Sony KD-75XD9405 - Reviews

4K Ultra HD
Diepte
5,20 cm dikte
75,0 inch

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Chriz 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super groot en sublieme beeldkwaliteit

Sinds een paar dagen heb ik deze super grote, super prachtige tv van Sony. 75 inch is wel even wennen maar kan best bij ons. Ik heb ook nog gekeken naar een Oled tv maar die zijn boven de 65 inch echt onbetaalbaar voor mij.
Het beeld is echt super mooi. Wij hebben Ziggo via de kabel en zitten bijna 5 meter van het scherm af. Vanavond gaan we hem met de bijgeleverde muurbeugel ophangen. Deze muurbeugel heeft wel vrij kleine schroeven dus ik zou willen aanraden dat als je de bijgeleverde muurbeugel gebruikt (voor de 75 inch versie) je sterkere schroeven in huis haalt. Deze 75 inch versie heeft (als enige van de XD93\94 reeks )een full led backlite en dat zie je wel want het beeld is super helder en heeft een heel goed contrast. Indrukwekkende 4k filmpjes gezien via de youtube app. Echt het lijk wel 3d te worden als je er naar kijkt. Zo scherp!!! :-) Je kan de afstandsbediening trouwens ook gebruiken om bijvoorbeeld op stemcommando een youtube filmpje te zoeken. Super handig! Gamen via de PS4 is ook echt heel cool! De tv herkend trouwens na aanmelding ook de ps4 controllers dus die kan je dan weer gebruiken om de tv mee te bedienen. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan over deze tv maar kort samengevat.: als je het geld hebt is er bijna geen beter led tv op de markt momenteel.

Schmeitsie 19-12-2016

hoi,

wat een prettige verrassing dat ik een review van de tv hier lees die ik op het oog heb. had niet gedacht dat er andere "gekken" waren die zo n grote en niet goedkope tv aanschaffen :) juist om deze reden, was ik benieuwd of jij nog steeds dik tevreden bent over de tv? net als jij vind ik een 77 inch oled echt onbetaalbaar. had eerst overwogen de 75xd8505 van sony te kopen, omdat deze 3500 kost ipv 5200. maar ik lees overal dat deze vanwege edge led toch kwalitatief veel minder is. zou jij me aanraden even door te sparen voor de 9405?
had ook nog de 65xd9305 overwogen, maar heb nu 55 inch en ik denk dat ik spijt krijg van 65 inch. dan blijf je toch dromen van 75, wat de thuisbios ervaring toch wel veel groter maakt lijkt me :)

groeten en bedankt als je de tijd neemt te reageren!

Chriz 20-12-2016

Goede middag,

Ja wij zijn zeker nog steeds tevreden met deze tv! :-)
Hoever zit je nu van je huidige tv? Wij bijna 5 meter en dan is 75 inch goed te doen.
Echt een bioscoop ervaring! Maar zou je wel een soundbar of dolby surround set willen aanraden.

gr,
Christian

Schmeitsie 23-12-2016

Hoi,

Wij zitten 4 meter er vanaf. Stukje dichterbij dus. Denk dat dat net kan. We zullen zien :)

Heb begin dit jaar mooie teufel surround set gekocht (lt5 +4 atmos speakers). Kan ik je aanraden.

Alleen goed beeld is immers maar de halve bioservaring , he? :)

Fijne feestdagen, gr uit eindhoven,
Mark

Chriz 24-12-2016

Hoi Mark,
4 meter kan ook nog wel hoor. :-)
Thanks voor de tip!
Zeker weten goed geluid is erg belangrijk!

Ook fijne feestdagen toegewenst vanuit Rotterdam,
Christian

PeterE 26-12-2016

Ter info: Volgend jaar komt Sony ook met OLED op de markt, wel geen 75 inch maar wat prijs betreft toch interessant:"The single most eye-catching piece of information Young provides on the Sony OLED TVs, though, is their price. He reports that they are expected to retail for $1,999 for the 55-inch model and $2,999 for the 65-inch model."