Samsung UE43KU6400 - Reviews

43,0 inch

6,8

Vd vlies 18-11-2016 Product paar dagen in bezit

Groot scheerm

Het scherm werkt als een spiegel wanneer je een lampje tegen over de tv aan de muur hebt hangen dan zie je dat constant in je beeld op de tv als ik dat geweten had had ik hem nooit gekocht dat is de eerste tv waar ik spijt van heb dat ik hem gekocht heb had altijd Sony maar Samsung was de beste werd gezegd dus let op wat je koopt mat scherm heb je daar geen last van

Pluspunten

• Goed beeld

Minpunten

• Scherm is spiegel

Dimitri 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

Samsung onwaardig model

Vorig jaar heb ik een voorloper (UE40J6200) hiervan gekocht voor op de slaapkamer en dat is een geweldig toestel, dus ik hoopte op dezelfde kwaliteit. Helaas...
Allereerst is de afwerking zeer matig. De omlijsting sluit niet goed af waardoor er aan de randen licht ontsnapt. Dit is op het scherm te zien als overbelichte hoeken en op de muur zie je lichtspots. Dit kan afhankelijk zijn van mijn exemplaar en niet een generiek probleem zijn (hoewel soortgelijke klachten ook in andere reviews voorkomen).
Verder zie je bij een lichte/witte scene dat het scherm niet egaal wit is: er bevinden zich donkere spots in de backlight van het scherm. Dit heeft niet met het exemplaar te maken, maar met de kwaliteit van het gebruikte LED-paneel.
Dan de kijkhoek (komt ook terug in meerdere reviews). Als je ook maar iets afwijkt van een loodrechte kijkhoek wordt het beeld al flets. Gezichten zien er dan lijkbleek uit.
Rood en blauw zijn dan weer erg schreeuwerig en onnatuurlijk vergeleken bij de andere kleuren.
Dit is helaas niet op te lossen met het veranderen van de instellingen. Het terugregelen van de verzadiging zorgt ervoor dat de andere kleuren flets worden. Ik heb er enkele uren ingestoken om acceptabel beeld te krijgen, maar het lukt gewoon niet. Dit toestel breng ik terug.
De 50 Hz beeldfrequentie lijkt dan weer geen probleem te zijn. De software zorgt voor een prima beweging in het beeld.

Pluspunten

• Bewegende beelden
  • Operating system, apps (Tizen)

Minpunten

• Afwerking
  • Beeldkwaliteit

Fred 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie TV met enkele aandchtspunten

Via MediaMarkt met cashbak actie 600 euro voor dit mooie toestel betaald. Eerste dag al pech gehad met loslatende achterkant (grote kier tussen omlijsting en achterkap). Hiervoor is een monteur geweest van Samsung en heeft het netjes vastgezet. Af fabriek niet goed afgewerkt, was overigens ook zo bij enkele showmodellen in de winkel !

Een ander minpuntje is de kijkhoek, vanaf de zijkant is het beeld flets. dit is een nadeel als je rond een TV je zithoek hebt, degene die er recht voor zit heeft de mooiste beelden.

Verder alleen positief: mooie smart tv gadgets, veel mogelijkheden en instellingen, snelle verwerking van commando's en functies enz...

Voor de prijs van deze instapper een mooie aankoop.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • mogelijkheden
  • bedieningsgemak

Minpunten

• afwerking achterzijde
  • zijwaartse kijkhoek

C.G.F te Zwolle 24-10-2016 Product paar weken in bezit

Mooi groot scherm fantastische bediening en beeldkwaliteit!

Na veel reviews te hebben gelezen en een bezoek aan een grote aanbieder ben ik uiteindelijk gevallen voor deze Samsung UE43KU6400. Een andachtspunt is dat je een TV moet hebben met voldoende hertz voor snelle beelden, anders krijg je blokken te zien. Maar deze TV heeft een super scherp beeld en 1500 Hertz. Géén blokken te zien. Bediening en installatie is super eenvoudig. De Smart TV functie is super net zoals de diverse beeldinstellingen (4 stuks). Na 12 jaar een breedbeeld TV met beeldbuis is dit het Walhalla! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi strak en eenvoudig design
  • Simpele bediening
  • Strakke en heldere beeldweergave
  • Goede Smartfuncties via Wifi
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Géén

Liberator 05-01-2017 Product paar weken in bezit

Pas op voor parallelimport....

Prachtige TV met haarscherp beeld.
Pas echter op voor parallelimport.
Bedrijven zoals Foka/Kamera Express stunten met deze modellen maar het zijn geen Nederlandse modellen.
Je krijgt dus ongetwijfeld gezeur met garantie, service, firmware etc.
Beetje discutabel dat ze dit niet vermelden....

Pluspunten

• Beeld
  • Bediening