De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana UHW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Chivas 28-11-2023
  • Product gekregen

Werkt goed maar lek blijft een vraagteken op dit moment

Geschreven voor: Medisana UHW

Ben zeer tevreden over het toestel. Helpt echt bij te droge lucht (CV).
Echter, als ik het bovenste gedeelte vul, lekt het in het onderste gedeelte. Is hier een oplossing voor?

Pluspunten

• Helpt echt bij droge lucht (CV)
  • Geen kriebelhoest meer

Minpunten

• Lekkage

Littleminna2 04-11-2021

Doet wat ie moet, maar gevoelig voor kalkaanslag

Geschreven voor: Medisana UHW

Ik heb deze luchtbevochtiger gekocht omdat het een goede prijs was en voor mijn planten die hoge luchtvochtigheid willen hebben, vooral in de winter dat je je kachel aan hebt wordt de lucht droog van. Het product deed precies wat het moest, ging helemaal goed in het begin. Alleen nog goed om te weten dit werkt als je kamer niet te groot is, ik heb een grote woonkamer en kon beter de luchtbevochtiger naast de planten zetten. Na een jaar ging die apparaat helaas stuk, vanwege kalkaanslag, en dit ondanks dat ik regelmatig ging ontkalken. Het beste is denk ik om gedemineraliseerd water te gebruiken, maar om twee-drie liters per dag te gebruiken is niet te doen, dat is erg veel flessen kopen. Uiteindelijk heb ik de klantenservice gemaild, en gelukkig kreeg ik een nieuwe. Goede klantenservice, hier geef ik extra punten voor.

Pluspunten

• doet wat ie moet
  • niet veel lawaai

Minpunten

• kalkaaslag snel stuk
  • alleen gedemineraliseerd water gebruiken

Mediisana service 17-03-2021

Mediasana : Perfecte service

Geschreven voor: Medisana UHW

Product werkt meer dan verwacht en ook nadat het defect was en via mail contact te hebben gehad met Mediasana een perfecte service afhandeling gekregen.
Mailafhandeling was snel zeer accuraat en na opsturing product snel weer retour. Geheel nieuw apparaat gekregen zonder hier over in discussie te hoeven gaan.
Ben erg positief verrast door de goede service.

Pluspunten

• Service vanuit Medisana

Pieter 13-02-2021

Onbruikbaar met kraanwater

Geschreven voor: Medisana UHW

Het product blijkt onbruikbaar te zijn als je gewoon kraanwater gebruikt. Door de ultrasone neveltechniek wordt niet alleen het water verneveld, maar ook de mineralen (waaronder kalk), die dan neerslaan op je meubelen en een wit laagje achterlaten. als de luchtvochtigheid in je kamer heel laag is en je met dit apparaat flink moet 'stoken' om het een beetje gezond te krijgen, krijg je zelfs een witte nevel in je kamer. We hebben hier in Amsterdam niet het zachtste water van Nederland, maar zeker ook niet het hardste. Dit apparaat vullen met gedemineraliseerd water wordt dan een dure aangelegenheid!

Een van de meest opmerkelijke fenomen met dit apparaat is, dat als je een open keuken hebt en gaat koken, de vlammen van het fornuis geel worden! Volgens Liander komt dit doordat de luchtbevochtiger de lucht ioniseert. Bij gebruik van demiwater heb je dat probleem niet.

Je kunt beter een van de modellen van Philips kopen: die zijn wel duurder, maar hebben een filter dat al die mineralen uit de nevel haalt. Zo'n filter vervangen kost ook geld, maar is altijd nog goedkoper dan gedemineraliseerd water kopen.

Pluspunten

• goedkoop in aanschaf
  • stil

Minpunten

• beetje onhandig om bij te vullen
  • kan niet gebruikt worden met kraanwater
  • duur in dagelijks gebruik met demiwater

niet gekocht 09-12-2020

niet gekocht

Geschreven voor: Medisana UHW

Ik heb hem net zo hard weer terug gestuurd als dat ik hem gekregen heb! Waarom...heel eenvoudig omdat er geen gebruiksaanwijzing bij zat...en nou zul je zeggen dan download dat...of er is een filmpje nee zo zijn wij niet getrouwd...ze hebben er een boekje bij zitten voor polen,rusland etc etc maar niet eenvoudig in het engels duits of nederlands...is ons geld verrot soms??? Als die fabrilant wat wil verkopen...laten ze hier dan ook eens over nadenken....niet iedereen heeft een computer...het gaat mij om de principe...de winkel geen commentaar op en het apparaat niet uitgeprobeerd dus kan ik niks van zeggen

Friekje 26-11-2020

Net gekocht

Geschreven voor: Medisana UHW

Nog niet echt ervaring, 1 dag in gebruik. Pluspunten, zeker geluidsarm, gemakkelijk in gebruik, zo te zien duurt het een heel aantal dagen voordat de tank bijgevuld moet worden. Ben er tot nu toe blij mee. Echter is Blokker de goedkoopste, gisteren 40,99 betaald. Moet wel besteld worden , is er dan de volgende morgen.

hay 20-01-2018

makkelijk in gebruik door voldoende grote watertank

Geschreven voor: Medisana UHW

makkelijk in gebruik en voldoende capaciteit. drie jaar garantie, directe aansluiting op E-net ipv een trafo ervoor. eerder ook een medisana maar kleinere inhoud en stroomtoevoer via transformater met bananenstekker . daarom weer een product van deze fabrikant. Na drie dagen al tevreden over kwaliteit product

Marianne 20-02-2017

Helaas

Geschreven voor: Medisana UHW

januari 2016 gekocht en weinig gebruikt. De laatste weken dagelijks en met veel voldoening. Totdat een vriend met hetzelfde apparaat mij vroeg of ik ook last had van aanslag op de meubels.
Begreep dus eindelijk waar die aanslag overal, ook op vensters, vandaan komt.
Het apparaat ziet er ook van van binnen als nieuw uit en wij hebben in deze regio zacht water.
Heb gebeld met Medisana, die mij het advies gaf gedistilleerd water te gebruiken. Ga echt niet dagelijks met 8 liter water slepen.
Gekocht bij BCC en ga een dezer dagen met het apparaat onder mijn arm om advies vragen.
Heel jammer, want het apparaat voldoet echt aan alles waar het voor gemaakt is.

Pluspunten

• geluidloos
  • onopvallende vormgeving
  • verspreidt voldoende vocht

Minpunten

• aanslag op meubels en ramen

Ellen 06-12-2016

Compact en zeer stil!

Geschreven voor: Medisana UHW

Vele luchtbevochtigers bekeken en vele omschrijvingen gelezen en deze kwam voor mij als beste naar voren. En dan voor dat prijsje nota bene! Daarnaast werd hij aangeprezen als 'zeer stil' met slechts 15db en dit is absoluut waar gebleken! Één staat bij mij in de slaapkamer en je hoort hem nauwelijks! Ook is hij zeer compact en toch met een ruime inhoud van 4,2 liter water. Ik had veel last van hoesten en een droge mond wegens een te laag vochtgehalte in huis, de Medisana's staan nu 2 dagen aan en mijn hoesten is bijna geheel verdwenen. Hygrometer geeft nu keurig 52% aan. Daarbij is hij geschikt voor oppervlaktes tot 30m2 en de uitstoot van de waternevel is zeer eenvoudig te regelen via een draaiknop aan de voorkant, ik heb er daarom 1 voor de slaapkamer en 1 voor de woonkamer aangeschaft. Zeker vanwege zijn prijs was dit geen probleem. Super tevreden mee, zou hem iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Compact
  • Zeer stil!
  • Eenvoudig te bedienen
  • Zeer mooie prijs!
  • Regelbare uitstoot van nevel

Anoniem 24-01-2015
Geschreven voor: Medisana UHW

Voor de prijs is dit een fantastisch apparaat; doet wat het moet doen. Tegen een geringe energie-inspanning wordt de lucht in de kamer op een snelle wijze bevochtigd.
Werkt geruisloos en slaat af als het water op is.
Het enige ongemak betreft het vullen, maar als je een handdoek o.i.d. gebruikt bij het afnemen en vullen van het reservoir is er geen centje pijn.
Ziet er nog eens netjes uit ook.
Ik ben er uitermate tevreden mee.

Frank600 21-01-2014
Geschreven voor: Medisana UHW

Een onhandig apparaat: het vullen is een knoeierig proces, waarbij 1. de houder omgekeerd uit het apparaat getrokken moet worden, 2. de houder meestal vastgeklemd zit en alleen met veel trekken en duwen verwijderd kan worden, 3. de houder ondersteboven gevuld moet worden, waarbij er slechts een minimal handgreepje is, 4. de houder weer omgedraaid moet worden om geplaatst te worden waarbij het nog in het apparaat aanwezige water over de vloer spat. Kortom in combinatie met 220V een onveilige situatie.

Geen aanrader, de luchtbevochtigers die van boven gevuld worden zijn veel handiger en veiliger.

4lly848 29-12-2012
Geschreven voor: Medisana UHW

De Medusa 65 is okay in gebruik, maar je moet de machine verhoogd neerzetten door de condensatie, want die maakt de vloer (in mijn geval hardhoud) 's nachts helemaal nat. De lucht voelt een stuk beter aan het is veel beter wakker worden en een stuk minder droog. Pas op met bijvullen want soms lekt de machine wat water.

Aangezien de machine geen hitte produceert snap ik niet waarom dit een aspect van de review is...

jpeverts67 11-04-2013

Ik had in het begin ook water op de grond maar ik had hem dan ook helemaal maximaal staan. Door de draaiknop half open te zetten was het probleem verholpen en wordt onze slaapkamer nog steeds voldoende vochtig. Té vochtig is namelijk ook niet goed, dus voor de zekerheid even op een vochtmeter kijken.