Qlima DD 108 - Reviews

Laagste prijzen
Ontvochtiging
8,0 liter per 24 uur bij 32°C/ 80% R.V.
Aantal snelheden
Tankinhoud
4 liter

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Qwerty p. 30-07-2014

Gekocht vanwege een vochtige kelderruimte. Ik was afgegaan op de goede beoordelingen op het internet van deze Zibro. Prima app. En doet waarvoor deze is aangekocht. Ik gebruik hem in de zuinige stand en in ongeveer 10 uur tijd een volle bak water.

Misschien een klein minpuntje. Er zit een stand op dat bij 60procent het apparaat afslaat. Echter bij bereiken van die 60 procent geen afslag. Dus contact gezocht met Zibro. Volgens Zibro is er wel degelijk een afslag maar blijft de ventilator draaien. Toen ik vroeg of bij de afslag dan ook sprake is van zeer laag stroomverbruik bleek dit niet zo te zijn. Dus ondanks de afslag bij bereiken van die 60procent blijft deze Zibro ongeveer 300KW stroom verbruiken. Als leek vind ik dit wel erg raar.

Willem 22-06-2016

Geachte, bent U nog steeds tevreden met Uw Qlima DD108? Ik overweeg mij er ook eentje aan te schaffen en zou zicht willen krijgen op de duurzaamheid van het apparaat. Alvast bedankt!

Jaap vd Berg 10-09-2012

Prima app. doet zijn werk goed,
Geluidsarm, geeft wel veel warmte af, hij staat bij ons in het onderhuis waar we onze slaapkamer hebben (lekker koel) maar de temp stijgt daar aanzienlijk.

Nijhoff 24-06-2017

Is als ontvochtiger gekocht lijkt wel een kachel

Hij doet prima zijn werk ontvochtigen,maar produceert wel veel warmte. Heb deze voor een vogelhok gekocht ,maar de temperaturen lopen wel op in het hok,zodat ik deze ontvochtiger regelmatig uit moet zetten,dit is jammer ,en was niet de bedoeling

Pluspunten

• Ontvochtigen doet hij goed

Minpunten

• ,lijkt wel een kachel

Boermetkipnn 08-09-2014

4,8
Was er eerst wel blij mee maar bij nader inzien toch een teleurstelling. Het apparaat functioneerde eerst goed 2 x per dag volle bak water, waterreservoir niet snel leeg te gooien heb daarom de slang er aangemaakt en emmer eronder gezet.( gezien ik hem gebruik in de kelder kan ik helaas geen afvoer gebruiken) deed het prima maar ging na verloop van tijd spontaan uit, oke slang er dan maar weer af en dan maar weer gebruik maken van het reservoir. Deed het toen wel weer, maar heb nu het probleem dat ie zomaar spontaan uitgaat. Na 18 dagen in mijn bezit deze conclusie: Storingsgevoelig ? Water reservoir niet snel te legen zonder dat het lekt aan alle kanten Gebruiksaanwijzing zonder tekst gebruiks onvriendelijk, timer overbodige functie, zuinige energie knop alleen voor droge ruimtes?

Willem 22-06-2016

Geachte, afgaande op uw review bent U niet 100% tevreden over uw Qlima DD108. Heeft U deze echter nog in gebruik? Ik overweeg mij er ook eentje aan te schaffen en zou zicht willen krijgen op de duurzaamheid van het apparaat. Alvast bedankt!

kurris 15-12-2013
  • Product half jaar in bezit

Prima apparaat, ook nu het inmiddels goed koud is. De luchtvochtigheid in mijn garage komt niet boven de 55%. Water wordt via een slang afgevoerd, dus ik heb nergens enige kijk naar.

kurris 06-04-2014

Alweer geruime tijd in gebruik. Ook bij lagere temperaturen bleef de luchtvochtigheid op zo'n 55%. Maakt niet te veel lawaai (je hort hem wel). De afvoer via de slang werkt prima. Ik heb de slang verlengd.

bling 09-01-2013

Prima handzaam apparaat, die ook bij lage temperaturen boven de 0 graden werkt. Gemiddeld stroomverbruik 350W met opname van ongeveer 4 liter vocht/24 uren bij een lage snelheid. Gebruik in een vochtige veranda inhoud 70m3. Geen beslagen ruiten, koepels en vochtige tegels meer. Schakelt automatisch uit bij een volle lekbak. Lekbak ook aan te sluiten met een slang naar een afvoerputje of een emmer. 3 snelheden ventilator en een spaarstand. Geruisarm bij lage snelheid. Apparaat voldoet geheel naar verwachting. Handleiding vergt wel gewenning.

BJ_ 15-03-2012

Geweldig apparaatje voor in de schuur. De meeste luchtontvochtigers werken bij 30C, maar niet 1 ruimte die zo warm is. Deze werkt vanaf 10C! Bij gebruik van timer 8 uur, dik 3 liter water in de bak bij <15C. Je kunt er ook een slang op aansluiten voor constante afvoer (dus zonder timers). Weegt niets en geeft nog beetje warmte af om absorbent te regeneren, werkt dus niet op airco koelvloeistof zoals de meeste. Motoren en gereedschap zijn er blij mee! 300-600W afhankelijk van gebruik en omgeving.

Matt Matters 06-09-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Deze ontvochtiger heb ik ruim 1,5 jaar en ik ben er erg blij mee. Mijn huis is zeer slecht geisoleerd, in de winter heel koud (onder de 10 graden in huis!!) en de vochtigheid zorgde voor veel schimmel op meerdere muren.

Nu geen last meer van schimmel. Dit apparaat is uitstekend voor erg koude ruimtes in de winter. Ik begrijp dat andere ontvochtigers dat veel minder goed kunnen doordat ze werken middels een koelmiddel om de lucht te ontvochtigen. Plus deze geeft veel warmte af. 2 vliegen in 1 klap voor mij.

Minpuntjes:
Het handvat om het apparaat op te tillen voelt niet zo degelijk aan. Voor deze prijs had ik het ook leuk gevonden als het apparaat aan had kunnen gaan op een vooraf bepaalde tijd.

bab65 22-11-2010

Na een valse start (defect apparaat aangeschaft) blijkt dit apparaat goed zijn werk te doen.
Steeds zo'n 3,5 liter per 10-12 uur ontvochtigen. Werkt prima bij temperaturen rond of onder 20 graden, een RV van 75%. Vergelijkbare apparaten met koudemiddel werken bij 20 graden een stuk minder goed (0,5 liter). Geeft wel ietwat warmte af. De fluisterstand is echt stil. Is ook te gebruiken met tijdschakelaar (goedkope stroom 's-nachts).
Staat bij ons in een vochtige kelderkast.
Degelijkheid op lange termijn moet nog blijken...

tevreden33 18-11-2009
  • Product kwartaal in bezit

Ik heb deze naast een delonghi DNC 65, die ook goed werkt.
Ik gebruik de zibro om mijn wasgoed binnenshuis te drogen ipv de gewone droger. Met de gewone droger blaas ik enorm veel warmte de atmosfeer in, met de zibro haal ik het vocht uit het wasgoed en de ruimte en bovendien blijft dan de warmte lekker in huis.
Deze ontvochtiger geeft zelf ook redelijk warmte af. Dit komt doordat deze geen compressor heeft, maar volgens het adsorptie principe werkt. Dit is als een vochtvreter, waarvan het droogmiddel steeds weer wordt geregenereerd door de warmtebron. Deze zibro haalt veel vocht uit de lucht. Ik denk dat het kwa kwh prijzen niet veel uitmaakt of ik de droger gebruik of de zibro, maar ik weet wel dat bij de zibro de warmte in huis blijft, dus de verwarming gaat minder snel aan. Als ik de zibro in de badkamer gebruik dan hoef ik deze niet meer te ventileren, maar de badkamer is warmer en in no-time is de luchtvochtigheid weer op peil.
Ook het waterbakje is simpel leeg te gooien. Er is over nagedacht.

jjjjjj 24-06-2016

Hallo Willem, ja , ik ben nog steeds tevreden over het apparaat. Hij werkt nog steeds naar behoren, net als de delonghi dnc 65. Het enige probleem wat ik met beide apparaten heb gehad, is enige lekkage op de vloer. De oorzaak was opgehoopt stof binnenin het apparaat. Ik heb beide apparaten gedemonteerd, en schoongemaakt. Nu is het probleem bij beide apparaten verholpen. Sterker nog: door beide apparaten de demonteren kwam ik er achter dat de binnenwerken wel heel veel op elkaar leken. Blijkbaar is het eenzelfde apparaat, slechts in een ander jasje gestoken en voorzien van een andere naam. En als ik zo op youtube kijk (air dehumidifier inside) zijn er nog meer met hetzelfde binnenwerk. U moet echter wel het energie verbruik in overweging nemen (kijk naar het typeplaatje, opgenomen vermogen). In een afgesloten ruimte doet deze ontvochtiger langer over het drogen van wasgoed als een echte trommeldroger, maar een trommeldroger neemt volgens mij ook meer energie tot zich. Men moet dan kijken naar het aantal kilowatturen wat nodig is om de was te drogen. Zoals echter al eerder vermeld, gooit een droger met slang naar buiten de warmte weg, en deze ontvochtiger staat de warmte af aan de ruimte zelf. In de zomer is dit natuurlijk weer een nadeel.