Dyson Pure Humidify + Cool

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Pure Humidify + Cool op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Serge 13-07-2022

Prettige ventilator maar erg kwetsbaar

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik heb dit apparaat circa 1,5 jaar. Het apparaat werkte opzicht goed. Handig te bedienen, lucht ventilator is sterk. De luchtbevochtiger in grote ruimtes voegt alleen niet veel toe. Het design is mooi wel aan de grote kant. Echter, het apparaat is kwetsbaar omdat er complexe onderdelen inzitten. Mijn Dyson is nu voor de tweede keer kapot. Eerste keer, de pompfunctie na 1 jaar werkt de oscillator niet meer. Dyson wil dit repareren, maar dan moet je hem zelf opsturen. Zonder auto is dit niet te doen. Jammer voor een apparaat van EUR 800. Onderdelen zijn door tekorten op de markt moeilijk te verkrijgen. Het filter bijvoorbeeld was door tekorten op de markt niet verwisselen. Dit gaat de duurzaamheid van het apparaat ook niet ten goede. Jammer geen aanrader dus

Pluspunten

• Prettige sterke ventilator
  • Maakt niet heel veel lawaai bij lage snelheid

Minpunten

• Prijs/kwaliteit niet in verhouding
  • Groot
  • Kwetsbare onderdelen
  • Luchtbevochtiger voegt niet veel toe
  • Filters moeilijk te krijgen

loesje 07 20-06-2020

Heerlijke koele lucht

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik mocht de Dyson Pure Humidify + cool testen. Tijdens warme dagen blaast het apparaat heerlijke koele lucht. Je kunt de Dyson instellen op automatisch of handmatig zo hard of zacht aanzetten als je wilt. Wat ik tevens een mooie optie vindt, is dat je in kan stellen of de lucht uit de voor- of achterkant moet komen en hoe breed (alleen recht vooruit of in een hoek van 90 graden) de lucht uit de Dyson verspreid wordt.

Naast het bieden van verkoeling, reinigt en bevochtigt de Dyson ook de lucht. Persoonlijk ben ik hier iets minder enthousiast over. Zo gaf de Dyson op de slaapkamer op een warme dag aan dat de luchtkwaliteit niet optimaal was, maar kreeg het apparaat de kwaliteit ook niet beter.
Qua luchtvochtigheid bleek de lucht in ons huis al van goede kwaliteit.

Pluspunten

• koele lucht
  • geluid beter te. verdragen dan van een ventilator
  • veel extra opties

Minpunten

• groot apparaat
  • prijs
  • filteren lucht niet optimaal

Ilse 20-06-2020

verbetert luchkwaliteit

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik mocht dit product testen voor The Insiders. Eerst heeft het apparaat een week in de woonkamer gestaan om te ervaren wat het deed. Via de app kan je goed de luchtkwaliteit op verschillende factoren zien. In de woonkamer kon ik gewoon merken dat de temperatuur 1-2 graden koeler was. Na een week in de woonkamer te hebben gestaan hebben we het apparaat naar de slaapkamer verplaatst, om te testen of het "iets" doet met de astma en allergieën van mijn man. Zo op het eerste gezicht merken hij en ik daarin geen verschil. Maar als ik kijk op de app is de luchtkwaliteit in ons huis ook vrijwel altijd groen. Alleen de VOS komt af en toe in het gele, wellicht ook veroorzaakt doordat we de schilders hadden van de week. De app is overzichtelijk en geeft per uur en per dag weer hoe het op verschillende punten met de luchtkwaliteit is gesteld. De afkortingen moet ik echt nog aan wennen en ook zoeken de betekenis en naar waar verandering in waarden vandaan komt (koken, verkeer in de straat, pollen etc). Het is een flink apparaat, die je niet in een hoekje wegmoffelt. Het geluidsniveau is prima om mee te slapen, sowieso is het een zacht geluid maar zelfs als je ernaar luistert hoor je hem op een gegeven moment niet meer. Geen enkele hinder van ondervonden bij het in- of doorslapen. Het wachten is op een reeks warme dagen om te ervaren hoe de coolfunctie functioneert op de slaapkamer als ie écht aan de bak moet (met ons platte dak). De hoofdreden voor het willen proberen van dit apparaat zit hem in het purifyingdeel en in tweede plaats de cooling. De bevochtiging was voor ons van ondergeschikt belang. Hoewel de techniek vernuftig is en je echt kunt merken dat het een kwaliteitsproduct is, weet ik niet of ik op basis van onze ervaringen tot nu toe er de retailprijs voor over zou hebben. We zijn erachter via de app gekomen dat onze luchtkwaliteit in huis prima is, daardoor ook nauwelijks merkbaar verschil met de allergiën en astma van mijn man. Als cooler voor op de slaapkamer vind ik hem te prijzig in vergelijking met een ventilator.

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • duidelijke app
  • makkelijk te reinigen
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• groot
  • prijzig

Lientje88 19-06-2020

Verwachting overtroffen

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Sinds begin mei heb ik de Dyson Pure Humidify + Cool in gebruik. De installatie was eenvoudig en ik kon direct aan de slag met het apparaat. Na het aansluiten en het vullen van de waterbak had ik de bijbehorende app (Dyson Link) direct geïnstalleerd. Via de app gebruik ik een aantal routines voor het slapen gaan. Zeker bij warme nachten is het fijn als het apparaat alvast aanstaat en de lucht koelt, bevochtigt en reinigt. Tijdens het slapen staat de Dyson op de nachtmodus. Het apparaat is in vergelijking met een standaard ventilator al vrij stil, maar in de nachtmodus merk je er nauwelijks iets van. Als het wel warm is, maar niet bloedheet dan is het fijn om de luchtstroom aan te passen, dit kan makkelijk via de app en/of afstandsbediening. Met de afstandsbediening merk ik wel dat je goed op het apparaat moet richten, dus ik gebruik meestal de app. Alle grafieken bekijk ik meestal ook via de app, omdat het display vanuit bed net te ver weg is.

Pluspunten

• Stil
  • Luchtbevochtiger

Minpunten

• Prijs

David 17-06-2020

Fris en gezond huis

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik heb deze Dyson nu een maand in de woonkamer. Ik kom in een heerlijk frisse kamer terecht waarvan ik weet (en in de app kan zien) dat de luchtkwaliteit een stuk beter is dan voorheen.

Goede luchtvochtigheid en vrij van geurtjes. Ik zet op warme dagen ook de oscillerende ventilatie functie aan. Heerlijk, alsof je een zeebriesje in huis hebt.

Het apparaat misstaat niet en mag naast functioneel ook mooi genoemd worden. Dat is nog eens verfrissend in deze branche.

Pluspunten

• Mooi
  • Gebruiksvriendelijk
  • Functioneel capabel

Minpunten

• Groot

Sylvers 16-06-2020

Grote krachtpatser

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Na ontvangst, bleek de Dyson een stuk groter dan we op de plaatjes hadden ingeschat. Het was nog een uitdaging om het een mooi plekje te geven, het is nogal prominent aanwezig. Het installeren was heel eenvoudig en snel te doen. Alleen de filters nog installeren, wat stickers verwijderen en we konden genieten van een koele en gezuiverde luchtstroom ideaal!
Bediening is eenvoudig met de app of afstandsbediening. De afstandsbediening is klein en blijft aan de bovenzijde van het apparaat 'plakken' met de ingebouwde magneet.

Allereerst is het fijn dat na de analyse alle waardes op dit moment in huis gewoon goed zijn. Het weer was aanvankelijk ook net te koud om de koude functie nodig te hebben. Daarna werd het weer warmer en bleek de koelfunctie ideaal. Op afstand van een meter of 6 is de verkoelende lucht te voelen. De luchtstroom is heerlijk. We hebben ook even in de slaapkamer gezet, hier hadden we minder profijt, door het hoge bed, ervaarden we de verkoeling minder. Daarna op een verhoging gezet en hebben we heerlijk verkoeld kunnen slapen.

De Dyson werkt erg makkelijk. Het geluid is erg prettig, met weinig geluid heb je een goede krachtige luchtstroom.

Het schonmaken van het apparaat is eenvoudig. De buitenkant met een licht vochtig doekje en is weer schoon. De binnenkant met een combi van water met citroenzuur en een deep-clean cycle. Fluitje van een cent.

De Dyson app werkt eenvoudig, maar vergt weer een account én toegang tot je Wifinetwerk, weg privacy. Helaas nog geen smarthome mogelijkheden.

Pluspunten

• Krachtig
  • Stil
  • Eenvoudig schoonmaken

Minpunten

• Groot

Robine 14-06-2020

Prima apparaat, wel groot.

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De afgelopen weken heb ik de Dyson getest. Ik ben niet laaiend enthousiast over de grootte van het apparaat en de prijs. Maar ik moet zeggen dat het qua design een prachtig apparaat is. Ik vind het fijn dat het veilig is, dus geen kleine peuter vingertjes die bij een ventilator kunnen komen.
De bijbehorende app is echt heel erg makkelijk waardoor we de afstandbediening eigenlijk nog nooit gebruikt hebben. Wat meer uitleg over de gemeten waardes in de app zou ik wel fijn vinden. Kortom prima mooi vormgegeven apparaat, doet wat je ervan verwacht, maar is groot en aan de prijs.

Pluspunten

• Fijne bedieningsapp
  • Makkelijk qua onderhoud

Minpunten

• Prijs
  • Groot

Kariman 14-06-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Erg fijn alles-in-1 apparaat: biedt verkoeling tijdens warme dagen, bevochtigt de lucht en filtert de lucht. Wat erg prettig is, is dat het een slim apparaat is: het meet de luchtkwaliteit en je kunt in de Dyson app precies zien wat je wilt weten, erg handig! Hier in huis erg fijn, omdat ik erg last heb van pollen. De lucht in huis is merkbaar verbeterd. Er zit een automatische stand op, waardoor je er geen omkijken naar hebt. Het doet gewoon z'n werk! Ook de ventilator stand is prettig, hoewel een echte ventilator meer verkoeling biedt. Het geluid is niet storend, maar zeker op de hoogste stand niet heel stil. Het design is mooi en strak, staat er prachtig bij in de woonkamer. Voor ons onmisbaar geworden!

• Slimme app
  • Verbetering luchtkwaliteit

Minpunten

• Prijs

Petra 13-06-2020

Stijlvol briesje

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Naast een stijlvol ontwerp voegt deze Dyson echt iets toe aan goede luchtkwaliteit in huis. De app is eenvoudig te installeren en geeft actuele informatie. Natuurlijk over temperatuur, maar bijvoorbeeld ook over de hoeveelheid pollen in de lucht. Het maakt bedienen op afstand mogelijk. Naast bediening via app, ook rechtstreeks op het apparaat en met afstandsbediening. Diverse standen voor de luchtstroom en instellen op luchtvochtigheid. Diverse standen voor de luchtstroom en instellen op luchtvochtigheid. Op hoge standen duidelijk hoorbaar, in lage standen niet storend. Het is geen airco, maar op warme dagen zorgt het voor optimale luchtkwaliteit met een koel briesje.

Pluspunten

• Stijlvol ontwerp
  • Veel standen mogelijk
  • Eenvoudig te bedienen
  • Verfrissende briesje
  • Zorgt voor optimale luchtkwaliteit

Chantalvw 13-06-2020

Heerlijk slapen!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Schrik niet van de grootte van de Dyson. Hij is best aanwezig, maar naar mijn idee mooi in het interieur.
Hij is makkelijk te installeren en binnen een kwartier doet hij zijn werk.
Vrijwel direct pikt hij vervuilde lucht op en doet dan zijn werk.
Wij hebben hem op de slaapkamer staan ivm slecht slapen door allergieen. Sindsdien slapen wij veel beter!!
Als het een warme dag geweest is hebben we s nachts een verkoelend briesje terwijl de lucht gezuiverd blijft worden.
Via de app van Dyson hebben we ingesteld wanneer we willen dat het apparaat aan staat. Overdag is hij grotendeels uit. Er zit een nachtstand op zodat het geluid gedempt is.
Ook een reinigingscyclus is makkelijk uit te voeren. Je volgt de stappen en het apparaat doet erna het meeste werk.

Vind je de lucht te koel dan laat je hem de andere kant op blazen. Wij zijn heel positief en raden hem zeker aan.

Pluspunten

• 3 in 1
  • Makkelijk onderhouden

JenniferLD 13-06-2020

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Zeer gebruiksvriendelijk product en bestuurbaar met een app op je telefoon die ook erg veel inzicht geeft over de luchtkwaliteit en temperatuur in huis (en buiten). De eerste installatie, verbinding maken met wifi en bleutooth is erg eenvoudig en spreekt voor zich. Het is een stevig design maar helaas ook zwaar. Het is minder makkelijk hierdoor om hem van de ene kamer naar de andere kamer te verplaatsen. Dagelijks gebruik ik hem om de lucht te reinigen en bevochtigen in mijn slaapkamer. Bij erg warme dagen staat hij op mijn kantoorkamer en kan je hem goed instellen op een licht briesje door de verschillende standen die het apparaat heeft. Persoonlijk vind ik dit zeer prettig omdat ik van een airco last van mijn spieren krijgt en doordat hierbij alleen de luchtstroom wordt verplaats geeft het een verkoelend effect. Op de hoogste stand maakt hij erg veel lawaai, maar persoonlijk heb ik die alleen gebruikt om de lucht te reinigen tijdens schilderwerkzaamheden.

Het automatische programma is ideaal. Op basis van de luchtkwaliteit pas hij de snelheid van de luchtstroom aan. Door de inzicht die app geeft en het automatisch programma weet je dat hij doet wat hij belooft. Hij gaat automatisch sneller als er bijvoorbeeld gekookt word in huis en zuivert zo de lucht.

Pluspunten

• mooi design
  • geeft veel inzicht
  • makkelijk in gebruik
  • verschillende standen mogelijk

Minpunten

• ook als hij uitstaat hoor je hem
  • prijzig
  • zwaar

A.Huizinga 12-06-2020

Sexy uitstraling en zuivert de lucht heel goed

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik vind het design er heel mooi uitzien. Het apparaat werkt goed. Wat ik wel heel lastig vindt, dat je nergens kunt vinden hoelang je hem per dag aan moet zetten. Ook kunnen wij nergens terug vinden wat in de toekomst de nieuwe filters kosten? Het apparaat zelf is echt mooi zeker in combinatie met de app. Je ziet echt in een ogenblik hoe het met de luchtvochtigheid en stoffen ed. in huis is. Ik vind het apparaat heel prettig, doordat er 3 functies op zitten. Het lucht reinigen van het huis gaat helemaal automatisch waardoor het gewoon altijd een goede luchtkwaliteit in huis is. Nu met de warmte buiten en dus in huis is de ventilator echt heel lekker. Hij verspreid de koele lucht heerlijk door je woonkamer. Helaas heb ik ook al meerdere pogingen gedaan om contact te krijgen met het Dyson service centrum. Maar dat is na mailingen en geprobeerd te bellen niet gelukt.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • automatisch programma en app

Minpunten

• weinig uitleg aanwezig hoe te gebruiken

Ramos1992 11-06-2020

Topkwaliteit!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De eerste indrukken van de Dyson Pure Humidify+Cool zijn goed. Het apparaat is vrij groot, maar dat is door het mooie design niet storend. Daarnaast is het apparaat makkelijk te installeren en te bedienen via de afstandbediening. Helaas heb ik (nog) geen gebruik kunnen maken van de Dyson Link App. Wegens een onbekende fout kan het apparaat niet worden verbonden met mijn iPhone. Dit is dan ook het enige minpunt wat ik kan melden.

Verder doet dit multifunctioneel apparaat wat het belooft. De luchtvochtigheid wordt goed gemeten en ook het coolsysteem doet z'n werk. De verschillende luchtstroomstanden zorgen daarbij voor een heerlijk verfrissend briesje. Momenteel staat de Dyson op de slaapkamer en ik merk dat de kwaliteit van de lucht beter is. Uiteraard merk je dit op een kleinere slaapkamer al gauw eerder dan in een grote woonkamer. Wat ook zeer prettig is, is dat het apparaart op de lagere briesstanden heel erg stil is.

Al met al zeer tevreden!

Pluspunten

• Performance
  • Geluidsniveau
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijs
  • Verbinding met de Dyson Link App

annemarie2u 11-06-2020

Prachtig en krachtig

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Wat is de Dyson Pure Humidify and Cool een prachtig apparaat! Om te zien, maar natuurlijk ook door zijn prestaties. Ik ben er ongelofelijk tevreden over. Het design is prachtig, oogt in eerst plaats wat groot maar eenmaal geplaatst gaat hij keurig op in de omgeving. Een dergelijke grootte is ook gewoon nodig lijkt me voor het effect wat hij beoogt en beloofd. De installatie is eenvoudig en snel en de app biedt ontzettend veel interessante informatie. Ik ben iemand die houd van grafiekjes en metingen en dan is dit echt een uitkomst, je kan precies alles in de gaten houden en ook zien hoe schoon de lucht in huis is. Alleen al het veilige gevoel dat je weet en merkt hoe schoon de lucht is, is al heel erg prettig. Rond het avondeten springt hij standaard aan, daar heeft hij duidelijk wat werk te verrichten. Ondanks ons grote huis en het feit dat de Dyson in de woonkamer staat op 20 meter afstand, detecteert hij toch dat er reiniging van de lucht nodig is. Nog een leuke test: :) Toen mijn man een scheetje liet voor het apparaat werd dit direct gedetecteerd (dmv toxic symbool in het schermpje) en vond direct actie plaats door Dyson.. weg nare geurtjes! Al met al: Wij hebben in huis al een schone en goede luchtkwaliteit ben ik nu achtergekomen (ik vermoed door WTW installatie met reeds ingebouwde filter). Maar dan nog, springt hij aan wanneer het toch even nodig is om bij te springen, bijv met koken of op enkele andere momenten. Het is een veilig en fijn gevoel Dyson op de achtergrond te hebben om dit te checken. Ik vind het dan ook zeker de prijs waard want het is en kwalitatief erg goed product. Liefst zou ik hem in de slaapkamer willen hebben maar daarvoor maakt hij wel voor mij net wat teveel geluid.

Pluspunten

• design
  • goed filter
  • werkt krachtig

Minpunten

• prijs
  • prijs van nieuwe cassettes

D. 10-06-2020

Eyecatcher

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Bij aankomst schrok ik van de doos, maar na uitpakken viel het mij reuze mee. Het is toch een apparaat met verschillende functies in een. Heel fijn apparaat waarvan je ook tijden in kunt stellen waarop hij aan mag gaan.

Pluspunten

• 1 apparaat voor verschillende functies
  • Met de app bedienbaar
  • Waterreservoir vulbaar bij de kraan

Minpunten

• App mag duidelijker
  • Prijs

CB 10-06-2020

Krachtig en mooi

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pure Humidify+ Cool is een grote en krachtige ventilator/ luchtbevochtiger. Bij het uitpakken bleek hij ook wel groter zijn dan gedacht, maar dat is niet gek als je ziet wat hij allemaal kan, en daarvoor nodig heeft. Hij ‘blend’ mooi in met het interieur overigens, dus hij springt niet op een storende manier in het oog.

Het werkt intuïtief en erg gemakkelijk. Wat fijn om 3 apparaten in één te hebben. Prettig zijn de vele standen die je kunt gebruiken en met behulp van de app en de afstandsbediening bedien je het apparaat heel gemakkelijk.

Interessant wat het apparaat allemaal meet over de luchtkwaliteit en vochtigheid.

Als de Dyson meet dat de luchtkwaliteit achteruit gaat, bijvoorbeeld doordat we lang de ramen gesloten hebben, of wanneer we gekookt hebben zonder voldoende te ventileren ( afzuigkap vergeten aan te zetten :)) of wanneer de ramen juist open staan op een dag dat er veel pollen rondzweven, dan zien we dit meteen terug in de app. Dan zetten we het bijpassende programma aan op de Dyson ( zuiveren, meer gericht blazen, of juist bevochtigen) en vervolgens zien we de piek in de grafiek op de app weer dalen; de lucht kwaliteit verbetert hierdoor echt heel snel. Gaaf dat dit zo goed werkt!

Het reinigingsprogramma is goed te doen, de instructies zijn duidelijk en dat maakt dat je dit ook echt geregeld uitvoert.

Ik had gehoopt dat hij wat stiller zou zijn, maar hij maakt best veel geluid. Doordat hij volgens een bepaald patroon ventileert voelt het inderdaad als een subtiel briesje en voelt het prettig. Het voelt inderdaad snel koeler aan als het warm is en de Dyson zorgt dus echt voor een beter leefklimaat in huis. Wat mij betreft een enorme aanrader!

Pluspunten

• Krachtig
  • App
  • Verbetering luchtkwaliteit

Minpunten

• Groot
  • Vrij luid

Madelief 09-06-2020

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ontzettend tevreden met de aanschaf van de dyson pure humidify. Een heel duidelijk apparaat wat doet wat het belooft.
De installatie van het apparaat was erg duidelijk. Met de app die je kunt downloaden bedien je de ventilator gemakkelijk van afstand en kun je bijhouden wat het met de luchtkwaliteit in huis doet en heeft gedaan.
Wij gebruiken zelf voornamelijk de bries stand waardoor er op warme dagen een frisse wind door de woonkamer waait. Erg prettig!
Het design vind ik mooi! In ons interieur valt hij niet heel erg op.
Enige nadeel wat ik zou kunnen verzinnen is dat het apparaat inclusief volle watertank redelijk tot behoorlijk zwaar is waardoor deze niet heel gemakkelijk te verplaatsen is naar bijvoorbeeld de slaapkamer.

• Makkelijk in gebruik
  • Doet wat het belooft

Minpunten

• Zwaar

Charly Nelemans 08-06-2020

Prima luchtreiniger met verkoelende functie

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Met het instellen van het vaste dag en nachtprogramma kun je het gewenste binnenklimaat qua luchtvochtigheid regelen. Bij het koken filtert hij de onzuivere lucht. Haalt de pollen uit de lucht.

Pluspunten

• Via WiFi netwerk te bedienen
  • Eenvoudig te installeren
  • Luchtstroom voelt als een briesje

Minpunten

• Redelijk groot apparaat

Fabjee 08-06-2020

Schoon en geruisloos

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Nadat we de dyson binnen hadden gekregen hebben we hem gelijk uitgepakt. Hij is super eenvoudig te installeren en binnen 5 minuten was de dyson klaar voor gebruik. Via de afstandsbediening kan je het apparaat heel is eenvoudig bedienen. De app die je moest installeren in ook erg handig. Alleen jammer dat deze maar op 1 telefoon te gebruiken is. Via de app regel je zelf de luchtvochtigheid en de filtering. Ook kan je aangeven hoe hard de ventilator moet blazen hij kan behoorlijk hard. De nachtstand vind ik ook erg handig dan hoor je de dyson amper. Als je bv aan het koken bent en hij staat ik de automatische stand gaat het apparaat vanzelf harder werken om de lucht te zuiveren. Vandaag ook de reinigingsstand geprobeerd en ook dit is erg eenvoudig. Via de app kan je precies zien wanneer het water op is of als hij gereinigd moet worden. Ik ben erg tevreden en vind het een erg fijn apparaat ik zou hem zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Mooie app
  • Filter goed

Minpunten

• Kan niet verwarmen

Annebel 06-06-2020

Geluidsvriendelijke luchtverontreiniging

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

We hebben de Dyson nu drie weken in huis en je merkt echt wel een verschil. Binnen vijf minuten was hij geïnstalleerd om aan het werk te gaan. De lucht in onze woonkamer was in het begin al in de groene zone. Wat ik vooral merk is dat hij aanslaat wanneer de deur open staat of we aan het koken zijn. Dan zorgt de Dyson er voor dat de lucht redelijk snel weer goed wordt. Als de buitendeur open blijft staan merk je wel dat hij de hele tijd hard aanslaat. Ondanks dat onze lucht niet slecht was, merk ik wel dat ik minder aan het niesen ben. Je merkt nu echt wel dat je fijnere lucht in huis hebt. Ook zijn we nu beide thuis aan het werk, waardoor er meer apparatuur de hele dag aan staat. Goed om te zien dat de vochtigheid constant blijft. We hadden al een goedkopere luchtbevochtiger en zitten er wel over na te denken of de het reinigen van de lucht genoeg toegevoegde waarde heeft. Verder is het in vergelijking vooral luxer, je kan in de app de resultaten bij houden, je kan een tijdschema instellen, etc. Maar de functionaliteit is ongeveer gelijk, behalve dat het ook een ventilator is. Deze ventilatie kan je in verschillende standen instellen, de bries is aangenaam. De koelfunctie zorgt voor een koudere luchtstroom, maar we hebben niet het idee dat de gehele ruimte koeler wordt. De maandelijkse reiniging is volgens het systeem nog niet nodig, het filter is nog prima. De Dyson is groot, maar het design is wel zeer net. En dat de afstandsbediening magnetisch op de bovenkant blijft liggen bevestigd dat het in detail perfect is uitgewerkt. Oftewel als je wilt gaan voor een multifunctioneel en luxe apparaat is het een goede keuze.

Pluspunten

• Duidelijke app
  • Goede luchtverontreiniging

Minpunten

• Prijzig
  • Groot

Ayla 03-06-2020

Top design en geruisloos

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

In eerste instantie leek het een groot apparaat. Maar qua gebruiksgemak is het een top apparaat en natuurlijk qua design. Past heel mooi in onze huidige interieur. Het installeren was zeer gemakkelijk, mede door de duidelijke foto’s. De app is ook super handig, zo hou je de vochtigheid ook goed in de gaten. Volgend weekend wordt het iets warmer en ben benieuwd hoe snel de Dyson de ruimte kan koelen! Tot dusver zeer tevreden. De luchtkwaliteit van ons huis is al redelijk goed. We gebruiken voornamelijk daardoor de automatische programma’s. Daarom merken we geen verschil, maar de afgelopen dagen heeft de ventilator functie ons veel verkoeling gegeven. Hetzelfde geldt voor de luchtvochtigheid van ons huis. Op de automatische stand zie je dat de vochtigheid prima is, waardoor de bevochtiger uit staat. De prijs is aan de hoge kant, maar de Dyson maakt de beloftes wel waar.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Makkelijke installatie
  • Handige app

Minpunten

• Prijs
  • Diepreiniging ingewikkeld

ivoed 03-06-2020

Dyson Pure Humidify+Cool™ ervaring

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De doos was enorm bij aankomst! wat had ik mij daarin vergist zeg, en niet omdat die te groot was maar omdat die niet klein was. Het apparaat was goed verpakt en je kreeg het gevoel dat je iets moois aan het uitpakken was. Het instellen was erg makkelijk als je de handleiding volgt, alleen de stickers verwijderen moest je even zoeken en niet een paar vergeten. na het eerste gebruik zag het product er stijlvol en strak uit. Mijn eerste ervaring met het apparaat is tot nu toe meer dan geslaagd! Na een paar dagen zie je al snel het verschil in kwaliteit via de app, in het begin merkte ons gezin niet veel verschil maar na enkele weken merkten we het toch. We voelden ons beter omdat we geen kleine klachtjes meer hadden zoals soms hoofdpijn, etc. Het apparaat is daarin echt een toegevoegde waarde in ons huis. Nu het de laatste weken ook warmer is koelt het apparaat ook geslaagd, het is weliswaar geen airco maar het koelt koeler dan een normale ventilator. Omdat het apparaat ook nog eens lucht reinigt en een luchtbevochtiger is valt de grootte eigenlijk reuze mee. Ja het is een groot apparaat (een grote mooie ventilator met een grote voet) maar als je 3 apparaten los hebt is dit een lekker klein apparaat. De app die je daarbij kan gebruiken werkt ook erg goed! En de automatische programma’s waarmee het apparaat zelf alles meet en regelt werkt ook fantastisch! Een enkele keer zet ik het apparaat iets harder met de warmte maar aangezien het niet elke dag erg warm is in Nederland is gebruik je zelden de instellingen behalve automatisch. Wel maakt het apparaat meer geluid als je meer wind wilt. Maar op de automatische stand komt het amper voor dat het apparaat geluid maakt die hinderlijk is. Na een tijdje het apparaat in huis te hebben voldoet het apparaat nog steeds geweldig. Je merkt precies wanneer iemand aan het koken is dat de ruimte toch iets minder gezond word maar het reinigen van het apparaat zou je misschien als moeilijk verwachten maar de waarheid vertelt toch iets anders. Het apparaat is zo makkelijk te reinigen, wat citroenzuur en water en het reinigingsprogramma aanzetten en je bent al bijna klaar! Alleen nog filters afspoelen en klaar is kees! Makkelijker kan bijna niet, zelfs de sloten van het apparaat gaan gemakkelijk open en toch zijn ze voor een kind goed afgesloten.

Pluspunten

• design
  • gewicht

Minpunten

• koeling
  • prijs

Miriam 02-06-2020

Mooi design- fijn apparaat

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Toen de Dyson werd geleverd schrok ik erg van het formaat. Zo groot had ik heb niet verwacht. Mijn eerste indruk is een stevig, mooi apparaat. Het start klaar maken van het apparaat kost maximaal 10 minuten, ik heb gelijk de Dyson app (echt een aanrader) geïnstalleerd, wat bleek "de luchtvochtigheid was niet in orde" het apparaat begon de blazen en zorgde ervoor dat alles snel weer goed was. Ik merk dat als we app in de gaten houden er nog al eens wat wisselt in de waardes. Wat ik een erg prettige bijkomstigheid vind is de koude lucht, het werkt erg verfrissend. Wat ook fijn is, is het feit dat de waaier de andere kant op kan blazen, zodat je het niet koud krijgt. Wij hebben hem eigenlijk altijd op automatisch staan. Zo is de temperatuur en luchtvochtigheid altijd op orde. Qua "minder stof in de ruimte" merk we wel verschil, als de zon in de woonkamer schijnt zien we veel minder stof zweven. Ook merken we dat de lucht "schoner ruikt". Over de maandelijkse reiniging kunnen we weinig zeggen. We gebruiken kalk vrij water, aanslag in de waterbak zal hierdoor niet ontstaan. We hebben nu een aantal warme dagen gehad. Het frisse briesje wat het apparaat af geeft is wel heerlijk. Het verkoelt maar is niet te koud. Qua geluid... Hij is erg stil. Hij is zeker geen last in de woonkamer. Het apparaat zelf is ook geen last. Mooi design.

Pluspunten

• Verfrist
  • Zuivert

Minpunten

• Vrij groot en aanwezig

Eliane 02-06-2020

Prijzig maar kwalitatief

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Eerlijk is eerlijk het is een mooi apparaat, staat mooi in het interieur met fijne extra snufjes maar ik had er meer van verwacht en dan met name van het koelen. Het koelen valt me erg tegen en als je dan afgaat op het luchtbevochtigen zijn er heel wat goedkopere alternatieven. Helaas heb ik het luchtreiniger niet goed kunnen testen aangezien de lucht bij ons in huis op alle vlakken al goed was, op de luchtvochtigheid na, die was wat aan de lage kant. Ik ben in verwachting op het moment en werd vóór de luchtbevochtiging regelmatig wakker met hoofdpijn. Daar ben ik nu vanaf dus wat dat betreft ben ik er heel blij mee. Het fijne vind ik ook de nachtstand die aardig stil is, en de mogelijkheid om de ventilator op allerlei manieren in te stellen. Het reinigingsprogramma is enorm simpel en effectief. Het apparaat is handmatig en automatisch in te stellen, is zeer gebruiksvriendelijk en de bijbehorende app heel overzichtelijk. Mijn conclusie is dat ik erg tevreden ben met het apparaat en alles wat hij kan, alleen het koelen valt me dus erg tegen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak hoog
  • Goede werking

Minpunten

• Prijzig

K-vin1984 01-06-2020

Gebruiksvriendelijk en effectief

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pure is gemakkelijk te installeren, met enkele stappen op basis van de duidelijke handleiding is het apparaat snel gebruiksklaar. De bediening met de afstandsbediening is ook eenvoudig (je moet het apparaat wel bedienen met de afstandsbediening of de app downloaden, er zit geen bediening op het apparaat zelf). Ik heb het apparaat zelf op kantoor gezet (ik heb een klein kantoor met 8 werkplekken). De luchtvochtigheid was hier altijd erg laag. Na het installeren was de luchtvochtigheid slechts 30%. De dyson moest wel een paar dagen 'werken' om dit op een goed niveau te krijgen. Maar eenmaal bereikt is het verschil goed te merken. Ook collega's zijn erg positief over het werkklimaat. De koelfunctie heb ik nog niet echt kunnen gebruiken en testen.

Het reinigen van het apparaat gaat ook op een eenvoudige manier. Tot slot is het design erg mooi!

Conclusie: geen goedkoop apparaat, maar maakt zijn verwachtingen wel waar.