LG OLED55B6V - Reviews

Peter 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een beeld!

TV zelf opgehaald en paste maar net in de auto. Uit de doos en direct op de bijgeleverde standaard gezet. Aangesloten en spelen maar. Via het menu wordt je door het programma geleid. Kinderlijk eenvoudig. Zelfs connectie met de Humax decoder dus maar 1 afstandsbediening. Ideaal voor de vrouw! En wat een beeld. Kan met Netflix alleen nog maar mooier worden. Genieten dus. Ook het geluid is prima.

Pluspunten

• Beeld, geluid
  • Bedieningsgemak

Jessica 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische tv!

Wat een fantastische televisie! Dit is een van de weinige keren dat ik moet zeggen dat de reclame ook daadwerkelijk gelijk heeft. Zwart is namelijk ook echt zwart. De beeldkwaliteit is fenomenaal. De LG OLED is uitermate geschikt voor 4K, je kunt de pluisjes op een wollen trui tellen, het nadeel is dat er maar weinig programma's daadwerkelijk in 4K te bekijken zijn. Daarnaast is het design prachtig, erg strak en het menu op de tv zelf erg gebruiksvriendelijk. De afstandsbediening is simpel en werkt zelfs als je hem niet op de tv richt. In eerste instantie had ik niet veel verwacht van het geluid, maar ook hierin heeft de tv mij niet teleurgesteld, de geluidskwaliteit is ook super. Het enige nadeel is dat de tv niet kan draaien op zijn eigen voet en door zijn dunne design te fragiel oogt om hem zelf te draaien zodat je op een andere plaats in huis tv kan kijken.
Maar dit minpunt weegt zeker niet op tegen de vele pluspunten van deze fantastische LG OLED.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gemakkelijk menu

Minpunten

• Tv kan niet draaien op de voet
  • Gebruiksaanwijzing alleen op tv te lezen

JJW 24-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super beeld, rustig voor je ogen

Geweldig scherp beeld en ook nog rustig voor je ogen! Van te voren was ik bang dat de tv te groot zou zijn voor onze kleine woonkamer. Onze vorige tv was ook 55 inch, maar dat vond ik wel eens vermoeiend voor mijn ogen. Bij de LG OLED55B6V heb ik daar totaal geen last van. Het beeld is een stuk rustiger en kijkt erg prettig. Bovendien is het echt enorm scherp! Dit is niet altijd een voordeel: met een slechte huid wil je liever niet in beeld op deze tv. Je ziet echt alles!
De afstandsbediening ligt prettig in de hand. Als je graag zapt is de afstandsbediening een aanrader. Er zit een scrolknop op waarmee je nog sneller door de programma's zapt. De vormgeving is mooi, al had de voet iets mooier gemogen. Al met al ben ik erg blij met onze nieuwe kijkbuis!

Pluspunten

• haarscherp beeld
  • rustig voor je ogen

Minpunten

• wel duur
  • voet iets minder mooi

Paul 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Wat een beeld!

Beeld: perfect
Geluid: gemiddeld (zonder soundbar)
Bediening: kinderlijk eenvoudig
Mogelijkheden: erg veel

Ik heb deze TV nu enkele weken in bezit. Alles werkt naar wens, het systeem is lekker snel en zit logisch in elkaar. Veel in- uitgangen en het design is erg strak (je ziet eigenlijk alleen beeld, een heel dun randje en de LG druppel aan de onderkant. 55 inch is toch wel een heel grote TV. Ik heb niet echt een grote huiskamer (zit er ongeveer 2,5 meter vanaf), je krijgt echt een bioscoop ervaring.

Ik heb netflix (met UHD content), en dan spat het beeld echt van het scherm.
Ik heb er ook een LG SH8 Soundbar bijgekocht. Omdat het hetzelfde merk is, integreert het heel eenvoudig. Met een optisch kabeltje aangesloten, op de TV een wizard volgen (extern apparaat aansluiten) en je kunt de soundbar bedienen met de afstandsbediening van je TV.

Wat ook leuk/snel werkt is Mirracasting, zodat je het scherm van je laptop zonder kabels op je TV kunt aansluiten. Uiteraard ook Google casting werkt. Jammer dat Apple airplay nier werkt. Ik denk dat Apple zijn eigen standaarden hierin teveel beschermd.

Pluspunten

• beeld
  • design
  • mogelijkheden
  • gebruikersgemak

Minpunten

• geluid

Daniov26 12-11-2016 Product paar weken in bezit

OLED 4K TV werkt niet met PS4 Pro!

Mijn nieuwe state of the art LG OLED TV werkt niet met de nieuwe ps4 Pro! Er schijnt een probleem te zijn met de HDR modus van de hdmi poorten, waardoor deze TV de datastroom van de ps4 niet aankan. LG zal er druk mee aan de slag zijn, maar het is niet duidelijk of deze TV dit hardware-matig wel aankan. Ik neem het zekere voor het onzekere en ga hem terugbrengen naar de winkel.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Zwart is zwart
  • Goede interface

Minpunten

• Werkt niet met ps4 Pro

HS 25-10-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige televisie

Dit is de Bentley onder de televisies! Ten eerste het design. Eenmaal uit de doos gehaald en op z'n plek gezet zie je hoe dun de tv werkelijk is. Ik gok dat het beeldscherm een dikte heeft van ongeveer een halve centimeter. Hij staat op een voet waarvan het omhoogstaande deel doorzichtig is. Dit maakt dat het lijkt alsof de televisie zweeft. Ik vind het rustig kijken.

De TV draait op WebOS 3.0. Een mooi overzichtelijk menu met toegang tot vele apps. Wij gebruiken voornamelijk de Netflix app. En dan voornamelijk de series in 4K kwaliteit. Die komen echt tot leven op de LG. Zwart is diepzwart en de kleurenweergave is geweldig. Bij onze vorige televisie had je het beste beeld als je recht voor de tv zat. Bij deze OLED TV van LG hoeft dat niet meer. Dankzij de perfecte kijkhoek kun je genieten van kraakhelder beeld, waar in de kamer je ook zit.

Het geluid is ontwikkeld door Harman Kardon en dat merk je. Waar ik bij tv's van vrienden en familie vaak teleurgesteld ben van de geluidskwaliteit krijg ik van het geluid dat uit de LG komt een lach op m'n gezicht. Ok, het geluid kan altijd dieper en voller gemaakt worden met een soundbar of home cinemaset, maar voor normaal tv kijken voldoet het standaard geluid meer dan prima.

Een mooie accessoire van deze televisie is de afstandsbediening. LG weet van een vervelende bezigheid, namelijk het invullen van tekst op de tv, een koud kunstje te maken. De werking van de afstandsbediening kun je het beste vergelijken met de muis van je computer. Het is gewoon een kwestie van richten en klikken. Dit scheelt veel tijd en ergernis. Heel goed gedaan.

Samenvattend: ben je op zoek naar een premium televisie in deze prijsklasse, dan kan ik je de LG OLED zonder twijfel aanraden.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Kleurenweergave
  • Menu/ WebOS 3.0

GEORGES uit België 10-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi sherrm, zeer goed beeld, klaar voor de toekomst 4K-HDR.

Mooi 4k ultra Hd oled tv, voldoet aan de verwachtingen, is klaar voor de nieuwe technieken van de toekomst zijnde HDR-4K enz. Heel fijne gebruiks-gemakkelijke interface in de vorm van een muisje op het scherm, uitzonderlijk veel mogelijkheden via internet,foto's en dergelijke meer. Zeer aan te raden toestel.

Pluspunten

• ZEER mooi beeld
  • Vele mogelijkeheden.
  • spraakbesturing, internet enz...

Minpunten

• Vast netsnoer-andere kant van toestel?

Daniel 03-10-2016 Product paar weken in bezit

Design TV van alle gebruiksgemak voorzien

Wij hebben deze TV ter vervanging van onze 6 jaar oude Philips TV nu een week in huis en wij zijn zeer enthousiast. Met het uitpakken valt gelijk op hoe dun en licht deze TV is. Het scherm heeft de dikte van een glasplaat en er geen rand omheen. Het aansluiten van de TV loopt gemakkelijk aangezien hier geen handelingen van onze kant noodzakelijk waren.

Het belangrijkste aan een TV blijft de beeldkwaliteit en die is zeer goed. Scherp en rustig beeld met mooie kleuren. Wat wij ook prettig vinden is dat apps, zoals Netflix makkelijk zijn geintegreerd en met de afstandbediening (die ook als muis dient) op te starten zijn.
Verder zijn wij evenees tevreden over de geluidskwaliteit, het is helder en diep.

Het enige wat even wennen was is de grootte van de tv. Onze vorige tv was kleiner (101 cm) en dan is het in het begin even wennen. Indien je dicht op je tv zit, dan zou ik een kleinere aanschaffen.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Geen 3D

David 02-10-2016 Product paar weken in bezit

Fantastisch!

Wat ben ik blij met deze tv! Ik kwam van een 6 jaar oude plasma (42 inch) en ervaar een wereld van verschil!
Allereerst het design dwz een mooie doorzichtige voet waardoor het lijkt alsof de tv zweeft en vanaf de zijkant gezien zo dun! En de rand om het beeld is ook mooi dun.
De tv was makkelijk aan te sluiten, deed het snel icm met mijn digitale tv en de afstandsbediening werkt makkelijk, ligt ook lekker in de hand.
De beeldkwaliteit is prachtig dwz zwart is echt zwart! Niet eerder zo mooi gezien. Het beeld is ontzettend scherp en dat was even wennen als je iemands gezicht zo gedetailleerd ziet, maar het went snel :)
Ik ben alle opties nog een beetje aan het verkennen, want er kan zoveel, maar Netflix, Youtube, surfen op internet (wifi) werken makkelijk.
Geen goedkope tv, maar als je iets moois wil dan zit je goed met deze!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Opties

Minpunten

• De tv kan niet draaien op de voet.

Cyara-12 30-08-2016 Product paar weken in bezit

Super gave oled tv, prachtig beeld

We hebben de televisie nu 2 weken en vinden het een super mooie tv.
Super dun.
Hij was zo aangesloten en ingesteld, zodat we snel van het prachtige beeld konden genieten.
Ook het geluid bevalt ons goed, alleen gebruiken wij hem met onze Böse systeem voor nog meer effecten, al is dat eigenlijk niet nodig met dit geluid.
Het beeld is prachtig, zwart is ECHT zwart en heeft al van de fabriek uit een heel mooi ingesteld beeld.
Beetje door het menu heen gekeken, gewoon om te kijken wat de tv evt nog aan opties had. Het was erg overzichtelijk en goed te begrijpen, waar je wat kon vinden.
TOPPIE!
Een echte aanrader,

Pluspunten

• Super dun
  • Heerlijk groot beeld
  • Prachtig beeld

Minpunten

• Paars beeld in stand-by

berend311 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi helder en groot scherm en goed geluid

De lg is een mooie dunne tv met een prachtig beeldkwaliteit erg scherp en een mooi helder beeld Ook het geluid is erg mooi geen vervorming als het wat harder staat en je kan het geluid ook op dolbby surround zetten voor een bioscoop beleving ook het menu van de tv is erg makkelijk en begrijpelijk te bedienen .en met de ingebouwde WiFi kun je makkelijk het internet op .Staat goed stabiel op de mooie voet, maar kan ook met een beugel aan de muur worden bevestigd .

Pluspunten

• Mooi en helder beeld
  • Fijn geluid

Minpunten

• Simpele AB