Sony KD-55XD7005 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
7,80 cm dikte
55,0 inch

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Mike 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

Sony KD-55XD7005

Voor mij is het de beste 4k Android tv met HDR en ik dacht de enige met full led/direkt led. Ik heb meerdere tv vergelijk maar deze is kwa beeld de mooiste en daar koop je een tv toch voor. Android werkt goed, KODI geinstaleerd en 4k films met HDR gekeken, wat een beeld, heel helder en scherp, ook de prijs, 799 voor betaald bij BCC.

Pluspunten

• 4k tv
  • HDR
  • Full LED/ Direkt LED
  • Android
  • Google Cast

Minpunten

• geen 100Hz native
  • geen keyboard en microfoon op afstandbedienig

JustinB 01-01-2017 Product paar weken in bezit

Sony KD-55XD7005 na 2 weken.

Mijn eerste reactie van van het uitpakken van de doos en in elkaar zetten van de voet was goed. De bouwkwaliteit van de Sony voelt stevig aan.

Het installeren van de tv was erg gemakkelijk. Het menu van de tv is duidelijk en erg gemakkelijk te volgen. Voor het tv kijken maak ik gebruik van een digitale box van de Ziggo en was alleen de HDMI kabel erin en het werkt. ( dus heb analoog niet geïnstalleerd )

Het beeld in vergelijking met mijn vorige tv ( Lg led van 5 jaar oud ) is echt een wereld van verschil.
Alles oogt veel scherper en frisser. Waar ik bij mijn oude tv veel last van had was het kijken van voetbal en de streep van de bal ( ghosting) Met de Sony is dat een stuk beter, er is zelfs een speciale voetbal modus die dit tegen gaat.

De Android software is een erg fijne toevoeging aan de tv. Er zijn in de Android store een hoop app's aanwezig die deze tv echt pluspunten oplevert, denk aan een Kodi voor films en series kijken.

De tv heeft voor mij ook een paar kleine minpunten tegenover mijn vorige tv:

De voet is niet draaibaar. De kijkhoeken zijn gewoon goed vanuit de verschillende zitplaatsen in mijn kamer gewoon goed. Maar toch mis ik het een beetje….(zit misschien gewoon in mijn hoofd)

Het geluid van de speakers is redelijk. Prima voor alleen tv kijken, maar voor meer beleving in films mis ik net even het beetje extra. Dit heb ik persoonlijk opgelost met een soundplate.

Het grootste minpunt voor mij is eigelijk weer een extra afstandsbediening. Mijn vorige tv was een "domme" tv. Mijn oude tv ging gewoon aan bij het aan zetten van mijn mediabox. Nu heb ik het nog niet voor elkaar gekregen bij de Sony. Plus als ik het smartmenu/ Netflix wil gebruiken moet dat met de afstandsbediening van de Sony, dat is een beetje jammer.

Verder is het echt een aanrader en heb ik er echt geen spijt van.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snel menu
  • Android app's
  • Netflix

Minpunten

• voet niet draaibaar
  • 2 afstandsbedieningen

Frank010 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Betaalbare ultra hd tv

Met het duidelijke instructieboekje is deze tv gemakkelijk te installeren. De vormgeving van de televisie ziet er strak uit. De afstandsbediening is gemakkelijk in gebruik, echter miste ik een toetsenbord functie. De aparte netflix knop is super handig. De 4K resolutie is erg mooi, jammer dat er nog niets uitgezonden wordt in deze kwaliteit. Het 55-inch scherm is een waar genot om naar te kijken. Het geluid is erg goed voor boxen geïntegreerd in een televisie. Een pluspunt vind ik de koppeling van een Google-account waarmee je de gsm koppelt aan de televisie. Een aanrader.

Pluspunten

• mooi geluid
  • goede beeldkwaliteit
  • google koppeling
  • afstandsbediening

Minpunten

• staat minder stevig op de voet

Danny plas 19-12-2016 Product paar weken in bezit

groot scherm

we waren al een tijd op zoek naar een nieuwe televisie. ons oog viel op deze televisie vanwege de hoge beeldresolutie. toen de televisie eenmaal aan stond waren we zeer onder de indruk van de beeldresolutie, de beelden op de televisie worden veel scherper weergegeven dan dat we gewend waren.
daarnaast is het feit dat het een smart tv is ook erg handig. waardoor je gemakkelijk Netflix kan kijken op deze televisie, er zit zelfs een Netflix knop op de afstandbediening. de design is elegant, mooi. de televisie is zeer gemakkelijk om te installeren en in gebruik te nemen.

Pluspunten

• scherp beeld
  • gemakkelijk in gebruik
  • internet toegang

papendrecht90 23-12-2016 Product paar weken in bezit

mooi geluid

Deze televisie heeft veel mogelijkheden.

Schroefje hier, schroefje daar en de televisie staat in elkaar.
Enige wat mijn opviel aan de televisie is dat die minder stabiel is als mijn vorige televisies.
De grote van de televisie is precies goed voor in mijn huis.
Ik kijk graag televisie en dan vooral films.
Mijn ervaring met deze televisie op het gebied van films kijken was verschillend.
Als je een oudere film kijkt zie je soort van blokjes.
Maar kijk je juist een nieuwe film dan is het beeldkwaliteit perfect.
Het geluid wat uit de televisie komt is mij goed bevallen. Ik vond het een helder geluid.
De televisie is ook gemakkelijk in het gebruik. Voor de mensen die van Netflix houden, er zit een snel toets op de afstandsbediening om direct naar Netflix te gaan. Ik beveel deze televisie dan ook aan bij mijn vrienden en familie.

Pluspunten

• geluid
  • gebruik

Raymond 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Veel voor weinig, uitmuntend beeld

Ik zocht een tv met veel mogelijkheden voor niet al te veel geld. Deze Sony is zijn geld dubbel en dwars waard. Wat een hoop mogelijkheden voor een schappelijke prijs. De tv heeft als besturing systeem Android, hiermee creëert Sony een volwaardige multimedia tv. Qua vormgeving doet hij ook zeker niet onder voor zijn duurdere broertjes. Netjes afgewerkte behuizing met alle veel gebruikte aansluitingen links aan de zijkant. Op 1, voor mij belangrijke, aansluiting na, de optische uitgang zit recht aan de achterkant. Monteer je de tv vlak tegen de muur dan kan je wat problemen ondervinden. Dit probleem heb ik opgelost met een zo dun mogelijke optische kabel. De tv bied directe passtrough zodat DTS & Dolby digital vanuit je tv decoder/Blue Ray speler door gestuurd kunnen worden naar de soundbar/audiosysteem. Voor mij erg belangrijk omdat ik geen gebruik maak van de ingebouwde tv speakers. Over het algemeen klinken die speakers niet al te best bij de meeste tv's, maar deze Sony presteert nog boven verwachtingen. Maar goed zoals gezegd, ik heb de speakers uitgeschakeld. Bij de eerste installatie word je duidelijk door alle stappen geleid, je hoeft hier niet voor gestudeerd te hebben. Standaard heeft Sony behoorlijk wat bruikbare apps geïnstalleerd zoals bijvoorbeeld Netflix, Videoland, Youtube, Google Cast. Vooral die laatste is echt geweldig, veel content op je telefoon stream je met gemak naar de tv zonder storingen en/of vertragingen. Overigens voor de Kodi/XBMC liefhebbers, deze app is ook te installeren en werkt naar behoren. Naast de apps op de tv bestaat er ook nog een app die je kan installeren op je telefoon, hiermee verander je je telefoon in een volwaardige afstandbediening met oneindig veel mogelijkheden. Genieten van 4K beeld kan op dit moment alleen via een 4K blue-ray speler, er zijn namelijk nog nagenoeg geen tv uitzendingen in 4K. Toch kan je via YouTube wat test video's bekijken van Sony in 4K Ultra. Het beeld is echt fantastisch, mooi, helder en diepe kleuren. Heb de tv nu enkele weken in bezit maar ben meer dan tevreden. Sinds ik deze tv in bezit heb ben ik eigenlijk niet meer van de bank te krijgen.

Pluspunten

• 55 inch
  • 4K HDR
  • Android
  • Aansluitmogelijkheden
  • Makkelijke bediening

Minpunten

• Optische uitgang aan achterzijde ipv zijkant

Paul de Keijzer 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

Een TOPPER met een grote T

Dit is werkelijk de beste koop die ik had kunnen doen in tv land. De keuze is enorm en ik wilde toch graag 4K Door de andere techniek die Sony gebruikt blijft het beeld haarscherp ook bij snelle beelden. Voor de prijs heb je een toestel in huis dat zich kan meten met veel duurdere toestellen. De kleuren spatten van het scherm. Dit is echt een aanrader. Ik vind het geluid ook prima.

Pluspunten

• Zeer scherp en levendig beeld
  • Snel internet ook via de wiffi

Bugsfunny 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Mooie TV, beroerd geluik

Prachtige erg platte en lichtgewicht Android TV inclusief KODI voorgeïnstalleerd althans op de in Duitsland aangeschafte versie. Sony beeld sprong er positief uit tussen de Samsung televisies. Geluid zeer matig dus aanschaf extra soundbar of soundplate aan te bevelen. Enkele weken in bezit dus kan over de duurzaamheid niets zeggen

Pluspunten

• Beeld
  • Android
  • Kodi voor geïnstalleerd
  • Veel aansluit mogelijkheden