Philips Luchtzuiveraar, zuivert de lucht in ruimten tot 98 m²

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Luchtzuiveraar, zuivert de lucht in ruimten tot 98 m² op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AmstelPoort 26-02-2021

Schone lucht en een goede nachtrust

De luchtreiniger heeft een mooie vormgeving, valt nauwelijks op en past vanwege (de neutrale kleuren) prima in vrijwel ieder interieur.

Het apparaat is makkelijk in gebruik en de knoppen spreken voor zich.Er zijn drie standen. Slaap, Turbo en de automatische stand. De turbo stand maakt veel lawaai maar boekt ook in korte tijd een groot resultaat.

Wij gebruiken het apparaat overdag in de huiskamer meestal op de automatische stand, de luchtreiniger slaat aan wanneer er een verandering is in de luchtkwaliteit bijv. als er wordt gekookt in huis of als er een raam open staat. Het maakt dan wel lawaai maar dit is niet hinderlijk. Sinds het gebruik van het apparaat, merk ik dat ik overdag rustiger en beter kan ademen. Ook hoef ik mij geen zorgen meer te maken over de luchtkwaliteit in de woonkamer.

De slaapstand is ook prettig, deze stand gebruiken we ‘s nachts op de slaapkamer en dan is het nagenoeg helemaal stil. Lucht voelt schoon en fris aan bij het wakker worden. Kortom, ik ben tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Schone lucht

Fleur de Bruijn 02-02-2021

Handig en super fijn apparaat

Apparaat werkt erg goed. Mijn man is allergisch voor huisstofmijt. Nadat we het apparaat gebruikten zijn zijn klachten enorm afgenomen. Daarnaast gaat het apparaat vanzelf harder als ik aan het koken ben.

Pluspunten

• super handig in gebruik
  • werkt echt

Minpunten

• groot

Fleur de Bruijn 25-01-2021

Super makkelijk in gebruik

Mijn man is allergisch voor huisstofmijt en dit apparaat heeft hem super goed geholpen. Het is erg makkelijk in gebruik en ik vind de automatische stand erg fijn. Als ik aan het koken ben, gaat hij automatisch harder.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• groot

Bbb128736 12-01-2021

Erg fijn om in huis te hebben

Wij wonen langs een drukke weg. Zo nu en dan ontkom je er niet aan om een raam open te zetten. Door de ingebouwde fijnstofmeter besef je pas hoeveel fijnstof er gefilterd wordt door dit apparaat. Toch wel een fijn idee om te weten dat hij dit filtert. Ook de verschillende standen zijn fijn. In de automatische stand schakelt hij automatisch in als het nodig is, dat werkt echt perfect. Vooral als je staat te koken en de afzuigkap bent vergeten aan te zetten.

Pluspunten

• Geen overbodig lawaai
  • Automatische stand die zelf aangaat

EJ1212 11-01-2021

Hij werkt! Minder benauwd en niezen

Het is een slim apparaat dat zelf aanslaat indien nodig. Het heeft een mooi design en werkt bij onze klachten. Minder verkoudheden, minder niezen en minder benauwd.
Ook een hele fijne app erbij

Pluspunten

• Werkt!
  • Slim apparaat

Minpunten

• Kan lawaai maken

Sjoerd 11-01-2021

Merkbaar schonere lucht!

Ik was al in het bezit van een oude luchtreiniger. Deze was inmiddels wel aan vervanging toe en ik moet zeggen dat ze niet stil hebben gezeten bij Philips! Ik ben zeer tevreden met luchtzuiveraar. De lucht in huis is merkbaar schoner. Ik niesde voorheen een aantal keer per dag, nu gaan er dagen voorbij dat ik niet nies. Ook de kook-luchtjes in de open keuken zijn voor mijn gevoel sneller verdwenen. Ook qua design is dit apparaat erg mooi en het touchscreen bedien systeem ziet er ook nog eens lux uit (de verlichting mag wel wat langer aanstaan na aanraking).
Top ding!

Pluspunten

• Performance

Minpunten

• Display mag iets langer aanblijven

Danny Renner 11-01-2021

Hadden we veel eerder moeten doen!

Meerdere personen binnen ons gezin hebben last van allergieen, maar vooral mijn zoon gaat zwaarder ademen op bepaalde momenten. Dat was een reden om een luchtreiniger in overweging te nemen. Dit hadden we veel eerder moeten doen! Het formaat van de luchtreiniger is mooi klein en past stijlvol in ieder interieur. Toch komt er (vooral op de turbostand) erg veel lucht uit.

Op het moment dat hij aan staat, klinkt het als een ventilator, maar dan zonder de forse luchtstromen direct te voelen. Direct na het aanzetten gaat de luchtreiniger meten. Hij meet fijnstof, giftige stoffen en geeft een allergenen score. Je hebt dus direct inzicht in de luchtkwaliteit in de kamer war je hem neerzet. Blauw is goed, rood is fout. Vanaf het eerste moment was hij paars (tussen blauw en rood in), maar vrij hoge waardes. Daar schrokken we even van, het is dus niet zo goed gesteld met de luchtkwaliteit in de woonkamer. Na een middag en avond draaien was het teruggebracht naar zeer goede waardes.

Er zijn drie standen. Slaapstand, dan hoor je hem geen geluid maken, maar hij doet het zeker, de turbostand, met veel lawaai en direct een groot resultaat, maar onze favoriet was de automatische stand. Iedere keer als we gingen koken of de cavia's verschoonden, sloeg hij direct aan. Nu merkten wij dat vooral bij de cavia's dta de stof bij het verschonen op onze longen sloeg. De luchtreiniger heeft dit duidelijk verbetert!

Het energie verbruik viel mij gigantisch mee! Het energieverbruik is gemeten met een energy socket.
Resultaat per stand:
Turbo: 54 watt
Automatisch: 19 watt
Slaapmodus: 6 watt

Al met al zijn wij zeer tevreden en het grootste nadeel is dat je er eigenlijk in iedere kamer één wil. Via de app op je telefoon heb je direct inzicht met historische tabellen. Een mooi fijn apparaat!

Pluspunten

• Direct inzicht in luchtkwaliteit
  • Slimme bediening via de app
  • Veel minder last van allergieën

Minpunten

• Ik wil er meer voor in andere kamers

Lou- 06-01-2021

Mooi design en top kwaliteit

Het product is in eerste instantie groter dan verwacht, maar het design is strak en mooi, waardoor het niet zo veel uitmaakt en hij eigenlijk ook niet opvalt in huis. Ik merkte snel dat de lucht schoner en frisser aanvoelde en na een paar dagen gebruik merkten wij minder last van luchtwegen, verstopte neuzen en niezen. Ik zou het aanraden, vooral als je gevoelig bent voor stofdeeltjes etc. Hij werkt fantastisch.

Robotjoek 31-12-2020

Voor echt zuivere lucht.....!

Ik moet zeggen dat als je de Philips luchtzuiveraar 2000i uit de doos haalt dat t best een groot ding lijkt, maar als je m eenmaal ergens hebt geplaatst valt ie al snel niet meer op, en doet ie ongemerkt zijn ding....!
Tijdens t koken merk je dat de luchtzuiveraar gelijk in actie treed om deze luchtjes zo snel mogelijk te neutraliseren.
De bediening is makkelijk te noemen, en toch zitten r meer dan genoeg mogelijkheden op, en wat vooral heel erg makkelijk is, is het gebruik van de verschillende kleuren om aan te geven hoe goed of minder goed de luchtkwaliteit is.
Het gebruik van de App is ook super makkelijk en handig, snel en overzichtelijk alles in 1 oog opslag.
De slaap stand werkt ook prima, wij hebben in ieder nergens last van tijdens t slapen, behalve dan de schone lucht.......😉
Als je een luchtzuiveraar wil hebben die doet wat ie beloofd, dan is dit zeker een grote kanshebber, top product afgeleverd Philips.👍🏻

Pluspunten

• Heerlijk frisse schone lucht
  • Fluisterstil

gwi2 30-12-2020

Schone lucht!

Inmiddels twee weken in het bezit van de Philips luchtzuiveraar AC2939/10. Hoewel ik vooraf geen heel hoge verwachtingen van het apparaat had ben ik erg positief verrast door de prestaties. Als je het apparaat inschakelt zie je direct de kwaliteit van de lucht in de betreffende ruimte. In mijn omgeving zijn veel huizen met een houtkachel, we hadden altijd al het idee dat dit binnen ook goed te merken was en dat werd alleen nog maar bevestigt door de luchtzuiveraar. Het inschakelen van de luchtzuiveraar op automatische stand zuivert de lucht voor de woonkamer in pakweg een uurtje. Daarbij is het geluidsniveau van de zuiveraard wel nadrukkelijk aanwezig. Eenmaal een goede luchtkwaliteit behaald wordt de luchtzuiveraar aanmerkelijk stiller in de automatische stand. Ik had het apparaat net voor de feestdagen in huis. Na een avondje fonduen was de luchtkwaliteit in de woonkamer zéér slecht. Uiteraard ook met bijbehorende geurtjes. Het was werkelijk verbazend hoe snel de luchtzuiveraar hier verbetering in bracht. Na een uur al duidelijk verbetering en de volgende morgen was de luchtkwaliteit weer helemaal in orde.
De bediening en het aflezen van de status werkt prima met de app op de smartphone. Dat is voor mij zeker een extra plusje. Installatie en configuratie werkt binnen no-time en helemaal volgens het boekje, geen verrassingen of moeilijke stappen. Toen de luchtzuiveraar eenmaal binnenkwam moest ik wel even slikken bij het formaat, had hem iets kleiner verwacht/gehoopt. Aangezien het wel een mooi design is staat de luchtzuiveraar niet heel storend in de weg. Door het geringe gewicht is de luchtzuiveraar ook zonder moeite te verplaatsen naar werk- of slaapkamer. Zodoende overal plezier van de positieve effecten op de luchtkwaliteit in ons huis door deze luchtzuiveraar. Conclusie: positief verrast door de goede prestaties en zeker aan te bevelen.

Pluspunten

• Snelle positieve effect op luchtkwaliteit
  • Handige bediening vanuit app
  • Geringe gewicht

Minpunten

• Vrij nadrukkelijk aanwezig geluid
  • fors formaat

Hen3 30-12-2020

Prachtig en doeltreffend.

Deze luchtreiniger is eenvoudig in gebruik en misstaat niet in uw huis. Doormiddel van een zeer gebruiksvriendelijke app kunt u hem ook op afstand bedienen en programmeren.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geluid
  • Koude lucht

Laura 28-12-2020

Frisse lucht!

Vanaf het eerste moment dat we de Philips luchtzuiveraar 2000i serie hebben aangezet, ademt en voelt de lucht gelijk lekker fris!
Weg met die loopneus en eindelijk het hooikoorts-genies onder controle. Heel fijn!
Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Ik heb m over het algemeen op automatisch staan, en dan regelt ie alles zelf. Zodra de waardes te hoog worden springt ie over naar turbo en zuivert ie de boel binnen no time. De stille modes is ideaal in bv de slaapkamer.
Hij oogt wel een beetje groot, maar hier wen je eigenlijk best snel aan. Display is trouwens heel mooi, en bediening heel makkelijk.
De app is echt ideaal. Kan alles er op aflezen en hier wordt ook op aangegeven wanneer de filter schoongemaakt of vervangen dient te worden.
Ik ben erg tevreden over deze luchtreiniger die echt doet wat hij belooft!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Handige app
  • Frisse lucht!
  • Mooi design!

Minpunten

• Luid in turbo-stand

SDWasabi 28-12-2020

Adembenemend goed

Aangezien ik last heb van allergieën zoals stof, hooikoorts, etc. is dit een uitstekend apparaat.
Installatie is heel eenvoudig, de Clean Home+ app is ook makkelijk te bedienen.
Bediening kan zowel via het apparaat zelf als via de app. (Die geeft ook nog extra informatie aan, je kan instellingen aanpassen, etc).
Na een tijd na installatie zie je dat de luchtkwaliteit in huis veel beter is geworden. Ik heb ook minder last van stof, niezen, etc.
De andere gezinsleden vinden het ook prettiger. Dit is een hele goede aanvulling op normale ventilatie.
Tijdens het koken slaat hij ook aan, geurtjes verdwijnen snel.
De gevoeligheid van de sensor is heel precies, als er iemand op visite is of een andere verandering in de luchtkwaliteit, slaat hij aan.
Tevens is hij ook stil (behalve in de turbo modus). Ik kan zeggen dat ik overtuigd bent, mocht je problemen hebben met allergieën, dan is dit een aanrader.

Pluspunten

• design
  • bediening
  • luchtzuiveringsresultaat
  • pas na hele lange tijd filters vervangen
  • pas na hele lange tijd filters schoonmaken

Minpunten

• kan er geen bedenken

janjaapjuh 27-12-2020

Super luchtzuiveraar!

Hierbij mijn review van de Philips luchtzuiveraar AC2939/10 die ik twee weken heb mogen testen.

Verpakking en eerste gebruik
De luchtzuiveraar zit goed verpakt in de doos met beschermend karton en plasticfolie. Bij het openen van de doos staan op de flappen al meteen wat handige plaatjes voor installatie. Zo moet bijvoorbeeld achter op de klep worden verwijderd en het filter uit het plastic worden gehaald. Ook staat er meteen hoe je hem aan moet doen. Was handig voor het eerste gebruik! Meteen viel mij op hoe licht het apparaat is (gezien zijn grootte). Wel was ik in de veronderstelling door plaatjes van Philips dat hij kleiner was, let hier dus op bij aankoop. Het apparaat start in automatische modus en laat dan meteen de kwaliteit van de lucht op het display zien.

Design
Het design is natuurlijk heel persoonlijk, maar is naar mijn inziens heel fraai. Hij valt niet te veel op in het interieur, zeker niet in de witte variant (deze heb ik) voor een witte radiator of muur. Het display laat zich gemakkelijk aflezen en is mooi helder. De ringvormige status led rondom het display is niet te opvallend, in tegenstelling tot andere luchtzuiveraars van Philips waarbij hij voorop het toestel zit.

Installatie en gebruiksgemak
Het apparaat is makkelijk in gebruik en van installatie is haast geen sprake. Men doet hem aan en hij werkt meteen. Over plaatsing/afstand t.o.v. de muur geeft Philips geen advies, maar dit maakt naar mijn inziens ook weinig uit aangezien hij onderin rondom lucht aanzuigt. Opmerkelijk was dat het wifi lampje op het display een tijd na eerste gebruik blijft knipperen (koppelmodus). Dit is verwarrend voor de mensen zijn die het apparaat liever zonder de app gebruiken. Met de (goed werkende) Touch knoppen bovenop kan je; de kwaliteit van het filter bekijken, reiniging modus veranderen, informatie inzien over de luchtkwaliteit en het apparaat uitzetten. Jammer is dat het display vrij snel na aanraking van een knop weer uitgaat. Hierdoor moet je haasten wil je de informatie goed af kunnen lezen, zeker lastig voor oudere mensen. De ringvormige status led rondom het display gaat ook uit, wat van mij niet had gehoeven. Zeker als je de app niet gebruikt kan dit handig zijn als indicator. Wel zijn de kleuren van deze status led ring eenvoudig te begrijpen. Philips heeft ook een boekje met uitleg van functies gehangen aan het apparaat. Jammer dat ik hier geen uitleg vind hoe de app te koppelen; het koppelen van het apparaat aan wifi. Hierdoor moet je de gebruiksaanwijzing doorspitten. Gelukkig wijst het koppelen van de app zichzelf wanneer je de app hebt gedownload. Ook vraagt het meteen welke stoffen je het meeste zorgen over maakt. Wat hij met deze instellingen doet is onduidelijk, maar mogelijk personaliseert hij hiermee automatisch schoonmaak profiel (harder of zachter ventileren bij de aanwezigheid van bepaalde stoffen). Wel ondervond ik een probleem bij het verbinden van het apparaat op het wifi netwerk, maar een herstart van de app verhielp dit euvel.

Functionaliteit en effectiviteit
De automatische modus werkt dermate goed, zonder te lang loeien, dat de modus zoals max power voor mij niet nodig zijn. Wel blijkt op deze modus het apparaat zeer krachtig; ik voelde duidelijke tocht in de kamer. De nachtmodus is wel een prettige toepassing voor als ik hem wil gebruiken in de slaapkamer. De app “Philips Clean Home+” is duidelijk en geeft je inzichten over de luchtkwaliteit in de kamer. Zo laat het geschiedenis zien van zowel allergenen en PM2.5. Ook kan je hier, net als op het display, alle modi wijzigen. Bij het openen van de app laat het meteen de luchtkwaliteit in jouw woonplaats zien, wat ik een handig referentiekader vind. Ook kan je zien wanneer het voorfilter gereinigd moet worden en de resterende kwaliteit van het nanofilter. Wanneer je klikt op de huidige status van een bepaalde stof (allergenen of PM2.5) krijg je een tabel te zien zodat je zelf kan zien waar de huidige status op is gebaseerd; handig! Je moet wel net weten dat hierop klikken mogelijk is, maar als je even speelt met de app kom je hier vast achter. Een gemiste kans vind ik dat je niet de luchtzuiveraar kan configureren; bijv. hoelang de verlichting aan blijft, welke verlichting hoort te branden of het aan/uit zetten van de piepjes van de Touch knoppen. Dit terwijl je wel kan instellen waarover je meldingen krijgt en op welke momenten in de week hij zichzelf uit moet schakelen. Super is dat de app buitenshuis is te gebruiken, bijv. als ik hem ben vergeten uit te zetten. De in de app toe te voegen Siri commando’s zijn een leuke toevoeging. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld zeggen “Hey Siri, Modus Slaapstand” zodat hij de slaapstand activeert. Deze commando’s hadden wel iets verfijnder kunnen zijn, bijv. “Hey Siri, zet de luchtzuiveraar op [modus]”.
Over de effectiviteit kan ik kort zijn; bij eerste gebruik stond de PM2.5 waarde nog op 29 ug/m3 en na al drie kwartier op maar 3 ug/m3 (ruimte van 38m2 minus 2 katten). Los van of de metingen voelde de lucht al snel frisser aan. Na een week niet schoonmaken had ik ook minder stofdeeltjes op meubels, iets wat normaal veel meer aanwezig was in mijn huis (mede door mijn katten). Een dik pluspunt van deze luchtzuiveraar! Tijdens en na het koken gaat hij wel flink loeien, maar etensgeuren zijn snel weg. Het loeien is mogelijk veroorzaakt door mijn gepersonaliseerd schoonmaakprofiel.

Onderhoud
Het liefst heb ik geen onderhoud aan een apparaat, maar dat is bij een luchtzuiveraar waarbij alle stoffen in de lucht door een filter worden getrokken natuurlijk onvermijdelijk. De app stuurt een melding als het tijd is onderhoud te plegen. Het voorfilter moet volgens Philips iedere 360 draaiuur worden schoongemaakt (15 dagen met een stofzuiger), wat mij reuze meevalt. Of dit in de praktijk voldoende is moet nog blijken. Het nanofilter staat bij mij nog op 99% kwaliteit over, wat doet denken dat deze aardig lang meegaat (indicatie Philips 3 jaar). Hoeveel dit nanofilter kost is nog niet bekend op de site van Philips (dec, 2020).

Conclusie
Al met al ben ik zeer tevreden over deze luchtzuiveraar. Hij valt niet te veel op in het interieur en doet zijn werk zeer goed en in stilte (op automatische modus). De luchtkwaliteit is merkbaar verbeterd en stofdeeltjes zijn afgenomen. De app is een mooie toevoeging en geeft goed inzicht. Ze hebben wel nog wat steekjes laten vallen, zoals het te snel uit gaan van het display na bediening en missende configuratie opties in de app. Toch zijn dit voor mij maar kleine imperfecties en denk ik dat vanwege zijn goede prestaties en inzichten via de app zijn prijs zeker waard is.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Valt niet op in interieur
  • Duidelijk display met goed werkende touch knoppen
  • Handige app
  • Eenvoudig onderhoud

Minpunten

• Groter dan lijkt op plaatjes
  • Display gaat te snel uit
  • Status ring led gaat uit wanneer display uit gaat
  • Weinig configuratie opties, ook niet in de app

BounceHill 27-12-2020

Top apparaat

In eerste instantie vond ik het maar een groot en lomp apparaat maar het is echt een meerwaarde voor in je woning!
De bediening is uiterst makkelijk. ook omdat er niet teveel standen op zitten. Het werkt ook in combinatie met Siri (spraakopdracht van Apple). de knoppen op het apparaat gebruik ik eigenlijk niet. Alleen de App. Deze is echt top. Simpel in gebruik en duidelijk wanneer er iets schoon gemaakt moet worden en geeft ook goed aan hoe de luchtkwaliteit is in het huis.
Mijn vriendin heeft vaak last van haar luchtwegen. na ongeveer 3 dagen merkte ze al dat het ademen een stuk beter ging. Ook bij mijzelf merkte ik verandering in de lucht. Deze voelde voor mij ook echt schoner.
Wanneer je aan het koken bent of er staat een deur open dan is dit apparaat zo slim gelijk zichzelf aan te passen door bijvoorbeeld harder te gaan blazen.
De slaapstand is ook erg prettig. Wij hebben hem ook op de slaapkamer uitgeprobeerd en met deze stand heb je geen last van het geblaas.
De turbo stand doet zijn naam eer aan. Dit gaat erg hard. Deze gebruiken wij niet erg vaak.
Al bij al een fijne toevoeging in het huis wanneer je last hebt van allergieën of van je luchtwegen. Je moet hem niet kopen wanneer je denkt dat dit apparaat koelt of verwarmt. Want dat is helaas niet mogelijk. Het zou wel een mooie toevoeging zijn bij het ontwerpen van een nieuwe variant.

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Goed voor de allergieën
  • Slim apparaat
  • Slaapstand

Minpunten

• Geen koel/warmte mogelijkheden

Iks 27-12-2020

Goede, stille luchtreiniger

Na twee weken gebruik, uitermate tevreden met de werking van het apparaat!
In automatische staand maakt hij niet te veel herrie, tenzij de lucht echt vervuild is.
Binnen de App kun je tijdstippen instellen wanneer hij in bepaalde standen gaat, zodat je er eigenlijk geen omkijken naar hebt.
In slaapstand is hij niet hoorbaar en kun je gewoon slapen.

Check wel goed de afmetingen, want het apparaat is niet klein.

Pluspunten

• Stil
  • Sterke zuivering
  • Handige app
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Relatief groot

Peter 26-12-2020

Geweldige toevoeging in huis!

Een mooi design, maar nog belangrijker, een super fijn apparaat! Doordat de air cleaner zichzelf aanpast naar verschillende standen zorgt het apparaat voor een optimale werking. Na het koken zijn direct de kookluchten verdwenen.
Wij hebben het apparaat ook in de slaapkamer, daar zorgt het voor een schone lucht en nemen de symptomen van een allergie direct af!

• Werk goed

Minpunten

• Maakt geluid
  • Blaast koude lucht

CB 26-12-2020

Compact design en vriendelijk in gebruik

We waren opzoek naar een luchtreiniger omdat ik zelf last heb van astma en mijn man van allergieën. Het apparaat is simpel in gebruik en goed uit te lezen in de app. Ik vind het prettig dat hij meerder standen heeft (nacht = stil, automatisch=past zich zelf aan nav de waarde, en turbo=bv handig tijdens het koken). In de app kan je in een grafiek makkelijk de historie terug zien en patronen ontdekken wat bv veel fijnstof meet (bij ons bij het openen van een raam).

Enige nadeel is dat hij alleen PM2.5 (fijnstof) en Allergenen meet, ik had het wel interessant gevonden om meerder uitleesfuncties te hebben.

Pluspunten

• relatief stil in gebruik
  • meerdere standen
  • simpel in gebruik

Minpunten

• meet alleen fijnstof en allergenen