Samsung UE40J6240AW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung UE40J6240AW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Renato 27-12-2016

Prima beeld kwaliteit voor lage prijs

Geschreven voor: Samsung UE40J6240AW

Als je opzoek ga naar een middel grote TV met een 500 euro budget, vind je veel verschillende opties, maar bijna alles met matig beeld kwaliteit.

Deze Samsung TV is "maar" fullHD, maar je krijg wel wat extra's, als eerste de TV heeft een 100Hz beeld, dat zorg voor wat vloeiender beeld bij sports en actie films, daarnaast de local dimming is een top feature, zwart ziet wat beter uit, je merkt het zeker in donkere scenes, het is geen OLED natuurlijk, je hebt hier nog steeds te maken met een backlit LCD, maar het is een stap vooruit, op andere LCD tv's zonder local dimming, zie je veel meer licht op donkere scenes.

Geluid kwaliteit is naar orde, voor TV kijken is geen probleem, wanneer je muziek of films wilt kijken, een speaker aansluiten is een betere optie.

De TV draait op een wat oudere versie van de eigen "Tizen" software van Samsung, en ik vermoed dat de hardware ook niet het nieuwste is, je kunt de normale SmartTV apps er op draaien, zoals YouTube, NPO, Netflix, etc, maar de menu en laden van apps is best wel langzaam, bij aanzetten van de TV duurt wel even voor dat de SmartHub reageert.
In deze prijsklasse heb je toestellen met Android TV, dat in theorie een betere app ervaring zou hebben, maar je verliest op beeldkwaliteit en daarnaast is Android TV al bijna dood kun je zeggen. En ook wat duurdere Samsung TV's (of SmartTV's van andere fabrikanten) hebben een niet 100% uitgewerkt software, ik focus liever in de beeldkwaliteit en voor de smart dingen, kun je een chromecast sluiten, dat werkt prima.

Pluspunten

• 100Hz beeld
  • Local Dimming

Minpunten

• Trage SmartTV
  • Geen universeel bluetooth audio