geïnstalleerd en direct zuivere lucht

Het is een mooi ontworpen product. In eerste instantie schrok ik een beetje van de afmetingen, maar hij past door het langwerpige design eigenlijk altijd wel in een loos hoekje van de kamer. Daar doet dit apparaat stilletjes maar krachtig zijn werk. Je synchroniseert het apparaat met je telefoon waardoor heel gemakkelijk de bediening kunt doen, waar je ook bent. Hij heeft verschillende standen, van slaapstand tot turbo. Ik zet hem meestal op automatisch en zo zuivert hij precies met de juiste kracht voor de luchtkwaliteit die gedetecteerd wordt. Fijn apparaat, duidelijk schonere lucht en minder last van geurtjes als je binnen komt.

PeterT 28-12-2020

Dit apparaat had ik jaren eerder moeten hebben!

Dit apparaat had ik jaren eerder moeten hebben, wat een verschil!
Als wij de luchtzuiveraar uit de verpakking halen is het gelijk duidelijk hoe het apparaat gebruiksklaar moet worden gemaakt.
De app voor de luchtzuiveraar is makkelijk via de in mijn geval via de Google Play te installeren op de telefoon.
De app is makkelijk te bedienen en geeft een goed en duidelijk overzicht hoe de luchtkwaliteit is in de woning. Het apparaat is niet de kleinste, maar het mooie design maakt een hoop goed en misstaat zeker niet in de woonkamer. Je kunt goed zien wat de kwaliteit van de lucht is.
Blauw=goed blauw-paars redelijk paars-rood slecht rood zeer slecht.
De luchtreiniger beschikt over 4 standen: de automatische modus, turbomodus, slaapmodus en zachte modus. Ik kies via de app mijn voorkeur, zelfs als wij de deur uit zijn. Het wordt aangegeven als het filter moet worden schoongemaakt of vervangen moeten worden.
Voor ons het dit apparaat een wereld van verschil.
Mijn zoon en ik hebben last van allergieën en wij hebben veel minder last met dit apparaat, minder niezen en beter adem halen, ook zijn de luchtjes in huis van huisdieren bijna verdwenen. Het apparaat hadden wij eerst naast de bank staan, maar dan zaten wij in de luchtstroom wat best koud is. Waarschijnlijk van de zomer heerlijk maar voor de winter te koud. Nu staat het apparaat op een goede plaats en vinden wij het apparaat een echte aanwinst.

Pluspunten

• minder last van alergieën

Ricardo 27-12-2020

Apparaat doet waarvoor hij bedoelt is!

Inmiddels heb ik de luchtzuiveraar 2 weken in huis en ik kan zeggen dat ik positief verrast ben door het apparaat. Ik ben zelf altijd vrij sceptisch geweest of dat deze apparaten echt werken.
Mijn vrouw heeft astma en wilde toch eens een luchtzuiveraar gaan proberen en na wat zoekwerk deze Philips luchtzuiveraar genomen. De lucht die terug wordt uitgeblazen voelt echt fris en gezuiverd. Als het apparaat staat ingeschakeld op de automatische stand merk je bijvoorbeeld tijdens het koken dat hij harder gaat zuiveren (de gemeten vervuilde lucht is hoger), klein minpunt is het geluid dat hij dan produceert. Als het apparaat wat harder zuivert is hij niet echt stil meer te noemen (al is het niet storend het geluid, als de tv aan staat hoor je het apparaat al niet meer, alleen als het verder stil is in huis hoor je hem).
Ander klein aandachtspunt is dat de lucht ook vrij koel aan voelt, hier moet je wel rekening mee houden. Wij hadden hem eerst naast de bank gezet, maar dat geeft toch een vrij koele luchtstroom die als onaangenaam kan worden ervaren.

Verder ben ik echt positief verrast over de nachtstand, deze is echt fluisterstil en je zou hem dus ook op je slaapkamer kunnen zetten zonder dat je hem hoort.

Conclusie, een apparaat dat doet wat hij beloofd zonder echt noemenswaardige minpunten.

Pluspunten

• Nachtstand is echt fluisterstil
  • Automatische stand werkt erg goed

Minpunten

• Hogere standen niet heel stil meer (niet storend)
  • Koele luchtstroom

Jan de laat 27-12-2020
  • Product gekregen

Mooie luchtreiniger, simpel gebruik

Mooie luchtreiniger met een simpel gebruik. Worst gebruikt in de woonkamer/keuken. Op automatische stand gaat deze direct vol aan bij het koken of gebruik van de houtkachel

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Makkelijke bediend via app
  • Automatische modus

Minpunten

• Wat luid bij maximale stand

Jac1 27-12-2020

Mooi apparaat, redelijk stil

Het apparaat heeft een goed formaat, is redelijk stil en heel eenvoudig te bedienen. App die er bij hoort is ook eenvoudig. Haalt kookluchtjes beter weg.

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Blaast hard en koud soms in de winter

Michielc 26-12-2020
  • Product gekregen

Binnen een nacht verkocht.

Ik was wat sceptisch, zeker toen hij aanging en meteen maximaal aansloeg omdat er veel pollen etc in de lucht zouden zitten..
Maar na de 1e nacht slapen waren we unaniem eens dat dit apparaat de lucht dermate schoon maakt dat geen van beide meer last had van kriebel in de keel of hoesten/niezen.
Apparaat heeft wifi en maalt contact via een app, iets wat ik minder belangrijk vindt maar een mooie bijkomstigheid. De app geeft een melding wanneer de luchtkwaliteit slechter wordt, dat heb ik uit gezet omdat je dan snachts 6 meldingen krijgt.

Al met al wel een groot apparaat maar, zoals gewend van Philips, wel stijlvol :)

Pluspunten

• Stijlvol
  • Geluidsniveau

Minpunten

• Groot

kristifka 26-12-2020

Goed luchtreiniger en makkelijk in gebruik

Dit luchtreiniger bevalt heel goed. hij is erg makkelijk in gebruik.
Zodra de lucht verandert, begint de luchtreiniger actief te werken. Lucht is snel schoon.
De luchtreiniger is gemakkelijk in gebruik met app en app werkt goed.

Pluspunten

• Lucht is snel schoon
  • goed luchtkwaliteit
  • goed app