Boneco Air Washer 1355N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boneco Air Washer 1355N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Karin Q 17-12-2008
Geschreven voor: Boneco Air Washer 1355N

Ik heb het apparaat nu een jaar en ben er ook niet tevreden over. Het apparaat moet inderdaad regelmatig volledig gereinigd worden. Als je vergeet op tijd water bij te vullen dat stinkt de hele kamer. Ook is het apparaat niet degelijk uitgevoerd. Er zitten kleine plastic tandwieltjes aan die zeer gevoelig zijn voor afbreken. Bovendien vind ik het resultaat van luchtbevochtigen niet optimaal. Ik had er meer van verwacht. Nu heb ik heb dus wel in een grote ruimte staan maar qua capaciteit zou hij het aan moeten kunnen. Ik ga in ieder geval zoeken naar een ander apparaat. Deze Boneco was zijn geld niet waard. (bovendien ook nog eens een duur apparaat)

Dirk53 21-12-2015

In de gebruiksaanwijzing staat aangegeven dat er een Ionic Silver Stick gebruikt moet worden. Dit is om de bacteriën, die in stilstaand lauw water ontstaan, te doden. Die sticks zijn duur en worden dus vaak niet op tijd vervangen of gewoonweg niet (meer) gebruikt. Dan kan de situatie ontstaan, bij niet optijd verversen van het water, dat als de bak (bijna) leeg is, de huiskamer van het ene op het andere moment verschrikkelijk zuur (kots) gaat ruiken.

bernddasbrot 07-09-2008
Geschreven voor: Boneco Air Washer 1355N

Ik heb dit apparaat nu bijna twee jaar. Ik ben er niet zo tevreden over.
Het apparaat is stil genoeg als het werkt. Het werkt ook echt goed, de vochtigheidsgraad steeg bij mij met ongeveer 15%. Fijn is ook dat het apparaat geen verwarmingsweerstand nodig heeft, dat drukt het elektrisch verbruik.
Maar je moet het wel zeker elke twee weken uit elkaar halen en zuiver maken. Dat betekent: bak reinigen en alle 22 schijven demonteren en reinigen. Daar ben je vlotjes een uur mee bezig. Bovendien heb ik een probleem met de watertank. Er zit een bacteriologische vervuiling in die ik er maar niet uit krijg. Daardoor komt schuim in de tank en stinkt het geregeld. Gewassen met heet water, detergent, niks helpt. Volgens de fabrikant moet ik dan maar een nieuwe tank kopen, maar die kost 55,- EUR. Dure boel als je dat bijna elk jaar moet doen.

Officiele reactie van Bol.com 16-03-2021

Fijn dat je zo goed geholpen wordt door de klantenservice. Doet ons goed om te lezen, Frank!

Dirk53 21-12-2015

De 22 schijven demonteren is niet nodig. Ontkalken van de schijven is ook niet nodig. Integendeel, hoe meer ruw oppervlak, veroorzaakt door de kalk, hoe meer verdampingscapaciteit de machine heeft. Een bacteriologische vervuiling in de watertank is een gevolg van het reinigen van die tank met schoonmaakmiddel. De tank is namelijk van fabriek uit beschermd, die bescherming mag je er dus niet uitwassen.