Boneco Evaporator E2441

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boneco Evaporator E2441 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

AlbertJan7 13-01-2013
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Heb hem nu voor het 2e jaar in de woonkamer staan (+/- 50m2), maar, naast dat hij er top uitziet en makkelijk bij te vullen is, vind ik dat dit apparaat matig zijn werk doet. In de wintermaanden loopt de vochtigheid maar langzaam op, terwijl ik hem elke avond met een liter of 3/4 bijvul (vochtigheid tussen de 40 en 50%, ligt ook heel erg aan het weer buiten...).

Conclusie: mooi, makkelijk en (bijna) geruisloos apparaat, maar meer geschikt voor kleinere ruimtes naar mijn mening (+/- 25-30m2).

dezperado 11-02-2012
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Kocht hem eigenlijk te snel en had wat meer huiswerk moeten doen
De filters moeten vaak worden gewisseld en zij redelijk duur ( 15,00) Ben van plan te vullen met water uit de condense-droger dus dan weinig of geen kalk.
Heb last van een droge hoest en heb veel gitaren die ook te droog zijn.

olliezoe 11-12-2010
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Wij hebben bevochtiger nu een week in huis.
De luchtvochtigheid was bij ons heel laag 25 % ,na een week is het alweer 43%,hierbij stoken wij in de avond ook nog een hout kachel,naar mijn mening dus een goed apparaat en gemakkelijk in gebruik

Harry1974 18-01-2010
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Het is mooi Design, maar dat is het dan ook.

Vochtigheid in Nieuwbouw woning van 5 x 8 van 20% naar 23%-25% in de winter..
Het app. kan het niet aan, en is dus gewoon een miskoop. 1 jaar in gebruik..

angela.b 18-02-2009
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Heb deze luchtbevochtiger nu 2 maanden in bezit. Hij verdampt inderdaad maximaal 3 liter en haalt het dus niet een doorsnee woonkamer van voldoende vocht te voorzien.
Het grootste nadeel is echter de (veel te dure) verdampermat. De onze is reeds helemaal bruin (we roken niet) en ruikt al muf, ondanks dat we gefilterd water gebruiken. We durven hem derhalve niet zoals eigenlijk bedoeld op de kinderkamer te zetten. Lijkt me niet gezond. Als je elke 2 maanden een nieuwe verdampermat moet kopen ben je per jaar een flink bedrag kwijt.
Inmiddels een goedkoop verdampertje erbij. Deze werkt veel beter maakt minder geluid en stinkt niet!
Hij blaast koude lucht.
Enige pluspunt is dat hij makkelijk vanuit de bovenkant bij te vullen is en dat hij er strak uitziet.

RobertvG 15-02-2009
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Ook hier verdampt de Boneco 3 liter water per dag. Dit heeft de luchtvochtigheid in onze woonkamer van 4 bij 8 meter met open kamerdeur doen toenemen van minder dan 20% naar 35%. Hier zijn wij tevreden mee, maar het zal ongetwijfeld zo zijn dat koudwaterverdampers een beperkte capaciteit hebben, verwacht geen wonderen.
Nog een tip: ik vul de luchtbevochtiger met water wat ik eerst gekookt heb in de waterkoker en heb laten afkoelen zodat de kalk grotendeels uit het water is.

Pluspunten: mooi design, simpel, makkelijk bij te vullen, geen kalkaanslag op meubelen, geen hete stoom, kalk en vuil gaat in filter zitten, dat vervangbaar is.
Minpunt: enigszins beperkte capaciteit, er komt koude lucht uit.

GerardM.B. 04-02-2009

- - - - - - - - - - update review 05-02-2009 - - - - - - - - - - -

De wat negatieve eerste beoordeling van 12 -01 2009 moet ik helaas herhalen. Het apparaat staat sinds 10-01-2009 tot heden 4-2-2009 kontinu aan, de vochtigheidsgraad is van 33% naar 35% soms 37% maar verder komt hij niet, hoewel ik elke dag toch water bij moet vullen. Leg ik nu een natte thee of handdoek op de verwarming dan is het binnen een half uur boven de 40%. Ondanks het het makkelijke gebruik met bijvullen o.a., vind ik het een waardeloos apparaat. Misschien heeft iemand een tip hoe ik het anders moet doen.

- - - - - - - - - - oude review 12-01-2009 - - - - - - - - - -

Na de verbouwing van mijn huis, was de vochtigheidsgraad veel te laag 33% dus heb ik de Boneco 2441 aangeschaft. De instructies goed te hebben doorgelezen is het apparaat gevuld en in werking gezet, op stand 2. 46 uur later was de vochtigheidsgraad nog steeds 33% dus geen enkele verbetering omtrent mijn gestelde doel de vochtigheid te verhogen. Het aantal kubieke meters is tegen de 120 maar dan moet het effect toch wel enigsinds merkbaar zijn. Ondanks de goede cijfers vind ik deze zeer twijfelachtig en kom ik op een 0 uit wat werking betreft.

Ton987 03-02-2009

---------- update review ----------
Aanvulling op eerdere review van 15 januari:
Na 3 weken in gebruik begint de verdamper steeds slechter te werken. Nader onderzoek leert dat het luchtfilter aan de bovenzijde al helemaal verkalkt is. Hierdoor neemt het filter nog maar weinig water/vocht op en brengt de ventilator daarom maar weinig vocht in de kamer.

Contact gezocht met de leverancier, maar die vind dat normaal en komt niet verder met het advies om het filter met een ontkalker te reinigen.
Zijn we uiteraard niet tevreden mee.

Conclusie: apparaat is absoluut niet te gebruiken met Nederlands leidingwater. Absolute afrader !!

---------- oude review 15-01-2009 ----------
Hebben de Boneco nu een week in huis.
Na uitpakken en installatie deed het apparaat niets: de fan bleek aan te lopen in het huis. De speling bleek te klein, daarom maar uiteindelijk de diameter van de fan maar wat bijgevijld.
Ook is de aan/uit-schuifknop nogal klein en loopt zwaar en daarom lastig te bedienen (met 1 hand tenminste).
Water bijvullen aan de bovenkant gaat heel makkelijk.

Na de fan-modificatie staat tie stil te draaien: zeker in de laagste stand hoor je hem bijna niet.

Er komt in de hoogste stand flink wat koude lucht uit, daarom moet je de Boneco niet pal naast de bank zetten.

Wel duurde het geruime tijd (4 dagen) voordat de vochtigheidsgraad onze kamer (ca 50 m2) echt toenam (van 33 naar nu 44 %). Wel moet je toch dagelijks flink water bijvullen, dus hij verdampt wel goed. Mogelijk trok onze houten vloer e.d. eerst nog de extra vocht uit de lucht.

Hij staat nu dag en nacht op de laagste stand te draaien en daarmee houden we nu de vochtigheid tussen de 45 en 50 %.

Conclusie: slechte start (fan-aanpassing), langzame vochtigheidstoename, maar toch wel een redelijk goed einresultaat.

Anneke1111 12-01-2009
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Mooie verdamper, makkelijk in gebruik. Heeft in de vorstperiode goed zijn werk gedaan. Had iets hogere verwachtingen van de vochtverdamping, maar ik weet niet of dat terecht is of niet. Geluid op de laagste stand is miniem, op de hoogste stand hoor je hem wel lopen, maar het is niet storend.
Volgens de importeur gaat de filtermat lang mee (had het over een jaar), maar volgens de gebruiksaanwijzing moet het wel regelmatig vervangen worden.
De praktijk zal het leren.
Ook zit er een Ionic Silverstick in het apparaat, deze gaat ongeveer een jaar mee en heeft bacteriedodende werking.
Liever had ik een apparaat gehad waarbij het helemaal niet nodig zou zijn om filters of iets dergelijks te moeten vervangen, maar bij vrijwel geen enkele verdamper kom je er onderuit.
Deze verdamper is gelukkig wel heel zuinig in het stroomverbruik en al met al ben ik blij met mijn aankoop en kan ik het apparaat iedereen aanbevelen.

naam20062005 15-12-2008
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Apparaat een paar dagen in bezit omdat de slaapkamer erg droog was (36%).
Na slechts enkele uren was de luchtvochtigheid al gestegen naar 41%. Nu na enkele dagen is deze gestegen naar 48%. Lijkt nu niet meer te stijgen, ik hoop dat dat nog wel gebeurt. Slapen is in ieder geval prettiger.
Maakt (bijna) geen geluid.
Al met al erg tevreden.

gjgj 15-11-2008
Geschreven voor: Boneco Evaporator E2441

Erg mooi ontworpen eenvoudige bevochtiger. Verdampt erg goed en is vooral heel makkelijk bij te vullen door er van boven water in te gieten. Maakt wel iets geluid maar niet storend. Degelijkheid is nog moeilijk te beoordelen.