Dyson AM10 luchtbevochtiger - wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson AM10 luchtbevochtiger - wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ineke van Breugel-Dekkers 26-07-2019

Verkoelend en verfrissend

Voelt als een verkoelende zomerbries. Geeft frisse lucht in de warme ruimte op de slaapkamer of waar ook in huis. Ben er zo blij mee, kan weer heerlijk slapen met deze zomerse temperatuur ( 40 graden) Verbruikt ook maar 44 watt. en dat is ook van belang natuurlijk.

JK 12-02-2018

Slechte ervaring met deze dyson

wij hebben dit apparaat nu 1 jaar.
En we moeten om de 3 weken de ramen aan de binnen kant schoonmaken.
Zit gewoon een waas op de ramen.
Als het apparaat aan staat is de gehele woon kamer een grote waas.
We gebruiken ontkalkt water
en het apparaat staat op 50%
Dyson gebeld maar die weet geen raad.
Apparaat opsturen en dan kijken ze er naar. Zeker 3-4 week kwijt.

Pluspunten

• uiterlijk

Minpunten

• lawaai
  • laat waas achter
  • slechte manier van water bijvullen

Myriam Vandeputte 04-08-2017

HEEL GEBRUIKSVRIENDELIJK

Beantwoord aan onze verwachtingen, geen buiten unit ,overal te plaatsen en heel verfrissend als je geen airco kan plaatsen !

Pluspunten

• Verfrist onmiddelijk

Minpunten

• Minder onderhoud met Brita water ipv gewoon water.

Anneke 19-04-2017

Viel tegen

De luchtbevochtiger ziet er prachtig uit en doet wat ie moet doen! Jammer dat binnen de kortste keren al je elektrische apparatuur, kasten binnen en buitenkant ramen met een dikke witte laag besmeurt zijn! Je blijft poetsen en schoonmaken!
Alles geprobeerd tot water uit flessen niets hielp!

Dyson luchtbevochtiger 25-01-2017

Strak design en 2 functies

Ziet er mooi uit, niet zo plastic-achtig als andere apparaten. Handig in elkaar te zetten en werkt super, stil en instelbaar. Omdat het zichtbaar is, is design belangrijk.
Omdat de prijs wel hoog is, heb ik er gelukkig eerst een kunnen lenen om te kijken of hij beviel.
Weer voor dyson gekozen omdat ik ook zeer tevreden ben over hun stofzuigers.

Pluspunten

• design
  • gemak om te monteren enz

Minpunten

• prijs is best heftig

Paul 08-03-2017

Waar heb je het apparaat mogen lenen ?

Manon 28-12-2016

Prima werking

In december 2015 gekocht. In het begin heel blij werkt prima. Na enkele maanden terug laten sturen. Blies witte waas de kamer in. Was niet bekend bij Dyson. Zou aan het schoonmaken liggen. Dus geconcentreerder azijnzuur gebruikt. Heb het in de zomer als ventilator gebruikt heel fijn zo stil. Daarna weer gebruikt als bevochtiger. Helaas begon de waas weer te komen. Bij schoonmaken merkte ik op dat een witte waas op de motor lag. Wederom terug gestuurd naar Dyson. Na ruim 5 weken een nieuwe gekregen. Afwachten wat er nu gebeurd!

• Stil

Minpunten

• Ontkenning waas klantenservice Dyson

Jan 18-12-2016

Fijne luchtbevochter, stille ventilator

Voor de warme dagen een fijne ventilator, overigens jammer dat hij niet horizontaal draait. Hij blaast dus altijd in een vaste richting. Voor de winterse dagen een hele fijne luchtbevochtiger die zorgt voor een constante luchtvochtigheid.

Pluspunten

• Constante luchtvochtigheid
  • Stille ventilator

Minpunten

• ventilator draait niet horizontaal

Jaro 30-08-2016

Luchtbevochtiger en ventilator

Deze stille ventilator zonder bladen draait niet, zoals enkele andere Dyson ventilators.
Het mooie van de luchtbevochtiger is dat door een ultraviolet technologie ruim 99 % van de bacteriën worden gedood. Het is een mooi apparaat om te zien. De watertank vult wat onhandig aan de onderzijde.

Pluspunten

• Mooi
  • Stil
  • Goede werking

Minpunten

• kan niet draaien
  • Vullen watertank

Thomas 02-06-2016

Goede beslissing

Top apparaat doet wat het beloofd.
Een minpuntje> er is nergens terug te vinden voor hoeveel m2 het geschikt is waardoor je op het verkeerde been word gezet en men de indruk wekt dat het voor ALLE ruimten te gebruiken is.
De vraag warmte afgifte lijkt me overbodig,het is een koeler/ bevochtiger.
Om de score niet negatief te beinvloeden heb ik daar 10 gegeven.

NCJ87 25-02-2016

Sindskort hebben we Dyson luchtbevochtiger in gebruik. Het apparaat werkt zeer makkelijk, met een handige auto functie. De luchtvochtigheid is gestegen (afgelezen op de Nest thermostaat, de ingebouwde hygrometer van de Dyson is veel te positief) van 24 naar 41%, wat ik een zeer mooi resultaat vind. Het is terug te zien aan de houten vloer.
Nadelen zijn het snelle verbruik van de tank (1-2x per dag bijvullen), het gedrup met water wanneer de tank gevuld moet worden doordat deze aan de onderzijde van de tank gevuld moet worden. Dit zijn kleinigheden, maar het grootste nadeel vind ik nog wel de witte (kalk?)aanslag die op apparaten aan de andere kant van de ruimte ontstaat. De medewerker van Dyson die ik vandaag aan de lijn had, had dit nog niet eerder gehoord. Ik ga maar eens aan het experimenteren met gekookt of gedemineraliseerd water, als dat niet werkt breng ik de Dyson toch maar weer terug en komt er een apparaat met ingebouwde kalkfilter. Jammer dat de Dyson dat niet heeft.

Marionsnellink 15-01-2016

We dachten dat het wel mee viel bij ons in huis, maar na een aantal dagen deze dyson aan te hebben gehad, merkten we pas hoeveel beter het kan. De lucht is echt veel aangenamer. We merken het zelf maar ook onze houten vloer heeft baat bij de dyson.

M dijkmans 23-12-2015

Het is een heel fijn apparaat in gebruik en doet z'n werk goed. Mooie vormgeving en handig in gebruik. Wel even van tevoren goed bepalen waar je m zet voor optimaal gebruik.

Wv 23-12-2015

Mooie vormgeving, het schoonmaken vergt even wat techniek. Verder goed te besturen met afstandbediening ideaal. Het voelt heerlijk fris, alsof we swinters een deur open hebben staan. Ik kan niet wachten tot ik hem zomers mag gaan gebruiken.

Agnes 23-12-2015

Mooi apparaat. Bij ons staat deze ook in de kinderkamer. Sinds we deze hebben slaapt de kleine opeens door. Toeval? Geen idee, maar bij ons niet meer weg te denken. Fijne klimaat op de kamer.
Nadeel is wel dat het apparaat niet in een hoek gezet mag worden maar rondom ruimte nodig heeft.

Beate 15-12-2015

wij hebben het toestel nu 2,5 maanden in gebruik en zijn er erg tevreden over! Tot nog toe hebben we het enkel gebruikt voor de kinderkamers. We passen de vochttoevoer wel aan zodat het niet te veel lawaai maakt. Mooi toestel en heel handig in gebruik! We zijn ook zeer tevreden over de goede opvolging van de Dyson medewerker!

MD 04-12-2015

Weer een fijn apparaat van Dyson.
Het apparaat is eenvoudig in gebruik en doet wat het belooft. In deze tijd van het jaar waarin de verwarming veel aanstaat heb ik vaak last van mijn lenzen. Nu ik iedere dag de humidifier aan heb staan heb ik nergens meer last van.

Rifkit 01-12-2015

Heb de Dyson AM10 nu 3 maand en ben helemaal blij. Niet meer zo'n droge huid als je de radiator aan hebt staan en kan het in de zomer ook nog gebruiken als mooie ventilator!

Dr.Gadget 10-11-2015

Wat een mooi design, typisch Dyson.

De AM10 wordt regelmatig in de woonkamer gebruikt. Het geluid is ook gelukkig wel een stuk aangenamer vergelijken met de meeste ventilatoren. Door het vochtpercentage en sleeptimer in te stellen hebben wij verder ook geen omkijken naar het energieverbruik.

Het automatische reguleersysteem (Auto knop) zorgt ervoor dat de ruimte goed bevochtig blijft.

Daarnaast licht van gewicht en is dus makkelijk te verplaatsen.

Voorlopig hebben wij nog niet van de ventilator functie hoeven te gebruiken, daar is het nog net iets te koud voor.

Een fijne machine!

MKok1 27-10-2015

Wij hebben de Dyson Humidifier nu iets meer dan een maand in huis en zijn er blij mee.
De nevel die in de ruimte wordt geblazen is echt fijn. We zetten hem vaak op AUTO, dan meet de machine zelf hoeveel graden het in de ruimte is, wat de vochtigheid is en wat daarbij de fijnste vochtigheidspercentage is.
Hij blaast dan nevel de ruimte in totdat de meest aangename combinatie is bereikt. Je kan zelf de percentage instellen, maar ik vind de AUTO knop wel zo makkelijk.
Ook heeft hij een ventilator functie, maar die heb ik nog niet gebruikt. Dat bewaar ik voor de zomer.
Het is een aanrader.
ps, de warmteafgifte vraag is hier niet van toepassing

Agnes 23-02-2016

Geen idee of deze dat ook heeft... Ik zie geen aanslag op meubels in ieder geval.
Waar de Dyson staat heb ik ook geen stoffen meubels staan.

Rudolf Wilschut 22-02-2016

Normaal gesproken laten "koude" luchtbevochtigers op basis van piëzo systeem een residu achter op meubels en plastic/glazen oppervlakten in de vorm van een soort kalkaanslag. Is dat bij deze Dyson ook? Verder een erg mooi ding, maar ik heb nu ook een luchtbevochtiger op basis van een piëzo element en gebruik deze niet meer vanwege de kalkaanslag die deze verspreidt. Ben dus heel benieuwd hoe deze het doet op dit gebied.

NCJ87 24-02-2016

Helaas heb ik wel last van kalkaanslag op apparatuur, gek genoeg alleen op de decoder van Ziggo.. Ik ga bekijken of het minder wordt door water eerst te koken, als dat niet helpt gaat de Dyson terug en ga ik op zoek naar een bevochtiger met filter. Jammer, verder is het een leuk apparaat

ronlazeron 18-10-2015

Ik ben nu iets langer dan een maand in het bezit van de Dyson AM10 Luchtbevochtiger.

Wat vormgeving betreft is dit een onwijs mooie luchtbevochtiger ten opzichte van de anderen momenteel op de markt.

De werking van de machine is ook onwijs mooi. Er zit een thermostaat/hygrometer in, daardoor kan de AM10 zelf de luchtvochtigheid meten van de ruimte waar deze in staat. Als je de AM10 dus instelt op 50% luchtvochtigheid stopt de machine als deze bereikt is. conventionele luchtbevochtigers hebben dit niet en blijven dus onnodig bevochtigen.

Ook heeft de AM10 geen bijkomende kosten zoals andere bevochtigers. het is dus een eenmalige aanschaf zonder bijkomende kosten.

De machine is ook makkelijk te verplaatsen van kamer tot kamer zodat je overal de ideale luchtvochtigheid bereikt, perfect voor in de winter! tegen de droge huid, en krakend parket.

Doordat er geen warmte element in zit is deze machine ook nog erg energie zuinig.

Kortom: goed product, goede prijs, alles wat je van een Dyson mag verwachtten.

Maarten131 12-10-2015

Gekocht voor bij de houtkachel, eindelijk geen te droge lucht in de woonkamer meer of behelpen met schaaltjes water op de kachel (wat eigenlijk toch niet werkt). Ventilator op stand 1 is voor bevochtigen al voldoende, je hoort dus amper wat.

Jammer dat de ventilator niet automatisch uit en aan gaat bij bereiken van de juiste luchtvochtigheid.

Physx 11-10-2015

Eigenlijk hoort er bij warmteafgifte nvt te staan, want dit is een luchtbevochtiger en ventilator in 1, geen verwarming. Hij ventileert wel goed, daarom een 8 voor de eerste functie.

Het is een mooi en degelijk apparaat, handig en gemakkelijk in gebruik. Wat ik persoonlijk de beste functie vind is dat hij een automatische stand heeft waarin hij de beste luchtvochtigheid voor de temperatuur selecteert, dan hoef je daar niet meer over na te denken.

Verder maakt hij weinig lawaai dus kun je hem prima aanzetten terwijl je tv kijkt.
Al met al een mooi apparaat dat erg prettig en gemakkelijk te bedienen is.

Mercedes180 11-10-2015

Top apparaat, uniek in zijn soort. Woonkamer heeft nu continue de correcte lees aangename
Luchtvochtigheid. Aangenaam voor de bewoners maar ook voor de pas geplaatste parket vloer erg belangrijk. Zeer compact, mooi toestel past in elk interieur!

Talalina 06-09-2015

Note aan Kieskeurig team --> De AM10 is een humidifier, en heeft géén warmtefunctie. Het eerste aspect om cijfer op te geven "warmteafgifte" is dus eigenlijk NVT.

De AM10 is een topapparaat. Het is een ventilator en luchtbevochteraar in één. Heel simpel in elkaar te zetten en na het lezen van de handleiding spreekt eigenlijk alles voor zich.
Er zit een autofunctie op de afsandsbediening waarmee het apparaat na het opstarten (verwijderen van de bacterien met een of ander high-tech onzichtbare laser straal - duurt paar minuten) vanzelf begint. Bij mij staat de instelling dan meestal op 40 á 45% luchtvochtigheid. Als dit is bereikt blijft het toestel nog el werken, maar alleen als ventilator. Soms zie je een mooie duistere damp uit het toestel komen - zeker als je de % op 60 a 70 zet. Wel jammer dt hij niet helemaal op standby staat als de gewenste luchtvochtigheid behaald is.
AB die erbij zit is heel mooi en werkt goed. is dmv magneetje bovenop hetvtoestel te laatsen, maar ligt hier meestal naast het bed. hopelijk gaat ie niet kapot, want op het toestel zelf kan je niks doen, behalve aan uit. je hebt dus echt de ab nodig.
Al met al een heel mooi vormgegeven en zeker goedwerkend apparaat. Duurzaamheid weet ik nat nog niet, maar lijkt me dat er niet xo veel kapot kan zolang hij mooi blijft staan.
En tot nu toe heel tevreden met Dyson qua duurzaamehid. zit vast wederom weer goed.