Panasonic TX-50DX730E - Reviews

4,00 cm dikte
50 inch

Robert 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Panasonic TX-50DX730E

Begin november deze tv gekocht, de vorige was ook een Panasonic en zeer goed bevallen. Beeld van deze nieuwe 4K HDR tv is super. De apps handig, geluid is minder, maar heb deze aangesloten op de Böse surround set. Perfect .
Prijs kwaliteit meer dan tevreden.
Een aanbeveling waard.

Tim 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig beeld, goed contrast

TV gekocht in november met een cashback actie van Panasonic. Erg goede prijs-kwaliteit verhouding. Firefox OS werkt prima, ondanks dat het platform niet verder wordt ontwikkeld.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit 4k
  • Ondersteuning HDR
  • Geluid goed voor platte TV

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Beperkt app-aanbod

Kevin 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Panasonic 4K HDR TV

mooie strakke maar vooral platte TV. super beeld maar iets minder goed op het gebied van geluid.
wel perfect en meteen een goed excuus om een mooie soundbar te kopen ;)

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Diepte van tv

• Design afstandbediening

Abdullah 12-11-2016 Product paar weken in bezit

goede led tv

Na lang zoeken en vergelijken heb ik toch gekozen voor de panasonic viera tx-50dxw704,
het beeld kwaliteit is fenomenaal en zeer scherp. het smart gedeelte werkt ook naar behoren.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • 4k uhd
  • smart tv werkt vloeiend
  • steun voeten verstelbaar
  • €75 cashback en 5 jaar garantie

Minpunten

• speakers (begrijpelijk)
  • afstands bedienings knoppen niet logisch geplaatst

HermanW 27-10-2016 Product paar weken in bezit

Goede beeldkwaliteit, mooi design.

goede ervaring met het merk Panasonic (plasma), nu dus een led tv. toestel heeft prachtig beeld, makkelijk in te stellen en heeft een fraai design, geluid is minder maar heb het aangesloten op home cinema set.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • Beeldkwaliteit

Gerrald 21-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goede beeldkwaliteit

Goede beeldkwaliteit met een mooi design. Handig is de dubbele tuner dat opnemen mogelijk maakt. Ook zijn de vele handige apps een fijne toevoeging. Het geluid is het enige dat iets tegenvalt. Ondanks dat zijn wij zijn heel tevreden!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Apps

ingrid s 27-08-2016 Product paar weken in bezit

mooi groot scherm, goede beeldkwaliteit

Sinds kort deze prachtige tv aan de muur hangen. Erg goede beeldkwaliteit haarscherp !

Installatie via Viera ook makkelijk gedaan, en binnen enkele minuten konden we al genieten van de beste beeldkwaliteit die panasonic biedt.

Het geluid van deze tv is iets minder, erg blikkerig. Dit is door middel van een soundbar snel opgelost, nu hebben we bioscoopgeluid en beeld.

De tv is erg licht en zeer modern uitgevoerd. hij hangt bij ons aan de muur en door de strakke vormgeving met minimale randen ziet het er erg netjes uit.
De tv is voorzien van allerlei standaard apps, waardoor je snel je thuis voelt op deze smart tv. Via USB hebben wij er een draadloze muis en toestenbord op aangesloten, ook is dit te geregelen via een speciale app.

Wij sluiten er nog wel een harde schijf of extern geheugen op aan, zodat wij programmas kunnen rewinden, zoals bij de oude tv met interactieve opties van ziggo mogelijk was. Wij hebben op deze tv 2 CI+ modules aangesloten zodat wij 2 programmas tegelijkertijd kunnen opnemen.

De tv werkt met Viera Link, een speciale functie van panasonic waarbij de tv ook via de tablet en mobiele telefoon is te bedienen. Eenmaal in het netwerk is gebruik maken van second screen enorm simpel. we kijken onze youtube filmpjes en fotos dan ook graag via de tv.

Verder was het het wachten waard op deze tv, wij zijn zeer tevreden over het toestel.

de minpuntjes zijn voornamelijk dat de afstandsbediening erg groot is, en de netflixknop zit wel erg in de weg.
verder is het gebruik van een soundbar aan te bevelen als je meer wilt horen dan een blikkerig geluid. De beeld instellingen en geluid zijn goed.

zeker de prijs waard.

Pluspunten

• strak design
  • goede beeldkwaliteit
  • snelle installatie
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• geluid

JelleDJ 27-07-2016 Product paar weken in bezit

Panasonic Viera TX-50DX730 Zilver

De tv oogt meteen al erg fris, ziet er strak uit en de behuizing voelt solide aan. Na het aanzetten merk je direct dat het opstarten erg snel gaat, de tv een supermooi beeld geeft en niet warm wordt.

Zowel Ultra HD (4k) en Full HD (1080p) beeld ziet er gelikt uit. Dit heb ik getest middels tv signaal, playstation, netflix 4k en een bluerayspeler. Het enige nadeel is dat als je vanaf een schuine hoek kijkt naar de tv de kleuren iets minder fel worden, maar in de praktijk heb ik daar bijna geen last van. Het geluid is voor mij goed genoeg, ik hoef er geen dolby surround set bij te kopen om prettig een film te kunnen kijken.

Kortom: hoog kwaliteit beeld, mooi design en geluid is prima

Niels 11-07-2016 Product paar weken in bezit

Prijs kwaliteit fantastisch!

Wat een geweldige tv!
Sinds een aantal weken hebben wij de Panasonic TX-50DX730E in de woonkamer staan. Het staat prachtig, mooi dun groot scherm. De afwerking is erg chique en staat bijna als kunstobject in huis.
Beeldkwaliteit is erg goed, Scherp, helder en prachtige kleuren. Qua gebruiksgemak ben ik ook zeer tevreden, Netflix was zo aangesloten en op de afstandsbediening zit zelfs een speciale snel knop!
Op youtube kan je leuke 4k filmpjes vinden waarin je ''echt'' in de film zit. Op internet surfen gaat verder ook heel soepel. Mocht je veel gebruik van internet tv maken dan kan ik je wel aanraden om een toetsenbord erbij te kopen.
Geluid van de tv is erg goed, toch vind ik bij zo een tv een surround sound wel onmisbaar.

Samenvattend; deze tv gaat de komende 7 jaar zeker mee!

Elly-2011 10-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben heel tevreden.

Allereerst is het formaat van 50 inch helemaal top bij ons, de 4 K beeldkwaliteit is echt perfect soms is het zo mooi dat het lijkt of het je kamer binnenkomt.
Het aansluiten van alles incl. wifi was zo gepiept, stelde niets voor.
Het gebruik van alle mogelijkheden zoals netflix en videoland en niet vergeten de diverse spelletjes gaat eigenlijk vrij simpel.
De TV kan je helemaal voor jezelf instellen zo gaat het echt jou TV worden.
Ik denk dat ik nog heel veel plezier zal hebben van deze televisie.Ik kom elke keer weer nieuwe mogelijkheden tegen, prachtig.
Ik zou deze tv zeker aanbevelen.

Edwin76 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi beeld met heel veel mogelijkheden!!

Toen ik op zoek ging naar een nieuwe tv moest hij aan een aantal voorwaarden voldoen. Geen plasma meer (energievreter) maar wilde wel dat zwart, echt zwart bleef, en niet donkergrijs zoals bij velen. En ik wilde graag apps er kunnen opzetten en kunnen personaliseren zodat ik eigenlijk een soort scherm had met mijn eigen snelkoppelingen. Ook moest het beeld en geluid kunnen worden aangepast naar mijn smaak. Oja en het liefst een Panasonic omdat mijn vorige tv dat ook was en ik daar dik tevreden over was. Dan wordt het zoeken naar een model een stuk makkelijker aangezien er zoveel modellen worden aangeboden. Deze tv is erg gebruiksvriendelijk vind ik, als het je al zelf niet lukt dan lukt het wel met het helpmenu in de tv. Personaliseren van de tv is een eitje, alle apps die je graag bij elkaar wilt hebben zodat je snel kunt schakelen naar andere apps of programma's heb je zo aangemaakt. Zo kun je snel schakelen tussen Netflix, Videoland, firefox, spelletjes, te veel om op te noemen. Het beeld is erg helder en natuurlijk van kleur, en als het je niet bevalt, dan pas je met de diverse instellingen de kleur aan naar jouw smaak, idem met het geluid, al ben ik daar iets minder tevreden over, ik had iets meer power verwacht in de volume, maargoed, dat los je op door je tv te koppelen aan je stereo. Aansluiten via wifi of bedraad in mijn geval is ook een fluitje van een cent, heb gelijk de firmware geupdate om te kijken of de connectie goed was. Nu een week in het bezit en kan niet anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben over deze tv.

barracuda1 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super Tv erg mooi!!

Wat mij op valt aan deze tv is het gemak van het installeren, snel en erg makkelijk.
Deze tv is mooi van vorm en het beeld is uiteraard fantastisch.
Wat verrassend is,is de audio perfect geluid iets wat je niet verwacht.

Alberto 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig beeld !

Meer dan 20 jaar altijd Sony televisies gehad en nu dan de Panasonic Viera. Het design is prachtig maar de pootjes zijn echt heel lelijk in het echt ! Het is mijn eerste 4k tv en wow wat een mooi beeld ! De spontane reactie van mijn 7 jarige zoon toen hij de ps3 inschakelde: "het lijkt wel 3D !" De kleuren moet ik misschien aan wennen en nog de juiste afstelling vinden. Vergeleken met de Sony vind ik hem wat fletser maar zoals ik al zei ben nog druk bezig met verschillende instellingen te proberen. Geluid kan ik kort over zijn, slecht net zoals alle tv's maar ik ben dan ook een audiofiel dus gelijk op de home installatie aangesloten. Aansluiten is met alles trouwens zo gebeurd en het menu op de tv is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Het is ook mijn eerste smart tv en ik vind het aanbod van de apps maar wat karig. De tv communiceert wel erg goed, draadloos en snel met mijn NAS.

sandorbk 23-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie tv met prachtig beeld

Ben nu zelf een kleine week in het bezit van deze tv en vanaf het begin is het al een genot om naar te kijken. Het in elkaar zetten is binnen vijf minuten gedaan en vanaf het voor het eerst aanzetten tot dat je daadwerkelijk tv kan kijken is een kwestie van een paar minuten.

Het design is mooi bedacht, erg modern en strak. Echter vind ik de pootjes maar apart staan, ze zitten net iets te gecentreerd waardoor het een gek gezicht geeft.

Dit is me eerste tv die draait op FireFoxOS. Het doet veel denken aan AndroidTV, echter mist het de variatie aan apps. Zo kan je Spotify niet gebruiken en zit je vast aan Deezer (wat ik dus niet gebruik). Verder loopt de software wel soepel op de tv.

Het beeld is precies wat je ervan verwacht, kleuren zien er echt en levendig uit en de helderheid is ook prima.

Ook het geluid is prima, verwacht niet veel bass of iets dergelijks maar het is zeker goed genoeg voor normaal tv kijken.

Sisanchi 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Strak en mooi design.

Een zeer mooi en strak design van het toestel. De kwaliteit van het beeld is super scherp. Door toetsen aan de zijkant van het beeldscherm, kan deze ook zonder afstandsbediening gebruikt worden.
Hierdoor blijft het toestel niet op stand-by staan.
Het is niet moeilijk om je aan te melden op het netwerk thuis.
De mogelijkheden op dit toestel zijn behoorlijk veelzijdig.

E.M.deGroot 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super beeld maar zeer matig geluid

7,3
Sinds een week hebben we nu de Panasonic TX-50DX730E en elke keer dat ik hem aanzet, ongeacht wat ik kijk, ben ik helemaal verbaast over de kwaliteit van het beeld. Wat een scherpte, wat een kleurverzadiging echt onwaarschijnlijk mooi. Ook het design is super, de mogelijkheid om de pootjes op verschillende posities te zetten is praktisch maar of dat echt een toegevoegde waarde is? Maar dan de inkijk vanuit een schuine hoek, zon erop en nergens last in 1 woord, geweldig!

Het geluid daarin tegen is een ander verhaal, ik snap dat het lastig is om een goede speaker in een dunne televisie te plaatsen maar de instelmogelijkheden zijn voor mij toch wat te beperkt. Op zoek naar een goede soundbar dus.