Sony KD55XD8505 - Reviews

Jeffrey den Heijer 07-06-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige aankoop

Inleiding:
Mijn oude Samsung Led tv (HD Ready) heb ik ingeruild voor deze topper! En een topper is het, zo is dit model door HI-FI (Onafhankelijk specialist op het gebied van elektronica) uitgeroepen als best product. Ook de reviews en de allround beoordelingen zijn zeer positief.

Gebruikerservaring:
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik het beeld voor het eerst zag, de UHD-resolutie geeft de tv beeld 4 keer scherper weer dan bij een Full HD-tv. Het is werkelijk net een schilderij waar je naar zit te kijken. Elk beeld komt zo dicht mogelijk bij de realiteit, het beeld is zo enorm scherp en gedetailleerd, het contrast is superieur en heeft een magnifieke kleurbalans waardoor dit echt genieten is.

De WiFi is makkelijk te koppelen en de spraak functie werkt daarom perfect. Ook is de afstandsbedien plat en fijn en de netflix draait als een zonnetje!

Zijn er ook nog nadelen?
Tot op heden nog niet kunnen herkennen.

Samenvatting:
+ Dankzij de local dimming-techniek is zwart beeld ook écht zwart.
+ Door de UHD-resolutie geeft de tv het beeld 4 keer scherper weer dan een Full HD-tv.
+ Kan programma's op een USB harde schijf opnemen.
+ Door de Quad Core-processor is de tv razend snel (7000 serie).

Conclusie:
Een prachtige televisie waarbij je elk detail haarscherp ziet en het beeld echt tot leven komt.

HS 05-06-2016 Product paar weken in bezit

Levensecht beeld

Deze Sony tv is een prachtige verschijning en levert verbluffend beeldkwaliteit. De kleuren zijn diep en levensecht. Series en films kijken in Ultra HD is geweldig. Niet alleen het beeld is fantastisch, ook het geluid is meer dan goed. Sony heeft hiervoor enkele softwarematige slimmigheidjes bedacht.

De tv zelf is superdun en staat op een mooie voet. De rand om het scherm is smal, waardoor ik het idee heb tegen een volledig scherm aan te kijken.

Het Android menu heeft vele mogelijkheden en apps. Het doorlopen van het menu verloopt soepel, zonder vertraging. Weet je precies waar je in het menu naartoe wilt, dan kun je daar rechtstreeks naartoe met Voice Search. Dit scheelt veel bladeren en werkt verbazingwekkend goed.

De stembediening zit in de afstandsbediening waardoor je niet door je hele huiskamer hoeft te schreeuwen om daarvan gebruik te maken :) Het is in het begin wel wennen om tegen de afstandsbediening te praten. Nu wil ik niet meer anders. De TV kan je ook suggesties geven als je even geen inspiratie hebt. Als je bijvoorbeeld zoekt op een categorie, dan krijg je een lijst met films en series die je kunt kijken.

Sony tv's al jaren bekend om hun goede beeldkwaliteit. Met deze TV maken ze het weer waar. Iedere keer ben ik aan het genieten en ik ontdek bijna dagelijks nieuwe opties en apps. Ik ben ontzetten blij dat deze TV hier in onze huiskamer staat!

Yvo 04-06-2016 Product paar weken in bezit

Knappe tv!

Enkele weken in mijn bezit, en tijd voor een review. Bij het uitpakken viel mij al op dat het scherm buitengewoon dun is, en met de de stijlvolle rvs voet is deze tv een knappe verschijning. Het installeren ging vlekkeloos, en binnen no time is deze tv gebruiksklaar. Het gebruik van wifi en de koppeling met mijn googleaccount waren snel geregeld.

Het beeld is erg scherp en heeft een warme kleur. Naar verhouding met andere led tv's komen de kleuren en schaduwverdeling erg levensecht op mij over. Ook het geluid is zondermeer in orde. Eenmaal aan de slag viel op dat de bediening en interface intuitief en simpel zijn. De afstandsbediening wijst zichzelf, maar zou best een toetsenbord mogen bevatten! De apps die van tevoren zijn geinstalleerd werken prima, en vooral icm Netflix is de het tv kijken met dit scherm een waar genot.

Nadelige aspecten van deze tv zijn de geinstalleerde internetbrowser, haperend en schokkerig reageert, en de sporadische vastlopers. Vanuit de apps werkt het vrij goed, maar tv kijken vanuit de internetbrowser is niet indrukwekkend. De programmas van npo uitzending gemist bijvoorbeeld, worden klein formaat weergegeven waardoor de grootte van het scherm slechts voor een derde wordt benut. Daarnaast had Sony er goed aangedaan om een toetsenbord in de remote control te integreren....maar helaas.

Samenvattend, een prachtige tv met meer mogelijkheden dan ik tot nu toe heb kunnen ontdekken. Hij is niet goedkoop, maar sony heeft absoluut een nette prijs/kwaliteit verhouding geleverd. De vastlopers zijn niet talrijk, maar wel een vervelende bijkomstigheid, en komen vooral voor bij de internetbrowser.

Jeffrey Garrelts 30-05-2016 Product paar weken in bezit

Goeie TV en mooie Kwaliteit

Sinds deze week in bezit van de Sony Bravia 55 inch TV. Zoals gewoonlijk weer super kwaliteit door middel van de Bravia Engine! Hiervoor had ik een Samsung 32 inch. Sinds ik deze tv heb wil ik niks anders meer. De tv was super makkelijk in te stellen zonder verdere handleidingen. Het is super makkelijk in gebruik en je kan er zelfs apps mee openen door middel van je stem. Ook zit er op deze tv Googlecast hiermee kan je direct vanaf al je devices streamen naar je tv. Ook de geluidskwaliteit vind ik voor een tv heel goed. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een home cinema maar dat is vrij logisch. Het is natuurlijk een smart TV en je kan er genoeg apps op zetten dus dit is allemaal in orde. Ik ben super blij met de televisie en zou niks anders meer willen dus twijfel niet en koop hem want je zal er geen spijt van krijgen!

Ruud 30-05-2016 Product paar weken in bezit

Fijne TV met mooi beeld

Ben nu ongeveer een week een trotse eigenaar van deze Sony 55inch 4K tv. Hiervoor had ik een toshiba full hd tv van 38 inch. Hoewel het beeld een stuk groter is het kwaliteitsverschil tussen een fulHD en een 4K tv goed te zien. kleuren zijn namelijk veel mooier en dieper. Tv was zo geinstalleerd, de handleidingen waren eigenlijk niet nodig. het fijne aan deze tv is dat hij erg snel reageert als je bijvoorbeeld van zender wilt wisselen of als je de tv aan wilt zetten. Verder is het handig dat hij wifi verbinding heeft en dat je dus geen tussenstation meer nodig hebt voor bijvoorbeeld Netflix. Voor de prijs is dit denk ik echt een goede koop. Tv geeft mooi beeld en is zeker een pronkstuk voor in de woonkamer. Het enige minpunt van deze tv vind ik de geluidskwaliteit. doordat de tv zo dun is kan er bijna geen bas gecreëerd worden daarom gebruik ik zelf een home cinema set om toch mooi geluid te hebben. Al met al erg te vreden over deze TV en zeker aan te raden.