LG OLED55B6V - Reviews

4,86 cm dikte
55,0 inch

HS 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige televisie

Dit is de Bentley onder de televisies! Ten eerste het design. Eenmaal uit de doos gehaald en op z'n plek gezet zie je hoe dun de tv werkelijk is. Ik gok dat het beeldscherm een dikte heeft van ongeveer een halve centimeter. Hij staat op een voet waarvan het omhoogstaande deel doorzichtig is. Dit maakt dat het lijkt alsof de televisie zweeft. Ik vind het rustig kijken.

De TV draait op WebOS 3.0. Een mooi overzichtelijk menu met toegang tot vele apps. Wij gebruiken voornamelijk de Netflix app. En dan voornamelijk de series in 4K kwaliteit. Die komen echt tot leven op de LG. Zwart is diepzwart en de kleurenweergave is geweldig. Bij onze vorige televisie had je het beste beeld als je recht voor de tv zat. Bij deze OLED TV van LG hoeft dat niet meer. Dankzij de perfecte kijkhoek kun je genieten van kraakhelder beeld, waar in de kamer je ook zit.

Het geluid is ontwikkeld door Harman Kardon en dat merk je. Waar ik bij tv's van vrienden en familie vaak teleurgesteld ben van de geluidskwaliteit krijg ik van het geluid dat uit de LG komt een lach op m'n gezicht. Ok, het geluid kan altijd dieper en voller gemaakt worden met een soundbar of home cinemaset, maar voor normaal tv kijken voldoet het standaard geluid meer dan prima.

Een mooie accessoire van deze televisie is de afstandsbediening. LG weet van een vervelende bezigheid, namelijk het invullen van tekst op de tv, een koud kunstje te maken. De werking van de afstandsbediening kun je het beste vergelijken met de muis van je computer. Het is gewoon een kwestie van richten en klikken. Dit scheelt veel tijd en ergernis. Heel goed gedaan.

Samenvattend: ben je op zoek naar een premium televisie in deze prijsklasse, dan kan ik je de LG OLED zonder twijfel aanraden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Kleurenweergave
  • Menu/ WebOS 3.0

Peter 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een beeld!

TV zelf opgehaald en paste maar net in de auto. Uit de doos en direct op de bijgeleverde standaard gezet. Aangesloten en spelen maar. Via het menu wordt je door het programma geleid. Kinderlijk eenvoudig. Zelfs connectie met de Humax decoder dus maar 1 afstandsbediening. Ideaal voor de vrouw! En wat een beeld. Kan met Netflix alleen nog maar mooier worden. Genieten dus. Ook het geluid is prima.

Pluspunten

• Beeld, geluid
  • Bedieningsgemak

GEORGES uit België 10-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi sherrm, zeer goed beeld, klaar voor de toekomst 4K-HDR.

Mooi 4k ultra Hd oled tv, voldoet aan de verwachtingen, is klaar voor de nieuwe technieken van de toekomst zijnde HDR-4K enz. Heel fijne gebruiks-gemakkelijke interface in de vorm van een muisje op het scherm, uitzonderlijk veel mogelijkheden via internet,foto's en dergelijke meer. Zeer aan te raden toestel.

Pluspunten

• ZEER mooi beeld
  • Vele mogelijkeheden.
  • spraakbesturing, internet enz...

Minpunten

• Vast netsnoer-andere kant van toestel?

Daniel 03-10-2016 Product paar weken in bezit

Design TV van alle gebruiksgemak voorzien

Wij hebben deze TV ter vervanging van onze 6 jaar oude Philips TV nu een week in huis en wij zijn zeer enthousiast. Met het uitpakken valt gelijk op hoe dun en licht deze TV is. Het scherm heeft de dikte van een glasplaat en er geen rand omheen. Het aansluiten van de TV loopt gemakkelijk aangezien hier geen handelingen van onze kant noodzakelijk waren.

Het belangrijkste aan een TV blijft de beeldkwaliteit en die is zeer goed. Scherp en rustig beeld met mooie kleuren. Wat wij ook prettig vinden is dat apps, zoals Netflix makkelijk zijn geintegreerd en met de afstandbediening (die ook als muis dient) op te starten zijn.
Verder zijn wij evenees tevreden over de geluidskwaliteit, het is helder en diep.

Het enige wat even wennen was is de grootte van de tv. Onze vorige tv was kleiner (101 cm) en dan is het in het begin even wennen. Indien je dicht op je tv zit, dan zou ik een kleinere aanschaffen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Geen 3D

vdwj 27-10-2016

Hallo met Jan over het even wennen aan de grootte van de tv mijn kijkafstand is 2.55 meter ik heb nu een Panasonic plasma beeldscherm van 42" denk zelf aan een 50" tv maar die is niet verkrijgbaar in oled en wil eigenlijk niet overgaan op led tv ook door de gebrekkige kijkhoek en ben ook het rustige beeld gewend van plasma en oled lijkt wat beeld betreft het meeste op plasma ik ben huiverig dat een scherm van 55" toch wel een beetje overkill zal zijn of niet??
graag je mening hier over groeten Jan en als anderen die dit lezen! meningen worden op prijs gesteld groeten Jan

Cyara-12 30-08-2016 Product paar weken in bezit

Super gave oled tv, prachtig beeld

We hebben de televisie nu 2 weken en vinden het een super mooie tv.
Super dun.
Hij was zo aangesloten en ingesteld, zodat we snel van het prachtige beeld konden genieten.
Ook het geluid bevalt ons goed, alleen gebruiken wij hem met onze Böse systeem voor nog meer effecten, al is dat eigenlijk niet nodig met dit geluid.
Het beeld is prachtig, zwart is ECHT zwart en heeft al van de fabriek uit een heel mooi ingesteld beeld.
Beetje door het menu heen gekeken, gewoon om te kijken wat de tv evt nog aan opties had. Het was erg overzichtelijk en goed te begrijpen, waar je wat kon vinden.
TOPPIE!
Een echte aanrader,

Pluspunten

• Super dun
  • Heerlijk groot beeld
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Paars beeld in stand-by

berend311 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi helder en groot scherm en goed geluid

De lg is een mooie dunne tv met een prachtig beeldkwaliteit erg scherp en een mooi helder beeld Ook het geluid is erg mooi geen vervorming als het wat harder staat en je kan het geluid ook op dolbby surround zetten voor een bioscoop beleving ook het menu van de tv is erg makkelijk en begrijpelijk te bedienen .en met de ingebouwde WiFi kun je makkelijk het internet op .Staat goed stabiel op de mooie voet, maar kan ook met een beugel aan de muur worden bevestigd .

Pluspunten

• Mooi en helder beeld
  • Fijn geluid

Minpunten

• Simpele AB

Sebastiaan Assink 06-01-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastisch beeld, ongekend goed contrast, mooi design.

Bij het eerste 4K-materiaal dat ik bekeek op deze televisie, wist ik het direct: dit is wat ik al jaren wil. Het contrast, de kleuren, de scherpte en vloeiendheid: werkelijk ongekend. Je betaalt wel een flinke prijs voor OLED, maar je krijgt ook echt waar voor je geld, als je een echte liefhebben bent.
Het design is af, het geluid is voor een relatief dunne TV erg goed.
Hier ga ik nog heel veel jaren veel plezier van beleven!

Pluspunten

• Ongekend contrast
  • Hele mooie kleur
  • Scherp en vloeiend beeld
  • WebOS software met veel features en werkt snel

Minpunten

• Hoge prijs

Gerrit Kik. Bruinisse 04-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super mooie Oled tv mooie vormgeving!

Schitterend beeld, geluid is boven verwachting!
Een tv die zeker met zijn makkelijke bediening zijn geld waard is.

Pluspunten

• Super mooi beeld
  • Heel goed geluid
  • Mooie vormgeving
  • Hele makkelijke bediening
  • Zijn geld meer dan waard

Minpunten

• Op dit moment GEEN!

Stadhuisje 04-01-2017 Product paar weken in bezit

LG OLED55B6V, wat een fantastische TV

Beeld is verbluffend mooi, je kan echt nooit meer terug naar LCD of Plasma.
Zeer contrastrijk, zwart is echt zwart, WebOS werkt erg fijn en apps werken hier erg goed mee.
Smart remote is eerst even wennen, maar eenmaal gewend wil je niet anders.
Design van TV is ook erg mooi. Geluid is uitstekend te noemen, mijn verwachting was dat dit erg matig zou zijn. Ik zou niet twijfelen, deze TV is echt zijn geld waard.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • WebOS
  • Upscaling
  • Apps werken zeer goed

Richardus1970 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super tv

Dat het beeld super zou zijn, daar zat ik niet over in. Hoe voldoet de tv verder en hoe is het geluid ?
Ik was bang dat er nog een dure soundbar bij moest komen na het lezen van een aantal reviews.
Dus niet. De functies zijn makkelijk in gebruik en overzichtelijk. De afstandsbediening werkt geweldig mooi en de spraakherkenning is een leuke optie. Scheelt weer tijd, want je hoeft niet alle letters in te toetsen.
Wie een normaal goed geluid is gewend van een tv, hoeft niet over dit type tv in te zitten.
Petje af voor Harman Kardon ! Ik vraag mij af of de mensen die er over klagen, alles wel goed hebben ingesteld. Slimme geluidsmodus op 'aan'. OLED surround op 'aan'. Magic sound tuning op 'bass-modus'. DTV audio-instelling op 'automatisch'.
Top tv !

Pluspunten

• functies en gebruik
  • beeld en geluid

Fam.Visser 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi helder en groot beeld

Tot nu toe zeer tevreden maar we moeten nog wel alle opties uitproberen.
Veel mogelijkheden.Makkelijke bediening en installatie.
Komt helemaal tot zijn recht met een Sonos geluidsinstallatie die we er bij gekocht hebben.
Gekocht omdat dit product goed beoordeeld werd.

Pluspunten

• Mooi helder verfrissend beeld
  • Makkelijke bediening en installatie

Minpunten

• Iets te prijzig

Jessica 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische tv!

Wat een fantastische televisie! Dit is een van de weinige keren dat ik moet zeggen dat de reclame ook daadwerkelijk gelijk heeft. Zwart is namelijk ook echt zwart. De beeldkwaliteit is fenomenaal. De LG OLED is uitermate geschikt voor 4K, je kunt de pluisjes op een wollen trui tellen, het nadeel is dat er maar weinig programma's daadwerkelijk in 4K te bekijken zijn. Daarnaast is het design prachtig, erg strak en het menu op de tv zelf erg gebruiksvriendelijk. De afstandsbediening is simpel en werkt zelfs als je hem niet op de tv richt. In eerste instantie had ik niet veel verwacht van het geluid, maar ook hierin heeft de tv mij niet teleurgesteld, de geluidskwaliteit is ook super. Het enige nadeel is dat de tv niet kan draaien op zijn eigen voet en door zijn dunne design te fragiel oogt om hem zelf te draaien zodat je op een andere plaats in huis tv kan kijken.
Maar dit minpunt weegt zeker niet op tegen de vele pluspunten van deze fantastische LG OLED.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gemakkelijk menu

Minpunten

• Tv kan niet draaien op de voet
  • Gebruiksaanwijzing alleen op tv te lezen

JJW 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super beeld, rustig voor je ogen

Geweldig scherp beeld en ook nog rustig voor je ogen! Van te voren was ik bang dat de tv te groot zou zijn voor onze kleine woonkamer. Onze vorige tv was ook 55 inch, maar dat vond ik wel eens vermoeiend voor mijn ogen. Bij de LG OLED55B6V heb ik daar totaal geen last van. Het beeld is een stuk rustiger en kijkt erg prettig. Bovendien is het echt enorm scherp! Dit is niet altijd een voordeel: met een slechte huid wil je liever niet in beeld op deze tv. Je ziet echt alles!
De afstandsbediening ligt prettig in de hand. Als je graag zapt is de afstandsbediening een aanrader. Er zit een scrolknop op waarmee je nog sneller door de programma's zapt. De vormgeving is mooi, al had de voet iets mooier gemogen. Al met al ben ik erg blij met onze nieuwe kijkbuis!

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • rustig voor je ogen

Minpunten

• wel duur
  • voet iets minder mooi

Paul 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Wat een beeld!

Beeld: perfect
Geluid: gemiddeld (zonder soundbar)
Bediening: kinderlijk eenvoudig
Mogelijkheden: erg veel

Ik heb deze TV nu enkele weken in bezit. Alles werkt naar wens, het systeem is lekker snel en zit logisch in elkaar. Veel in- uitgangen en het design is erg strak (je ziet eigenlijk alleen beeld, een heel dun randje en de LG druppel aan de onderkant. 55 inch is toch wel een heel grote TV. Ik heb niet echt een grote huiskamer (zit er ongeveer 2,5 meter vanaf), je krijgt echt een bioscoop ervaring.

Ik heb netflix (met UHD content), en dan spat het beeld echt van het scherm.
Ik heb er ook een LG SH8 Soundbar bijgekocht. Omdat het hetzelfde merk is, integreert het heel eenvoudig. Met een optisch kabeltje aangesloten, op de TV een wizard volgen (extern apparaat aansluiten) en je kunt de soundbar bedienen met de afstandsbediening van je TV.

Wat ook leuk/snel werkt is Mirracasting, zodat je het scherm van je laptop zonder kabels op je TV kunt aansluiten. Uiteraard ook Google casting werkt. Jammer dat Apple airplay nier werkt. Ik denk dat Apple zijn eigen standaarden hierin teveel beschermd.

Pluspunten

• beeld
  • design
  • mogelijkheden
  • gebruikersgemak

Minpunten

• geluid

David 02-10-2016 Product paar weken in bezit

Fantastisch!

Wat ben ik blij met deze tv! Ik kwam van een 6 jaar oude plasma (42 inch) en ervaar een wereld van verschil!
Allereerst het design dwz een mooie doorzichtige voet waardoor het lijkt alsof de tv zweeft en vanaf de zijkant gezien zo dun! En de rand om het beeld is ook mooi dun.
De tv was makkelijk aan te sluiten, deed het snel icm met mijn digitale tv en de afstandsbediening werkt makkelijk, ligt ook lekker in de hand.
De beeldkwaliteit is prachtig dwz zwart is echt zwart! Niet eerder zo mooi gezien. Het beeld is ontzettend scherp en dat was even wennen als je iemands gezicht zo gedetailleerd ziet, maar het went snel :)
Ik ben alle opties nog een beetje aan het verkennen, want er kan zoveel, maar Netflix, Youtube, surfen op internet (wifi) werken makkelijk.
Geen goedkope tv, maar als je iets moois wil dan zit je goed met deze!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Opties

Minpunten

• De tv kan niet draaien op de voet.

John 22-02-2017 Product paar dagen in bezit

Nog mooier dan de bioscoop!

Ik had mijn oog al een tijdje op een OLED scherm, als vervanging voor mijn oude Panasonic plasma. Ik vond de kleuren en de zwartwaarden van LCD altijd ver ondermaats -alhoewel die behoorlijk verbeterd zijn de laatste tijd. Ik koos dit scherm omdat ik LG het meest kundig acht op OLED gebied (ze hebben een decenialange samenwerking met Philips). De weergave van de kleuren en de diepe niveaus van zwartwaarden zijn echt fenomenaal. Maar ik heb ook wat kritische kanttekeningen.

Ik vond het scherm erg onrustig bij bewegingen (in vergelijk met mijn oude plasma). Zo erg zelfs dat ik even spijt had van de aanschaf. Dit moest beslist beter kunnen! Op internet bij de professionele reviews van dit scherm, trof ik de juiste instellingen om het beeld rustiger te krijgen: hiertoe moet de men de instelling TrueMotion op User en vervolgens de De-judder en De-blur parameters beide op 0 zetten. Dit geld voor die input die een TV signaal aangeboden krijgt, d.w.z. 50Hz. Heeft men op een andere input b.v. een media speler of andere bron aangesloten die 24p of 60Hz als frame rate heeft, dan krijgt men het meest rustige beeld als men TrueMotion op Smooth zet. De verschillende instellingen worden per input onthouden.

Het zou aanbevelenswaardig zijn, als LG deze instellingen als standaard instelt of in ieder geval een duidelijke aanbeveling hierover maakt in de handleiding -die overigens uiterste summier is.

Mede hierdoor geef ik als totaal niet meer dan een 8.

Ik zag nog een opmerking van iemand over de kijkafstand. Ik kijk op 4 meter van het scherm. Ik had eerst een 42" plasma. Ik vond die grootte eigenlijk prima, maar 55" was het kleinste OLED scherm van LG. Ik moet zeggen dat ik het scherm, ondanks de kijkafstand, wel eerst onbenullig groot vond overkomen. Nu ben ik er aan gewend. Het Journaal hoeft niet echt zo groot aan mij voorgeschoteld te worden, maar een film kijken op dit formaat is wel een belevenis.

LG, neem mijn opmerkingen over de TrueMotion instelling ter harte. Dit is ook in jullie eigen belang.

Pluspunten

• zwartwaarden
  • kleuren
  • afwerking
  • bediening

Minpunten

• omgang met bewegende beelden

Patrick Akkerman 22-02-2017 Product paar weken in bezit

Beste OLED scherm op dit moment

Ik heb deze TV 2 weken op proef mogen hebben thuis. Het eerste wat me opviel was hoe scherp alles was. Niet alleen 4K en 8K demo's maar ook gewoon de Digitale TV van Ziggo. Op mijn Plasma HD TV kon je oneffenheden van make-up niet zien en bij deze TV zag je opeens plekken bij de personen op TV waar de make-up niet helemaal netjes was. Hij gaat natuurlijk het Ziggo HD beeld upscalen naar 4K en doet dit echt heel goed. Zodra je iets ziet wat zwart is dan is het ook echt zwart. De helderheid is gewoon onbeschrijfelijk en de inkijk hoek is ook onwijs groot. Je kan er gewoon naast staan en zelfs dan is het beeld goed en scherp te zien.
De speakers in deze TV zijn gewoon stukken beter dan die van de concurrenten, het lijkt net of je een versterker aan heb staan en het geluid hier over laat afspelen.

Pluspunten

• OLED Techniek
  • Fantastische beeld kwaliteit
  • Helderheid en oneindig contrast
  • HDR + 4k
  • Prachtig dun scherm

Minpunten

• WebOS
  • TV guide is een aparte app

Dennis 19-02-2017 Product paar dagen in bezit

OLED

Dit is mijn eerste recensie die ik online schrijf, omdat ik heel graag mijn ervaring met de LG 55B6V met jullie wil delen.

Twee jaar geleden kocht ik de Samsung UE55HU8500, een curved UHD televisie. Op dat moment werd dit mij aangeraden vanwege de curved en de 4K capaciteiten. Dit was het toestel van de toekomst. Uiteindelijk was ik er redelijk tevreden over, 4K is super scherp en het beeld was mooi. Maar dit alles was als je recht voor het scherm zat, week je een paar graden naar links, rechts, boven of onder en dan verdwenen alle voordelen. Wat mij vooral negatief op viel was de back light bleeding, het oplichtende effect in donkere scenes van de achtergrond. Maar goed, het was niet anders en ik heb uiteindelijk plezier gehad van de televisie met vele voordelen.

Net geen twee jaar later kwam ik in de gelegenheid mijn televisie in te ruilen voor een ander. Ik had de markt al een tijdje gevolgd, onder andere met de ontwikkeling van Samsung (SUHD, Quantum dot, dit jaar "QLED" de opvolger van SUHD), Sony, Panasonic (Full array backlight), Philips (de 8601 met 4 x ambilight) en met name LG (OLED).

Nu kwam de afweging, welke zal ik nemen en hoeveel geld is me dit waard.
Een lang verhaal zal ik inkorten en mijn beweegredenen geven. Mijn prijs klasse zat rond de 1500 tot 2900 euro. Ik was willend meer geld uit te geven als ik het beeld superieur vond, tot een grens.
De Panasonic viel af vanwege een redelijk dik design en de vele koeling die nodig was om de tv koel te houden. De Sony (XD93) viel af vanwege de back light die aanwezig was, wel was ik erg gecharmeerd van het rustige beeld. Op video beeld van het internet van de XE93 viel mij op dat dit nog steeds aanwezig was, nu niet meer aan de zijkant maar aan de onderkant (verplaatsing van de LED strips van de zijkant naar boven en onder). Gezien mijn irritatie aan mijn vorige beeld wilde ik dit niet nog een keer hebben. Ditzelfde gold voor de Philips, hoewel dit minder opviel vanwege de ambilight.

Uiteindelijk twijfelde ik tussen de goedkopere Samsung 55 inch KS7000, de iets duurdere KS8000 en de LG 55B6V. Als indicatie, de upgrade van de KS7000 naar de KS8000 was 300 euro, en de upgrade van de KS8000 naar de LG was 400 euro. In hoeverre was mij beter beeld geld waard, en was het dan ook echt beter beeld?

In de verschillende winkels waar ik heb gekeken viel mij altijd op dat Samsung imponeert met heel erg veel helderheid en contrast. Dit doet je snel het gevoel geven dat het een fantastisch beeld is (had ik ook met mijn vorige televisie). Wat ik mij heb kunnen herinneren aan mijn vorige tv is dat ik nooit het volledige contract en back light aan had. Dit om de simpele reden omdat het beeld dan te fel was, hier tv naar kijken veroorzaakte hoofdpijn en het eerste uur niet kunnen slapen. Dus als ik op mijn oudere toestel al het contract niet op vol had, waarom zou een nog hoger contrast dan een koop reden zijn voor mij? Een hoger contract is het punt dat Samsung maakt waarom ze geen OLED willen maken (iets wat ik niet geheel geloofwaardig vind).

Op naar de OLED, ik heb er de afgelopen jaren altijd naar gekeken wanneer ik naar een winkel ging. Altijd onder de indruk van de prachtige zwart beelden. Na denken en voor mijzelf een sommetje gemaakt te hebben ben ik voor de LG 55B6V gegaan, de duurdere E6V heb ik niet gekocht vanwege de aanwezigheid van een versterker met geluidsboxen bij mij thuis.

Wat vind ik er nu van?
Daar kan ik kort over zijn, fantastisch. Na het selecteren van expert modus en het veranderen van een paar instellingen is het beeld superieur aan alles ik ooit gezien heb. Zwart is zwart, licht grijs is anders dan donker grijs, groen is groen en blauw is blauw. Geen back light bleeding en onder elke kijkhoek nagenoeg hetzelfde beeld. Ik heb geen last van schokkerig beeld wat sommige mensen gemeld hadden (KPN, Netflix en YouTube), daar was ik een beetje huiverig voor.

Een optie die LG in Nederland heeft en dat deze televisie ondersteund is Dolby Vision. Dolby, bekend van geluid, heeft een manier ontwikkeld waardoor beelden weergegeven worden zoals de maker het bedoeld heeft (zo adverteren ze het). Ik was een beetje sceptisch, maar ik vind het erg mooi. De beelden zijn zelfs zo realistisch dat je je er in waant. De andere merken adverteren met HDR. Om dit beter te begrijpen, HDR is de open source variant op Dolby Vision, dit omdat LG in Nederland de enige is die vooralsnog Dolby Vision levert op hun tv's.

Als je twijfelt of je over wilt stappen naar OLED. Ik raad de televisie van harte aan. Het beeld is werkelijk prachtig. Maar iets wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat het verschil met bijvoorbeeld een Samsung KS8000/KS7000 is dat het beeld veel minder in-your-face is. En dat het beeld zo goed is als dat de streamingdienst/provider hem aan levert. Kijk je geen HD, of een slecht opgenomen uitzenden op de televisie, dan zal je dit opvallen. Verder, als je echt van heel helder beeld, heel veel contract houdt en je hebt minder oog voor rustig natuurgetrouw, dan zou ik ze eens naast elkaar zetten en er goed over nadenken. In alle andere gevallen zal deze televisie je niet teleurstellen en raad ik hem zeker aan. Wellicht ook interessant om het 2017 model af te wachten die in april/mei komt.

Pluspunten

• Mooiste beeld wat ik ooit gezien heb.

Luc 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

Machtig toestel

Ja 10 jaar was het tijd voor een nieuwe tv. Al snel kwam ik op dit toestel uit. Na de snelle installatie vond ik de 100hz tegen vallen. Gelukkig is dit op te lossen door de instellingen te veranderen. Het beeld is prachtig. Webos 3.0 zit goed in elkaar, ik had binnen notime extra apps en verbinding met mijn telefoon. Goud!

Pluspunten

• Beeld
  • Webos

Minpunten

• Geen intergratie met xs4all

TomasVB 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige kleuren

De LG OLED55B6V voldoet exact aan de redenen waarom ik deze aangekocht heb; diepzwart en fantastische kleuren. Daarenboven is het uiterlijke design met doorzichtige voet ook zeer geslaagd. De televisie zelft werkt zeer intuititief, en je bent snel met het handige WebOS weg. Het geluid is goed, maar niet gigantisch (wat je ook niet kan verwachten van een platte televisie), en de voet is niet draaibaar (maar ik vrees dat er niet veel 55" schermen bestaan met draaibare voet).
Kortom, zeker een aanrader !

Pluspunten

• Kleurcontrast
  • WebOS 3.0

Minpunten

• Geen draaibare voet