Beste deals -3% prijsdaling

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Stadler Form Fred op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

o******@c************ 12-01-2024
Geschreven voor: Stadler Form Fred

De Fred is gekocht vanwege zijn mooie vormgeving. Vrij simpel apparaat wat makkelijk te bedienen is en qua werking is er niks mis mee. Behalve dat er een aparte hygrometer bijgekocht moet worden want je kan nergens zien wat de luchtvochtigheid is Gekocht voor de slaapkamer maar er zit geen nachtstand op dus het lampje blijft branden wat gewoonweg erg vervelend is. Geeft een nogal aanwezig borrelend geluid, alsof het buiten regent. Ik zelf vind dat erg rustgevend maar mijn partner word er nog net niet hysterisch door. Dus hij staat voortaan in de woonkamer. Een echte eyecatcher!!!!!

Mieke 28-01-2019

Fred :)

Geschreven voor: Stadler Form Fred

Fred is niet alleen mooi maar doet ook prima zijn werk. Wij gebruiken hem in een kantoor van zo'n 50 m2 en dat kan hij prima aan. Nagenoeg geluidloos, af en toe wat gepruttel als hij bijgevuld moet worden. Hebben hem nu ruim 2 jaar staan op kantoor en inmiddels ook een Fred voor thuis besteld.

Pluspunten

• Ziet er erg leuk uit
  • Nagenoeg geluidloos
  • Makkelijk te vullen

dorazouf 03-02-2014
Geschreven voor: Stadler Form Fred

Helaas was mijn Fred na anderhalve dag hard werken vergeven van de kalk en hield ermee op. Toen ik hem had schoongemaakt, heeft ie nog een poging gedaan, maar echt werken deed ie niet meer.
Nu gelooft de fabrikant mijn verhaal niet. Twee keer jammer, want Fred is echt mooi, maar ook echt kapot.

raw65 22-05-2009
Geschreven voor: Stadler Form Fred

Wij gebruiken Fred al een paar seizoenen. Het design is gewoon top, nog steeds ziet het apparaat er eigenlijk als nieuw uit en het is erg solide. Iderdaad vele malen mooier dan het friteuse model, waar meestal de kalk na een paar jaar uitdruipt. Met niet al te hard water is ontkalken elke één-twee weken toch wel nodig. De elementen in een bak verdunde azijn en het reservoir ook daarmee vullen doet wonderen. Door de electroden met een doorgeknipte schuurspons schoon te houden blijven deze ook bij intensief gebruik intact. Verder is het verstandig de steker er op tijd uit te halen, als Fred leeg is, dat voorkomt ook sterke kalkafzetting. Afdichtring bij het pijpje lekt soms, door pijpje te verdraaien is dit wel te verhelpen.

mepsenplepser 23-02-2009
Geschreven voor: Stadler Form Fred

Goed apparaat, eenvoudig in gebruik en mooi design. Wij gebruiken Fred in combinatie met een hygrostaat van Boneco. Je stelt dan eenvoudig de gewenste luchtvochtigheid in en je hebt er verder geen omkijken naar. In onze huiskamer van ruim 45m2 moet hij ca. 1 keer per twee a drie dagen voorzien worden van 4 liter vers water. Ontkalken gaat eenvoudig: Het reservoir met een doekje en wat ontkalker waarmee je ook sanitair reinigd. Het deel met electrodes zet je in een kom met water en snelontkalker (voor koffiezetters ed.) en laat het ongeveer 15 min inwerken. Het apparaat maakt een licht borrelend geluid wat niet storend is. Als je bijv. naar TV kijkt hoor je hem niet eens. Uiteraard moet je voorzichtig zijn met kleine kinderen en huisdieren want het pluimpje stoom dat eruit komt is min. 100 graden.
Wij zijn zeer tevreden met Fred en hebben nog geen moment spijt gehad van de aanschaf.

TransAtlantic1 08-02-2008
Geschreven voor: Stadler Form Fred

We hebben Fred sinds 2 weken in huis, in eerste instantie besteld omdat de andere ontwerpen nog het meeste weg hebben van een friteuse. Deze ziet er in ieder geval prachtig uit! Hij is eenvoudig te bedienen (stekker erin is aan, stekker eruit is uit) en bij te vullen (buisje eraf, openschuiven). Je kunt hem ook goed vastpakken, zelfs bij het buisje. Alleen de stoom die eruit komt is uiteraard snoeiheet. Wij hebben hem maar op de kast gezet ivm rondrazende peuter. Hij staat stevig op zijn pootjes, dus zal niet zo snel ervanaf vallen. Degelijkheid lijkt in orde, het is een relatief simpel apparaat, maar moet zich na 2 weken natuurlijk nog bewijzen. Tot nu toe zijn we in ieder geval zeer tevreden. Als we hem continu gebruiken, moet hij ongeveer 1x per 12 uur worden bijgevuld.

JoostR 21-12-2007
Geschreven voor: Stadler Form Fred

Vandaag de doos met Fred er in ontvangen.
Omdat het apparaat uit maar een paar onderdelen bestaat is het erg makkelijk in elkaar te zetten.
De handleiding is in Engels Duits en Frans maar niet in het Nederlands.
Het apparaat heeft een behoorlijk vermogen (200- tot 500W) dat niet ingesteld kan worden (of ik heb het nog niet gevonden).
Je zal wel op een aparte hygrometer moeten kijken of het gewenste vochtgehalte is gehaald want er zit geen hygrostaat in.
Het gebruikte vermogen hangt af van de hoeveelheid water dat aanwezig is in het reservoir.

Dit is de enige luchtbevochtiger die ik gevonden heb die er zo leuk uitziet.

Er komt stoom (zonder echte druk) uit het pijpje bovenop.

Het enige wat ik wel een beetje jammer vindt is dat de pootjes redelijk warm worden.

Maar verder een perfect apparaat.