Philips 43PUS6501 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
7,70 cm dikte
43,0 inch

Beoordeling op basis van 80 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Tony 05-07-2016 Product paar weken in bezit

Eerlijke review

Vorig jaar hebben veel televisies van philips negatieve reviews gehad. Dit jaar is er een cashback actie. 50 euro terug voor een review. Met als resultaat dat iedereen die graag 50 euro terug wil, maar even een lekkere positieve review schrijft. Heb dat in je hoofd bij het lezen van de reviews. Philips maakt zelf geen televisies meer, dat doet het bedrijf TP vision wat de merknaam Philips mag gebruiken.
Minpunten:
Net als bij de 43puk7100 zijn oude gebreken niet opgelost. Apps lopen vast, Smart tv stelt daarmee niet veel voor. Netflix werkt wel goed.
En snelle bewegingen kan de tv niet verwerken. Ik had daar met 1800 ppi meer van verwacht. De duurste tv van philips/tpvision heeft 2200 ppi. Dus dat 1800 lijkt heel wat. Maar het valt tegen.
Pluspunten:
Het beeld is haarscherp (zolang er geen snelle bewegingen zijn). Ambilight is fantastisch. Dat is het grote pluspunt ten opzichte van de concurrentie. Geluid is redelijk. Voor goed geluid is een soundbar aan te raden, dat geldt voor bijna alle platte tv's. Design is kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de smalle aluminiumlijst mooi.
Conclusie:
Ik ben blij met mijn aankoop, vooral door de ambilight die een extra dimensie geeft aan het televisie kijken. Beeld is mooi scherp. Vind je het belangrijk dat je tv goed in staat is om snelle bewegingen te verwerken, koop dan een andere tv.

An 24-10-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldig beeld, voor even ...

Afgelopen woensdag deze televisie aangeschaft wegens ambilight en de kwaliteit van het beeld. Mijn vorige Philips televisie was na 6 jaar al kapot, maar ik wilde het toch nog eens proberen. Ik werd wel gewaarschuwd dat er storingen kunnen voorkomen in de software en een up-date aan te raden was. Eerste ervaring; Het beeld is prachtig, scherp en geweldige kleuren. Ambilight is een mooie toevoeging en installeren was gemakkelijk. Maar toen... helaas deed de TV na 2 dagen niets meer. Mijn vertrouwen in het merk is dan toch wel weg. Snel ingewisseld omdat het nu nog kon en toch maar voor een ander merk gegaan. Helaas na 10 jaren Philips....

Pluspunten

• Beeld
  • Vormgeving
  • Ambilight

Minpunten

• Werking /duurzaamheid

André 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ambi light moet wel even wennen

Nieuw tv gekocht en natuurlijk gelijk proberen om aan de praat te krijgen. Hadden wel daarvoor Philips service nodig om duidelijk te krijgen dat HDMI poort 3 gebruikt moest worden. HDMI 1 gaf alleen beeld en geen geluid. Verder mooi vormgegeven toestel met scherp beeld.

van Leeuwen 07-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede TV voor schappelijke prijs.

Goede tv voor een schappelijke prijs. Veel mogelijkheden door de integratie van Android TV.
Af en toe wel artefacten te zien die waarschijnlijk ontstaan bij de upscaling naar UHD. Ook is de backlight in sommige donkere beelden te zichtbaar (backlight bleeding).

de Groot 08-06-2016 Product paar dagen in bezit

Super beeld

lang getwijfeld maar toch voor de philips ambilight gekozen. Super beeld het geluid is acceptabel maar ik denk dat ik t.z.t. toch een soundbar ga kopen. netflix en youtube werken goed.

A.J. 21-06-2016

Begin steeds meer spijt te krijgen van deze aankoop, de kleuren lijken een eigen leven te leiden, denk je de kleuren goed afgesteld te hebben, dan is het weer te rood dan weer te blauw, alle contrast weg, Kortom een grote ergernis !!!!

Leo 31-05-2016 Product paar dagen in bezit

Top van de middenklasse!

Native 100 HZ panel zorgt voor een snelle beeldverversing dat vooral bij snel bewegende beelden echt een voordeel oplevert. Ben erg onder de indruk van het upscalen (van full HD (1080P) naar Ultra HD (2160P) dit doet het apparaat boven verwachting goed. Prachtige kleuren, goed contrast. Een van de weinige TV's met een echt slanke rand. Android besturing werkt prettig, intuitief, loopt op dit moment echter nog wel eens vast. Ik vertouw op een snelle firmware update die dit problem fixed. Value for money! Echt een topapparaat met een prima prijs!

shaolin8 24-07-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige TV voor een leuke prijs!

Wij hebben deze TV nu een maand in ons bezit en het beeld is fantastisch! Super scherp en er is een prachtige vormgeving.

Eric uit Uitgeest 23-07-2016 Product paar weken in bezit

Review Philips 43pus6501 tv

Wij hebben de Philips 43pus6501 tv nu twee weken in ons bezit.
Wij zijn bijzonder tevreden over het prachtige beeld van deze tv. Ook de vormgeving van de tv met de hele smalle rand rondom de tv, in combinatie met het ambilight, is prachtig.
Kortom, wij zijn bijzonder tevreden over de tv.

Susanne 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie televisie

7,4
Ik heb hem pas kort in huis, maar de eerste indruk is prima. De televisie is mooi vormgegeven. Mooi beeld. De geluidskwaliteit kan beter, maar dat is eigenlijk inherent aan dit type televisie.

B Meeuws 11-07-2016 Product paar weken in bezit

Mooie TV, prachtig beeld

Na wat opstartproblemen met aansluiting van digitale tv via HDMI kabel.(Geen geluid via aansluiting 1/2, wegvallen van ingangen 3/4 wanneer daar ingeplugd) kunnen we nu ten volle genieten van de TV. Beeld is haarscherp en ook de ambilight voegt ook waarde toe.

Karin 11-07-2016 Product paar dagen in bezit

Waanzinnig goed beeld

9,6
De nieuwe tv, natuurlijk met ambilight, is een genot om naar te kijken. Dit geldt voor het beeld alsmede de vormgeving

Otto 06-07-2016 Product paar weken in bezit

Voor het eerst een Philips

9,4
Voor het eerst een philips gekocht, voorheen had ik een plasma TV.
Moest wel enkele dagen wennen aan het beeld omdat het nu veel helderder is wat overdag een groot voordeel is.
Ambilight vind ik een grote plus, het geluid zou iets beter mogen maar voldoet wel.
Een ander pluspunt zijn de 4 HDMI en 3 USB ingangen ik kan nu de Google Cast in de TV laten zitten.
Heb deze TV nu enkele weken en heb van de aankoop totaal geen spijt.

Stefan 06-07-2016 Product maand in bezit

Review Philips 43PUS6501/12

Sinds een maand in het bezit van de Philips 43PUS6501/12 Ultra HD Android TV. De schermgrootte van 43 inch (108 cm) is een prima formaat, niet te klein en niet al te groot. Ben tot nu zeer tevreden over deze TV.

Pluspunten:
Uitstekende beeld kwaliteit en een mooie vormgeving met zilverkleurige omlijsting. Ook de chromen designer pootjes (boogstandaard) passen sierlijk bij de TV. Van Ambilight heb ik al meerdere positieve ervaringen gehoord. Echter bij deze TV heb ik dit nog niet goed kunnen testen, omdat de TV nog niet voor een vlakke muur staat.

Minpunten:
Er is (nog) geen menu optie beschikbaar om het rode stanby LED uit te schakelen. Momenteel trekken we iedere keer de stekker eruit. Hopelijk dat deze optie wordt toegevoegd bij een volgende firmware update. De bijgeleverde afstandsbediening is jammer genoeg niet handig in gebruik. De cijfer toetsen aan de bovenzijde van de afstandsbediening zitten tegen elkaar aan (er zit geen ruimte tussen de toetsen). Hierdoor kun je niet op gevoel de TV op de juiste zender zetten, ook druk je eerder een naast gelegen (verkeerde) toets in. Een ander minpuntje is dat de YouTube app een enkele keer is vastgelopen.

Ronny72 10-03-2017

Prachtig beeld qua kleur!

Prima tv voor het geld, kleuren zijn uitmuntend. Beeld verversing bij snelle bewegingen soms zichtbaar. Jammer maar niet echt storend.Genoeg aansluitingen usb en hdmi.
Menu is na laatste update sneller, geluid goed. Maar toch soundbar aangeschaft. De htl3160b. Deze via hdmi aangesloten en werkt. Na laatste update van tv weigert tv soms dienst als ik alleen geluid via tv wil afspelen.
?!?!

Ariën 18-02-2017

Goede TV, maar problemen met Tuner

Goede prijs kwaliteit, maar de ingebouwde digitale tuner stoort vaak. Ga je dat gebruiken, dan zou ik deze TV niet aanbevelen. Ik weet nog niet of dat een defect is of dat dit normaal is. Door de Android TV omgeving kunnen veel apps worden toegevoegd zoals KODI mediaspeler. Geluid vind ik prima. Daardoor is de TV dikker, maar dat vind ik geen probleem. Voor het bioscoop effects zou je nog een surround setje nodig hebben, maar ik vind het geluid beter dan de meeste platte platte TV's nu op de markt. Pauzeren programma is mogelijk. Als de digitale tuner goed zou werken is dit echt een goede toevoeging.

Anoniem 31-01-2017

Mooie tv met goed beeld maar het "smart" gedeelte werkt niet

Mooi design en prachtige beeldkwaliteit. Maar helaas Netflix is niet aan de praat te krijgen. Casten werkt ook niet. Geen verbinding te krijgen met de tv. Ik heb al met Philips en Netflix contact gehad. Alle tips gevolgd. Geen succes. Baal er stevig van. kijk nu Netflix via een Chromecast. Als er geen oplossing komt gaat de tv terug naar de leverancier en koop ik een ander merk. Helaas! Ben Philips fan maar na een middag rommelen en updaten en geen resultaat ben ik er klaar mee.

Jeroen 31-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige televisie

Mooie televisie met haarscherp beeld. Ambilight is een groot pluspunt en werkt uitstekend. Design van de tv is mooi en de randen zijn minimaal. De 2 pootjes waar de tv op staat staan stoer en stevig. Enorm veel opties en instelling door Android tv. Klein nadeel is dat hierdoor de instellingen soms erg verborgen zijn.

Pluspunten

• Kleine randen
  • Haarscherp beeld
  • Snel in werking

Minpunten

• Soms wat onduidelijk
  • Instellingen staan soms iets wat "verborgen"

Patrick 24-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie tv mooie prijs

Tv gekozen vanwege ambilight, 4K en android platform. Geen van allen vallen tegen. Demofilpjes via youtube laten het uiterste aan schepte zien. Bij zwart beeld zijn op enkele plaatsen langs de rand wat lichtere plekken te zien, maar niet storend. Menu van de televisie is uitgebreid en toch overzichtelijk, helaas zijn er (bij mijn weten) geen programmeerbare snelfuncties te programmeren om bijvoorbeeld direct het beeld uit te schakelen (bij luisteren naar de radio).
Goede tv voor dit geld.

Pluspunten

• Heldere ambilight
  • Scherp 4k beeld
  • Werkt goed samen met andere apparatuur (wifi)

Minpunten

• Geen snelkoppeling menu's / afstandbediening

Guido Nijs 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer scherp beeld en snelle wisseling van posten

Voldoet volkomen aan de beschrijving en mijn verwachtingen.
Heel scherp beeld en kwaliteitsvolle diepgang van kleuren.
Tv is gekoppeld aan een geluidsinstallatie en biedt daardoor gedegen kwaliteit.

Pluspunten

• zeer helder scherm
  • snelle wisseling van posten
  • netflix werkt zeer goed en snel

Minpunten

• meerwaarde van Android op de TV ?

Frankie74 29-12-2016

Zeer mooi beeld

Schitterende tv met zeer mooi beeld.
Het geluid vind ik goed.
Het Android systeem werkt uitstekend en snel.
Ook de samenwerking met Hue lampen van Philips gaat probleemloos.