Philips 49PUS7181 - Reviews

Diepte
6,10 cm dikte
49,0 inch

quintje 15-08-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekend beeld en goed geluid.

Voor TV gekozen vanwege ambilight. Veel gelezen over deze TV's en er waren nogal wat opmerkingen over het geluid. Daarom voor dit model gekozen. Heeft een kleine vaste "soundbar" onder de TV. Ik wilde geen losse soundbar.
Het geluid is voor mij uitstekend. Is ook nog eens goed in te stellen naar eigen voorkeuren. Je moet accepteren, dat een TV niet de geluidskwaliteit van een geluidsinstallatie heeft.
Beeld is super. Had al een HD maar nu met Ultra.... scherpte spat van het scherm. Ook hier ruime keuze aan instellingen voor persoonlijke voorkeur.
TV is makkelijk te installeren. Menu is goed te volgen. Geeft bij de instelmogelijkheden aan wat dat onderdeel doet. Is wel gemakkelijk.
Zelfde TV zonder de vaste geluidsbalk (model 7101) oogt strakker, maar gezien het geluid heb ik dit er graag voor over.
Jammer alleen dat deze TV niet in een schermgrootte van bv. 43 of 46 inch is te krijgen. Zou echt een goede toevoeging zijn.
Prijs - kwaliteit voelt prima.
Gebruikershandleiding zit op TV. Ik vind het zelf nog altijd handig om deze op papier te hebben voor als je eens aan de slag wilt. Die krijg je er niet bij, maar moet je van de Philips site halen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Uitstekend beeld
  • Menu duidelijk
  • Bediening goed

Minpunten

• Geen kleinere maat

Gert 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie TV met 3 delig ambilight

Onze vorige ambilight was stuk gegaan en op dit moment nog een spijt van het vervangen door dit exemplaar. Voorheen een 42 inch in de woonkamer. 49 inch icm ultra hd is weer echt een verbetering. Ook het android TV en directe toegang tot Netflix is een mooie vooruitgang.
Wel valt af en toe het geluid spontaan weg. Benieuwd of dit een softwarebug is en of meer mensen hier last van hebben. Zou graag een oplossing hiervoor willen hebben.
Geluid is verder prima, op termijn nog wel een high end soundbar erbij.

Pluspunten

• scherpte
  • android tv met rechtstreeks netflix

Minpunten

• geluid valt af en toe weg

Johnny 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte TV

9,4
We zijn heel blij met deze tv: schitterend beeld, heel goed geluid, Ambilight (3-zijdig) vergroot het kijkplezier aanzienlijk, ANDROID met alle mogelijkheden,snelle opstart, ruim aantal aansluitmogelijkheden, zeer goede materiaalkeuze, draaibare voet, eenvoudige bediening, afstandsbediening met toetsenbord aan de onderkant.

Hans 29-08-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige TV

Deze TV ziet er erg strak uit, heeft een mooi scherp beeld en gemakkelijke bediening. Ambilight is even wennen. Geluid is prima, maar uiteraard niet vergelijkbaar met een soundbar.
Inschakelen duurt soms erg lang ( 1 minuut), softwarebug?
Afstandbediening ziet er niet erg robust uit (o.a. batterijklepje).

Pluspunten

• Strak design
  • TV draaibaar op voet
  • Intuïtieve instelling

Minpunten

• Omschakeltijd zenders
  • Afstandsbediening fragiel

Andre van Raam 20-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips ambilight, een plaatje om naar te kijken

9,4
Dit is mijn derde ambilght tv en wederom is het een verbetering ten opzichte van het toestel hiervoor. Het geluid uit de soundbar is beter dan de overige super platte tv's alhoewel ik moeite heb om het geluid goed te traceren, lijkt een meter brede soundbar met slechts 2 speakertjes??!! De grote speakers aan de achterzijde doen hun werk perfect met brede spreiding van het geluid (op standaard!)

Android werkt prima en veel programma's. Netflix onder de knop op de AB dus werkelijk one touch naar alle films en series.

Kortom: kan weer een paar jaar vooruit.

Martin 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Groot scherm met scherp beeld

Dit is onze derde Philps TV, wij vinden de ambri light geweldig en hebben daarom weer voor Philips gekozen en dit type heeft een soundbar aan de onderkant van de tv.

Pluspunten

• ambri light
  • soundbar
  • smart tv
  • makkelijk instelbaar

Tom 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

philips 49 pus 7181

Het toestel is mooi van formaat. De kleuren zijn mooi en heel helder. De films komen door de mooie kleuren en de diepgang veel meer tot leven. En zijn daardoor spannender om te kijken. Het Ambilight laat de tv stralen, en maakt het beeld ook breder en groter. Daarnaast geeft het licht rust in de ogen met kijken.

H Breederland 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige televisie!

7,6
En prachtig helder beeld,mooie kleuren,mooi ambilight, heel veel mogelijkheden en makkelijk te bedienen.

Annelies 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ambilight geeft kijkplezier

Philips is de enige die Ambilight op zijn tv's heeft en dat is echt een pluspunt. Het geeft een extra dimensie aan het kijken. Vooral de meebewegende kleuren zijn erg goed.
Verder is de tv goed van vormgeving. De luidsprekers onderaan geven een beter geluid door als je enigszins moeite hebt om gesproken tekst te volgen.

JONG EN JE WILT WAT 09-07-2016 Product paar dagen in bezit

HELE MOOIE TV IS DIT

Gewoon schitterend design en goed geluid zelfs voor zo'n platte TV, 2 Winkels geweest maar deze verkoper was wel erg te spreken over deze Tv en ik ook wel, de ambilight vind ik heel prettig kijken en bediening is top helaas is de Afstandbediening erg onprettig in bediening en Philips zou daar wel wat meer aandacht aan moeten besteden maar kwestie van wennen hebben hem nog maar even verder kan ik hem aanbevelen aan ieder.

Serge77 15-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch

In een woord: fantastisch.

De scherpte, de kleuren, Ambilight en de interactieve opties. Het is teveel om op te noemen. Wij zijn welhaast verliefd geworden op dit toestel. Design is vlekkeloos. Het geluid is soundbar-waardig. De ervaring bij het kijken van films en series is significant toegenomen. Heerlijk, Helder....Philips.

Hans 23-01-2017 Product paar maanden in bezit

Uitstekende aankoop

Wij zijn er zeer tevreden over , makkelijke bediening goed geluid en schitterende kleuren met een zeer scherp beeld

Pluspunten

• Beeld en geluid

Arts 02-01-2017 Product paar dagen in bezit

Perfect beeld jammer van de audio

Perfect beeld, super interface met android tv. Alleen de audio valt ondanks de soundbar erg tegen. Tevens voelt de afstandsbediening wat goedkoop aan.

Pluspunten

• Beeld
  • Android tv

Minpunten

• Audio
  • Afstandsbediening

LMN 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi beeld goed geluid en mooi plat

Na 2 voorgaande philips tv's met Ambilight te hebben gehad nu op zoek naar een nieuwe tv. Het werd al snel duidelijk dat ambilight echt een verschil maakt in kijkbeleving, en daarom weer gekozen voor Philips.
We hebben gekozen voor de 7000 serie, waar we voorheen altijd een 9000 serie hebben gehad. Toch was de overgang van onze oude 37"naar deze 49"een grote stap voorwaarts gezien de beeldkwaliteit. Wat een scherp plaatje.
Ook het geluid, door anderen nog wel eens aangestipt als een minder sterk punt is voor een televisie ruim voldoende tot zeer goed te noemen.
Het is natuurlijk geen full surround, maar dat verwacht ik ook niet. Daar heb je andere spullen voor.
Voor het normale tv kijken voldoet de soundbar perfect, en is het laag mooi aanwezig.
Alle nieuwe features zijn natuurlijk helemaal perfect, niet langer een chromecast vereist, en ook nog eens direct toegang tot youtube zijn toevoegingen die hier erg worden gewardeerd.
Als laatste vinden wij de toevoeging van een DVB S tuner een welkome aanvulling. Hierdoor kon de sateliet ontvanger de deur uit, en werkt alles weer met 1 afstandbediening.

Deze afstandbediening is dan ook meteen het enige minpunt aan de tv. Maakte Philips vroeger prachtige degelijke afstandbedieningen, deze is dat niet. Een slap plastic ding, met een rubber knoppen paneel. Deze zijn zo dicht op elkaar geplaatst dat je de tekst onder de knoppen niet kunt lezen, en ook niet op gevoel kunt bedienen. Dit is de enige afknapper op de tv

Pluspunten

• Beeld, geluid
  • integratie met Netflix op de afstandsbediening

Minpunten

• Afstandsbediening, niet op gevoel te bedienen

Progton 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Top TV met 3 zijdig ambilight en ingebouwde soundbar

Sinds een paar dagen in huis. We zijn overdonderd door het prachtige beeld en geluid.
We hadden al een Philips met 2 zijdig ambilight sinds 2010. Omdat Ambilight toch echt van televisiekijken een intensere beleving maakt hebben we opnieuw gekozen voor een Philips. Die keuze werd zeker ook bepaald door het prachtige beeld dat we met digitale ontvangst al op onze oude tv hadden. Na veel wikken en wegen de keus laten vallen op dit model.
Van 40 inch naar 49 inch is voor ons al een hele ervaring en dat bevalt goed.

Na het uitpakken en aansluiten werden we heel gemakkelijk door het installatieprogramma geleid en al snel getroffen door het het prachtige beeld en geluid. Wat een verschil toch als je nu in ultraHD de beelden binnenkrijgt. Wat een scherpte en ook wat een rustig beeld!

Ambilight blijft echt apart en zeker nu met deze tv die naast de zijkanten ook ambilight via de bovenzijde weergeeft wordt het een prachtige tv beleving op de muur waar de tv voor staat.

De afstandsbediening werkt ook simpel en handig aan de achterkant een klein toetsenbord voor het gebruik met SmartTV. Die werkt met Android Lollipop 5.1 en de tv heeft een snelle processor dus lang wachten is er niet bij. Echt geweldig om de mogelijkheden te testen en te genieten van allerlei internettoepassingen.

Het geluid is zeker een grote verbetering ten opzichte de oude tv, maar dat is natuurlijk toe te schrijven aan de ingebouwde soundbar. Onder de tv is een mooie smalle soundbar aangebracht en aan de achterkant van de tv een soort subwoofer die voor een redelijk basgeluid zorgt. Uiteraard zal een aparte soundbar nog iets voller klinken maar het is zeker niet een blikkerig of hol geluid wat geproduceerd door de tv.

Pluspunten

• mooi design
  • 3 zijdig ambilight
  • prachtig beeld
  • goed geluid

Minpunten

• nog niet ontdekt

A Griemink 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtig beeld en geluid

Wij hadden een heel ander op het oog, maar de verkoper heeft ons van alle tv's de voor en tegens
Laten zien, en mogelijkheden, toen zijn wij tot deze keuze gekomen.
Super tevreden

Pluspunten

• Prachtig beeld en geluid
  • Ambilight is erg mooi

GCH 28-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie TV met goed geluid en scherp beeld

Deze TV heeft een mooi scherp beeld, zeker in 4K. Het geluid is voor een TV goed te noemen. Met een kabel aangesloten op internet en mijn NAS server. Kan nu zowel mijn films aks muziek rechtstreeks afspelen. Een mooi product voor een schappelijke prijs.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goed geluid

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Marco 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi maar niet perfect

De tv heeft een mooie kleurweergave en is strak vormgegeven. AndroidTv betekend dat Kodi kan gebruikt worden als mediacenter en dat is een mooie plus. Via het uitgebreide menu kan je alles zeer fijn instellen. Het is echter niet allemaal geweldig. Het toestel heeft best veel last van "backlight bleeding" en dan vooral in de hoeken. Dit betekens dat je lichtere stukken in het beeld kan zien bij zwart en heel donkere kleuren. Dit vind ik echt jammer voor een anders zo goed presterend toestel.

Pluspunten

• Menu struktuur
  • Mooi beeld
  • androidTv
  • ambilight

Minpunten

• backlight bleeding (echt hinderlijk)
  • afstandsbediening voeld niet premium aan

Walter 28-12-2016

Ook deze tv pas in bezit. Binnen een week kwam ik er ook achter....bleeding rechtsonder in de hoek. Contact gehad waar ik hem gekocht had mocht hem gelijk omruilen. Helaas deze die ik nu heb heeft het ook, maar wel een stuk minder. Dus bij echt donkere beelden zie ik het nu ook nog. En denk inderdaad niet dat de afstand bediening lang meegaat!! Ga denk ik toch eens contact opnemen met Philips over het bleeding. Voor de rest fantastisch beeld. Gr Walter

Walter 04-02-2017

Ondertussen gemaild met Philips en dit washet antwoord. Waar onderop staat door snelle temperatuur stijging krijg je mura effect. Ik heb thuis vloerverwarming dus geen snelle temperatuur stijging. Ga vandaag het maar eens uitproberen: Bedankt voor uw reactie.

U gaf aan dat een eerdere tv hetzelfde probleem had en u deze omruilde. Twee verschillende televisies met hetzelfde probleem zou een fabrikagefout moeten zijn, dit is bij uw televisie niet het geval. Een probleem dient ook ALTIJD zichtbaar te zijn, op tv , op Smarttv, in het HOME menu etc.

Vriendelijk verzoek ik u onderstaande uit te voeren:

1 Harde reset
Koppel de stroom & alle apparaten 1 uur los van de televisie

2 Aansluiten van de televisie & de apparaten
Philips adviseert de televisie rechtstreeks in het muurstopcontact aan te sluiten en met een netsnoer zonder schakelaar.Mocht er een verlengsnoer noodzakelijk zijn verzoeken wij u enkel de televisie in dit verlengsnoer te monteren. Klachten omtrent
inschakelen,vastlopen en uitvallen kunnen ook hiermee worden voorkomen. Sluit een extern apparaat dus nooit aan op hetzelfde verlengsnoer als de televisie.

3 Herinstalleren van de televisie. Dit is belangrijk om de software goed te laten functioneren NA een softwareupdate en bij uw televisie nog niet gedaan sinds de laatste update:

Dit artikel is alleen van toepassing op Android toestellen uit 2015 en 2016

Situatie
Na de eerste installatie kan de televisie opnieuw worden geïnstalleerd via een optie in het televisiemenu.

Checklist
Zorg ervoor dat
• de batterijen op de juiste wijze in de afstandsbediening zijn geplaatst
• het netsnoer goed is aangesloten op de televisie en op een wandstopcontact

Antwoord
Wanneer de televisie (opnieuw) wordt geïnstalleerd, worden alle televisie-instellingen ingesteld op de standaardwaarden.

1. Opnieuw installeren van een eerder geïnstalleerde televisie
Ga als volgt te werk om het opnieuw installeren van de televisie handmatig te starten:
Druk op de knop Home op de afstandsbediening, blader omlaag en druk op OK in [Algemene instellingen] (General Settings). Blader in het volgende menu omlaag naar [TV opnieuw installeren] (Reinstall TV).

Om alle televisie-instellingen te verwijderen en het eerste installatieproces te starten, bevestigt u de optie met de knop OK op de afstandsbediening.

Graag ontvang ik na bovenstaande nog enkele goede fotos van het probleem. Let op dat er geen extern licht aanwezig is gezien dan de fotos niet goed zullen zijn.

Onderstaande extra informatie omtrent MURA;

Situatie
Ondanks dat er veel moeite wordt gedaan om ervoor te zorgen dat elk scherm perfect is, kunnen er enkele zeldzame verschijnselen optreden in het scherm. Een van de volgende situaties treedt op:
? Er komt licht van de randen van het scherm
? Er bevinden zich lichte plekken in het midden van het scherm
? Er bevinden zich lichte plekken aan de rand van het scherm

Antwoord
Ga als volgt te werk om de aard van de plekken vast te stellen:
1. Herstel de fabrieksinstellingen van de televisie. Druk op de knop "Home" op de afstandsbediening en selecteer achtereenvolgens:
[Configuratie] (Setup) > [Algemene instellingen] (General settings) > [Fabrieksinstellingen] (Factory settings)

2. Als de lichte plekken nog steeds zichtbaar zijn nadat de fabrieksinstellingen zijn hersteld, bekijkt u welk van de volgende situaties het meest van toepassing is op de televisie:

A. Er zijn lichte plekken zichtbaar aan de randen van het scherm
? Dit effect wordt MURA genoemd. Het ontstaat wanneer er een plotselinge temperatuursverandering optreedt in de kamer waarin de televisie zich bevindt. De snelle temperatuursverandering zorgt ervoor dat de LCD's in het scherm licht gaan doorlaten.
? In dit geval worden de reparatiekosten in rekening gebracht bij de klant, omdat dit geen productiefout betreft.
B. Er is een lichte plek zichtbaar in het midden van het scherm
? De oorzaak van dit defect kan niet met zekerheid worden vastgesteld.
? De klant kan het scherm hebben beschadigd door er te hard op te drukken
? Alleen een servicecentrum kan bepalen of de televisie gratis mag worden gerepareerd

C. Er is een kleine lichte plek zichtbaar aan de rand van het scherm
? Dit defect is erg zeldzaam en valt doorgaans niet binnen de specificaties
? Het defect moet worden beoordeeld door een servicecentrum

Hans 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Aanrader

Goed geluid voor zo'n kleine ingebouwde soundbar, prachtige kleuren, een aanrader deze tv (sinds 3 weken in mijn bezit).

Zeer tevreden 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer tevreden!

Op alle punten een zeer goede tv. Zeker een aanrader! Qua geluid had ik er met de soundbar meer van verwacht. Over het geheel een goede prijs voor een mooie tv.