Dyson Pure Humidify + Cool

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 49 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Pure Humidify + Cool op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Serge 13-07-2022

Prettige ventilator maar erg kwetsbaar

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik heb dit apparaat circa 1,5 jaar. Het apparaat werkte opzicht goed. Handig te bedienen, lucht ventilator is sterk. De luchtbevochtiger in grote ruimtes voegt alleen niet veel toe. Het design is mooi wel aan de grote kant. Echter, het apparaat is kwetsbaar omdat er complexe onderdelen inzitten. Mijn Dyson is nu voor de tweede keer kapot. Eerste keer, de pompfunctie na 1 jaar werkt de oscillator niet meer. Dyson wil dit repareren, maar dan moet je hem zelf opsturen. Zonder auto is dit niet te doen. Jammer voor een apparaat van EUR 800. Onderdelen zijn door tekorten op de markt moeilijk te verkrijgen. Het filter bijvoorbeeld was door tekorten op de markt niet verwisselen. Dit gaat de duurzaamheid van het apparaat ook niet ten goede. Jammer geen aanrader dus

Pluspunten

• Prettige sterke ventilator
  • Maakt niet heel veel lawaai bij lage snelheid

Minpunten

• Prijs/kwaliteit niet in verhouding
  • Groot
  • Kwetsbare onderdelen
  • Luchtbevochtiger voegt niet veel toe
  • Filters moeilijk te krijgen

loesje 07 20-06-2020

Heerlijke koele lucht

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik mocht de Dyson Pure Humidify + cool testen. Tijdens warme dagen blaast het apparaat heerlijke koele lucht. Je kunt de Dyson instellen op automatisch of handmatig zo hard of zacht aanzetten als je wilt. Wat ik tevens een mooie optie vindt, is dat je in kan stellen of de lucht uit de voor- of achterkant moet komen en hoe breed (alleen recht vooruit of in een hoek van 90 graden) de lucht uit de Dyson verspreid wordt.

Naast het bieden van verkoeling, reinigt en bevochtigt de Dyson ook de lucht. Persoonlijk ben ik hier iets minder enthousiast over. Zo gaf de Dyson op de slaapkamer op een warme dag aan dat de luchtkwaliteit niet optimaal was, maar kreeg het apparaat de kwaliteit ook niet beter.
Qua luchtvochtigheid bleek de lucht in ons huis al van goede kwaliteit.

Pluspunten

• koele lucht
  • geluid beter te. verdragen dan van een ventilator
  • veel extra opties

Minpunten

• groot apparaat
  • prijs
  • filteren lucht niet optimaal

Ilse 20-06-2020

verbetert luchkwaliteit

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik mocht dit product testen voor The Insiders. Eerst heeft het apparaat een week in de woonkamer gestaan om te ervaren wat het deed. Via de app kan je goed de luchtkwaliteit op verschillende factoren zien. In de woonkamer kon ik gewoon merken dat de temperatuur 1-2 graden koeler was. Na een week in de woonkamer te hebben gestaan hebben we het apparaat naar de slaapkamer verplaatst, om te testen of het "iets" doet met de astma en allergieën van mijn man. Zo op het eerste gezicht merken hij en ik daarin geen verschil. Maar als ik kijk op de app is de luchtkwaliteit in ons huis ook vrijwel altijd groen. Alleen de VOS komt af en toe in het gele, wellicht ook veroorzaakt doordat we de schilders hadden van de week. De app is overzichtelijk en geeft per uur en per dag weer hoe het op verschillende punten met de luchtkwaliteit is gesteld. De afkortingen moet ik echt nog aan wennen en ook zoeken de betekenis en naar waar verandering in waarden vandaan komt (koken, verkeer in de straat, pollen etc). Het is een flink apparaat, die je niet in een hoekje wegmoffelt. Het geluidsniveau is prima om mee te slapen, sowieso is het een zacht geluid maar zelfs als je ernaar luistert hoor je hem op een gegeven moment niet meer. Geen enkele hinder van ondervonden bij het in- of doorslapen. Het wachten is op een reeks warme dagen om te ervaren hoe de coolfunctie functioneert op de slaapkamer als ie écht aan de bak moet (met ons platte dak). De hoofdreden voor het willen proberen van dit apparaat zit hem in het purifyingdeel en in tweede plaats de cooling. De bevochtiging was voor ons van ondergeschikt belang. Hoewel de techniek vernuftig is en je echt kunt merken dat het een kwaliteitsproduct is, weet ik niet of ik op basis van onze ervaringen tot nu toe er de retailprijs voor over zou hebben. We zijn erachter via de app gekomen dat onze luchtkwaliteit in huis prima is, daardoor ook nauwelijks merkbaar verschil met de allergiën en astma van mijn man. Als cooler voor op de slaapkamer vind ik hem te prijzig in vergelijking met een ventilator.

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • duidelijke app
  • makkelijk te reinigen
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• groot
  • prijzig