Samsung AX47R9080SS - Reviews

366 m³/uur
Type filter
koolstof, hepa
Ionisator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Samsung AX47R9080SS op Kieskeurig.nl.

Dean2 26-08-2020

Krachtige luchtreiniger met handige app

Geschreven voor: Samsung AX47R9080SS

Wanneer je zoekt naar een luchtreiniger dat snel en makkelijk data over luchtkwaliteit in kaart brengt en in een handomdraai de luchtkwaliteit verbetert, dan is de cube echt een apparaat om te overwegen ondanks het prijzige kostenplaatje. De Cube zorgt met de verschillende standen dat je in elke situatie de luchtkwaliteit kan verbeteren. Op de slaapkamer is de modus 'sleepmodus' bijvoorbeeld heel fijn om met een gerust hart te kunnen slapen. Zonder het gevoel te hebben dat je midden in de nacht wakker kunt worden door allergische reacties op fijnstof. Ook de automatische modus is handig, omdat het apparaat dan zelf de kwaliteit van de lucht bijhoudt en reinigt. Wat ik, een grote plus vindt, is dat de Cube best snel is in het reinigen van de lucht en dat je dit via de samsung app kunt volgen. De bediening op het apparaat zelf vind ik onhandig en niet duidelijk. De verschillende standen zijn - zover ik heb kunnen ondervinden - niet allemaal aan te zetten via de knoppen op het apparaat zelf.

Desalniettemin zou ik dit product aan iedereen willen aanbevelen die overgevoelig is voor dierenharen, fijnstof en andere dingen die de luchtkwaliteit kunnen beïnvloeden en allergische reacties kunnen stimuleren. Door de cube merk ik dat de lucht schoner is en dat allergische reacties verminderd zijn.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com

Anoniem 11-08-2020

Luchtreiniger met strak design

Geschreven voor: Samsung AX47R9080SS

Samsung the Cube is een luchtreiniger met een strak design. Installeren was zeer eenvoudig. Alles uitpakken, filters in het apparaat plaatsen en het reinigen van de lucht kan starten. Dit doet hij overigens erg snel. Nou moet ik wel zeggen dat de lucht in mijn woning ook niet van hele slechte kwaliteit was.
The Cube geeft de luchtkwaliteit weer in zowel PM waardes als in simpele kleurtjes. Waarbij blauw goed is en rood slecht. Mijn luchtkwaliteit in zowel mijn woonkamer en slaapkamer komen normaal niet verder dat de groene kleur, wat staat voor matige luchtkwaliteit. Binnen gemiddeld 15 min heeft hij zowel mijn slaapkamer (20 m2) als woonkamer (ca 50 m2) gereinigd en in goede kwaliteit.

Ik gebruik the Cube altijd in de automatische stand. Hij bepaald dan zelf hoe hard hij moet werken. Als de lucht eenmaal op kwaliteit is, dan is hij bijna geluidloos om de lucht op kwaliteit te houden. En helemaal in de Sleep modus of Wind Free modus is hij nagenoeg stil.

Wat voor mij ook erg prettig is, is dat hij gelijk gekoppeld was aan mijn Samsung SmartThings App (alleen even toevoegen, maar dat regelt de app bijna zelf). Apparaat is makkelijk te bedienen met de App en als je bijna thuis bent, dan kan hij zichzelf ook inschakelen op basis van je GPS positie. Erg handig.

Nu ben ik dus allergisch voor zowel huisdieren als stof en pollen. En huisdieren hebben wij thuis. En pollen was de laatste dagen ook veel aanwezig met de warme dagen. Over het algemeen heb ik in de woonkamer altijd erg last van pollen van buiten. Deze filtert hij goed weg, waardoor ik in de woonkamer geen last meer heb gehad van mijn allergie sinds het apparaat daar staat. In de slaapkamer heb ik hem ook getest. Daar heb ik vaak ook last van mijn allergie vanwege huisdieren (en ook de pollen). Hier heeft het apparaat voor mij minder effect, maar ik verwacht dat dit veroorzaakt wordt door de huisdieren en dat dat minder te maken heeft met stofdeeltjes in de lucht.

Ik heb dit product getest namens de Reviewclub in ruil voor mijn eerlijke mening.
Oorspronkelijk gepost op samsung.com