Samsung UE60KS7000 - Reviews

Diepte
4,42 cm dikte
60 inch

Eric 06-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig mooi toestel. super zuiver

Wij waren al even op zoek naar een vervanger voor onze Panasonic plasma en kwamen uit bij deze 60 inch Samsung. Super mooi en groot beeld. en tevens weer naar alle tevredenheid geleverd door Verdaas elektro te Oudenbosch.

HenryZ8 29-11-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterend beeld met zuivere kleuren

Zeer gebruikers vriendelijk, met spraak kan alles worden aangestuurd. Scherp beeld vooral in 4K weergave. Zeer tevreden.

Pluspunten

• Gebruiks vriendelijk
  • Simpel te installeren

• Wazig beeld vanuit hoek

Frank 12-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Scherm grote

Mooi beeld, snel en gemakkelijk te installeren, het geluid vinden ik zeer slecht, ik heb als oplossing een soundbar gekocht .

hankipanki 05-11-2016 Product paar weken in bezit

Indrukwekkend helder 4K beeld

Ik heb de TV nu enkele weken in huis en ben erg tevreden over de kwaliteit en de mogelijkheden. De TV is geleverd met 2 afstandsbedieningen waaronder een smart versie waarmee via spraak de TV kan worden bediend. Dit werkt verassend goed. Het is vooral handig bij gebruik van internet en b.v. YouTube. Je roept iets en er verschijnt in het beeld de tekst zoals de TV die heeft verstaan. Vervolgens wordt een serie filmpjes getoond die bij de ingesproken tekst passen. Hier kun je doorheen stappen en eventueel selecteren. Als je b.v. "4K" roept krijg je een hele reeks filmpjes in 4K die als je ze af laat spelen perfect laten zien wat de toegevoegde waarde van 4K kan zijn. Persoonlijk vind ik daarbij helderheid en sterke kleuren mooi en dan is de stand dynamisch daarvoor prima geschikt. Het beeld spat dan van het scherm. Voor sommige studio-opnamen is dit echter wat overdreven en krijgen b.v. mensen een wat te rode kleur. Maar je kunt zowel beeld als geluid helemaal naar eigen wens ruim instellen. Ook bij veel licht (zonnige kamer) is het beeld nog prima te bekijken. Ik heb de TV vooral gekozen omdat de reflectie van het scherm bij deze TV zo laag zouden zijn. Vergeleken met andere TV's is dat ook zo maar het is zeker niet zonder reflectie. Je kunt desondanks zonder problemen een lamp achter je aan hebben zonder de reflectie daarvan in het scherm als storend te ervaren.
Het geluid viel me bijzonder mee en is beter ten opzichte van de vorige 55 inch HD tv ook van Samsung. Met name het volume kan hoger en er zit meer bas in. Maar desondanks is er een groot verschil hoorbaar met een aangesloten surround systeem.
Als je de standaard pootjes gebruikt is een vrij groot oppervlak nodig om de TV te plaatsen. Een concept met een midden poot neemt minder ruimte in en biedt mogelijkheden om de TV te draaien. In mijn geval gebruik ik een wandmontage systeem dat perfect werkt. De TV hangt hierdoor strak tegen de muur en kan niet worden gedraaid.
Erg handig is ook de connectie box die met één kabel aan de TV wordt verbonden. Totaal lopen er dan twee draden naar de TV (220 V voeding en de aansluiting met de connectie box).
In vergelijking met de vorige TV reageert deze veel sneller op commando's met name als het om internet gaat. De bediening is verder intuïtief en een gebruiksaanwijzing is nauwelijks noodzakelijk. Zowel via Blue Tooth als Wifi kunnen andere apparaten gekoppeld worden. Dit werkt vaak via een app op b.v. je telefoon. Hoewel nog niet getest ga ik er vanuit dat een draadloos BT toetsenbord ook goed kan werken.
De TV zou het beeld altijd op waarderen naar 4K. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of je dat aan of uit kunt zetten. Maar in de praktijk is het bij een normale uitzending niet echt zichtbaar of een beeld is opgeschaald. Een oudere YouTube film met lage kwaliteit en resolutie blijft een matig tot slecht beeld op leveren. Mijns inziens komt 4K alleen tot zijn recht bij een uitzending die ook daadwerkelijk 4K content heeft. Of je dit altijd nodig hebt is de vraag. Ook in b.v. HD kan een film boeiend/spannend zijn.
Bij het aansluiten van de kabel TV kwam ik er achter dat mijn CI+ module verouderd was en moest ik tegen een redelijk fors bedrag een nieuwe versie aanschaffen (1.3 gecertificeerd).
De TV heeft, in tegenstelling tot de vorige geen 3D weergave. Of ik dat ga missen weet ik niet. Feitelijk gebruikte ik het bij mijn oude TV alleen als demo om te laten zien wat mogelijkheden met 3D zijn.
Ook heb ik vastgesteld dat films in 4K nog redelijk schaars zijn en op blue ray schijven worden aangeboden die alleen tot hun recht komen als ze worden afgespeeld op een BR-speler die 4K aan kan. Ik heb dan ook graag gebruik gemaakt van de toen nog lopende cash back actie waarbij een 4K BR-speler en 10 speelfilms in 4K werden bijgeleverd. Dit proces is vlekkeloos verlopen.
Door via de USB-ingang een harde schijf aan te sluiten kan de stream zonder kwaliteitsverlies ook op een HD worden opgenomen. Of dit ook werkt bij 4K BR-films of 4K films op YouTube moet ik nog testen. Aangezien de TV maar over 1 tuner beschikt kan alleen worden opgenomen dat wat op dat moment wordt bekeken. Deze opnamefunctie werkt ook met uitgeschakeld zichtbaar beeld.
Bij sommige uitzendingen heb ik het gevoel dat het beeld niet altijd lip synchroon is met het geluid. Hoewel er een instelmogelijkheid bestaat is het me niet altijd gelukt om dit 100% correct te krijgen. De vorige TV had dit ook maar het viel gemiddeld wat minder op.
Tot slot heb ik de indruk dat de kijkhoek wat minder is ten opzicht van mijn vorige LCD TV. als je schuin naar het scherm kijkt, krijg dit een onnatuurlijke ietwat grijzige waas. Wellicht kan dit nog worden aangepast via een van de vele instelmogelijkheden.
Samenvattend een mooie TV met een fantastisch beeld, met name als je er recht voor zit. Het geluid is voor een platte TV zeer goed te noemen. De smartfuncties en spraak besturing werken snel en verbazingwekkend goed.

Pluspunten

• Prachtig helder crispy scherp beeld bij 4K content
  • Voor platte TV bijzonder goed geluid
  • Smartfuncties werken goed en snel
  • Spraakbesturing werkt bijna perfect
  • Leuke cash back actie met 4K BR-speler 10 4k films

Minpunten

• Kijkhoek lijkt minder ten opzichte van oud LCD
  • CI+ 1.3 module nodig (extra kosten)

RS 03-11-2016 Product paar weken in bezit

Helder beeld!

Goede beeldkwaliteit, heel scherp en helder. Digitale tv via CI+ en de wifi functionaliteiten werken prima!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • uiterlijk
  • wifi

RD 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Ontzettend scherp

Het toestel is erg snel, het beeldscherm erg scherp en daarnaast heb je een afstandsbediening waarmee je apps kan opstarten als je er tegen praat. Ik ben altijd Phllips fan geweest, maar dat is nu verleden tijd :')

Pluspunten

• groot scherm
  • scherp
  • snel

Minpunten

• er kan geen Kodi op

Ad 01-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch scherm met levensecht beeld

Fantastisch scherm met levensecht beeld.
Een geweldige keuze gemaakt met deze smart TV en al haar mogelijkheden. Mooie Soundbar er bijgekocht en je hebt een totale geluidsstudio annex bioscoop thuis. Een aanrader!

Guido 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

UE60KS7000S

Super beeld, echt super. Mooie vormgeving. geluid kan iets meer bass hebben maar met een soundbar eronder helemaal top.

Remy 02-08-2016 Product paar dagen in bezit

Dit is de ideale TV

De kwaliteit van het beeld en geluid zijn perfect. Ik heb de TV in een redelijk grote ruimte staan, dit is echter geen probleem voor deze TV. Veel opties en de goede kwaliteit geluid en beeld maken dit een ideale TV.

samsung teevee 01-08-2016 Product maand in bezit

4K staat duidelijk nog in de de kinderschoenen en dure termen maken het beeld niet beter

6,2
Uiteindelijk toch voor deze SUHD tv gekozen. Dit terwijl ik eigenlijk voor goedkoper wilde gaan. Na verloop van tijd gaan een aantal zaken opvallen. Ook dat reviews die je leest op internet absoluut niet kloppen. 4K tv is nog niet volwassen, als je niet tegen hikkende beelden kunt deze tv niet kopen. Het Tizen platform van Samsung is geen vooruitgang ...op verschillende punten onlogisch. Wat vind ik goed aan deze tv?
- Stilstaand beeld....zeker op 4k ...heel goed.
- Bewegende beelden met goede aansturing 1920x1080...heel goed.
- Het geluid vind ik voor een platte tv heel goed klinken er zitten ook redelijke lage tonen in het geluid.

Wat is minder:
- de nieuwe afstandsbediening (je krijgt er maar 1 een kleintje zonder pointer maar met voice) erg fragiele knopjes die niet duidelijk te vinden zijn.
- Het Tizen platform ....onlogische indeling, te weinig apps...(en die er zijn stellen niets voor) heel af en toe hangt het systeem ook en reageert deze niet meer of pas naar een paar minuten weer.
- de tv staat erg hoog op de pootjes...valt thuis meer op dan in de winkel.
- tv staat een beetje gammel op de pootjes ondanks dat deze redelijk zwaar zijn uitgevoerd.
- bewegende beelden bij minder dan 1920x1080 of minder is echt een drama... denk hierbij aan schokken, springen, onscherp worden bij beweging, kijkhoek wordt heel belangrijk bij SD materiaal ziet er dan meteen grauw uit. De tv rekent alles om naar 4k en hier is die niet goed in. Afspelen op lagere resolutie kan de tv niet.
- Scherm overname door laptop, tablet of telefoon is een heel gedoe met apps, waar dit bij veel andere toestellen gewoon kan.
- Maar 1 afstandbediening...de kleine... ik mis heel erg de afstandsbediening met knoppen...de kleine is rommel, alleen de spraakfunctie werkt verrassend goed.
De bij vorige modellen gebruikte pointer zou hier fijn zijn.
- HDR (high dynamic range) leuke term maar voegt niets toe aan beter beeld.
- local dimming e.d. extra zwart etc....weinig toegevoegde waarde. Vaak is zwart zo zwart dat er geen detail meer in het zwart te ontdekken is. Het beeld is te hard.
- Kijkhoek kan beter, kleuren worden dan vaal....en bij SD materiaal onvoldoende..je krijgt snel een grijze waas.

Ben ik nu tevreden? ..moeilijke vraag.. ik had er eigenlijk, zeker voor een Samsung, meer van verwacht. ik had hiervoor een gewone LCD Samsung waar ik zeer tevreden over was en kan wat betreft stabiel beeld zeker nog goed concurreren met deze tv.

ReneeL 01-08-2016 Product paar dagen in bezit

Beoordeling Samsung

Mooie uitstraling, helder beeld, goed geluid, maar om net dat beetje extra te krijgen wel een soundbar erbij gekocht

André de Jongh 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

SUHD de TV van nu !

Prachtig vormgegeven televisie met haarscherp beeld. Met de oneconnectbox is aansluiten een fluitje van een cent.

alofs 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi tvtje

heb de tv afgelopen week gehaald. Hij staat in de woonkamer en hij trek gelijk de aandacht. De kwaliteit en de mogelijkheden die deze tv biedt zijn zeer indrukwekkend! deze tv is echt een aanrader.

Arthur 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Tv van de toekomst

9,6
Heb hem net een paar dagen in huis, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Beeld is erg mooi, geluid iets minder...maar eenmaal een soundsystem erop aangesloten wordt het echt genieten.
Overige apparatuur is eenvoudig aan te sluiten dmv one connect.
Afstandbedieningen worden herkend, waardoor het mogelijk is meerdere apparaten te bedienen met 1 afstandbediening.
Wifi en bluetooth zijn makkelijk te installeren.
Al met al een fijn toestel.

remco caris 25-07-2016 Product paar weken in bezit

samsungrev

Strakke tv, met mooi beeld, functies zoals netflix werken perfect, streamen via mijn nas gaat ook top.
Geluid mocht wat voller zijn.

ue60ks7000 25-07-2016 Product paar dagen in bezit

mooi toestel

ziet er gelikt uit, mooi beeld en goede bediening werkt direct bij installeren, hoe makkelijk wil je hebben.

Frank 24-07-2016 Product paar dagen in bezit

ue60ks7000

zeer Mooi Toestel, instellen gaat gemakkelijk, zeer mooi beeld, een aanrader, de afstandsbediening mag mooier, al bij al een mooi toestel

Rudie 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

van toeter naar schilderij

geluidskwaliteit: we hebben een surround maar geluid van tv was goed.
beeldkwaliteit: titel zegt al genoeg voor beeldkwaliteit strak als een schilderij
mogelijkheden: in je luie stoel youtube kijken, en internetten is ook leuk
gebruiksgemak: hebben hem net, installeren was gemakkelijk de smart afstandsbediening is even wennen. We zijn er blij mee.

michel slootjes 21-07-2016 Product paar dagen in bezit

slootjes ue60ks7000

de 10bit panel werkt averechts als je veroudere tv kijkt aangezien de kleuren e.d scherper worden maar de gezichten heel blokkerig worden

Patrick 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige beeldkwaliteit en veel mogelijkheden

4K is geweldig , en er zitten veel handige functies op. (Bv . YouTube 4K Videos kijken of Smart View via je telefoon). Het geluid is ook zeker niet slecht en de TV zelf ziet er mooi uit. De Smart afstandsbediening die erbij zit is ook makkelijk qua gebruik. Hij verbruikt ook weinig stroom. Deze Tv is aan te raden aan mensen die een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding zoeken.