Boneco 1355A - Reviews

Maximale bevochtiging in kubieke meters
125 m³
Mogelijkheid tot luchtreiniging
Tankinhoud
6 liter

havana 10-02-2010 Product jaar of meer in bezit

Luchtbevochtigers komen in drie soorten. Ik heb ze alledrie gehad en in totaal vier types getest en zal hieronder een aantal voor- en nadelen van elk type beschrijven en daarbij vermelden welk type ik van die soort gedurende een winterseisoen getest heb.

1.) stoomverdamper. Getest type: Bionaire BWM 5075C & Boneco 2031
Voordelen: Uitstekende verdamping waardoor snel een betere luchtvochtigheidsgraad behaald kan worden ook in grotere ruimten. Relatief goedkoop in aanschaf.
Nadelen: hoog energieverbruik. Mineralen (kalk) worden niet verdampt waardoor het achtergebleven water bruin wordt. Kalk filters helpen niet echt en vullen met gedemineraliseerd water is duur, tenzij u liters van dit water uit uw condensdroger beschikbaar hebt hiervoor. Door het borrelde geluid van het kokende water minder geschikt voor de slaapkamer. Pas op met kleine kinderen!

2.) koud water bevochtiger. Getest type: Boneco 1355
Voordelen: goede verdamping, ook in grotere ruimten. Laag energieverbruik.
Nadelen: kalk verdampt niet mee en blijft in reservoir en op de schijven achter. Als u geen vaatwasser hebt is dit een minder goede keuze, want het schoonmaken is geen leuke, maar wel tijdrovende klus. Relatief duur in aanschaf.

3.) ultrasoon bevochtiger. Getest type: Boneco 7131W
Voordelen: laag energie verbruik, relatief goedkoop in aanschaf.
Nadelen: kalk verdampt mee en slaat neer op meubels, wanden, spiegels etc, tenzij u gedemineraliseerd water (bijvoorbeeld uit uw condensdroger) gebruikt.

peter27 31-12-2008 Product paar weken in bezit

Weekk voor kerstmis aangeschaft. Het apparaat is wel groot maar stijlvol uitgevoerd.
In de nachtstand is het apparaat nagenoeg geluidloos wat erg fijn is.

De luchtvochtigheid in onze woonkamer was op een gegeven moment 30%, vandaar dat we de boneco hebben aangeschaft.

De eerste dag steeg de luchtvochtigheid naar 55%, daarna daalde hij langzaam naar 35%.

Ik begrijp er niets van, ik heb hem zoveel mogelijk in de hoogste stand en het reservoir is in een etmaal ook helemaal leegverdampt.
Het apparaat zou voldoende capaciteit moeten hebben voor onze woonkamer.

Mogelijk dat de stijging naar 55% veroorzaakt is doordat we ook een kerstboom met kluit hebben geplaatst op de dag dat de boneco geinstalleerd werd.

Heeft iemand dezelfde ervaringen?