Philips 2000 series Series 2000 HU4801/01 Luchtbevochtiger - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 2000 series Series 2000 HU4801/01 Luchtbevochtiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Loes 29-08-2019

werkt prima en simpel. nog te weinig ervaring om te weten hoe het filter zich houdt.
ik kan alleen het knopje "nachtstand" niet vinden. mijn hele slaapkamer is verlicht. voor mij betekent dit; onbruikbaar voor de slaapkamer.

Pluspunten

• vochtigheid
  • geluidsarm

Minpunten

• verlichting
  • ontbrekende nachtstand

agnes83 11-07-2019

betere lucht en stuk aangenamer

Mooi vormgegeven apparaat met simpele werkwijze. Geeft de lucht duidelijk een betere vochtigheidsgraad in drogere ruimtes en daardoor minder last van droge ogen of hoofdpijn. Geeft vocht af, zonder plekken door de nanotechnology

Pluspunten

• mooi design
  • frisse lucht
  • weinig geluid
  • makkelijk in gebruik te nemen

Minpunten

• filter moet vervangen worden
  • regelmatig bijvullen

Joey 01-07-2019

Helemaal om

Bij Philips mocht deze luchtbevochtiger testen. Aan het begin was ik er sceptisch, maar ik ben helemaal om. Naar mate de dagen vorderde merkte ik dat ik minder last had van mijn allergieën. Door de luchtbevochtiger minder last van mijn ogen. Het apparaat maakt weinig tot geen geluid, dat is mooi meegenomen. De slapeloze nachten zijn ook verledentijd. heb al Een hele periode niet zo goed geslapen als nu enkele weken verder met de luchtbevochtiger dagelijks aan.

Pluspunten

• Zo goed als geluidloos
  • Minder last van allergie

de Maat 26-06-2019

Makkelijk te bedienen, stil, maakt lucht vochtiger.

Na mijn oogoperatie heb ik vaak last van jeukende, droge ogen. Ik merkte dat ik er op zonnige ,droge dagen meer last van hebt. Ik besloot daarom deze luchtbevochtiger te kopen. Het resultaat is goed merkbaar en ik heb nu veel minder last.Het apparaat is makkelijk te bedienen en geeft de aanwezige luchtvochtigheid weer. Zonodig maakt het de lucht vochtiger met pufjes vochtige lucht. Het werkt best stil en ik vind het apparaat er ook mooi uitzien. Het staat niet storend in de kamer. Het is fijn dat het filter uitwasbaar is, zodat je er langer mee kunt doen. Het bijvullen van water is ook makkelijk te doen; je hoeft niet het hele apparaat los te koppelen. Je kunt bv ook instellen dat hij alleen overdag werkt , of juist niet als je niet thuis bent etc. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk te bedienen
  • Filter uitwasbaar
  • Instelbaar wanneer hij moet werken

Cynthia1993 22-06-2019

Sinds een paar weken in het bezit van de Philips NanoCloud. Ik pakte het product uit en was zeer verrast, het product heeft een prachtige uitstraling en staat goed in elke woonkamer of slaapkamer. Hij is gemakkelijk in gebruik en eenmaal binnen is hij heel snel te gebruiken, je hoeft er alleen maar water in te doen. ‘S ochtends werd ik vaak wakker met een droge en zere keel. Nu het apparaat de luchtvochtigheid op pijl houd ‘s nachts heb ik hier geen last meer van. Het fijne aan dit apparaat is dat er een timer opzit, ik zet hem op 8 uren en zo ben ik er zeker van dat hij de hele nacht de luchtvochtigheid op pijl houd. Het andere voordeel is dat er een nachtstand opzit, de lampjes gaan bijna allemaal uit en de ventilator draait minder snel. Ik heb absoluut geen last van het geluid ‘s nachts. Één klein minpuntje zijn de lampjes die geven ‘s nachts nog best wel veel licht. Ik heb dit snel en gemakkelijk opgelost met een klein stukje stof die ik erop leg. Al met al ben ik super tevreden over dit product en zou ik het zeker aanraden!

Pluspunten

• Muisstil
  • Frisse lucht
  • Nachtstand

Minpunten

• Led lampjes

Alenka 21-06-2019

Heel tevreden met deze luchtbevochtiger!

Ik ben heel blij en tevreden met deze luchtbevochtiger. Het is niet mijn eerste luchtbevochtiger, maar tot nu toe wel de beste. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wij hebben thuis een gezinslid met allergie en astma. De luchtkwaliteit is zeker beter met dit apparaat en er zijn minder irritaties en minder last bij verkoudheid.
Pluspunten:
- Compact, past overal in;
- Licht en daardoor makkelijk te verplaatsen;
- Makkelijk in gebruik, duidelijk menu, de sterkte van luchtstroom is makkelijk te stellen;
- Schakelt automatisch aan/uit in de “auto” modus als water op is of gewenste vochtigheid niveau bereikt is;
- Mooi en modern design, staat mooi in de kamer;
- Werkt snel en effectief, maar ook heel stil;
- Waterreservoir vullen is eenvoudig en snel;
- Super functie “nacht”, geen lawaai of licht ’s nachts.
Minpunten:
- De keerzijde van compact en licht is het kleine reservoir wat vrij snel leeg is. Dit wordt echter voldoende gecompenseerd door het eenvoudige kunnen vullen van het reservoir.

ArjanH 08-02-2016
Goed apparaat welke makkelijk te bedienen is. De omvang van het apparaat is enigszins aan de grote kant maar dit weegt niet op tegen het resultaat dat het apparaat brengt. De luchtvochtigheid in ruimtes tot 25m3 weet dit apparaat zonder problemen op het juiste peil te brengen. Een verademing voor mensen die een droge lucht in huis hebben. Het slapen zal je dan ook goed af gaan. De slaapstand op het apparaat zorgt dat je geen last hebt van bijgeluiden gedurende je slaap. Kortom, prima apparaat voor een goede prijs.

krisje76 08-02-2016
Het werkt!

De eerste kennismaking:
Het uitpakken en eerste gebruik is erg gemakkelijk; uit de verpakking, kraanwater er in en aanzetten. Zo simpel is het. In de bijgevoegde handleiding staat een duidelijke uitleg over de bediening en het schoonhouden van het apparaat.

De eerste week:
Ons (oude) huis was erg droog, de luchtvochtigheid zat onder de 30%, daarom heb ik de luchtbevochtiger ingesteld op een doel van 60% (dat is de max) en een volautomatische regeling van de snelheid. De eerste dagen was ik veel bezig met het aanvullen van het water, wel drie tot vier keer per dag, op zich logisch omdat het zo droog was in huis. Tegelijkertijd leek er vrijwel niks te veranderen aan de luchtvochtigheid, dit steeg, ondank als het verbruikte water tot slechts 35%. Maar goed, we geven niet op, de lucht in huis was ook kruk-droog!

De tweede week:
Hé, er treedt verbetering op! Al het water gaat resultaat op leveren, de luchtvochtigheid gaat eindelijk omhoog en wisselt tussen de 45 en 50%, dat is een gezonde waarde! Ik merk nu inmiddels ook dat de lucht minder droog is; geen droge ogen meer, minder hoesten, minder last van mijn keel.

De derde week:
Inmiddels is 1x per dag het water aanvullen voldoende, de luchtvochtigheid zit nu dagelijks rond de 50% en daar ben ik tevreden mee en m’n ogen en luchtwegen zijn daar ook blij mee.

Het apparaat:
Het is een vrij groot ding, je moet er echt rekening houden dat je er een plekje in huis voor moet zoeken om te staan.
De bediening is eenvoudig, je stelt de luchtvochtigheid en de ventilator snelheid in en dat is ‘t.
Er zit een nachtstand op met gedimd licht en een zo stil mogelijke ventilator-snelheid.
Het onderhoud is simpel, het apparaat is tweedelig, de bovenkant is de techniek, de onderkant het waterreservoir met het filter. Bovenkant er af, filter eruit, schoonspoelen, filter terug en water er in.
Let wel op de grootte van de ruimte waar je ‘m wil gaan gebruiken, 25m2 is echt de max, daarna gaat de werking verloren en haal je de gewenste luchtvochtigheid niet.
Het water dat verspreid wordt is zo fijn verneveld dat je geen waterdeeltjes voelt of ziet, zelfs niet als je je hand recht boven de uitstroom houdt. Hierdoor kan je het apparaat veilig in de buurt van je tv of computer plaatsen.

Het resultaat:
Het was even doorzetten, maar de luchtvochtigheid in huis is nu eindelijk op peil. Het resultaat is te merken; je voelt goed dat de droogte verdwenen is. Geen droge, jeukende ogen meer, geen droge, rauwe keel meer. Al met al een gezonder leef-klimaat.

Ivan 08-02-2016
Na een aantal weken testen vindt ik het Philips luchtbevochtiger eenvoudig te bedienen. Het vochtingspercentage heeft vier standen. De laagste stand (nachtstand) is bijna niet te horen en is dus ideaal voor de nacht.
Design is heel modern. De goude, zilvere, zwarte en witte kleuren van het apparaat passen goed in een modern ingericht huis.
In de handleiding is alles duidelijk uitgelegd. De filter is makkelijk uit te spoelen en het waterreservoir is makkelijk schoon te maken.
De werking van het apparaat had een goede uitwerking op mijn verkoudheid en droge huid. Mijn droge huid herstelde zich heel goed en tijdens mijn verkoudheidmaakte de vochtige het makkelijker te ademen.
Ik ben zeer te vreden met het apparaat.

thunderbull 08-02-2016
Fijn apparaat in gebruik, snel te bedienen en maakt amper geluid. Tevens heel fijn dat mijn allergie ook meteen minder is als ik dit product gebruik. Ik beveel dit apparaat absoluut aan!

Xenia1881 08-02-2016

Ik heb de Philips luchtbevochtiger een aantal weken in het bezit. De desing van het apparaat is heel modern, heeft mooie subtiele kleuren die passes bij het modern interieur. Het apparaat is heel makkelijk te bedienen, je hoeft de handleiding bijna niet te lezen omdat het heel intuitief is. Het schoonmaken van het apparaat is heel envoudig, water reservoir gewoon uitspoelen met lauw water en electrische delen met een vochtige doekje. Heel makkelijk dus. Tijdens het gebruik maakt Philips luchtbevochtiger weinig tot geen geluid. Tijdens de nacht kun je ook het apparaat in nachtstand zetten, daardoor geeft het display geen licht af en het apparaat is zeer stil. Je hebt ook geen last van stoom of natte plekken op je meubels. Dat komt door de NanoCloud luchtbevochtigingstechnologie. Ik kan eerlijk zeggen dat ik minder last heb van droge ogen en droge huid. Ook heb ik minder last van hoofdpijn. De Philips luchtbevochtiger is echt een aanrader.

vipinholland 07-02-2016
Uiterlijk

Deze luchtbevochtiger van Philips zal zeker niet misstaan in welke ruimte dan ook. Hij heeft een moderne uitstraling en niet al te groot.
Aan de bovenkant zit een led displaytje waar je kan aflezen wat de huidige vochtigheidsgraad is en kun je makkelijk instellen wat de gewenste vochtigheidsgraad is.

Gebruik

De machine is makkelijk in gebruik. Het was eigenlijk een questie van uitpakken, water erin en stekker in het stopcontact. Vervolgens heb je aan de bovenkant een aan uit knop(power), een timerknop een speedknop en een RH% knop waar je de gewenste vochtigheidsgraad kan instellen. De speed knop is bedoeld om verschillende programma's te selecteren. Zo kun je er voor kiezen om de machine stil zijn werk te laten doen of wat krachtiger. Ook zit er een slaapstand op. Hier geeft de machine geen lampjes weer(alleen de speedlampje) en maakt hij amper geluid. Ik zelf ben iemand die snel wakker word door geluidjes maar had weinig last van deze machine.

Onderhoud

Het waterreservoir is makkelijk schoon te houden. De machine bestaat eigenlijk uit twee helften. De bovenkant met stekker en alle techniek en de onderkant wat eigenlijk een waterreservoir is met een filter. Deze delen zitten los op elkaar en til je gewoon van elkaar af.
De filter kun je makkelijk met water reinigen en is ook los verkrijgbaar indien hij vervangen moet worden.

Werking

De machine heeft een weekje in de kinderkamer gestaan. Af en toe gingen we de kinderkamer in om te bekijken of de machine aansloeg. Zodra de vochtigheidsgraad onder de 50% kwam ging de machine automatisch aan de slag. Het viel ons op dat onze kinderen minder hoesten en minder benauwd klonken. Het lijkt er dus op dat de machine zorgt voor een betere luchtklimaat op de kinderkamer.
Onze woonkamer was te groot voor dit apparaat. Philips geeft op haar site zelf ook al aan dat een aanbevole ruimte van max 25m2. Het lukt hem niet om de vochtigheidsgraad op peil te houden in onze woonamer.

ArjayKay 07-02-2016
Sinds 3 weken heb ik de Philips luchtbevochtiger HU4803 in huis.
Al jaren heb ik last van droge en geïrriteerde ogen, een droge huid, altijd aan het sniffen.
Maar na een paar dagen gebruik te hebben gemaakt van de HU4803, merkte ik duidelijk een verschil. Minder last van geïrriteerde ogen, het gesnuif een stuk minder. Ook was ik veel minder aan het niesen als ik ‘s avonds in bed lag. In het begin geloofde ik het eigenlijk niet, dus heb ik bijna een week het apparaat niet aangehad. Om er zeker van te zijn dat het niet ergens anders aan lag ( het weer, mijn gezondheid, de griepepidemie etc. ) Maar de 3de week was het gelijk weer merkbaar, dat we minder last hadden van een droge huid en de jeuk die dit met zich meeneemt. Ik ben helemaal om !!! Ik ga er misschien zelfs nog een 2de bij kopen, zodat ik het apparaat niet steeds naar boven en naar beneden hoef te slepen :D maar dat is eigenlijk een luxe probleem.

Ik zou niet meer zonder willen.

Qua gebruik is het apparaat heel makkelijk. Je vult deze met water tot het maximum en stelt hem in zoals je zelf wilt. Verschillende vochtigheid percentages, verschillende ventilatie standen en of een nachtstand. Steeds als ik vers water erin doe, spoel ik het filter even uit. Op die manier ben ik er zeker van dat er schone lucht de kamer wordt ingeblazen.
Voordelen
Het werkt perfect
Weinig handelingen nodig
Automatisch vochtregulatie
Weinig lawaai ( en ik ben nog al een zeur als het gaat om geluid )
Minder droge huid
Minder irritaties van de ogen
Praktisch geen gesnuif meer

Nadelen
Om toch iets te moeten neerzetten….
De nachtstand. Alle leds op 1 na worden gedimd in deze stand. Maar voor mij is dit dat de hele kamer alsnog verlicht wordt. Ik heb hier dus een stukje tape over heen geplakt. Dit is wel een vaker voorkomend probleem bij Philips producten die ik heb staan in de slaapkamer. Zoals een wekker en een Wakeup light. Deze hebben allemaal een dimstand, maar altijd is de hele kamer hierdoor verlicht.

A.85 05-02-2016
Mooi design heeft de luchtbevochtiger HU4803/01 van Philips en makkelijk in gebruik, maar mogelijk niet werkzaam in een kamer met klimaatregelsysteem. Kom bij alle instellingen niet hoger dan 34%. Oppervlak van de kamer was circa 15 vierkante meter.

mj134 04-02-2016
Ik heb de luchtbevochtiger al een week of drie in huis en de luchtvochtigheid en het leefklimaat is een stuk verbeterd. Het klimaat in huis is veel fijner en de lucht voelt zuiverder aan. Ook heb ik minder last van verkoudheid en slaap ik beter. Mijn neus is 's nachts voor het eerst weer open terwijl dat lang niet het geval was. Verder gaat het reservoir lang mee en kun je hem gerust de hele nacht aan houden want zelf als hij leeg is slaat hij automatisch af. Verder hoor je hem sowieso al bijna niet en als hij in de slaapstand staat is hij helemaal nauwelijks te horen. Het design is mooi en hij is erg gebruiksvriendelijk. Na het vullen is hij erg gemakkelijk in te stellen en doet hij zijn werk prima. De luchtvochtigheid is een heel stuk beter en hoger dan voor ik hem had. Ik ben er erg tevreden over.

Ingfy 04-02-2016
Het apparaat werkt erg stil. Wanneer je het apparaat op de nachtstand instelt is het apparaat vrijwel geruisloos. We hebben het apparaat nu zo'n kleine drie weken in gebruik . De luchtvochtigheid is in deze periode in de woonkamer gestegen van 35% naar gemiddeld zo'n 55%. Het apparaat had wel enkele dagen nodig voordat de luchtvochtigheid duidelijk toenam. In het begin was het verbruik van water dan ook duidelijk hoger. Het apparaat moest de eerste dagen dagelijks worden gevuld, nu enkel om de paar dagen. Het apparaat beschikt over een filter dat op termijn vervangen zal moeten worden. Na drie weken is helaas al te zien dat het filter begint te verkleuren. Al met al zijn we erg tevreden over dit apparaat. We hebben geen last meer van een trekkende droge huid en de deuren van de houten kast klemmen niet meer.

TimoM 04-02-2016
Afgelopen zomer zijn we op vakantie geweest in Florida waar de lucht droog was in ons vakantiehuis door de airco. We hebben daar een simpele luchtbevochtiger gekocht en enkele weken in gebruik gehad. Dat beviel erg goed en daarom hebben we sinds 2 weken de Philips luchtbevochtiger in gebruik.

We hebben ervoor gekozen om de luchtbevochtiger in onze slaapkamer te plaatsen. De luchtbevochtiger is geschikt voor ruimtes van ongeveer 25m2, daardoor is de slaapkamer een ideale plek. We merkten ook dat we vaak 's ochtends wakker werden met een droge keel en neus en hoopten dat de luchtbevochtiger hiertegen zou helpen.

Na 2 weken kan ik zeggen dat we een groot verschil merken. De lucht voelt veel frisser aan en het ruikt alsof je het raam open hebt staan op een zomeravond. We worden beiden niet meer wakker met een droge keel en neus. we gebruiken eigenlijk altijd de automatische stand, waarbij de luchtbevochtiger de luchtvochtigheid controleerd en indien nodig aan gaat om de luchtvochtigheid op peil te krijgen. Als het apparaat aanslaat hoor je een zoemend geluid, ik vind het helemaal niet storend en soms zelfs wat rustgevend. Het klinkt nog het meeste als een helikopter in de verte. (dit is in krachtige bevochtiging modus (60%))

Het reservoir is genoeg voor 2 á 3 nachten, dus je hoeft hem niet iedere dag bij te vullen. Ik zou hem aan iedereen aanraden die een droge leefruimte heeft en meer comfort wil.

Modres 02-02-2016
De Philips Luchtbevochtiger heb ik nu enkele weken in mijn bezit, en maakt zeker de beloftes waar. Waar ik vroeger last had van een droge hoest 's nachts en een verstopte neus, is dit nu helemaal over. Ook mijn man slaapt veel beter nu de luchtbevochtiger bij ons op de slaapkamer staat. Hij maakt ook bijna geen geluid, waardoor je bijna niet merkt dat hij er staat!

LucyMar 02-02-2016
De PHILIPS luchtbevochtiger type HU4803 gaf aan dat de luchtvochtigheidsgraad in ons huis 30% betrof.
Een van mijn kinderen is astmatisch, voor mensen met kortademigheid en astmatische klachten is onderzocht dat de beste luchtvochtigheid tussen de 40% en 60% ligt.
Dus het apparaat op 50% luchtvochtigheid ingesteld. Hoewel ik in beginsel sceptisch was over het product ben ik inmiddels echt overtuigd, mijn kind kan beter adem halen en heeft dus minder last van kortademigheid en hoesten en ikzelf heb minder last van een droge huid en lippen.
Bijkomende pluspunten, het product is geruisloos (zeer laag DB), zeer eenvoudig in gebruik, mooi vormgegeven en staat dus prima in ons interieur.

Dit product van PHILIPS is echt TOP en een absolute aanrader, PHILIPS staat voor kwaliteit en innovatie.

Groetjes, Lucy

michielvdm 01-02-2016
Het is een prima apparaat voor te droge ruimtes. Maar je moet wel eerst weten wat de luchtvochtigheid is. Heb je een droge ruimte, meestal door gewone verwarming, en dan vooral in de winter, dan is dit apparaat een goede uitkomst. In ruimtes met vloerverwarming heb je meestal juist meer luchtvochtigheid en heb je dus behoefte aan een apparaat dat vocht onttrekt aan de ruimte. Dit apparaat is zeer simpel in gebruik en mooi vormgegeven. Op de hoogste stand hoor je m wel maar ik vind het niet storend.

Nicolette1975 01-02-2016
Wat een mooi apparaat is dit toch! Het begint al wanneer je de doos opent. Alles is netjes ingepakt en beschermd. Eenmaal uitgepakt, zie je een apparaat in een prachtig design! Om de luchtbevochtiger goed te laten werken, moet je het bijgeleverde filter eerst een uur in kraanwater laten weken. Daarna plaats je het filter in de luchtbevochtiger en vul je de luchtbevochtiger. Dat vullen gaat zeer eenvoudig, gewoon in het midden water gieten. Wanneer je de luchtbevochtiger onder de kraan bijvult, zit er aan de voorkant een kijkglas zodat je kunt zien hoeveel water er in zit.

Programma’s
Wanneer je de luchtbevochtiger ingeschakeld hebt, zie je direct een paars display dat aangeeft hoe hoog de luchtvochtigheid is. Een goede luchtvochtigheid in huis ligt tussen de 40% -en 60%. Je kunt deze luchtbevochtiger instellen op 50% en 60%. Daarnaast heeft de luchtbevochtiger 4 standen: de nachtstand, stand 1, stand 2 en de automatische stand, (afgekort met auto). Ik vind het geluid enorm meevallen, je hoort hem bijna niet! Ik gebruik dit apparaat niet in de slaapkamer, dus ik kan niet inschatten of het geluid net te hard is, om er doorheen te kunnen slapen.

Gebruik
Ik woon in een nieuwbouwhuis met een houten vloer. Wanneer je in de wintermaanden de verwarming aan hebt, betekent dit dat de luchtvochtigheid in huis daalt. Een houten vloer is daar gevoelig voor en al snel ontdekte ik dan ook scheurtjes in de vloer. Tel daar nog eens op dat ik lenzendraagster ben dus dan weet je ongeveer hoe het voelt wanneer de luchtvochtigheid in huis te laag is. Al snel stond er een luchtbevochtiger in huis, maar dan van een ander merk. Deze blies om de zoveel tijd een soort waterdamp de kamer in, met als gevolg dat de vloer rondom de luchtbevochtiger altijd vrij nat was en de olie daar ook snel afging. Dit apparaat heb ik na twee seizoenen weggedaan en daarna, lucky me, mocht ik dit apparaat testen!
Ik vind het een groot voordeel dat deze luchtbevochtiger constante vochtige lucht door het huis verspreidt en niet, zoals ik eerst had, af en toe een pluim.
Toen ik de luchtbevochtiger voor het eerst aanzette, was het buiten erg koud. De luchtbevochtiger gaf een luchtvochtigheid aan die niet boven de 29% uitkwam. In de gebruiksaanwijzing staat dat deze luchtbevochtiger voor kamers met een oppervlakte van 25m2 geschikt is. Mijn woonkamer is iets groter, dus ik weet de lage luchtvochtigheid aan het grotere woonoppervlak. Later klom de luchtvochtigheid naar 51% toe en was het buiten ook veel minder koud. Blijkbaar heeft dit met elkaar te maken. Mocht ik inderdaad merken dat de woonkamer te groot is voor een luchtbevochtiger, zou ik overwegen om er een tweede van bij te kopen. De prijs/kwaliteitsverhouding is naar mijn idee prima in orde. Ook de grootte van het apparaat vind ik erg meevallen. Maar misschien komt er binnenkort op de markt een met een dubbele inhoud??
Merk ik verschil? Jazeker! Ik kan een hele dag mijn lenzen inhouden, zonder er last van te hebben. Dit heeft er als eens toe geleid dat ik bijna met mijn lenzen in ben gaan slapen! Normaal moest ik die altijd al eerder uitdoen. Verder merk ik dat ik aanzienlijk minder last heb van keelpijn. Ik ga er verder vanuit dat wanneer ik verschil merk, de vloer er ook baat bij heeft.

Lve 31-01-2016
Gebruiksvriendelijk. Je hebt het idee dat je meer lucht krijgt als het apparaat een tijdje aan staat. Geen droge lucht meer!

Geeft geen warmte af!!! (Rare vraag in de beoordeling)

Bakkertjes 29-01-2016
Ik heb het apparaat nu 1,5 gebruikt en ik merk echt het verschil. Allereerst is het apparaat zo in gebruik te nemen doordat er geen ingewikkelde toeters en bellen op zitten en de handleiding zo simpel is. Het apparaat heeft een strak design, wat goed bij ons past.
Ik heb hem op de slaapkamer gezet, waar ook ons zoontje van 1,5 jaar oud slaapt, en je merkt gelijk het resultaat. Door de verwarming aan te hebben, heb ik vaak last van een kriebel hoest. Deze is nu sterk afgenomen en ook slaap ik veel beter. Mijn zoontje is eindelijk van zijn verkoudheid af en slaapt ook beter door. Echt geweldig!! Door de slaapstand in te schakelen heb je totaal geen last van geluid en licht van het apparaat.
Ik zou niet meer zonder kunnen. Enig nadeel is dat het apparaat wel groot is, maar het is het zeker waard!

margriet35 27-01-2016
Sinds 2 weken heb ik de luchtbevochtiger HU4803 in huis en ik begin nu al verschil te merken! Het apparaat is vrij groot, heeft een mooi design en is zeer makkelijk in gebruik. De duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing loodst je snel door de stappen heen en binnen 3 minuten is het apparaat klaar voor gebruik. Het is vooral bedoeld voor ruimtes van maximaal 25 m2, zoals de slaapkamer. Daar heb ik ‘m dan ook neergezet. Ik merkte al een tijdje dat sinds de verwarming weer aanstaat, ik een drogere huid kreeg en ’s nachts vaak wakker werd met een droge keel.

Als je het apparaat aanzet, geeft hij meteen aan wat de luchtvochtigheid in die ruimte is. In de gebruiksaanwijzing staat dat het het beste is als je tussen de 40 en 60% luchtvochtigheid zit in een ruimte. Hoe lager de luchtvochtigheid in de kamer is en hoe hoger je het apparaat instelt, hoe sneller je het waterreservoir moet bijvullen. Voor mij geldt dat ik zeker 1 nacht met de hoeveelheid water kan doen. Voor het slapen gaan, vul ik het apparaat gewoon standaard aan. Dan weet ik zeker dat hij het de hele nacht blijft doen. Het apparaat maakt een heel zacht blazend geluid, maar voor mij niet storend. Ook vind ik het erg fijn dat er een slaapfunctie op zit, zodat het licht zodanig dimt dat ik er geen last meer van heb.

Na twee weken in gebruik merk ik dat ik ’s nachts geen dorst meer heb vanwege een droge keel en dat mijn huid ook minder droog lijkt te worden. Ook heb ik minder hoofdpijn. Wat mij betreft dus een aanrader!

RichardSp 27-01-2016
Mooi apparaat wat in menig interieur past. Na het uitpakken heb je het apparaat binnen een paar minuten aan de gang als je de duidelijke stappen uit de instructie doorneemt. Qua prijs-/kwaliteit vind ik het apparaat er prima uitkomen. Het is niet de goedkoopste maar zeker wel 1 van de mooiste qua uiterlijk en qua functionaliteitem. Wat het allergrootste pluspunt is dat je kan kiezen tussen de automatische stand en de slaapmodus waarin je s nachts het apparaat helemaal niet meer hoort maar het wel zijn werk doet. Op het mooie display kan je de luchtvochtigheid goed bijhouden.