Dyson Pure Humidify + Cool - Reviews

Type/soort
luchtreiniger
Kleur(en)
wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Pure Humidify + Cool op Kieskeurig.nl.

Mapogo 28-05-2020

Dyson Humidify + Cool

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Stevig ingepakt, een no-nonsense duidelijke manual die dummy proof is vooraleer aan de slag te gaan. In een handomdraai is de Dyson uit de doos en operationeel, wat een gemak, klikken, waterbak vullen en inpluggen maar! En het mag gezegd worden, het is een juweeltje! Vervolgens de App uit de google store halen, downloaden en volledig klaar om eraan te beginnen. Geen lange tutorials of manuals, gewoon duidelijke knoppen over wat je wilt. De luchtkwaliteit krijgt dadelijk een score en in ons geval was dat (zoals verwacht) niet al te best. In een huis waar we met twee thuis werken, een babytje, die begint rond te kruipen en twee binnenhuis(katten) aanwezig zijn, kan de luchtkwaliteit zeker verbeteren. Door middel van de App of de afstandsbediening kan je kiezen uit verschillende functies. Makkelijk hierbij is dat je de functie automatische programma’s hebt, die zelf streven naar de juiste vochtigheidsgraad en reiniging van de lucht. Het automatisch programma laten we dagelijks aanstaan, zodat fluctuaties in luchtzuiverheid of vochtigheid geregeld worden. Onbezorgd dus. Tevens kan je kiezen voor de fan eventueel stiller te laten draaien, dus op een lagere snelheid of zelfs om deze naar de andere kant te doen draaien. Zo zit je niet altijd in de actieve zone. De lagere standen zijn zeker niet luid en storend. Met warmere dagen is het ook makkelijk dat je de cooling functie hebt, zonder dat je hiervoor aparte toestellen nodig hebt. En de Dyson zorgt effectief voor een frisse wind in huis! Na een dagje gebruik te hebben, ervaren we al dat de lucht zuiverder is en de vochtigheidsgraad aangenamer is. Iets wat de app ook zeker aangeeft. Ook kunnen we via de historiek in de App soms pieken zien, die altijd wel te verklaren zijn. Een uurtje binnenhuis sporten of koken, zorgt ervoor dat de vochtigheid en luchtkwaliteit wat omhoog of omlaag helpt. Waar we vroeger soms samen en uurtje intensief binnen aan sport deden, hebben we nu geen last meer van aangedampte ramen. Maandelijks kan of zou je beter een deep cleaning doen. De stappen hiervoor zijn simpel uitgelegd, zodat het zeker niet moeilijk is. Wel moet je even zoeken voor citroenzuur dat nodig is om het toestel te cleanen. Op het waterreservoir kan je volgen stap per stap hoe je het toestel zichzelf laat reinigen. Kortom, we zijn zeer tevreden van het design van de Dyson, zijn gebruiksvriendelijkheid en zijn performance

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Afwerking
  • Performance

sovani 31-05-2020

Fijn product met goeie werking

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De installatie van het product ging heel vlot en het is een mooi design. Er zit een korte handleiding bij met verwijzing naar de Dyson App. De app zelf is heel simpel en de connectie met het toestel is snel gemaakt. Je moet enkel verbinden met je wifi thuis en al snel kun je alle functies via je gsm regelen. Je kan de grafieken via je smartphone opvolgen (Luchtvervuiling, temperatuur, luchtvochtigheid, etc.), hele interessante info! We konden al snel via de app volgen dat de luchtkwaliteit en luchtvochtigheid merkelijk verbeterde. Het toestel staat bij ons in de slaapkamer op volledig automatisch programma en wij maken ’s nachts gebruik van de ‘nachtfunctie’. Het minieme overblijvende geluid is niet storend tijdens de nacht. De verkoelende functie is niet echt wauw maar het is wel fijn dat het toestel verschillende standen heeft (bvb richting van de wind). De maandelijkse reinigingscyclus hebben we nog niet gebruikt, maar binnenkort zal dit zeker gebeuren. Vandaag opgemerkt dat de afstandsbediening van dit toestel ook onze andere Dyson ventilator doet inschakelen op hetzelfde moment. Tot hiertoe alvast blij met de werking. Heel handig dat dit toestel zowel luchtreiniger, luchtbevochtiger en ventilator in één is.

Pluspunten

• Werkt echt
  • Handige opvolging via de app
  • Mooie design

Minpunten

• Prijs aan de hoge kant
  • Groot toestel

loesje 07 20-06-2020

Heerlijke koele lucht

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik mocht de Dyson Pure Humidify + cool testen. Tijdens warme dagen blaast het apparaat heerlijke koele lucht. Je kunt de Dyson instellen op automatisch of handmatig zo hard of zacht aanzetten als je wilt. Wat ik tevens een mooie optie vindt, is dat je in kan stellen of de lucht uit de voor- of achterkant moet komen en hoe breed (alleen recht vooruit of in een hoek van 90 graden) de lucht uit de Dyson verspreid wordt.

Naast het bieden van verkoeling, reinigt en bevochtigt de Dyson ook de lucht. Persoonlijk ben ik hier iets minder enthousiast over. Zo gaf de Dyson op de slaapkamer op een warme dag aan dat de luchtkwaliteit niet optimaal was, maar kreeg het apparaat de kwaliteit ook niet beter.
Qua luchtvochtigheid bleek de lucht in ons huis al van goede kwaliteit.

Pluspunten

• koele lucht
  • geluid beter te. verdragen dan van een ventilator
  • veel extra opties

Minpunten

• groot apparaat
  • prijs
  • filteren lucht niet optimaal

Ilse 20-06-2020

verbetert luchkwaliteit

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik mocht dit product testen voor The Insiders. Eerst heeft het apparaat een week in de woonkamer gestaan om te ervaren wat het deed. Via de app kan je goed de luchtkwaliteit op verschillende factoren zien. In de woonkamer kon ik gewoon merken dat de temperatuur 1-2 graden koeler was. Na een week in de woonkamer te hebben gestaan hebben we het apparaat naar de slaapkamer verplaatst, om te testen of het "iets" doet met de astma en allergieën van mijn man. Zo op het eerste gezicht merken hij en ik daarin geen verschil. Maar als ik kijk op de app is de luchtkwaliteit in ons huis ook vrijwel altijd groen. Alleen de VOS komt af en toe in het gele, wellicht ook veroorzaakt doordat we de schilders hadden van de week. De app is overzichtelijk en geeft per uur en per dag weer hoe het op verschillende punten met de luchtkwaliteit is gesteld. De afkortingen moet ik echt nog aan wennen en ook zoeken de betekenis en naar waar verandering in waarden vandaan komt (koken, verkeer in de straat, pollen etc). Het is een flink apparaat, die je niet in een hoekje wegmoffelt. Het geluidsniveau is prima om mee te slapen, sowieso is het een zacht geluid maar zelfs als je ernaar luistert hoor je hem op een gegeven moment niet meer. Geen enkele hinder van ondervonden bij het in- of doorslapen. Het wachten is op een reeks warme dagen om te ervaren hoe de coolfunctie functioneert op de slaapkamer als ie écht aan de bak moet (met ons platte dak). De hoofdreden voor het willen proberen van dit apparaat zit hem in het purifyingdeel en in tweede plaats de cooling. De bevochtiging was voor ons van ondergeschikt belang. Hoewel de techniek vernuftig is en je echt kunt merken dat het een kwaliteitsproduct is, weet ik niet of ik op basis van onze ervaringen tot nu toe er de retailprijs voor over zou hebben. We zijn erachter via de app gekomen dat onze luchtkwaliteit in huis prima is, daardoor ook nauwelijks merkbaar verschil met de allergiën en astma van mijn man. Als cooler voor op de slaapkamer vind ik hem te prijzig in vergelijking met een ventilator.

Pluspunten

• zeer gebruiksvriendelijk
  • duidelijke app
  • makkelijk te reinigen
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• groot
  • prijzig

Lientje88 19-06-2020

Verwachting overtroffen

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Sinds begin mei heb ik de Dyson Pure Humidify + Cool in gebruik. De installatie was eenvoudig en ik kon direct aan de slag met het apparaat. Na het aansluiten en het vullen van de waterbak had ik de bijbehorende app (Dyson Link) direct geïnstalleerd. Via de app gebruik ik een aantal routines voor het slapen gaan. Zeker bij warme nachten is het fijn als het apparaat alvast aanstaat en de lucht koelt, bevochtigt en reinigt. Tijdens het slapen staat de Dyson op de nachtmodus. Het apparaat is in vergelijking met een standaard ventilator al vrij stil, maar in de nachtmodus merk je er nauwelijks iets van. Als het wel warm is, maar niet bloedheet dan is het fijn om de luchtstroom aan te passen, dit kan makkelijk via de app en/of afstandsbediening. Met de afstandsbediening merk ik wel dat je goed op het apparaat moet richten, dus ik gebruik meestal de app. Alle grafieken bekijk ik meestal ook via de app, omdat het display vanuit bed net te ver weg is.

• Luchtbevochtiger

David 17-06-2020

Fris en gezond huis

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik heb deze Dyson nu een maand in de woonkamer. Ik kom in een heerlijk frisse kamer terecht waarvan ik weet (en in de app kan zien) dat de luchtkwaliteit een stuk beter is dan voorheen.

Goede luchtvochtigheid en vrij van geurtjes. Ik zet op warme dagen ook de oscillerende ventilatie functie aan. Heerlijk, alsof je een zeebriesje in huis hebt.

Het apparaat misstaat niet en mag naast functioneel ook mooi genoemd worden. Dat is nog eens verfrissend in deze branche.

Pluspunten

• Mooi
  • Gebruiksvriendelijk
  • Functioneel capabel

Minpunten

• Groot

Sylvers 16-06-2020

Grote krachtpatser

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Na ontvangst, bleek de Dyson een stuk groter dan we op de plaatjes hadden ingeschat. Het was nog een uitdaging om het een mooi plekje te geven, het is nogal prominent aanwezig. Het installeren was heel eenvoudig en snel te doen. Alleen de filters nog installeren, wat stickers verwijderen en we konden genieten van een koele en gezuiverde luchtstroom ideaal!
Bediening is eenvoudig met de app of afstandsbediening. De afstandsbediening is klein en blijft aan de bovenzijde van het apparaat 'plakken' met de ingebouwde magneet.

Allereerst is het fijn dat na de analyse alle waardes op dit moment in huis gewoon goed zijn. Het weer was aanvankelijk ook net te koud om de koude functie nodig te hebben. Daarna werd het weer warmer en bleek de koelfunctie ideaal. Op afstand van een meter of 6 is de verkoelende lucht te voelen. De luchtstroom is heerlijk. We hebben ook even in de slaapkamer gezet, hier hadden we minder profijt, door het hoge bed, ervaarden we de verkoeling minder. Daarna op een verhoging gezet en hebben we heerlijk verkoeld kunnen slapen.

De Dyson werkt erg makkelijk. Het geluid is erg prettig, met weinig geluid heb je een goede krachtige luchtstroom.

Het schonmaken van het apparaat is eenvoudig. De buitenkant met een licht vochtig doekje en is weer schoon. De binnenkant met een combi van water met citroenzuur en een deep-clean cycle. Fluitje van een cent.

De Dyson app werkt eenvoudig, maar vergt weer een account én toegang tot je Wifinetwerk, weg privacy. Helaas nog geen smarthome mogelijkheden.

Pluspunten

• Krachtig
  • Eenvoudig schoonmaken

Minpunten

• Groot

Dave 15-06-2020

Mooi toestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik ben wel geschrokken van de grote doos en de omvang van het toestel, redelijk indrukwekkend, het voldoet wel aan het typische strakke Dyson design welke in elke kamer past. Het was gemakkelijk om alles in elkaar te zetten. Ook de app is een groot pluspunt, zo kan ik even vanop afstand kijken of de kamer in orde is, het toestel bedienen of grafieken bekijken. Ook de afstandsbediening is handig. (wel spijtig dat je op het toestel zelf niet alle statussen kan aanpassen) We hebben het apparaat in verschillende ruimtes getest en ben soms geschrokken van het resultaat (dat door bvb een raam open te zetten de lucht-kwaliteit drastisch omlaag ging). Na een tijdje lijkt het daar veel aangenamer. Het toestel kan soms wel veel lawaai maken. Het heeft wel een redelijk prijskaartje maar denk wel dat het dat waard is.

• Handige app
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Zwaar
  • Soms veel lawaai

Dsysmans 15-06-2020

Futuristisch Dysontoestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Toen ik de Dyson Pure Humdify+Cool uit de doos haalde, viel meteen de grootte en futuristische look van het toestel op. Deze Dyson past niet zomaar bij elk interieur of in elke kamer. Je dient hier op voorhand toch even bij stil te staan. Het toetsel is zeer handig op te zetten en te starten. Je bedient het toestel direct met de knopjes óf via de handige app. Met die app kan je zowel het toestel instellen, als gegevens over je luchtkwaliteit bekijken. Het is handig dat je je binnenluchtkwaliteit kunt vergelijken met deze van buiten. De app baseert zich hiervoor op info van de weerdiensten. Daarnaast is het ook erg handig dat je presets kan instellen (bvb. op een vaste verluchting te verkrijgen jn de avonduren, vlak voor je gaat slapen). De ventilatiefunctie van dit toestel werkt prima Je voelt een frisse bries doorheen je hele woonkamer waaien. De lucht wordt netjes verdeeld over de ruimte en dat voelt aangenaam. Je kan de luchtstroom zowel naar snelheid als naar richting instellen. Hoe meer ventilatie, hoe meer het toestel zich laat horen. In een stille ruimte kan dit vervelend zijn, maar over het algemeen ondervind je hier bij een lagere stand weinig hinder van). Naast het bewaken van de luchtkwaliteit, het filteren van de lucht en het ventileren, bevochtigt dit toestel ook de lucht. Ik moet wel zeggen dat ik hiervan geen noemenswaardig effect heb ondervonden (buiten dat het waterreservoir - dat heel handig uit het toestel ‘te rijden’ én te vullen is - af en toe weer gevuld moet worden). Zowel het ventileren als het bevochtigen is nauwkeurig te regelen. Het schoonmaakproces is eenvoudig te doorlopen doordat het toestel je zelf de stapsgewijze instructies toont. Houdt er wel rekening mee dat je de gewenste schoonmaakproducten in huis hebt. Het toestel vind ik net te duur voor wat het allemaal te bieden heeft. Je krijgt er echter wel kwaliteit voor in de plaats (degelijk toestel, degelijke app, duidelijke en handige instructies). Ik raad het toestel voornamelijk aan aan mensen die in een beperkte ruimte wonen waar de luchtkwaliteit, na vaststelling, alles behalve optimaal is. Het toestel zal dan zeker zijn rendement tonen.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Appfuncties werken prima
  • Ventileert goed
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Kwaliteitsvol

Minpunten

• Niet goedkoop

pjma 14-06-2020

handige app, frisse lucht

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De Dyson Pury Humidify + Cool is erg makkelijk in gebruik.
Na het uitpakken wees de installatie zichzelf uit, het kleurenscherm en de app begeleiden je ook makkelijk wanneer er water moet bijgevuld worden of de filters gereinigd moeten worden.

Wij gebruiken dit toestel nu reeds enkele weken en het staat eigenlijk zo goed als continue aan. De app geeft een duidelijke actuele inschatting van de luchtkwaliteit en vochtigheid en stuurt deze indien nodig bij.
Met kleine kinderen in huis geeft de Dyson Pure Humidify + Cool absoluut een zekerheid van gezonde lucht. Ook met zijn hedendaagse design is dit toestel absoluut een eyecatcher in huis!

Pluspunten

• handige app
  • stille werking
  • automatische functies
  • weinig verbruik

Minpunten

• geen temperatuur regeling

Robine 14-06-2020

Prima apparaat, wel groot.

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De afgelopen weken heb ik de Dyson getest. Ik ben niet laaiend enthousiast over de grootte van het apparaat en de prijs. Maar ik moet zeggen dat het qua design een prachtig apparaat is. Ik vind het fijn dat het veilig is, dus geen kleine peuter vingertjes die bij een ventilator kunnen komen.
De bijbehorende app is echt heel erg makkelijk waardoor we de afstandbediening eigenlijk nog nooit gebruikt hebben. Wat meer uitleg over de gemeten waardes in de app zou ik wel fijn vinden. Kortom prima mooi vormgegeven apparaat, doet wat je ervan verwacht, maar is groot en aan de prijs.

Pluspunten

• Fijne bedieningsapp
  • Makkelijk qua onderhoud

Kariman 14-06-2020

Fijn apparaat

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Erg fijn alles-in-1 apparaat: biedt verkoeling tijdens warme dagen, bevochtigt de lucht en filtert de lucht. Wat erg prettig is, is dat het een slim apparaat is: het meet de luchtkwaliteit en je kunt in de Dyson app precies zien wat je wilt weten, erg handig! Hier in huis erg fijn, omdat ik erg last heb van pollen. De lucht in huis is merkbaar verbeterd. Er zit een automatische stand op, waardoor je er geen omkijken naar hebt. Het doet gewoon z'n werk! Ook de ventilator stand is prettig, hoewel een echte ventilator meer verkoeling biedt. Het geluid is niet storend, maar zeker op de hoogste stand niet heel stil. Het design is mooi en strak, staat er prachtig bij in de woonkamer. Voor ons onmisbaar geworden!

• Slimme app
  • Verbetering luchtkwaliteit

Petra 13-06-2020

Stijlvol briesje

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Naast een stijlvol ontwerp voegt deze Dyson echt iets toe aan goede luchtkwaliteit in huis. De app is eenvoudig te installeren en geeft actuele informatie. Natuurlijk over temperatuur, maar bijvoorbeeld ook over de hoeveelheid pollen in de lucht. Het maakt bedienen op afstand mogelijk. Naast bediening via app, ook rechtstreeks op het apparaat en met afstandsbediening. Diverse standen voor de luchtstroom en instellen op luchtvochtigheid. Diverse standen voor de luchtstroom en instellen op luchtvochtigheid. Op hoge standen duidelijk hoorbaar, in lage standen niet storend. Het is geen airco, maar op warme dagen zorgt het voor optimale luchtkwaliteit met een koel briesje.

Pluspunten

• Stijlvol ontwerp
  • Veel standen mogelijk
  • Eenvoudig te bedienen
  • Verfrissende briesje
  • Zorgt voor optimale luchtkwaliteit

Chantalvw 13-06-2020

Heerlijk slapen!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Schrik niet van de grootte van de Dyson. Hij is best aanwezig, maar naar mijn idee mooi in het interieur.
Hij is makkelijk te installeren en binnen een kwartier doet hij zijn werk.
Vrijwel direct pikt hij vervuilde lucht op en doet dan zijn werk.
Wij hebben hem op de slaapkamer staan ivm slecht slapen door allergieen. Sindsdien slapen wij veel beter!!
Als het een warme dag geweest is hebben we s nachts een verkoelend briesje terwijl de lucht gezuiverd blijft worden.
Via de app van Dyson hebben we ingesteld wanneer we willen dat het apparaat aan staat. Overdag is hij grotendeels uit. Er zit een nachtstand op zodat het geluid gedempt is.
Ook een reinigingscyclus is makkelijk uit te voeren. Je volgt de stappen en het apparaat doet erna het meeste werk.

Vind je de lucht te koel dan laat je hem de andere kant op blazen. Wij zijn heel positief en raden hem zeker aan.

Pluspunten

• 3 in 1
  • Makkelijk onderhouden

Els 13-06-2020

Een mooi en degelijk toestel

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Een stevig toestel, dat is de Dyson Pure Humidify+Cool zeker! Hij kwam mooi en stevig verpakt en in een mum van tijd stond hij in onze leefkamer geïnstalleerd. De app maakt het heel makkelijk om het toestel te bedienen en geeft meteen een analyse van de luchtkwaliteit, temperatuur en vochtigheidsgraad van de ruimte. Het toestel is mooi en robuust en stoort niet in ons strak interieur; integendeel. Het nadeel van deze robuustheid is echter wel dat je het toestel niet even verplaatst (bvb naar de slaapkamer). Wij merken het nut van het toestel vooral op warme dagen. Het verkoelend effect werkt heel goed en zorgt voor een aangename temperatuur in huis. Een aanrader!

• Koeling
  • App
  • Eenvoudig te installeren
  • Kwaliteitsvol

Minpunten

• Zwaar, niet verplaatsbaar
  • Niet heel veel uitleg in de app

Tim Scheers 13-06-2020

High-end luchtreiniger en bevochtiger + verkoeling

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Deze high-end luchtreiniger en bevochtiger van Dyson reinigt de lucht in de kamer waarin hij geplaatst wordt en biedt daarnaast ook de mogelijkheid om voor verkoeling te zorgen. Zelfs het nabootsen van een briesje is mogelijk. Alles kan bediend worden met een afstandsbediening of zelfs een app op de smartphone. Ik heb dit toestel getest, maar de luchtkwaliteit in mijn huis was reeds optimaal, waardoor heb ik niet echt het nut ervan kunnen testen. Ook vind ik dat het toestel teveel lawaai maakt, zelfs in de laagste stand. Het is ook een tamelijk groot toestel.
Toch beveel ik het product aan voor omgevingen waarin de lucht verontreinigd is.

Pluspunten

• Luchtreiniger
  • Luchtbevochtiger
  • Bediening via app

Minpunten

• Lawaai, zelfs in laagste stand
  • Groot
  • Duur

JenniferLD 13-06-2020

Dyson Pure Humidify + Cool

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Zeer gebruiksvriendelijk product en bestuurbaar met een app op je telefoon die ook erg veel inzicht geeft over de luchtkwaliteit en temperatuur in huis (en buiten). De eerste installatie, verbinding maken met wifi en bleutooth is erg eenvoudig en spreekt voor zich. Het is een stevig design maar helaas ook zwaar. Het is minder makkelijk hierdoor om hem van de ene kamer naar de andere kamer te verplaatsen. Dagelijks gebruik ik hem om de lucht te reinigen en bevochtigen in mijn slaapkamer. Bij erg warme dagen staat hij op mijn kantoorkamer en kan je hem goed instellen op een licht briesje door de verschillende standen die het apparaat heeft. Persoonlijk vind ik dit zeer prettig omdat ik van een airco last van mijn spieren krijgt en doordat hierbij alleen de luchtstroom wordt verplaats geeft het een verkoelend effect. Op de hoogste stand maakt hij erg veel lawaai, maar persoonlijk heb ik die alleen gebruikt om de lucht te reinigen tijdens schilderwerkzaamheden.

Het automatische programma is ideaal. Op basis van de luchtkwaliteit pas hij de snelheid van de luchtstroom aan. Door de inzicht die app geeft en het automatisch programma weet je dat hij doet wat hij belooft. Hij gaat automatisch sneller als er bijvoorbeeld gekookt word in huis en zuivert zo de lucht.

Pluspunten

• mooi design
  • geeft veel inzicht
  • makkelijk in gebruik
  • verschillende standen mogelijk

Minpunten

• ook als hij uitstaat hoor je hem
  • prijzig
  • zwaar

Pieter 12-06-2020

Goede all-rounder met een prachtig design!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Dit apparaat van Dyson staat bijzonder mooi in je woonkamer en is een heel goede all-arounder die een aantal dingen heel goed doet. Vooral is hij een luchtreiniger die je heel veel informatie geeft over de lucht, fijne stofdeeltjes die erin zitten, eventuele slechte stoffen en hoe zuiver die is. Dit allemaal mooi samengevat in 'Air Quality'. Als je je locatie toevoegt, dan geeft hij ook de Air Quality score van je gemeente mee en dat geeft een mooi beeld van je woonkamer en verbruik.

Het is ook een luchtbevochtiger die je heel mooi kan instellen op de vochtigheidsgraad die jij wil. Bij mij staat hij steeds op 40% of 50% afhankelijk van de temperatuur zodat hij in beweging is. Het is ook heel makkelijk om te zien of hij moet bij-bevochtigen of dat dit goed zit zonder de tussenkomst van de Dyson. Er zit ook een waterreservoir in het apparaat dat makkelijk bij te vullen is. Als het reservoir leeg is, krijg je via de app een notificatie dat je dit moet bijvullen. Let wel op dat eens leeg, het apparaat ook niet meer functioneert.

Als ventilator heeft hij tijdens de laatste paar 'working from home' maanden elke dag steeds aangelegen en staat hij mooi op 'breeze'-stand om de luchtcirculatie te bevorderen. Hij heeft ook een aantal keer hard moeten werken toen het 28°C was, op stand 10 maakt hij wel heel veel lawaai voor een ventilator. Het is ook wel zo dat in een woonkamer dat je het apparaat steeds goed kan horen dat het er staat, omdat het in mijn woonkamer heel stil is. Ik vond dit niet echt storend, maar wil het wel even meegeven voor mensen die stilte willen opzoeken.

En dan bij het in gebruik nemen moet ik zeggen dat alles heel goed werkt. Het aansluiten op Wi-Fi, Bluetooth connectie, het gebruik van de app en afstandsbediening, allemaal dingen die ik heel intuïtief vond en goed uitgewerkt. Sommige van de termen die in de app gebruikt worden, worden wel niet zo goed uitgelegd, maar na een korte Google-sessie is het wel duidelijk wat het wil zeggen. Het design van het product is bijzonder mooi en het past ook in elke woonkamer. Ziet er beetje futuristisch uit en zal uiteraard wel over gesproken worden. Het is een neusje van de zalm en daar betaal je ook voor, een goed product en zeker aan te bevelen voor families met kinderen (allergie) en huisdieren (geurtjes) die nood hebben aan een huis dat proper is en ruikt.

Pluspunten

• Mooie 3-in-1 oplossing
  • Gebruiksvriendelijk en programmeerbaar
  • Makkelijk in gebruik te nemen
  • Analytics en inzicht in hoe het apparaat je helpt
  • Verkoelend effect en verschillende standen

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Kon toch net iets stiller

A.Huizinga 12-06-2020

Sexy uitstraling en zuivert de lucht heel goed

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

Ik vind het design er heel mooi uitzien. Het apparaat werkt goed. Wat ik wel heel lastig vindt, dat je nergens kunt vinden hoelang je hem per dag aan moet zetten. Ook kunnen wij nergens terug vinden wat in de toekomst de nieuwe filters kosten? Het apparaat zelf is echt mooi zeker in combinatie met de app. Je ziet echt in een ogenblik hoe het met de luchtvochtigheid en stoffen ed. in huis is. Ik vind het apparaat heel prettig, doordat er 3 functies op zitten. Het lucht reinigen van het huis gaat helemaal automatisch waardoor het gewoon altijd een goede luchtkwaliteit in huis is. Nu met de warmte buiten en dus in huis is de ventilator echt heel lekker. Hij verspreid de koele lucht heerlijk door je woonkamer. Helaas heb ik ook al meerdere pogingen gedaan om contact te krijgen met het Dyson service centrum. Maar dat is na mailingen en geprobeerd te bellen niet gelukt.

Pluspunten

• mooie uitstraling
  • automatisch programma en app

Minpunten

• weinig uitleg aanwezig hoe te gebruiken

Ramos1992 11-06-2020

Topkwaliteit!

Geschreven voor: Dyson Pure Humidify + Cool

De eerste indrukken van de Dyson Pure Humidify+Cool zijn goed. Het apparaat is vrij groot, maar dat is door het mooie design niet storend. Daarnaast is het apparaat makkelijk te installeren en te bedienen via de afstandbediening. Helaas heb ik (nog) geen gebruik kunnen maken van de Dyson Link App. Wegens een onbekende fout kan het apparaat niet worden verbonden met mijn iPhone. Dit is dan ook het enige minpunt wat ik kan melden.

Verder doet dit multifunctioneel apparaat wat het belooft. De luchtvochtigheid wordt goed gemeten en ook het coolsysteem doet z'n werk. De verschillende luchtstroomstanden zorgen daarbij voor een heerlijk verfrissend briesje. Momenteel staat de Dyson op de slaapkamer en ik merk dat de kwaliteit van de lucht beter is. Uiteraard merk je dit op een kleinere slaapkamer al gauw eerder dan in een grote woonkamer. Wat ook zeer prettig is, is dat het apparaart op de lagere briesstanden heel erg stil is.

Al met al zeer tevreden!

Pluspunten

• Performance
  • Geluidsniveau
  • Gebruiksvriendelijk

• Verbinding met de Dyson Link App